26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Lepší už to nebude

Neznáme význam našich osmičkových roků. Společnost se dělí na ty (starší, vzdělanější a bohatší), kteří se o historické zlomy zajímají více, a ty (mladší, méně vzdělané a chudší), kteří je berou na lehkou váhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 5.8.2018 18:43

Re: Kdyz se mluvi o ucitelich,

Já Vám ro řeknu, jako bývalý externista učitelování IT na SŠ. Blbnutí s administrací přehršle hovadin, které jím nakládají na bedra "školdozorci" vymyšlenými blbinami "shora". Hrabání se v lejstrech výkaznictví na úkor výuky. Inkluze a podobné "pítschowiny". Holt, kdo je blbej na matematiku, nemusí býti "blbej na fšechno", ale jistým způsobem je "blbej". To máte třeba jako s ministry obrany, o balistice nemá ani "ahnung", ale kanonýrům kydá do "náměru a odměru" střelby, aniž zohlední "teplotu, tlak, rosný bod, vítr, derivaci, etc.". Výstřel, zahučely lesy, projektil opustil hlaveň, ale kam dopadne, asi jen ministr ví. A takto je to i ve školství, učitel nemá čas na výuku, řeší administrativně dienstreglamá věrchušky o "náměru a odměru", a na podstatné markanty výuky mu za "mrzský peníz" nezbývá času (vyplňuje lejstra), proto pak školství produkuje to, co produkuje. Parkinsonův postulát ve smyslu samozničení, parazit ouředník chcípne hlady, až totálně vyžere svého hostitele. Nebude mít co žrát.

Vraťme se ke školám a metodice školdozorců. Výuka goniometrických funkcí. Měl jsem na hodině inspektora se zástupkyní ředitele na hospitaci, duo ilusion humanitních věd, a třída krapánek technokratická, já externista. Prča. Klasický protokol, zkoušení a pak výklad, inspektor nadutý, zástupkyně byla mokrá na čele i v rozkroku. Pan inspektor asi tušil, že nějaký sinus existuje, tak mi nahrál na smeč s tím, abych mu to didakticky vysvětlil. Vysvětlím, třído, kdo mi přinese od bicyklu kolo, křídu mám... Myslím, že i školdozorce pochopil princip sin(x) s křídou označenou na galusce, a kterak se to dá zobrazit na grafu (jenom tangentu jemu kamínkem po tečně vržené do oka jsem nedokázal z galusky simulovat, galuska nemá potměšilé drážky na tangenciálně vržené kamínky. Svá vnoučata smysluplně učím, co by myslivec, ve smyslu přírody, která nikdy multikulturní není, každý trib si chrání svoje teritorium. To se dnes ve škole neučí?

M. Pivoda 5.8.2018 14:51

Nejdůležitější letopočet pro lidstvo je 2045 (Singularita)

Jenže to je číslo z budoucnosti, nikoliv z minulosti.

Mladí lidé prožívají ve svém věku milostná dobrodružství, a proto je zřejmě nejvíce zajímá číslo 69. Číslo 69 je o tom teď a tady, nikoliv o tom někdy v minulosti či budoucnosti.

S. Rehulka 5.8.2018 10:48

Celková povědomost historie ....

...současné, mladé generace, pokud není přímo studiem, nebo hobby, je ubohá na celém světě. Řekl bych, že je to tím, že mladí lidé málo ČTOU ! Když jsem o tom s několika "mládaty" mluvil, odporovali mi, že "COKOLIV POTŘEBUJÍ, ŽE SI VYGOOGLUJÍ". Na moji námitku, že k "vygooglování" čehokoliv, je třeba podnětu, nebyla odpověd !

M. Mikulec 5.8.2018 8:33

Kdyz se mluvi o ucitelich,

Tak jedine v souvislosti s tim, Jak jsou bidne odmenovani. Nikdy se nemluvi o kvalite vyuky a jejim zvysovani. Pak media uverejni nejake vysledky testu a narod je “sokovan” urovni. Tak co delaji ucitele ve sve pracovni dobe?

B. Rameš 4.8.2018 23:50

Dvě notoriety.

Historie je matkou moudrosti.

Historie nás učí, jak ji falšovat.

Vyberte si.

J. Jurax 4.8.2018 21:25

Ale no tak ... osmička je jen symbol, slogan, důležité jsou ty události a důležité je povědomí o nich. Čím hlubší, tím lepší.

J. Kanioková 4.8.2018 19:56

Myslím, že to vše je o výchově. V rodině, ve škole..

O sounáležitostí se svou zemí, se svými kořeny. S našimi hodnotami. A znát naši minulost je možnost, jak se vyvarovat příštích průšvihů.

L. Harvánek 4.8.2018 15:49

Lepší to nebude

Myslím, že se těm osmičkovým rokům přikládá větší důležitost, než ve skutečnosti mají. Že se některé události udály právě v roce končícím osmičkou je spíš náhoda a pravá příčina oné významné události se stala už několik let předtím. To platí v úplně všech případech a jen jen novinářskou leností a neschopností je připisovat právě těmto rokům. Ostatně kde máte stát, který vznikl v roce 1918? Roky 1938, 1948 a 1968 jsou na tom podobně. A rok 1989 byl také osmičkový? Asi ano, ale musíme si ta dvě číslice na konci prohodit.