27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Sebeupalování dnes

Podle Stanislava Hamra, Palachova spolužáka a kamaráda, si Češi Jana Palacha nezaslouží a nemohou ho pochopit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Horák 18.1.2019 9:29

Kdyby se upálil Kalousek a Schwarzenberg

tak by to společnost vyburcovalo.

J. Lepka 18.1.2019 14:02

Re: Kdyby se upálil Kalousek a Schwarzenberg

Hlavně by to nepotěšilo Babiše, odpadl by mu původce všeho zla.

Š. Hašek 18.1.2019 15:46

Re: Kdyby se upálil Kalousek a Schwarzenberg

Nepochopil jste nadsázku. Asi moc složité.

Babišovi, pokud jste si všiml, jest Kalousek celkem ganz egál. Mám dojem, že přemýšlí (mimo jiného), kterak vyhodit komunistku v rouše modernoeusociálna ...... tu soudružku jídelní Maláčovou. Tu by třeba Baťa vyhodil na hodinu, nemyslíte? Babiš nesmí, podle Vás.

Babiš je střeďák, kočí současného spřežení, ale chytrý a zkušený kočí. Vymyslete, jak udělat kočího třeba z Drahoše!

V. Podracký 18.1.2019 17:14

Re: Kdyby se upálil Kalousek a Schwarzenberg

Ne Drahoše, proboha. ten nás nazval xenofoby a ještě něčím horším proto, že si nechceme nechat svoji zemi zasvinit muslimy.

Vlastně se omlouvám, tato země už podle těchto sluníčkářů není naše, ale patří celému světu, celému lidstvu.

M. Hoblík 18.1.2019 9:18

Palach byl velkým příkladem!

Ale měl jen málo následovníků, nepochopili jeho záměr.

Š. Hašek 18.1.2019 9:46

Re: Palach byl velkým příkladem!

Bravo!

Kolik by měl mít podle Vaší ctěné logiky následovníků, aby se ledy hnuly?? Měla se skupina Anthropoid upálit před Pečkovým palácem???

Jana Palacha bych být Vámi, nechal být. Asi se Vám líbí jeho jménem burcovat národ. Ještě dnes.

J. Vintr 18.1.2019 10:00

Re: Palach byl velkým příkladem!

Kdyby měl tak cca deset milionů následovníků, tak by se tím opravdu něco dost podstatného vyřešilo.

Š. Hašek 18.1.2019 11:00

Re: Palach byl velkým příkladem!

Mám rád černý humor. Ale ne zu moc.

K. Janyška 18.1.2019 9:17

Sebepoškozování nemá žádný efekt a je projevem

toliko osobní frustrace... Dzp.

Š. Hašek 18.1.2019 9:49

Re: Sebepoškozování nemá žádný efekt a je projevem

V obecné rovině máte pravdu.

Ale nakonec máte pravdu i v tom, že je tento fakt nutné (!!!) napsat v konkrétní souvislosti s jednou událostí a jedním jménem. Nebudete mnohými pochopen

J. Kanioková 18.1.2019 13:18

No, druhé pololetí r. 68 bylo strašlivým zklamáním

pro velký podíl národa.

Palach lékařce sdělil, že k tomu, aby se zapálil, potřeboval vztek.

Š. Hašek 18.1.2019 15:39

Re: No, druhé pololetí r. 68 bylo strašlivým zklamáním

Paní Kanioková, samozřejmě, že byl. Později spíš prozřením, dodnes.

Velká většina národa ale neproráží (logicky) zeď hlavou. Platí i pro jiná období než únor 1969. Tato věta je určena k přečtení Vám. Jsou zde exoti, kteří si z ní odvodí, že jsem celý život radil Husákovi a měl jsem stranickou legitimaci vonící novotou právě v sedmdesátých letech. Lákali mě, lákali kdekoho, gauneři, mnozí byli jen trdla, tedy ti hned okolo mě. A někdy i nikoho nikdy neudali, bylo vždycky, i za Hitlera. Kdož bez viny, hoď kamenem.

Vztek Jana Palacha není nikterak v rozporu s tím, co napsal pan Janyška.

J. Chaloupka 18.1.2019 16:27

Nevadí Vám, že nás Churchill a Roosevelt prodali již

v Jaltě?

Š. Hašek 18.1.2019 16:32

Re: Nevadí Vám, že nás Churchill a Roosevelt prodali již

Pane Chaloupko,

to je na hospodu a šest hodin debaty. Domnívám se.

Jako první nás prodala Francie a Británie. Minulost. Současnost je, že jsme prodáváni Berlínem Berlínu. štrasbrusel a bombastický termín EU ......... zástěrka.

J. Vintr 18.1.2019 9:02

Myslim, že všechny tyto činy mají společného jmenovatele

A tím je dezorientovanost lidí, kteří to udělali. Jejich čin je namiřený většinou nesprávným směrem a nemá šanci dosáhnout předpokládaného účinku.

M. Zima 18.1.2019 9:33

Jestliže ty činy

namíří tím podle Vás "správným" směrem, jsou to teroristé. A to on očividně nechtěl.

