26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Solární elektrárny na dráze

Cestující vlakem mají novou starost s tím, jak přibývá mimořádných událostí, tedy srážek vlaků, případně jízdy na červenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 14.3.2019 11:46

Re: Milý autore,

Cože?

Debata začala tím, že jste tvrdil, že přejezd obvykle neselhává. Já replikoval, že jsem viděl, jak závory "spadly" ZA vlakem. Vy, že to muselo být na dvoukolejce. Já, že to bylo na jednokolejce.

Silniční pravidla na přejezdu do toho taháte vy. Spekulace o tom, že příslušný strojvedoucí měl papír, takže brzdil, do toho taháte taky vy (papír nevím, ale viděl jsem, že nebrzdil a brzdit nejspíš ani nestačil začít).

Z. Lapil 14.3.2019 11:10

Re: A co takhle

To, co píšete, je nepochybně pravda, jen si myslím, že vlak má nastavenou vlakovou cestu, možná s nějakými písemnými úpravami (přesto: nikdy! jsem se nevšiml, že by vlak brzdil, přestože má zelenou nebo přestože nejsou příslušná omezení na rychlostnících). Ta buď pokračuje nebo končí červenou. Pravda - opravdu to nekontroluju průběžně. A druhá pravda - jel jsem z Děčína do Prahy těsně po povodni, kdy nefungovala ŽÁDNÁ elektřina, takže se brzdilo na přejezdech skoro do zastavení.

Netvrdím, že to má někdo jednoduché, tvrdím, že strojvedoucí to nemají zásadně složitější, než většina ostatních.

Mmch - "chybná manipulace mostem ve Studénce" je asi stejně vypovídající, jako kdybyste vykolejení vlaku zdůvodnil chybným řízením vlaku. Je to nejspíš pravda, ale k upřesnění "celá pravda a nic než pravda" to má obvykle dost daleko.

Pojďme toho nechat, mám dojem, že už jen ztrácíme čas vršením nepříliš souvisejících argumentů a přitom nejsme v nějak zásadní při. Každopádně díky za některá vysvětlení, jsem si vědom, že z okna motoráku je snadné dělat chytrýho.

P. Grigar 14.3.2019 10:53

Re: Milý autore,

.. totéž co p.Lepkovi, račte si zopakovat ustanovení Zákona o provozu na pozemních komunikacích, s obzvláštní pozorností k části Přejezdy, nejlépe s komentáři a vysvětlivkami dopravních odborníků. Zatím oba argumentujete jako typičtí nedoukové, neznalí svých řidičských povinností a současně poučující jiné, o jejichž práci nemáte ponětí.

Přejezdová automatika je nastavena tak, aby v případě odchylky od normálu měla dostatečnou bezpečnostní rezervu, v souladu s požadavky silničního provozu - které ovšem vám zůstaly částečně utajeny. Diskuse s vámi je k uzoufání, vždy přijdete s nějakými dalšími pocity, nezaloženými na vědomostech a vlastním výkladem, co kdo mohl nebo měl. Zkuste začít od sebe, požádejte o podporu Dopravní vzdělávací institut a.s. (DVI)

Nazdar.

P. Grigar 14.3.2019 10:35

Re: A co takhle

.. stejně pohodové video můžete natočit v pilotní kabině. Logicky můžete předpokládat, že v nepohodové situaci není na nějaké videozáznamy čas ani nálada. Zkuste si představit, že projíždíte uzlovou stanicí, ve které je 60 výhybek, přibližně stejný počet návěstidel( pro jízdu vlaku i pro posun..) současně zde probíhají práce v kolejišti, včetně trojejového vedení, na pultě máte písemný rozkaz, který vás upozorńuje na neplatnost některých návěstidel, snížení povolené rychlosti v konkrétních kilometrických polohách,umístění přechodných návěstidel pro elektrický provoz a k tomu ještě příkazy k projetí některých úseků mimořádně se staženým sběračem-to je zařízení na střeše lokomotivy, kterým z troleje odebírá trakční proud. Případnou chybou můžete ohrozit jízdu dalších vlaků, bezpečnost pracovníků v kolejišti, nestažením sběrače strhnout trolejové vedení v části stanice nebo propojit nechtěně 25kV do odpojené části, na které právě pracuje parta montérů a tím jim zařídit krásný pohřeb žehem na místě. A k těm vašim kolegům stavařům.. mostovka spadlá při manipulaci je spadlá následkem nesprávné manipulace(Studénka). To nikdo neodkecá! Pád mostu v Janově nehodlám posuzovat, konstrukční vady či nedostatky v údržbě nechám k posouzení odborníkům.

