19.12.2018 | Svátek má Ester



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

PRŮZKUMY: Překvapení?



Řazeno podle času vzestupně, seřadit podle času sestupně
počet příspěvků: 50, poslední: 7.12.2018 20:56, přehled diskusí

Je to švanda s tou ČT:
Autor: Perryman Datum: 6.12.2018 1:09

Vzpomínám si, že co se týče množství vstupů do vysílání, tak králem televizních debat po posledních volbách byl jednoznačně pan Kalousek. Až jsem si říkal, že ho snad naklonovali, jak byl k vidění v naprosté většině tehdejších pořadů. Také mi v paměti utkvěla Americká volební noc, kdy bylo televizní studio plné hostů, jednoznačně protitrumpovsky naladěných. Vydržel jsem to do půl čtvrté ráno kdy už se na přenášených volebních mapách USA vyvíjel tah DT na vítězství velice slibně. Přizvaní "odborníci" si přesto vedli svou posměšně naladěnou dehonestační protitrumpovskou kampaň a výhru DT si zaslepenci vlastně nepřipustili. Z druhé strany názorového spektra nikdo. A pořady o ruské propagandě? Nemá chybu. Stačí sledovat pár týdnů rétoriku z Kavčích hor. Shlédněte na iVysílání stupiditu nazvanou "Co dokáže lež" jako vystřiženou ze 70. let. Začne vám docházet, že není třeba žadných fake news, Aeronetu apod., protože nejlepší proruskou kampaň dělá ČT svoji protiruskou kampaní. Jen tak dále pane Wollnere a dámy Fridrichová, Kroužková, apod!

Re: Je to švanda s tou ČT:
Autor: R. Langer Datum: 6.12.2018 6:18

Vidím to stejně.

Re: Je to švanda s tou ČT:
Autor: J. Holíček Datum: 6.12.2018 7:33

Je pozoruhodné, jak se tyhle dobře míněné rady míjí účinkem a zatímco "veřejnoprávní" televize vytěžuje provařeného Igora Lukeše, který kontraproduktivně "přesvědčuje" akorát ten hlouček kavárenských povalečů v Praze, tak na Barrandově se Soukup ptá Orbána, jak to, že studoval v Oxfordu za Sorosovy peníze a přitom mu není vděčný. Kdy naposledy seděli Orbán nebo Kurz ve studu ČT a nechávali si líbit primitivně záludné otázky Železného nebo Písařovicové?

Re: Je to švanda s tou ČT:
Autor: R. Meišner Datum: 6.12.2018 8:23

souhlas

Re: Je to švanda s tou ČT:
Autor: M. Valenta Datum: 6.12.2018 10:07

Bolševici jsou tam násobně častěji než Kalousek. Bůh ví na co to čučíte.

Re: Je to švanda s tou ČT:
Autor: M. Mikulec Datum: 6.12.2018 10:39

Kádrovák Valenta promluvil. Zná své souputníky na první pohled. :-)

Re: Je to švanda s tou ČT:
Autor: P. Lenc Datum: 6.12.2018 10:42

Nemám v lásce pana Valentu a on to ví.Ale pravdu má on , vy ne.

Předposlední odstavec:
Autor: K. Novák 396 Datum: 6.12.2018 4:54

nebere v úvahu, že jde o peníze. Kdyby v tom byla jenom politika, velkoryse placení političtí analyzátoři by výsledky průzkumů odhadli. S vidinou hromady zlaťáků jde ale všechno stranou a političtí analyzátoři za posuzování skutečnosti placení nejsou (respektive jsou, ale jejich profesionální odhady nejsou zveřejňovány). S posledním odstavcem se nedá souhlasit. Babišovy preference stoupají nejen kvůli antibabišovským akcím, ale hlavně proto, že lidi si Babiše zhodnotili a hlavně si už zhodnotili Kalouska, Topolánka, Nečase, Fialu, Stanjuru, Sobotku, Pocheho a další. Žádná negativní kampaň už Kalouska nahoru nevynese, on se ale vidiny peněz stále zoufaleji drží.

Hlavně nemám zájem na tom, jako koncesionář ČT, :
Autor: V. Kotas Datum: 6.12.2018 6:22

aby ta si nechávala dělat průzkumy oblíbenosti politických stran, politiků. A na těchto výsledcích pak masírovala společnost.

Většina článku :
Autor: J. Cyrany Datum: 6.12.2018 6:42

správně popisuje stav věci. Jen konec je samozřejmě mimo mísu. Samozřejmě nestačí jen negativní kampaň , pokud nefungují v symbióze další prvky. A ono nešlo jen o to , o čem byla soustředěná kampaň proti AB, ale především jakým nechutným způsobem.

Re: Většina článku :
Autor: J. Vavrochová Datum: 6.12.2018 10:36

Máte naprostou pravdu, nechutnost antibabišovské kampaně přerostla únosnou mez a její vnímání přináší zvyšování preferencí ANO2011, což nemohou ony tradiční strany pochopit.

