26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Mohamedánský feminismus

Mohamed Atta, který se přičinil o zkázu první věže manhattanského World Trade Center, sepsal závěť s instrukcemi, že si nepřeje, aby těhotná žena nebo jiná nečistá osoba se zúčastnila jeho pohřbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 4.12.2018 11:32

Uživatel požádal o vymazání
I. Koreň 4.12.2018 12:20

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Nebezpečno je, kde se rozšíří zkratkovité myšlení - fundamentalismus, pane Aldo.

J. Anděl 4.12.2018 11:35

Re: Škoda

V českém mainstreamu je nové napsat že Mohamed byl na poměry a okolnosti pokrokový. Za sebe článek oceňuji.

Vás argument či návrh chápu, podle mě má ale slabinu, která vynikne, když řeknete že by měl vzájemný pohled popsat normální český pár, případně křesťanský pár.

A to je ještě otázka, jestli by odpověděli po pravdě, a nebo jen recitovali poučky svých náboženství a přesvědčení.

I. Koreň 4.12.2018 13:27

Re: Škoda

Myslím, že v tom je právě poctivost novináře, aby zprostředkoval svým čtenářům skutečnost pravdivě, a kreativita, by to bylo zajímavé. Psát o roli mužů a žen podle představ muslimských fundamentalistů je sice pro nás zajímavá exotika (kreativita velmi dobrá), ale k pochopení toho, jak funguje rodina a společnost v různých muslimských zemích, to čtenářům nepomůže (poctivost nedostatečná).

Přitom některá tvrzení autora jsou očividně nepravdivá. "Vzdor doporučení téhož proroka zacházet se ženami slušně a být k nim laskavý nejen feministky hodnotí mohamedánský způsob života jako výstražný příklad misogynie – pohrdání ženami, jejich diskriminace v přemnohých podobách. Otec vybere dceři manželského partnera, nejraději bratrance z otcovy strany, a když podarovaná nebude souhlasit, hrozí jí smrt." Patří snad výběr bratrance z otcovy strany za ženicha dcery k standardnímu 'mohamedánskému způsobu života"? Kde? Potvrzuje to nějaká statistika, nebo je to jen náhodný odstrašující příklad, autorem vydávaný za pravidlo?

Podobně je to s následující větou "Manžel zaplatí za nákup nevěsty a ona se stane jeho majetkem." Autor zjevně neví, o čem píše. Budoucí manžel v islámských zemích musí zaplatit věno nevěsty, aby v případě, že se s ní později rozvede, měla dost majetku pro další samostatný život. Není to tedy žádný nákup nevěsty do svého majetku, je to naopak poskytnutí vlastního majetku nevěstě. Je zbytečné dodávat, že v zemích bez sociálního zabezpečení je to zcela rozumné opatření, jak ochránit ženy po rozvodu před nouzí.

J. Anděl 4.12.2018 13:39

Re: Škoda

Rozumím a díky za doplnění.

U toho prvního bych skoro řekl, že se nejedná o náhodný odstrašující příklad, jako spíš nápadný a pro nás exotický odstrašující příklad, ovšem souhlasím, že nepůjde asi až zas tak o pravidlo.

U toho druhého se ovšem dostáváme k tomu, o čem jsem psal. Faktem asi bude, že tedy manžel zaplatí dle práva nějaké peníze. Zda jsou pak reálně jakousi zálohou pro případ rozvodu, nebo to ten muž vnímá jako platbu za kupovaný majetek, bude podle mě záležet na lokálních neformálních zvycích a také v neposlední řadě řekněme vyspělosti toho manžela (případně dalších členů jeho rodiny).

V Čechách máme jiná formální pravidla a v manželstvích se setkáte jak se vztahy naplněnými láskou a respektem, až po různé extrémy. Lidské nekalosti jsou věčné a vždycky si naleznou způsob, jak přežít v nově nastavených formálních podmínkách. V nejlepším případě zmutují do méně škodlivé podoby.

