26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Bůh a císař

Proč špatně funguje Evropská unie, na to je jeden a tisíc názorů. Většina z nich se týká ekonomiky, část se týká problémů s nacionalismem a nechutí národů poslouchat „užitečné rady“ od těch „chytřejších“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hendrych 21.10.2018 11:57

No comment

EU vznikla na zkušenostech Evropy a jejich dvou světových válek...nic lepšího se dosud nepodařilo vymyslet.

L. David 19.10.2018 20:09

Není nic výstižnějšího, jako důkaz neschopnosti

a totálního úpadku bruselské vlády, než prokazatelný opilec Juncker, jehož bruselští nedokážou sesadit! Nebo snad nechtějí sesadit, neboť nejlépe se loví v kalných vodách pod neschopným vládcem!

Evrpské unii dávám maximálně 3 roky, spíše to však bude méně!!

K. Janyška 19.10.2018 21:25

Re: Není nic výstižnějšího, jako důkaz neschopnosti

Je dosazen Bilderbergem. Kolikrát to mám opakovat... Dzp.

K. Janyška 19.10.2018 18:16

Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Jak prosté. Civilizační proces a spontánní řád lidského světa, tyto mamutí a člověkem neobkročitelné a neřiditelné spontánní síly vedou lidstvo jinudy. Vedou ho k národním státům, tedy ke 3 negativům, svobodě, míru a spravedlnosti... Dzp.

P. Čech 19.10.2018 18:44

Re: Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Pokud chcete hovořit o "národních" státech, musíte předem definovat sám pojem "národ" Prosím jednoznačně a nezpochybnitelně. Děkuji.

K. Janyška 19.10.2018 18:52

Re: Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Nemusím, je definován stejně, jako národní státy. Kulturní evolucí. Nebyly by, kdyby být neměly. Ale ony jsou, a ne lidskou zásluhou. Zásluhou uspořádavacích spontánních sil, zejména spontánního řádu lidského světa... Dzp.

P. Čech 19.10.2018 19:12

Re: Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Neprosil jsem Vás o Vaši berličku, o nějaký iluzorní spontánní řád světa, ale o definování pojmu "národ". Dal jsem si tu práci a našel jsem na internetu cca 16 definic tohoto pojmu. Žádná z nich však bohužel není jednoznačná a nezpochybnitelná. Jednu po druhé jsem je zpochybnil. Mám za to, že pokud o něčem mluvím, musím předem vědět o čem konkrétně mluvím. Nemohu mluvit o národním státě pokud nevím, co je to národ.

K. Janyška 19.10.2018 19:22

Re: Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

No vidíte, a ta moje je. Mimochodem, vy berličko, kompozitivní teorie je vždy nejvyšším věděním lidstva a jen a jen na vědecké bázi. Lidstvo nebude vědět více, než z ní... Dzp.

V. Klepetko 19.10.2018 19:25

Re: Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Až bude někdy více času, rád bych s Vámi toto téma prodiskutoval...

M. Prokop 19.10.2018 21:19

Re: Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Vědět nemusíte.

Příslušnost k národu buďto cítíte nebo ne. Pokud jo, víte, do kterého patříte.

Národní stát je ten, který má politický národ těch, kdo vědí. Německo, Francie, Švýcarsko, Polsko, Srbsko,..., má.

EU, SSSR, ČSSR, SFRJ, R-U, nemá nebo nemělo.

P. Zinga 19.10.2018 16:24

Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Podpora odborného odporu všem formám diskriminace, rasismu, nepřátelství proti skupině lidí, antisemitismu, pohrdání Sinty a Roma, muslimů a nepřátelství k islámu, nepřátelství k cizincům, fundamentalismu,sexismu, homofobie, násilí a intolerance a politického extremismu.

https://www.tichyseinblick.de/kolumnen/alexander-wallasch-heute/verschaerfte-offensive-demokratieerziehung-an-schulen-massiv-ausgeweitet/

J. Anděl 19.10.2018 17:16

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

To je ale složité souvětí. Nejvíc jsem se zasekl na "muslimů a nepřátelství k islámu".

Většina věcí se vztahuje k "odporu proti všem formám" něčeho. To muslimů tam pak ale moc neladí. Že by šlo skutečně o odborný odpor proti všem formám muslimů? To by bylo zajímavé.

V. Klepetko 19.10.2018 19:18

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Pohrdat Sinty a Roma je větší fuj než pohrdat Sikhy a Aztéky? :-)

J. Anděl 19.10.2018 19:31

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Smí se vůbec veřejně pohrdat Brity a nazývat Británii kocourkovem, nebo je to zapovězený projev nenávisti?