Napadla mě kacířská myšlenka, podobná věc se často aplikovala ve sprostě mluvící skupině dětí: Kdyby naši politikové a publicisté, kteří se vyjadřují v médiích, museli zaplatit za každé vyslovení "Babiš" a Čapí hnízdo", pochopitelně ve všech pádech, nějakou přijatelnou pokutu (ta by mohla být využita pro pomoc lidem, na které se sbírají plastová víčka), výši bych, vzhledem k jejich předpokládaným příjmům, viděla tak 1.OOO,-Kč, mnozí by, ze strachu z exekuce, brzy neměli o čem hovořit a psát. Pochopitelně by se to týkalo i projevů na půdě parlamentu, žádná imunita nebo indemnita, padni komu padni. Když si to představím ... :-)))!

Z toho článku:
Autor: M. Těhanová Datum: 6.12.2018 7:51

a z reakcí pod ním mě jímá beznaděj. Jaká štvanice? Copak vyžadování odpovědí na fakta a domáhání se vysvětlení nesrovnalostí je štvanice?

Kdo blekotal? Vydržela jsem to sledovat ( jsem důchodce, mám čas, i když se to chvílemi nedalo poslouchat), ale blekotání jsem slyšela jen ze strany ohrožené ztrátou důvěry. Projev, připravený PR agenturou Babišovi pomíjím, to byly jen známé kecy.

A to, že inteligentnější část národa( jak vyplývá z rozboru analytiků průzkumů) jsou popletové, by bylo úsměvné, kdyby to v naší situaci nebylo k pláči.

Říká se, že nejlepší obrana je útok. A toho se Babiš a jeho PR od začátku drží - všeci kradnů a ta korupce- od toho neustoupí.

A jak se prosím, proti takové špíně má někdo bránit? To už mají všichni tak zatemněné mozky? To jsme tady tak tupí, že nevidíme nic jiného, než ty prachy, které nám slíbí?

Re: Z toho článku:
Autor: R. Meišner Datum: 6.12.2018 8:21

..a vy se počítáte mezi tu inteligentnější část národa, nebo mezi tu druhou? docela by mě to zajímalo.

Re: Z toho článku:
Autor: P. Lenc Datum: 6.12.2018 10:40

No počítám, že k těm inteligentnějším se vy asi nepočítáte...vlastně čo to tárám, třicet procent voličů Babiše je ta jediná inteligence této země, že?

no jistě, pane Lenci:
Autor: M. Šejna Datum: 6.12.2018 10:57

tohle už je od vás a vám podobných obehraná písnička. Takže já vím, že když vyhrají volby ti vaši, tak je to důkaz inteligence a uvědomělosti českého voliče. Když naopak vyhrají volby ti druzí, tak je to důkaz toho, že českej volič je debil a žere koblihy.

Re: no jistě, pane Lenci:
Autor: P. Lenc Datum: 6.12.2018 11:12

Popsal jste to přesně, což je u vás udivující.

kouzlo nechtěného?:
Autor: M. Šejna Datum: 6.12.2018 11:22

pravě jste popsal své vidění světa přesně, což je u vás obdivující.

:-D

Genau pünktlich.:
Autor: A. Alda Datum: 6.12.2018 11:42

Technická: pünktlich značí sice přesný, ale ve smyslu:
Autor: F. Houžňák Datum: 6.12.2018 16:29

časovém, jako že nechodím pozdě. Možná v nějakém dialektu to má i význam "přesně tak", ale normálně ne.

Re: Z toho článku:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 6.12.2018 23:23

Inteligence je spravedlivě rozdělená mezi lidi. Nikdo si nestěžuje na její nedostatek.

Re: Z toho článku:
Autor: I. Novák 763 Datum: 6.12.2018 13:58

I ta zdejší diskuze má svoji váhu pro volební rozhodování. Lze si podle ní dobře představit co by nás asi čekalo, kdyby nějakou nešťastnou náhodou ve volbách zvítězil ten demagogoblok.

Nepřehánějte. :
Autor: K. Janyška Datum: 6.12.2018 9:02

Trdlo... Dzp.

Ano, ale technická: "blekotajíce", plurál,:
Autor: F. Houžňák Datum: 6.12.2018 9:30

pane Emr.

Re: Ano, ale technická: "blekotajíce", plurál,:
Autor: I. Emr Datum: 6.12.2018 13:38

Vážený pane Houžňáku, upřímně děkuji. Špatná čeština je nehezká součást veřejného prostoru. S tím blekotáním jsem si nebyl jist a googlil jsem, leč z bažiny internetu vyhřezl mnou použitý tvar. Moje chyba, mám v okolí několik češtinářek, raději příště budu konzultovat. I.E.