Z. Lapil 13.3.2019 22:40

Re: No

Ono jich zas tolik není, takže si dovolím poopravit: VzteklÍ a arogantnÍ pitomcI jsou na obou stranách.

Z. Lapil 13.3.2019 22:37

Re: A co takhle

Ano, strojvedoucí je ten, kdo nakonec za všechno může, ale KAŽDÁ trochu odborná práce je stresující a odpovědná. Já při té své většinou sedím u počítače, ale taky jsem schopen svou neodborností zabíjet lidi; včetně sebe - práce ve výškách. A TAKY jsem placen za to, že nedělám chyby. Kolegové, co jim spadl ten most ve Studénce, nebo i ti z Janova, by mohli vyprávět. A neberou extra víc, než ten strojvedoucí. V Itálii samozřejmě budiž cifra opatřena příslušným koeficientem.

Když teď o tom přemejšlím: existuje dost a dost videí "pohled na práci strojvedoucího". Ten člověk nevypadá, že by tam měl kromě řízení na práci něco navíc, než hlásit připravenost k odjezdu a na pokyn vlakvedoucího ten vlak rozjet. A hlídat semafory, pochopitelně, ale to mi pořád přijde jako absolutní samozřejmost, kterou zvládá dvanáctiletý kluk na bicyklu.

Nechci tu práci znevažovat, ale zároveň mi nepřipadá jako něco extra speciálního. Včetně té "vyhláškové" kontroly zdravotní způsobilosti.

Z. Lapil 13.3.2019 22:16

Re: Milý autore,

Já to chápu, nicméně na ten přejezd vjel plnou rychlostí, přestože nebyly stažené závory. Houkání přejezdu nemohl slyšet a blikání vidět; stojící auta asi viděl, jinak by nejspíš opravdu "brzdil všemi prostředky". Z lesa k přejezdu je asi těch 250 metrů, ale nakolik reálně mohl ty zvednuté závory vidět...

Netvrdím, že to byla katastrofa na způsob potopení Titanicu, tvrdím, že přejezdová automatika nebyla v plné kondici. Že fungovala aspoň částečně a že se nenašel žádný trouba za volantem (on ten přejezd není pro auta extra přehledný) - zaplať pámbu za to.

P. Grigar 13.3.2019 21:45

Re: ...a dostavila se kocovina

..jezdíte vlakem jednou za rok. Tudíž vaše zkušenosti s železnicí jsou slušně řečeno velmi sporadické. Ale názor máte. Zkuste se před další cestou informovat o možnostech zakoupení jízdenky, variant je několik. Na situaci v Brně, v době vaší cesty, si můžete podat reklamaci u dopravce(ČD), k uvedenému stavu u pokladen jistě existují kamerové záznamy. Za silně zmateční a neefektivní způsob odbavení cestujících na tomto nádraží můžete poděkovat bývalému mluvčímu ČD, který ovšem v současnosti pracuje u nejmenovaného sopukromého dopravce v oboru. Ze strany provozních zaměstnanců byl tento organizační paskvil kritizován už před jeho zavedením do plného provozu - marně.

P. Pavel 13.3.2019 20:37

České dráhy jsou jedním z posledních socialistických podniků

v ČR. Tam, kde ty kur\/y nebyly vystaveny konkurenci, tam je to samé zpoždění, výluka kvůli poruše soupravy (samozřejmě bez náhrady), spoje na sebe nečekají, takže cestující nestíhají přestupy, nemluvě o tom, že vagony nebo soupravy jsou staré 40 let. Mastné pokuty a výběrová řízení na dopravní obslužnost na ně. Nic jiného nepomůže.

P. Pavel 13.3.2019 20:13

Re: No

Sám bys měl jít na psychinu. Zloděj a podvodník agent bureš, toho nakrad skoro tolik co ksčssd před solární tunel.

