9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

DOPRAVA: Je třeba utáhnout šrouby?

Jak se v posledních dnech díky nejrůznějším článkům a rozhovorům z našich sdělovacích prostředků dozvídáme, na českých silnicích loni zemřelo 565 lidí, o 63 více než předloni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 15.1.2019 8:09

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

To by se ale dalo říci o všech předpisech.

V. Kotas 14.1.2019 22:05

Re: Za všechno muže vždycky řidič,

To jsou kapitoly samy pro sebe.

V. Kotas 14.1.2019 22:03

Re: Na "chudé" musí být přísnost!

Mlaskají až moc nahlas.

E. Kovářová 14.1.2019 21:38

Na "chudé" musí být přísnost!

Daně, pokuty, EET...

Jo, ledaže bychom byli "aktivisté", ale ti nejsou "chudí", naopak, žijí a tyjí ze společného, nejen že žerou, ale i mlaskají, vivat dotace!

jdu zvracet...

P. Sulc 14.1.2019 20:53

Re: Snad by se mohl zavest

Zrejme Francouzi jsou bojovnejsi Cechu, ti, alespon v dnesnich casech nejsou ''naplneni hnevem'' ani trochu, natoz ''od hlavy az k pate''. Spise jsou naplneni pivem, coz jim znemozni jakekoliv akce ci projevy nespokojenosti.

M. Mikulec 14.1.2019 20:43

Za všechno muže vždycky řidič,

protože ma spz a je snadno polapitelny. Co děla policie preventivně proti chodcům, co se sluchátky na uších a v kapuci chodí přes silnici jako telata? Proč se policie nestará o přestupky cyklistu, kteří jsou takoví sportovci, ze jsou líní sesednout s kola na přechodu pro chodce?

Jeden takový chodec se sluchátky nedávno přecházel koleje, na které nedbal, a vlak to samosebou neubrzdil.

M. Prokop 14.1.2019 18:37

Re: Proč by předpisy měly být reálné?

Naštěstí daleko, nebavilo by mne to.

M. Prokop 14.1.2019 18:36

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Pokud sám nemá rozum, zákon mu ho do hlavy nenabouchá.

M. Prokop 14.1.2019 18:34

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Klidně se bavím, když se nic neděje. Jako řidič i spolujezdec (to dost zřídka, obvykle řídím). A jako spolujezdec jsem ještě nenarazil na řidiče, který by se bavit nechtěl.

M. Prokop 14.1.2019 18:32

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

Ono je celé to denní svícení pitomost. Pokud dříve člověk zahlédl světla v zrcátku, věděl, že se něco zvláštního děje. Dneska ví prd.

M. Prokop 14.1.2019 18:30

Re: Jsme v rukou bláznů

Jsem o trochu mladší a mám v jednom autě handsfree (v základní výbavě).

Jinak prakticky totéž.

J. Lepka 14.1.2019 18:20

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

No, spíš mám pocit, pane Sedláčku, že úplně zbytečně věnujete pozornost podružnému detailu. Takže se domnívám, že jste také jen ten kancelářský odborník, bez praktických zkušeností.

K. Wágner 14.1.2019 18:04

Proč by předpisy měly být reálné?

Možná se někteří z nás dožijí těch autonomních aut, která budou číst všechny značky, pojedou podle nich a jenom na tempomat, takže nepřekročí nikde přikázanou rychlost, budou vždy dodržovat velký rozestup, takže budou všude za hustého provozu stejné kolony, kdy si pak pasivní řidič (či spíše už pouhý cestující) bude hrát za volantem piškvorky... Zatím je tahle vize však ještě moc daleko.

J. Sinnreich 14.1.2019 17:47

Dobre umysly

Jde v podstate o to jak cenami pohonnych hmot a odebiranim ridicaku vyloucit co nejvice neprivilegovanych lidi z automobilove dopravy. Elektromobily to dorazi a Planeta Zeme bude zachranena.