J. Kopis 4.12.2018 14:00

Re: Škoda

Dcery se v tom lepším případě prodávají z důvodu získání finančního nebo materiálního prospěchu chudých rodičů, je zde i další důvod k prodeji a to zbavení se hladového krku. V těchto případech není výjimkou, i zabití provdané/prodané dcery, která se rozhodnutí rodičů odmítla podvolit a utekla.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=266&v=nbNzeAQePZo

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/313178-pakistanec-utopil-dceru-pred-ocima-sve-zeny-pry-chtel-syna.html

http://www.koldak.com/isl.htm

M. Prokop 4.12.2018 11:48

Re: Škoda

Otázka je, co je to normální muslimka. Zda normální z muslimského pohledu, či ze západního.

Zkuste Marjane Satrapi, Azar Nafisi, Abnousse Shalmani, Ayaan Hirsi Ali, Sabatina James, ....

J. Kopis 4.12.2018 14:02

Re: Škoda

Pohled věřícího v imaginárno je z hlediska logiky irelevantní!

J. Jurax 4.12.2018 22:55

Re: Škoda

Není.

Pokud si pamatuju, tak logika se buduje na premisách. No a ty mohou být všelijaké, jiné pro neznaboha a jiné pro věřícího v bohy. Nebo taky stejné ... logika je jenom aparát ...

J. Roškota 4.12.2018 9:51

feminismus

feminismus nemá na růžích ustláno nikde na světě a v muslimských zemích má situaci jistě ještě o kus obtížnější. Podobnými články jako je tento se plácáme po ramenou, jací jsme kabrňáci. Ale stačí si přečíst třeba některé diskusní příspěvky a obrázek, jak jsme úžasní a tolerantní, se začne hroutit. A pokud je na misogynní postoje v naší vlastní společnosti poukázáno, strhává se skutečně velmi nechutný pokřik.

Existuje takový slogan, mysli globálně a jednej lokálně. Myslím, že bychom se ho měli držet.

J. Kopis 4.12.2018 10:11

Re: feminismus

Snažíte se dostat do finále o gendermana roku? Pokud máte také problém s hormonální rovnováhou, nesnažte se odůvodňovat a legitimizovat socioagresivní aktivity genderových a feministických fundamentalistů za údajné misogynní chování společnosti! Nemáte totiž pravdu!

K. Janyška 4.12.2018 8:56

Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

virus, nasadit malým dětem nebo jednoduchým jedincům do myslí. Jsou založena na strachu z imaginárních bytostí, zejména jakéhosi Boha a ten jim nedovoluje se této představy zbavit.

Civilizace obchodem, tedy osamostaňování lidí, se však nikoho na jeho názory neptá. Civilizuje a civilizuje. Proto jsou křesťané daleko lidštější, neboť s nimi civilizace prostě a jednoduše zatočila. Ostatní to čeká také.

Jsem pyšný na nás, Čechy. U nás je ujetých náboženských fanatiků jen 30 % a to je údajně nejméně na světě.... Dzp.

J. Vintr 4.12.2018 9:55

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Jestli jste mladší ročník, tak se třeba dočkáte toho, že přestanete být pyšný, až ti úžasní ateističtí Češi začnou lézt do pozadí vyznavačům Mohameda.

K. Janyška 4.12.2018 10:16

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Jsem už docela starý ročník, ale hlavně jsem znalec kompozitivní teorie, tedy vědeckého výkladu lidského světa. Ten existenci Boha připouští jen v poměru 50 na 50. Nemůže jinak, prostě neví. A skutečná věda s vírou nepracuje... Dzp.

J. Vintr 4.12.2018 11:23

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Nejde o to, jestli Bůh existuje. Zkuste si položit otázku, co dobrého lidem přinese nevíra v Boha a o to co víra v Boha lidem bere.

K. Janyška 4.12.2018 14:22

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Samé dobré věci. Minimálně však likvidaci toho otřesného iracionalismu... Dzp.