V. Pavelka 13.3.2019 18:09

No

Ja bych řekl, že vzteklých a arogantních pitomců ,jsou na obou stranách haldy"?!

P. Harabaska 13.3.2019 17:57

Re: Jó, neviditelná ruka trhu...

Správně. Šetřit vždy a všude. Jeden strojek na jízdenky, žádný záchod na stanici. Volba je jasná: buď jsou lejna na stanici nebi v kalhotách.

V. Pavelka 13.3.2019 17:51

Re: No

p.s.Slonková by měla jít na psychinu!

V. Pavelka 13.3.2019 17:48

No

Proč se Holub , Slonková , Kubík nezájímají o Solárka , Vitásková je vláčena soudy a tyto notorické dehonestátory Babiše, nic jiného nezajímá .

P. Grigar 13.3.2019 17:08

Re: Jó, neviditelná ruka trhu...

.. Zákony v drážní dopravě(www.mdcr.cz). Něco vysvětlit zrovna vám je nad lidské síly.

P. Grigar 13.3.2019 17:02

Re:

.. jmenuje se to Přejezdník.

P. Grigar 13.3.2019 17:01

Re: Milý autore,

.. nikoli, reakce člověka, který vidí, že vůl na argumenty opakovaně nereaguje, neb jsou mimo jeho chápání.

P. Grigar 13.3.2019 16:56

Re: A co takhle

.. strojvedoucí byl, je a stále zůstává technickým kádrem na vlaku, který v případě mimořádností(tech.závada) osobně pozorovaných nebo jemu ohlášených, rozhodnout o dalším postupu. V maličké stanici nebo přímo na trati se těžko dočká vozmistra, který by něco mohl rozhodnout. Během jízdy musí strojvedoucí sledovat mnoho dalších okolností, dějů, parametrů, pracuje pod neustálým tlakem.. a tady hrají roli zkušenosti. V dopravě jsme placeni za to, že neděláme chyby, při chybách může téct krev, umírat lidé. Bohužel plat příliš neodpovídá požadavkům. Příčetnost, včetně dalších požadovaných vlastností(zdravotní způsobilost), posuzují psychologové a specializovaní pos. lékaři při vstupní prohlídce a následně v pravidelných periodách dle vyhlášky.

Dovolím si malou odbočku - nedávno uplynulo deset let od tragédie ve Studénce. Zkušený strojvůdce udělal víc, než musel, nebýt jeho zkušeností, bylo by vše mnohem horší. Doplatil na to zdravím. Dodnes není justice schopna určit, proč tem zatracený most spadl?!

Logická úvaha, že k jeho pádu vedla nesprávná manipulace, zřejmě není dostatečně logická.

Odborně způsobilá firma staví vesele dál, i když už jim spadl další most, pod nímž zahynuli další lidé.

B. Carina 13.3.2019 16:56

Existuje návěstidlo, které návěstní strojvedoucímu, zda je železniční přejezd zabezpečen. Není u každého přejezdu. Nevím také v jaké vzdálenosti, ale je možné, že se strojvedoucí dozvěděl o výpadků zabezpečovacího zařízení přejezdu dřív, než na přejezd vjel a než ho viděl.

V. Novák 13.3.2019 16:46

Re: Milý autore,

Co třeba tak, že nesvítí signalizace, což je - jak jste si mohl přečíst - výstražný stav...

P. Grigar 13.3.2019 16:40

Re: Milý autore,

.. znovu a naposled. Místo pochybné a chybné argumentace, kterou prokazujete svou vlastní nevědomost, si prostudujte ustanovení Zákona o provozu na pozemích komunikacích(361/2000 Sb.) ve znění pozdějších změn, a především s vysvětlivkami!!! Jinak jste nebezpečný sobě i ostatním. Nebo si zajděte na nejbližší Odbor služby dopravní policie PČR, kde vám rádi vše vysvětlí. Řidičák nechejte doma, mohli by vám ho hned sebrat.