T. Kočí 14.1.2019 17:20

Jsme v rukou bláznů

Je mi dnes 70. Najel jsem od r.1967 určitě 1 mil. km. Nezpůsobil jsem žádnou dopravní nehodu.Když mi někdo volá při jízdě, vezmu to. Umím se soustředit na řízení i telefonování.Dodržuji předepsané rychlosti s tolerancí + 5 km/h.Používám navigaci pro přesné měření rychlosti.Před jízdou po jídle si dávám cca 2 deci piva desítku, aby mi nebylo těžko.Neustále mne někdo předjíždí , často s troubením. Z televize se obden dovídám, jak jsme my staří(pravidelně chodím na prohlídky) nebezpeční za volantem a bude třeba za telefonování udělovat trest 10 let na pevnosti.Obden jsou v televizi záběry z pronásledování zdrogovaného ,opilého mladíka bez řidičáku. Řešení takovýchto opravdu nebezpečných kauz (Kadlec)nevidět.Ale co se divím. Ryba smrdí od hlavy,že.

V. Kain 14.1.2019 16:59

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

To naše čadská policie přišla s jinou lahůdkou.Prý by měla auta byt světelně označena i vzadu.Takže denní svícení v předu si budeme moci strčit za klobouk a budeme svítit potkávacími světly.Doufám,že ta hovadina neprojde.To co uvádí autor jsou přesně ty důvody proč by měl být Ťok kopnut do zadku (odvolat je pro toho regulátora příliš slušné slovo).Na svoji práci kterou má dělat nestačí,ale kde co regulovat a co nejpřísněji sankcionovat na to je velký machr.

K. Wágner 14.1.2019 16:57

Re: Podle chování řidičů na silnicích

Obec je podle definice v zákoně o provozu na poz. komunikacích opravdu definována jako zastavěné území, tzn. začíná až u prvního domu, jsou špatně cedule.

K. Novák 14.1.2019 16:11

Re: Podle chování řidičů na silnicích

Pro M. Klase: Definice přestupku je, že je to "společensky škodlivý protiprávní čin". Překročení rychlosti je ta protiprávnost, společenská škodlivost je ten materiální aspekt, který musí být rovněž splněn, jinak se o přestupek nejedná. Policie ho běžně ignoruje, ačkoli podle rozsudku a judikatury Nejvyššího soudu ho musí brát v potaz a individuálně posuzovat. Musíte se ovšem podívat do zákona o přestupcích (na internetu jsem našel jen starší verze s definicí "Přestupkem je zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti a je za přestupek výslovně označeno v tomto nebo jiném zákoně"). Obec je podle definice v zákoně o provozu na poz. komunikacích definována jako zastavěné území, tzn. začíná až u prvního domu. Je to $2 odst. cc. Policie opět jakoby to slovo "zastavěné" ze zákona vynechává. Podle zákona o provozu na poz. komunikacích je řidič povinen se podrobit kontrole na alkohol podle zvláštního předpisu ($5 odst. F). Na ten je odkaz a je to zákon o návykových látkách. A podle tohoto zákona je řidič povinen se podrobit kontrole na alkohol, existuje-li důvodné podezření, že řídí pod vlivem alkoholu. Čili plošné kontroly na alkohol jsou nezákonné, policista by Vám měl říct, proč si myslí, že jste opilý. Zastavit Vás jen tak, z nedostatku jiné zábavy, by Vás neměl.