Nic ve zlém, důležité jsou samozřejmě myšlenky,:
Autor: F. Houžňák Datum: 6.12.2018 16:18

a pravopis a takovéhle věci jsou až na druhém místě. Máte zouplnou pravdu s tím Babišem. Přechodníky jsou jednoduché, v našem případě přítomný (nedokonavé sloveso) blekotaje, blekotajíc, blekotajíce (mužský, ženský, plurál), minulý (dokonavé sloveso) zablekotav, zablekotavši, zablekotavše. Viz třeba http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=590 . Nic si z toho nedělejte, já to taky někdy spletu.

Ale hloupost:
Autor: K. Janovská Datum: 6.12.2018 10:15

je to pořád více méně šul nul (abych to vyjádřila odborně), co přibylo ANO, to ubylo socialistům, komunistům a SPD. Spíš je ten součet trochu nižší. Bohužel jen krapítek (další odborný termín, tentokrát převzatý z Večerníčku).

opravdu hloupost?:
Autor: M. Šejna Datum: 6.12.2018 10:53

volební matematika Vám asi nic neříká, že? Ta je totiž poněkud složitější, než jednoduché počty.

Takže přiklad: přiblížný součet ODS+TOP09+STAN byl po volbách 12+5+5=22%. Dnes po přesunech volebních preferencí to je 14+4+4, což je prostými počty pořád 22%, ale volebními počty je to už jen 14%.

Další příklad: těch 36% preferencí by dnes dělalo 94 poslaneckých mandátů, tedy 47% všech mandátů. Tak je totiž volební matematika rozdílná od prostých počtů.

Pan Emr vyjádřil ukázkově typicky český postoj:
Autor: Z. Velínský Datum: 6.12.2018 11:20

Napsal, že zvýšení volebních preferencí ANO nastalo navzdory (často i) zahraničním PR agenturám najímaným opozicí. Pan Emr vyzývá, abychom se se vším smířili a přestali demonstrovat.

Podle mě je to úplně naopak, než jak autor píše. Všechno. Výsledek vyšších volebních preferencí ANO není navzdory agenturám, ale díky velmi dobré PR agentuře! Prostě, ta Babišova je výborně zaplacená a to není nic špatného, protože podává vynikající výsledky! Babiš a ANO, na rozdíl od opozice, berou veřejné mínění a opozici zcela vážně. Dá se to říct jinak: Babiš svého soupeře rozhodně nepodceňuje, opozici i veřejné mínění vnímá jako seriózního soupeře. Kdežto demonstranti a opozice? Babišovi a ANO se vysmívají, sbírají podpisy. Když si najmou (třeba i zahraniční) agenturu, je to levnější PR na jednorázové zadání a ne na dlouhodobou koncepci. Smutné je, že opozice veřejné mínění podceňuje.

Opozice je pořád ještě vnitřně přesvědčená, že marketing je něco fuj falešné a že pravda a spravedlnost se prosadí samy. Výsledkem je, že běžný člověk nestarající se o politiku má oprávněný dojem, že Andrej Babiš se o něj zajímá a že jeho bolístky vnímá. A má také dojem, že pro opoziční strany není nic. Opozice se takovému člověku nijak nesnaží vysvětlovat, že chce zastavit masivní drancování státních rezerv proto, aby mu zůstaly aspoň současné jistoty, opozice si myslí, že takový člověk samozřejmě ví, že se snahou o svržení lžipánů a amatérů z řízení státu vlastně stará o budoucnost prostých lidí.

Prostý člověk to neví, pokud se mu to profesionálně nevysvětluje. A tak podporuje Babiše.

Mlčení a klid je nejbezpečnější cesta do pekla. Už teď jsme ekonomicky na huntě. Nečekají nás hezké zítřky.

Re: Pan Emr vyjádřil ukázkově typicky český postoj:
Autor: J. Schwarz Datum: 6.12.2018 11:59

Možná byste mohl mít pravdu, ale právě ona starostlivá opozice nahnala babiše do koalice se socany a komunisty a svými útoky jak může tak zvyšuje váhu ČSSD v koalici. Ministři ANO se kolikrát brání socanským nápadům, ale socani mají výbornou pozici - nevyhovíte-li nám, opustíme koalici... Hnutí ANO samotné bylo ideově nevyhraněné, alespoň to tak mainstream několik let psal. Za to, že se dnes chová silně levicově může právě údajná "pravice". I když nechápu, proč je celá opozice ožnačovaná za pravicovou, když ODS je nanejvýš středová a zbytek opozice je spíš ultralevicový. Blbosti, se kterými dnes přichází západní mainstream by před sedmdesáti lety považovali za šílenství i nejextrémnější levičáci...

Jak někdo začne blábolit o "štvanicích",:
Autor: M. Prokop Datum: 6.12.2018 11:36

nemá cenu číst dál.