26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Máme se bát boeingů? Či letadel vůbec?

Dočetli jsme se, že firma Boeing by mohla mít problémy. Kvůli dvěma po sobě jdoucím podobným haváriím ve verzi 737 MAX 8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kočí 14.3.2019 14:41

Re: Stačil jeden pád,

Genialně to okomentoval Clarkson.(Top gear).

P. Štěpánek 13.3.2019 23:38

Re: Už i USA a Kanada uzemnily

No jak zagroundoval Singapur a Japonec, tak to byla otázka času, že ti byrokrati-EU či vystresovaní-USA-FAA to vyhlášej taky. Když si vemu, že to letadlo stojí 3 miliardy kus, tak ztráty z odstavení, raději nevědět.

J. Vintr 13.3.2019 22:26

Re: Právě ze zmiňovaného seriálu o leteckých haváriích

Jenže když zakážou létat na nějakém větroni, tak naštvou jen maximálně pár stovek lidí. Když zakážou létat na dost rozšířeném typu velkého dopravního letadla, tak pravděpodobně zkrachuje nebo utrpí velké finanční ztráty nemalý počet leteckých společností a obrovská spousta lidí se nedostane tam, kam chce.

V. M. 13.3.2019 22:16

No,

mě by zajímal ani ne tak počet úmrtí na miliardu kilometrů, ale počet úmrtí dejme tomu na milión přepravních hodin, tedy nějakého času, po který lidé tráví v dopravních prostředcích a po který se jim může něco stát. Obávám se, že tohle by vypadalo jinak.

A. Hrbek 13.3.2019 22:12

Re: Už i USA a Kanada uzemnily

Nebo je to tím, že podle pana Stejskala jsou i USA komunistické jako Čína.

Pan Stejskal, jako obvykle, do něčeho šlápl.

J. Klepal 13.3.2019 21:47

Re: Právě ze zmiňovaného seriálu o leteckých haváriích

Když si vzpomenete na zákaz létání L-13 Blaník, pak odpověď na Vámi položenou otázku zní ano.

J. Vintr 13.3.2019 21:02

Re: Právě ze zmiňovaného seriálu o leteckých haváriích

Jenže, jak právě ukazuje zmíněný seriál, může určení příčiny letecké havárie trvat hodně dlouho, třeba i víc jak rok. A někdy se příčinu nepodaří určit vůbec. Znamená to, že se tisíce kusů určitého typu letadla, které tvoří velmi podstatnou část světové letecké flotily, mají vyřadit třeba na rok nebo i trvale z provozu?

D. Nowodny 13.3.2019 20:56

Re: Kolem 170 lidí

S padakem !

D. Nowodny 13.3.2019 20:54

Re: Na čom fičí autor?

Aj vy mate hlavicku bez destniku !

K. Horák 13.3.2019 19:46

Už i USA a Kanada uzemnily

ta letadla. Vidím za tím Putina.

K. Horák 13.3.2019 19:17

Kde soudruzi z Boeingu udělali chybu.

Dvě za sebou jdoucí nehody jsou vyrovnáním. A soudruzi pracují na úpravě softwaru. Kdyby bylo vše v pořádku, tak by na tom nepracovali

I. Štípek 13.3.2019 18:31

Re: Pan Stejskal promeškal

Nevím, proč bych měl autora ignorovat ještě víc, než to dlouhodobě dělám? Moje vyjádření jsou jen občasnými zavrtěními hlavou nad člověkem, kterému to prostě nejde. Je upřímný, zná své limity a proto většinou jen opisuje a kompiluje. Ale ty jeho soudy! Ty mění poctivého servismana v bezohledného agitátora. A tady se mi jaksi nedaří mlčet, protože agituje často za něco, co nepovažuju za správné. Ale máte pravdu, nebudu to přehánět.

Z. Klouček 13.3.2019 18:28

Re: Kolem 170 lidí

Když se podíváte na web výrobce, zjistíte, že to letadlo má až 210 sedadel. https://www.boeing.com/commercial/737max/

J. Jurax 13.3.2019 18:08

Směl bych se zeptat, kdy k popisovanému incidentu došlo? Nemáte třeba odkaz?

J. Jurax 13.3.2019 18:01

No, ono je možná dobré napřed zagooglit, někdy stačí na Wiki, než se ptát.

Dělám to taky, abych vypadal chytrej ... :-)

J. Jurax 13.3.2019 17:54

No, Concorde se přestal vyrábět v roce 1979, k oné havárii došlo v roce 2000 a z linek byl stažen v roce 2003 po 27 letech služby. Důvodem byla jednak zastaralost stroje (nejmladší exempláře měly na kontě čtvrtstoletí provozu), jednak a hlavně katastrofální ekonomie provozu.

J. Jurax 13.3.2019 17:45

To netuším, nicméně je pravda, že při některých haváriích aspoň část pasažérů a posádky přežívá. Někdy i všichni. Takže jistá šance je. Někdy.

T. Kočí 13.3.2019 16:23

Re: Na čom fičí autor?

Serou mně čoboláci, co všemu rozumí. Máme ho tady ureše. Mažou mi příspěvky!!!!!

