7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EVROPA: Bůh a císař

Proč špatně funguje Evropská unie, na to je jeden a tisíc názorů. Většina z nich se týká ekonomiky, část se týká problémů s nacionalismem a nechutí národů poslouchat „užitečné rady“ od těch „chytřejších“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 19.10.2018 12:39

Re: Děsivý blábol.

S tím Tutanchamonem/Tutanchatonem jste drobátko trefila kozla, historičko...

J. Fridrich 19.10.2018 15:00

Re: Děsivý blábol.

Tutanchamon byl syn Achnatona, původním jménem Amenhotepa (IV.), byl panovník 18. dynastie ve starověkém Egyptě v období Nové říše, manžel proslulé královny Nefertiti. Vládl přibližně v letech 1359–1342

J. Schwarz 19.10.2018 18:50

Re: Děsivý blábol.

Pokud by v EU zůstaly jen vám podobné geniální figury, nedával bych jí dobrou prognózu do budoucna. A souhlasím s V. klausem že lépe o třetinu zchudnout, než jít spolu s EU ovládanou genderovými, zelenými a "LGBT" šílenci definitivně ke dnu.

V. Petr 19.10.2018 10:40

"Taková blbá EU nemá na světě vůbec bejt!"

(c) Josef Švejk

J. Ráž 19.10.2018 13:54

Re: Děsivý blábol.

Až něco z napsaného někdy pochopíte, dejte vědět. Oslavíme to!

J. Jurax 19.10.2018 14:04

Jako obvykle ve Vašem případě je chyba mezi monitorem a židlí.

J. Svoboda 19.10.2018 14:46

Re: Děsivý blábol.

Genose Netzer publikuje daleko horší galimatyáše => mlčeti zlato.

J. Svoboda 19.10.2018 15:13

Re: Děsivý blábol.

Genose Netzer píše daleko horší galimatyáše ale Země se kvůli tomu nezastaví.

R. Szewczyk 19.10.2018 10:03

hi hi

šéf státu a zástupce Boha zároveň je v Anglo-sasku-skotsko- velšsko-irsko - pikto a kdoví co ešče státu , abych připomněl ten relikt

V. Petr 19.10.2018 10:46

Až na to, že tan král, který je formálně i hlavou

církve nemá už dlouho absolutní moc, na rozdíl od chalítů či některých ruských carů. I ten Henri VIII byl hlavou stavovské monarchie.

M. Prokop 19.10.2018 9:51

Jo, má to reálný základ.

EUnii chybí politický národ, tím pádem taky celoEUnijní strany. Žádný ze států není tak silný, aby se mohl ujmout vlády.

Takže vláda i vládnoucí jsou poněkud rozptýleni, navzájem se blokují, pokud se na nějaké lumpárně výhodné pro všechny vládnoucí nedomluví, kočovný parlament taky nemá vládní většinu, zodpovědnou za rozhodnutí vlády ani opoziční menšinu, snažící se stát většinou. Frakce, tvářící se jako strany, mezi sebou handlují podporu té které lumpárně, kterou nějaký jurodivý ideolog (s oblibou zelený) vymyslí a je pro nějakou skupinu výhodná (OZE, biopaliva, zákaz GMO, ...).

Má-li být nějaký stát úspěšný, potřebuje jasně pochopitelný systém S FUNGUJÍCÍMI ZPĚTNÝMI VAZBAMI. Ty EU chybí nejvíc, jak se ukázalo i na nepovedeném experimentu s Eurem a eurozonou.

M. Prokop 19.10.2018 9:56

Re: Jo, má to reálný základ.

Sjednocující role křesťanství je poněkud přeceňována, stačí vzpomenout na války mezi katolickými a protestantskými státy, občas i války občanské, se stejnou záminkou.

J. Lepka 19.10.2018 10:17

Re: Jo, má to reálný základ.

Asi tak. Pro přesnost je ještě dobré uvést, že tomu brzo bude již 1000 let.

J. Jurax 19.10.2018 14:09

Ehm ... a což třicetiletá válka? Ani války husitské hned tak tisícileté výročí neslaví ...

V. Novák 19.10.2018 9:36

Římšr císaři nebyli voleni, ale buď určeni předchůdcem

nebo dosazeni někým, kdo zrovna držel delší klacek - jako Claudius pretoriány. Ten dokonce proti své vůli.

Později proklamovali císaře legionáři - a kdo jich měl víc, ten to byl.

V. Petr 19.10.2018 9:57

Nejsem si jist, zda pan Vlk nemyslí středověké císaře

Svaté říše Římské. Ta "volba" byla ale i tehdy představována zbraněmi.

V. Novák 19.10.2018 12:36

Re: Nejsem si jist, zda pan Vlk nemyslí středověké císaře

Tak by to měl napsat. Pro mě - a nevnucuji to nikomu - "římský císař" je některý z těch od Octaviana Augusta po Romula Augustula.