J. Vintr 4.12.2018 14:26

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Můžete být s těmi "samými dobrými věcmi" trochu konkrétnější? A přidat nějaká negativa, která přináší víra v Boha?

K. Janyška 4.12.2018 17:55

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

3 velká negativa: mír, svoboda a spravedlnost... Dzp.

J. Vintr 4.12.2018 22:59

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Tohle jsem tedy nepochopil.

R. Langer 4.12.2018 11:16

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

A oni někdy ateisté (přesněji řečeno lidé věřící v něco jiného než vy) takové věci dělali? Vlastně ano, když je Církev svatá pronásledovala jako pohany a jinověrce, tak se naoko tvářili, že těm jejich bludům věří. Asi tedy u nás budou mít dobrý historický základ. :-P

J. Vintr 4.12.2018 11:20

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Docela nedávno. Bolševikům.

P. Harabaska 4.12.2018 12:32

Re: Náboženství jsou obecně lidské výmysly, které se daří, coby

Souhlasím s vámi: Proto jsou křesťané daleko lidštější.... Právě jsem dočetl autobiografii Farah Diba Pahlaví, kdysi císařovny Iránu, která zakládala a pak také podporovala různé nemocnice a ústavy, např. pro slepce, hluché či malomocné. Zmiňuje přítomnost (křesťanských) řádových sester a kleriků pomáhajících v těchto institucích v islámské zemi a konstatuje, že naopak nikde nezaznamenala přítomnost či aspoň zájem ze strany nějakého islámského duchovního.

M. Prokop 4.12.2018 8:55

Opak muslimského extrému

https://www.lidovky.cz/noviny/zmuzilost-a-zbabelost-strani-cestina-muzum-sociolozka-upozornuje-na-genderovou-nevyvazenost.A181203_222505_ln_domov_ele

J. Neumann 4.12.2018 8:26

Výborný článek, děkuji

Takhle to beze zbytku funguje nejen v islámských zemích ale i v mnoha muslimských rodinách žijících v Evropě. Možná ve většině z nich. Na toto téma doporučuji dvě vynikající knihy zatím asi pouze v angličtině: https://www.amazon.com/God-Who-Hates-Courageous-Inflamed-ebook/dp/B003GWX8T4/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1543908020&sr=1-1&keywords=wafa+sultan

https://www.amazon.com/Cruel-Usual-Punishment-Terrifying-Implications-ebook/dp/B007FZOXTW/ref=sr_1_3?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1543908112&sr=1-3&keywords=nonie+darwish

S. Netzer 4.12.2018 8:03

Proč

má článek titulek "Mohamedánský feminismus", když jediná zmínka o feminismu v článku je věta "nejen feministky hodnotí mohamedánský způsob života jako výstražný příklad misogynie".

Nebo chce snad autor tvrdit, že Mohammed byl feminista, protože doporučoval "zacházet se ženami slušně a být k nim laskavý"?

I. Polák 4.12.2018 10:52

Re: Proč

Pro tentokrát asi komentuje z širšího kolektivu "Netzer" muž. :-)

Neumím si představit, že by po přečtení článku takto reagovala žena.

S. Netzer 4.12.2018 11:09

"Neumím si představit ..."

U omezence to nepřekvapí.

R. Langer 4.12.2018 11:18

Re: "Neumím si představit ..."

Stejně jsi chlap, Pátá kolono...

Možná ale žena s penisem. To by ledacos vysvětlovalo, ty vnitřní rozpory. :-D

J. Kopis 4.12.2018 7:01

No, když tak sleduji socioagresivní aktivity ženské lobby

a jejich fanoušků, s cílem rozvrátit vztah mezi mužem a ženou s předpokládanou dominancí ženy, tak se muslimům ani moc nedivím.

J. Pokoutný 4.12.2018 7:51

Re: No, když tak sleduji socioagresivní aktivity ženské lobby

třeba by bylo možné zavést export feministek právě těm neukojeným mladým mužům, bez šance se ženit? Jako prošlé zboží se slevou by to možná šlo na dračku...