T. Kočí 13.3.2019 16:17

Re: Kolem 170 lidí

Myslím, že padala s ocasem. Ten je lehký, není tam palivo,připomíná kluzák. Letušky tam sedávají.

T. Kočí 13.3.2019 16:13

Re: Na čom fičí autor?

Od té doby ,co se tu uhnízdil Bureš, mně čoboláci, kteří všemu rozumí dost serou.To je vše.

J. Kostelanský 13.3.2019 15:37

Re: Na čom fičí autor?

Ďalší fanatický americký tajtrlík bez vlastného mozgu...

Máš hlavu asi len na to, aby ti nenapršalo do krku, že?

J. Kostelanský 13.3.2019 15:34

Re: Na čom fičí autor?

Vy ste ale komik. To si vážne myslíte, že keby v priebehu pol roka spadli niekde vo svete 2 úplne rovnaké modely Airbusu, tak že by americké úrady neurobili nič? Že by to brali len ako nutnú štatistiku?

Je neuveriteľné, kam až môže viesť ideologická zaslepenosť.

Skúste trochu používať logiku. Keď spadne jedno prakticky nové lietadlo so skúsenými pilotmi, tak je to "na pováženou". Keď spadnú v priebehu necelého roka 2 lietadlá úplne rovnakého typu za takmer rovnakých podmienok, tak v tom ťažko môže byť náhoda. V oboch prípadoch bola príčina rovnaká - lietadlo opakovane nechcelo reagovať na príkazy pilotov. Je pritom úplne, ale úplne nepodstatne, či bola chyba v softvéri alebo ju urobili piloti. Ak boli príčinou piloti, tak potom preškoľovanie pilotov bolo nedostatočné...

Pilot Etiópskych aerolínii mal nalietaných 8.000 hodín. Akej bol národnosti či štátnej príslušnosti sa nevie. Ale aj keby bol Etiópčan či Hotentót - pilot s 8.000 nalietanými hodinami nie je zelenáč.

Pre niektorých ľudí Amíci môžu urobiť čokoľvek vrátane rozpútania jadrovej vojny, ale vždy to budú tí "správni", ktorí sa nemýlia... Skrátka vymyté mozgy americkými filmami a seriálmi.

J. Lepka 13.3.2019 15:34

Re: Netahat do toho ideologii

Zatím mi vlak nezakázali. I když nevím, vlakem nejezdím. A jak to dopadne s autem vám možná řeknu příští týden, jdu na STK, tak naznáme, jak se postaví k exhalacím, páč ten můj veterán nemá a nikdy neměl filtr sazí. A jestli mi začnete kázat, že tlak na eliminaci dieslů nepřišel z EU, potažmo z Německa, mohu odpovědně prohlásit, že vás pak označím za lháře.

R. Langer 13.3.2019 15:30

Re: Stačil jeden pád,

Ano, poslední dobou jsem na takové nesmyslné plácání blbostí dosti alergický. Proč se nad tím mám zamýšlet a klást si otázky, když tvrdíte nesmysly, které jdou mimochodem velmi snadno ověřit? Lžete tedy z principu, nebo jste tak líná a plácnete první co vás napadne, abyste vypadala "chytře", nebo proč jako? Dokážete mi na to odpovědět?

V. Novák 13.3.2019 14:14

Re: Kolem 170 lidí

To ovšem nebyl pád, ale nouzové přistání.

V. Novák 13.3.2019 13:53

Re: Stačil jeden pád,

Concord se nevyráběl už léta.

Přestal se provozovat, protože byl tak nerentabilní, že Air France i British Airways jen hledaly záminku, proč ho odstavit. Krásná hračka, moc krásná - ale ekonomicky propadák.

M. Starý 13.3.2019 13:51

Hnusný Trump chce uplatnit cla na evropská (německá) auta, tak my (EU) zakážeme boingy. Konečně na něj máme klacek. Nám chcípnul A380, tak máme radost, že sousedovi chcípla taky koza... O motivacích Číny není pochyb.

..

V. Novák 13.3.2019 13:50

Re: Kolem 170 lidí

S letadlem obtížně, při nehodě autobusu, vlaku nebo auta šance bývá.

I když, jistá Jugoslávka Vesna kdysi spadla asi z 10 km a přežila. Jak se jí to povedlo, netuším. Asi ani ona. Možná pámbu - a i to kdo ví jestli.Ovšem padala mimo letadlo.

J. Zbořil 13.3.2019 13:26

Předběžná opatrnost?

Jistě, je tady problém... ale předběžná opatrnost způsobila už tolik škod a problémů, když nebyla uplatněna společně s principem přiměřeností, že její zbožnění je ve svých důsledcích likvidační pro evropskou civilizaci a taky tady nezapomeňme na Airbus a jeho zájmy. Svět létat nepřestane a sám jsem létal prakticky každý týden více jak dvanáct let a že by to ve mně vyvolávalo jakékoliv obavy, nevyvolává.

V. Braun 13.3.2019 13:25

Re: Netahat do toho ideologii

Šmírování lidí jako Číně? A jaké je vaše sociální skóre pane Lepko, můžete ještě cestovat nebo vás už systém nepustí ani z vesnice protože vás kamery několikrát zaznamenaly jak jdete se psem bez vodítka? Že nevíte? Tak to je do stavu v Číně hodně daleko.