Císaři Svaté Říše Římské Národa Německého byli voleni taky jen dočasně - a způsoby jejich volby bych tedy nikomu nedoporučoval. Jeden Tusk stačí, Vzdorotuska snad ani EU nepřeju.

J. Lepka 19.10.2018 10:19

Re: Římšr císaři nebyli voleni, ale buď určeni předchůdcem

A kde se tím inspiroval v minulosti nejvíc?

Svatá říše římská národa německého.

M. Pivoda 19.10.2018 9:36

Povinný komentář

Profesionální povinnost mi velí doplnit dvě podstatné poznámky k textu, který jsem jenom zběžně očima přelétl.

Poznámka č. 1: V dobách válečných je nutné zavést autoritativní styl řízení (aby organizační útvar vůbec přežil), zatímco v dobách mírových (kdy je více času na rozhodování) se prosazují demokratické styly řízení.

Poznámka č. 2: Úspěšnost organizace Evropské unie je třeba posuzovat primárně dle hlavního účelu, ke kterému byla zřízena, tj. zachování míru v Evropě.

V. Petr 19.10.2018 9:59

EU nemá se zachováním míru v Evropě skoro nic společného!

Mír vydržel kvůli bipolárnímu světu a dnes též díky obecné neochotě bojovat.

Mír by existoval i bez EU!

M. Pivoda 19.10.2018 10:17

Pro Petra Vaňuru

1. Bipolární svět skončil před 30 lety.

3. Lidi přirozeně zajímá více jejich budoucnost než minulost.

V. Petr 19.10.2018 10:50

Ale kde najdete v Evropě někoho, kdo by chtěl

jít po roce 1990 do dobyvačné války?

M. Pivoda 19.10.2018 11:53

Pro Petra Vaňuru podruhé

Snažíte se mne natlačit do minulosti, ale mne zajímá více budoucnost. Takže: Možnost nového bipolárního světa je dnes velmi reálná. Vo co go? Tím novým bipolárem by měly být USA versus Čína - a půjde (vlastně už jde) o střet v nejdůležitější technologii budoucnosti, která by vyhrála budoucí válku. O Evropě se neuvažuje jako o rovnocenném, konkurenceschopném partnerovi.

Minulost: V roce 1957 SSSR vypustil Sputnik (ssupertechnologie té doby) a v USA nastalo zděšení (historii snad znáte ...).

Budoucnost: V roce 2017 porazil americký počítačový program umělé inteligence (firmy Google) nejlepšího čínského hráče v čínské národní hře Go a ÚV Komunistické strany Číny okamžitě nainvestoval úžasné peníze do vývoje právě umělé inteligence. V USA teď právě inteligentní lidé provádí protiakci (a to i navzdory omezenému obchodnickému rozhledu jakéhosi Donalda).

A na Neviditelném psovi diskutují čeští ko(k)oti přirozeně jen ko(k)otiny. To pro dnešek stačí.

M. Pivoda 19.10.2018 12:34

Omluva pro Petra Vaňuru

Omlouvám se za své nadměrné citové vzplanutí a použití nevhodného expresivního výrazu ve svém minulém diskusním příspěvku.

V moderní terminologii, v současné době šířené českou prezidentskou kanceláří, jsem měl správně použít výraz "zm(r)di".

J. Jurax 19.10.2018 14:15

Na zachování míru v Evropě nebylo a není třeba EU.

Koneckonců při jediné příležitosti, kterou tato měla k aktivní roli pro zachování míru v Evropě, totiž při rozpadu Jugoslávie, EU totálně selhala.

K. Janyška 19.10.2018 8:45

Autore, protože EU nemůže fungovat vůbec, tedy ani dobře.

Jak prosté. Civilizační proces a spontánní řád lidského světa, tyto mamutí a člověkem neobkročitelné a neřiditelné spontánní síly vedou lidstvo jinudy. Vedou ho k národním státům, tedy ke svobodě, míru a spravedlnosti... Dzp.

M. Valenta 19.10.2018 8:45

Hezký výlet do historie

Jen mám obavu, že při současných trendech se opravdu, a možná podstatně dříve než za několik dalších generací dočkáme, že se na evropských forech, a těch bruselských zvlášť, budou pásti kozy Zemana, Okamury a spol.

V. Novák 19.10.2018 9:41

Re: Hezký výlet do historie

Jo, to Zeman a Okamura se věnují dovozu koz...

M. Valenta 19.10.2018 10:23

Re: Hezký výlet do historie

To ne. Oni je kříží, po mičurinovsku a celkem úspěšně, s vhodným lidským materiálem.

J. Jurax 19.10.2018 14:26

Kozy tak leda nějakých genderblbek ... Zeman ani Okamura nemají koz ...