P. Grigar 13.3.2019 16:30

Re: Milý autore,

.. takže znovu, pane Lapile, žádný strojvedoucí nevjede na přejezd, u kterého vidí zvednutou závoru a on přitom nemá písemný rozkaz. Pokud ho má, musí: 250 metrů před přejezdem dávat návěst POZOR(houkání) a ve vzdálenosti 60 metrů před přejezdem jet max.rychlostí 10km/hod s pohotovostí zastavit za použití všech dostupných prostředků před možnou překážkou. V případě, který popisujete, byly ostatní výstražné části PZZ-Z funkční, tudíž byl přejezd bezpečný pro ukázněné řidiče! Za blbce neručíme.

J. Lepka 13.3.2019 16:28

Re: Milý autore,

Děkuji, vcelku základní reakce člověka v koncích s argumenty.

J. Lepka 13.3.2019 16:27

Re: Milý autore,

A ještě, pokud byl přejezd v poruše nebo výlukovém stavu, jak se to asi mají řidiči dozvědět? Zřejmě u ajznbonu preferují mimosmyslové vnímání a telepatii. Chápu je to pro vás jednodušší než tam postavit frajera s praporkem. Ovšem jsem rád, že přiznáváte, že přejezd může mít poruchu, případně být mimo provoz, to je celkem novinka, zatím jste razil pověst, že se nic takového stát nemůže a za vše můžou řidiči.

J. Lepka 13.3.2019 16:22

Re: Milý autore,

Zabedněnost některých jedinců je příkladná. A samozřejmě nejlepší je ihned zaútočit na schopnosti a znalosti oponenta, že. Já suše konstatuji své zkušenosti, vy kontrujete zbožným přáním a pomýleným výkladem. Od kdy platí paralela mezi NESVÍCENÍM světla a VÝSTRAHOU ??? Mimochodem, vy asi potřebujete poučenou osobu i pro výstup z auta, co kdyby vás zrovna někdo předjížděl, že.

J. Lepka 13.3.2019 16:16

Re: Jó, neviditelná ruka trhu...

Upřesněte, prosím. Podle vás na kolejích nesmí jezdit než jedna společnost? Někdo už tady zmínil Řízení letového provozu, já paralelu s dálnicí. Bohužel mám neodbytný pocit, že nechápete nebo spíš pochopit nechcete vy.

Z. Lapil 13.3.2019 16:12

Re: A co takhle

Nepochybuju, že každá profese má víc úskalí, než to zvenčí vypadá. Neodvažuju se položit otázku, moc-li je řízení vlaku složitější než řízení auta (ano - je těžší, takže hůř brzdí. A moderní mašina, obávám se, je kšeft spíš pro ajťáka než pro strojvedoucího; HODNĚ zjednodušeno), ale upřímně mi uniká, proč by měl být strojvedoucí schopný opravovat vozy.

Nepochybuju o nutném zvládnutí řemesla, u nikoho - od házečů lopatou až po špičkové muzikanty (když nebudete umět dostatečně rychle mrskat prstama, tak tu Elišku nezahrajete, kdybyste byl stokrát geniální), ale to, o čem slyším a čtu v poslední době, především tedy přehlížení červených, mi připadá jako chyby natolik zásadní, že pochybuju spíš o příčetnosti dotyčných než o jejich nedostatečném školení. Samozřejmě pokud ji ten člověk opravdu "neviděl"; jestli je problém v tom, že neumí zastavit vlak nebo že si nedejpámbu blbě vyčistil brejle, tak je to hodně zlé.

J. Lepka 13.3.2019 16:12

Re: Ten článek je nějakej divnej

Teď mě napadlo, jestli to jen nemusel psát do deníku či jízdního výkazu a napsal to tam dřív, než inspektor to návěstidlo viděl, fakt nevím. Bohužel děda umřel když mi bylo 11 a většinu jeho vzpomínek samozřejmě znám jen štafetově. I když jsem si ověřil, že třeba ty z války, kdy sloužil císařpánovi v Sarajevu byly pravdivé, jak jsem se po letech seznámil s jedním jeho spolubojovníkem a ten mi to do mrtě potvrdil.

P. Grigar 13.3.2019 16:05

Re: Milý autore,

..bože, vy jste ale vůl.

J. Lepka 13.3.2019 16:04

Re: Jó, neviditelná ruka trhu...

Já to předposraně vyřešil na příští zastávce, ve Velké Chuchli, kde jsem si jízdenku orazíkoval, hlavně proto, že jsem měl dost času a další vlak jel za celých 12 minut.