My se ještě budeme divit, bude-li odborný odpor proti všemu dotažen do nejzazších konců.

J. Anděl 19.10.2018 19:48

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

A jinak odpověď na otázku: je. K tomu se nedá nic dodat. Vždy jsou tací, jimiž se pohrdat smí až musí (tak či onak jde vždy o nevěřící psy) a ti, jimiž nesmí.

V. Klepetko 19.10.2018 20:03

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Hmm... Jindro, to je sice pravda, ale kdyby se to "pohrdání" přitvrdilo až do "hanobení", tak to už je pod paragrafem. Když budeš hanobit jakoukoliv etnickou skupinu, třeba již tisíce let neexistující, tak tě zabásnou podle $355 :-)))))) Sint jako Sikh nebo Kelt, živý či mrtvý..

J. Anděl 19.10.2018 20:07

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Včetně atlantiďanů či dávných elfů?

No, asi ne, musí jít o vědecky potvrzenou etnickou skupinu. Takže víme, jak to bude, člověk si bude moct vždycky ulevit slovy "zatracení trpaslíci" :)

V. Klepetko 19.10.2018 20:13

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Ano. Je to tak. Státní zástupce musí jen prokázat že elf je etnikum a nikoliv jiný biologický druh :-)))))()

V. Klepetko 19.10.2018 20:32

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Je tu ještě jedna zajímavost... Podle platné legislativy můžeš klidně veřejně na plnou hubu hanobit kterékoliv náboženství, když se přitom neotíráš o věřící, ale sršíš síru a oheň na dogmatiku a lituješ její pomýlené adepty. Hanobení národa, rasy a etnická skupiny (narozdíl od náboženství nebo třeba nějakého genderu) je ale pod absolutní sankcí jako takové, bez ohledu na existenci nějakých dotčených tím hanobení lidských bytostí. Tak trochu paradox..

J. Anděl 19.10.2018 22:06

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Jo, to zajímavé je. Snad že náboženství je do nějaké míry otázkou volby a lze konvertovat.

V. Klepetko 19.10.2018 23:27

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Tak to mě nenapadlo. A zní to logicky! Z tohoto by ovšem plynuly nečekané závěry, pokud jde o ten gender...

J. Anděl 19.10.2018 23:35

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Hm, to ano. Například, že lze jedno pohlaví kritizovat a doporučovat lidem změnit ho na jiné?

V. Klepetko 20.10.2018 1:25

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Nebo se je více jako náboženství než jako etnicita...

J. Anděl 20.10.2018 8:00

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Ano, to je ono.

V. Klepetko 19.10.2018 20:11

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Nenávidět vymřelé Aztéky zato můžeš dle libosti. Veřejné nenávidět nesmíš pod hrozbou trestní sankce jen nějakou živoucí skupinu lidi kvůli jejich příslušnosti k nějaké etnické skupině...

Pohrdat, milovat nebo chválit zatím můžeme relativně svobodně... Živé i mrtvé...

K. Janyška 19.10.2018 18:14

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Stačilo napsat podpora neomarxismu a bylo to... Dzp.

P. Čech 19.10.2018 18:46

Re: Z metodických pokynů pro školy v SRN.

Když už mluvíte o Sintech a Roma, měl byste zmínit i Olašské cikány. To je také jeden z jejich kmenů.

J. Tachovsky 19.10.2018 16:16

Dobra analyza

Vecna, logicka, podporena argumenty a daty. To baba Netzerova nezkousne.

P. Zinga 19.10.2018 16:14

Proto

Die Förderung einer fachlich fundierten Auseinandersetzung mit allen Formen

von Diskriminierung, Rassismus, gruppenbezogener Menschenfeindlichkeit,

Antisemitismus, Abwertung von Sinti und Roma, Muslim- bzw. Islamfeindlichkeit,

Fremdenfeindlichkeit, Fundamentalismus, Sexismus, Homophobie, Gewalt

und Intoleranz sowie politischem Extremismus.

J. Ráž 19.10.2018 14:05

Mám přání, doufám že není naivní

Aby umělý slepenec, zvaný EU, se rozešel stejně klidně a bez otřesů, jako se rozešel umělý slepenec zvaný Československo.

Že k rozchodu unijních států a návratu k "normálu" dojde už dnes není jen pravděpodobné, ale jisté.