K. Wágner 14.1.2019 16:01

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

Že by se mělo něco změnit k lepšímu? Spíše bude hůř. Jak píše Petr Prokopec na Autoforum.cz : „Ve Francii od loňského roku začal na všech okreskách platit nový rychlostní limit 80 km/h, kterým byla nahrazena dosavadní devadesátka. Stejné tempo chtějí uzákonit i v Německu, přičemž tam na toto téma probíhají velké diskuze. Zdá se, že „osmdesátková epidemie“ se šíří Evropou. Můžeme se tak ptát, kdy s něčím podobným vyrukují i čeští politici. Na důkazy toho, že mezi povolenou rychlostí a bezpečností neexistuje souvislost, tedy alespoň ne taková, jakou by si někteří politici přáli, už se bohužel zapomíná.“

Zdroj.: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vlna-snizovani-povolenych-rychlosti-se-dal-vali-evropou-kdy-dorazi-i-k-nam/

V. Kotas 14.1.2019 15:44

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Každý kdo ji má/měl, si to auto nemůže vynachválit. Každá další inovace nevedla ke zlepšení, naopak došlo ke zhoršení v některém směru.

V. Kotas 14.1.2019 15:39

Re: Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

Značky nejen probrat ale též se starat o jejich viditelnost, omezovat rychlost i jen na potřebnou dobu. A autoškoly ? Učitelé autoškol by měli mít patřičně dlouhou praxi na nákl. autech/autobusech ( 1.rok je málo ), jak to kdysi bývalo.

P. Jaroš 14.1.2019 15:33

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Samozřejmě, 13x častěji než ostatní řidiči jsou policajti účastníci nehody, a to přes to, že, jak říkáte, se v jejich přítomnosti doprava údajně zklidní... http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/jak-poznat-nebezpecneho-ridice-ridi-stribrne-auto-ma-majak-a-napis-policie/

B. Jelínek 14.1.2019 15:02

Re: Ty statistiky se dají

Zakázat bourat a je vyřešeno! Že to je blbost? Ale jděte

K. Wágner 14.1.2019 14:30

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Pssst... Aby to nakonec naši papaláši taky nezakázali. To pak budeme jezdit leda tak na kole, protože ve starých šunkách se nebude moct kvůli ekologii a ta propagovaná elektrická auta těmi displeji a všelijakou elektronikou jsou doslova prošpikovaná.

K. Wágner 14.1.2019 14:24

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Myslíte, že policisté bourají, nebo zapříčiní nějakou nehodu, mnohem častěji, než ostatní řidiči?

K. Wágner 14.1.2019 14:11

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Ano, já Vám to věřím. Ale co když takto řídí někdo s "mokrým" řidičákem, nebo jezdí teprve 2-3 roky a to po známé trase na krátké vzdálenosti, a pak se najednou vydá na štreku po dálnici?

M. Krátký 14.1.2019 14:10

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

jo jedničková - ta poslední 74 kW TOUR

K. Wágner 14.1.2019 14:07

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Máte pravdu, jezdím jen o pár let méně, ale dodnes si pamatuji mého učitele z autoškoly, který mi vtloukal do hlavy, kolik že času profesionální řidiči věnují pohledu do zpětného zrcátka, protože je třeba znát nejen situaci před sebou, ale i za sebou. A když usedneme do auta, upozorním vždy každého spolujezdce, že se s ním bavit nebudu, protože se musím soustředit na řízení (což někdy nechápou, ale musí se s tím smířit). To ale neznamená, že když mi do rádia přijde hovor, že nemohu sjet do pravého pomalejšího pruhu a tedy hovor v krátkosti vyřídit, aniž bych pustil ruku z volantu při tom hovoru přes telefon, který mám v kapse bundy, aniž bych spustil ze zřetele provoz kolem.

M. Prokop 14.1.2019 13:49

Pokud by se mělo něco změnit k lepšímu, tak

opravit silnice, probrat zbytečné značky, omezovat rychlost jen na potřebnou hodnotu a ne o ± 20 km/h méně. Neštvat řidiče "preventivní" buzerací, zastavovat jen ty, kdo se konkrétně provinili. Policajty posílat tam, kde hrozí nebezpečí, ne tam, kde se dá nejvíc vybrat. V autoškolách se věnovat ježdění, ne nablblým otázkám testů. Zjednodušit pravidla provozu

M. Prokop 14.1.2019 13:44

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Vidět tam, kde je nějaké nebezpečí. Ne tam, kde se dá nejvíc vybrat.