J. Vintr 18.1.2019 9:58

Re: Jestliže ty činy

Pokud je mi známo, tak Palachovy požadavky byly zrušení cenzury a zrušení vydávání nějakého propagandistického plátku. Samo o sobě v kontextu té doby naprosto nepodstatné prkotiny. Navíc u nás nikdy nefungovala oficiální cenzura. Většinou se média cenzurovala sama a jinak šlo oficiálně jen o takový tiskový dohled. Palach svým činem jen umožnil lidem, aby se hromadně dojímali, estebákům zase poskytl záminku k represim, ale jinak se nic nezměnilo. Za to opravdu nestálo za to položit život. Daleko větší smysl mělo to, co udělali bratři Mašínové.

M. Zima 18.1.2019 10:33

"šlo oficiálně jen o takový tiskový dohled"

skutečně promyšlené zjištění. A co je cenzura jiného. I zde na NP byla praktikována jak ohledně článků, tak v komentářích. (Je to v Česku oblíbený argumentační prostředek.)

J. Vintr 18.1.2019 10:44

Re: "šlo oficiálně jen o takový tiskový dohled"

Asi nechápete. Bolševici nepotřebovali cenzuru. Stačilo, aby všichni novináři věděli, co mají a nemají psát. A ty co to nevěděli vyhodit.

F. Navrátil 18.1.2019 8:52

Mlejnek si ohřívá polívčičku

Pokud se hodlá Mlejnek upálit na obranu práv Tibetu, je to jeho svobodné rozhodnutí. Demonstrativní sebevražda potřebuje historický kontext. Kdyby se Hus upálil na protest proti prodeji odpustků a hříšným kněžím, byl by zakopán za hřbitovní zdí a budoucí boží bojovníci by si museli hledat jinou ideovou pochodeň.

Š. Hašek 18.1.2019 8:08

Ta Vaše poslední věta je kouzelná.

Vyražte do Číny. Jen jste v určitém rozporu s poslancem Gazdíkem. který Čínu označil za nicvelmoc. A Klinikáři (třeba) se vyznačují i tím, ačkoliv svůj život nejsou schopni ukočírovat, že bojují za Tibet, který mnohdy ani na mapě nanajdou.

Opravdu sebeupálení nemá v našem civilizačním okruhu podporu. Celkem logicky - vzhledem právě k civilizačními okruhu a našemu vnímáním života každého jedince. V tom je Váš přehled zajímavý a poučný.

Jan Palach zemřel mučednickou smrtí, protože si myslel, že smrt jedince pohne společností - od Smrkovského, přes velení sovětské armády až po posledního horníka v Ostravě. Nebudu dále komentovat, nebudu ubírat Janu Palachovi nic z jeho osobního hrdinství. Ale mám několik dalších vět .... nenapíši je.

V. Církva 18.1.2019 7:48

Zajímavé je že

Vietnamští mniši se upalovali jako protest proti vládě podporující Křesťany, nemyslí si ale že ta vláda Budhisty vraždila. Szczesny se upálil a protest proti polské vládě která je kromě některých excesů poměrně úspěšná. A hlavně podporuje Křesťanství a je proti potratismu.

Křesťanství je jednoznačně proti sebevraždám, vraždám a podpoře života, od početí. Pak mi to ale připadá že ty sebevraždy mnichů ve Vietnamu i Poláka nebyly nic správného.

Co se týká Palacha a Tibeťanů, tam to může být jinak. Komunistický režim v Tibetu skutečně vraždil a pravděpodobně to dělá dodnes. I tak je dle mého taková sebevražda diskutabilní. Co se týká Palacha, možná opravdu pomohl rozhořet naši zatichlou politiku, ale jak se tu píše po 20 letech.

M. Krčmář 18.1.2019 7:26

To by nesměl sedět na hradě čínský agent.

V. Kain 18.1.2019 8:13

Re:

Není tady debata u Palachovi ty agente?

M. Krčmář 18.1.2019 9:16

Reagoval jsem na poslední větu,Jana jsem nezmínil, jelikož jest za poslední dny rozebrán do posledního šroubku,a jak se zdá,většině dojde vzkaz tak za dvacet let.

Š. Hašek 18.1.2019 9:51

Re:

Mluvte o sobě.

Nejste jediným autorizovaným vykladačem vzkazů.

R. Vacek 18.1.2019 6:32

Takový typ protestu

do společnosti, která si cení lidského života nepatří. A člověk, mající úctu k životu, takový čin nemůže provést.

Pokud to někdo provede, zaslouží si třeba zamyšlení od ostatních, ale nezaslouží si souhlas s formou protestu.

J. Fridrich 18.1.2019 6:55

Re: Takový typ protestu

Mistr Jan Hus mohl odvolat a neuhořel by...

Š. Hašek 18.1.2019 9:53

Re: Takový typ protestu

Krapet jiné, jiná situace, pane Fridrichu.

J. Fridrich 18.1.2019 10:19

Re: Takový typ protestu

Jiná situace a doba - to jistě. Já jsem vytáhl " těžký kalibr " Jana Husa ochotného za pravdu zemřít úmyslně na ty rozmělňující polemiky typu - " Takový typ protestu do společnosti, která si cení lidského života nepatří. A člověk, mající úctu k životu, takový čin nemůže provést."