17.8.2018 | Svátek má Petra



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


Referendum skoro upečené



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 398, poslední: 13.6.2018 23:36, přehled diskusí

Re: stručná historie socialismu:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 20:58

No, tak to v praxi často chodí.

Re: stručná historie socialismu:
Autor: K. Janyška Datum: 13.6.2018 21:20

Ale kdepak. Všechno je perfektně popsáno ve slavné Kontrarevoluci vědy od F.A.Hayeka. Inspirací byla hnusná krvavá francouzská revoluce a kde jinde, než tam ono hnutí mohlo začít. Svatý Simon, jak si říkal, platil a Auguste Comte založil tzv. vědu o socialismu, sociologii... Dzp.

Re: stručná historie socialismu:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 21:22

Ano, tohle období bylo zhruba skutečným zrodem skutečného socialismu. Ale u každé události najdete nějaké příčiny, které měly zase jiné příčiny.

Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 20:35

Nechápu moc ty diskuze o transsexuálech. Co na tom asi vydiskutujeme?

Re: Lidový soud:
Autor: V. Hájková 383 Datum: 13.6.2018 20:40

Tak proč to neignorujete?

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 20:43

Protože jde o další aspekt levičáctví, který mi připadá užitečné pojmenovat a obnažit. Snaha přinutit ostatní, aby dělali věci, jak já chci.

Re: Lidový soud:
Autor: P. Jirkovský Datum: 13.6.2018 20:57

Možná by to chtělo pojednat ještě z hlediska politický ekonomie a aplikovaný distanční dendrologie.

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 20:58

Možná, ale na to já už nemám :-)

Re: Lidový soud:
Autor: I. Kellner Datum: 13.6.2018 21:40

..a jsme u kůrovce..

Re: Lidový soud:
Autor: K. Berka Datum: 13.6.2018 20:55

https://pp.userapi.com/c830309/v830309008/12723e/tbb5jaSLNH8.jpg

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 20:45

Nic moc, spíš nic. Ale tenhle link je docela dobrý: https://echo24.cz/a/SGaWz/tyrej-me-hlavne-kdyz-to-bude-pokrokove?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

A ač liberál, rád bych, kdyby podobné věci zůstaly úchylkou (byť netrestanou nebo trestanou mírně) a nestaly se normou.

Ono se to pomalu posouvá od zákazů (IMHO špatně) k tolerované úchylce (IMHO správně, pokud to nepřekročí jiný §) k běžnému a občas i propagovanému způsobu života (IMHO zase špatně).

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 20:48

To samé s plešatostí pane Prokope. Jako úchylka OK, ale za normu bych tuhle genetickou vadu rozhodně nepřijal.

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 20:54

Módní trendy člověk moc neovlivní a mají poměrně omezenou životnost.

A v tom je asi jediný "problém" - že módní vlna strhne i toho, kdo nemá důvod, jen nemá jasno.

Druhá věc je systémová, ideologická podpora a propagace (programová nevyhraněnost ve školce, aby si dítě mohlo "vybrat") - to už jsou takové ideologické hrátky se vším špatným, co to s sebou obvykle nese.

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 21:04

Jo, to je ten vývoj, který už se mi nelíbí, ta ideologická podpora a propagace.

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:06

To mi tedy řekni, kdo tu propaguje transsexuály......

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 21:10

Na začátku jsem napsal, že na tom toho moc nevydiskutujeme a nenapsal jsem, že "tu někdo propaguje transsexuály".

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:16

Sorry napsal to pan Prokop....no asi nevydiskutujeme.

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 21:30

Pan Prokop citoval pana Anděla: "Druhá věc je systémová, ideologická podpora a propagace ... "

Názorná ukázka je v tom odkazu výše https://echo24.cz/a/SGaWz/tyrej-me-hlavne-kdyz-to-bude-pokrokove?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Proti lidem, kteří mají nějaký pro ně palčivý problém a bez humbuku si ho vyřeší, nic nemám.

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:52

Nevím, co je humbuk, možná to zase ví pan Prokop.

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 22:24

Ví. Dá se to i snadno najít.

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 21:19

Konkrétně co se mi nezdá na možnosti "si vybrat" - nemyslím si, že to je věc volního výběru. Vnímám rozdíl mezi "najít svou identitu" a "vybrat si".

Můžu se plést, ale mám dojem, že lidé většinou najdou svou identitu navzdory systému, ne s jeho pomocí.

Ale obávám se, že to špatně pochopíš, že se snažím propagovat, aby neexistovala lékařská, ať farmaceutická, chirurgická nebo psychologická pomoc těm, kdo ji potřebují. To se nesnažím.

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:24

Tihle lidé pomoc systému nakonec potřebují, protože bez ní svojí přeměnu nikdy nedokončí.

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 21:27

Já vím, o tom píšu v poslední větě či dvou a víš o tom určitě víc, než já. Já měl na mysli fakt ty školky.

A i to je taková akademická debata, protože naše školky (myslím konkrétně ty dvě resp. čtyři, co moje děti navštěvovaly/navštěvují) jsou standardní a tradiční ve smyslu - normální - to znamená adekvátně moderní, vyváženě tradiční, pohodové, milé.

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:32

Já mám asi pro pojem "normální" trochu jiná měřítka, než máš ty.

Re: Lidový soud:
Autor: J. Anděl Datum: 13.6.2018 21:37

To má každej.

Máš špatný zkušenosti ze školky (se synem)? Těžko je můžeme srovnávat, když já neznám tvojí a ty mojí a máme každý jinou zkušenost. Já nemám špatnou - vzdělávací instituce mě zatím, ve srovnání s mými zkušenostmi z mého dětství za socíku, příjemně překvapují.

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 21:34

Dneska jsem v TV zahlédl, jaké procedury jsou povinné pro dobrovolného dárce ledviny. Mimo jiné i psychiatrické vyšetření. Podobně by to mělo být i s transgender.

Pomoc systému ano, ale tam, kde je skutečně potřeba. Fakt jsem trochu nedůvěřivý k tomu, když se z problematické záležitosti stává norma.

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:43

Chcete mi namluvit, že dárce ledviny v mozkové smrti podstoupí psychiatrické vyšetření? Dělejte si prdel s plastelíny, pane Prokope...:-P

Žádná norma se z toho nestává, jen nevíte, o čem píšete, bez urážky.

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 21:48

Cituji pouze z reportáže ČT. A napsal jsem, dle té reportáže "dobrovolného dárce ledviny". To není mrtvoš ani příbuzenský dárce. Není jich moc, ale prý jsou.

Možná, že se z toho zatím norma nestává, ale snahy už jsou.

Já možná nevím, vy jste zase citově zainteresován.

Re: Lidový soud:
Autor: S. Lazárek Datum: 13.6.2018 21:55

Nevíte, to máte pravdu. Já vím a navíc jsem do toho i citově zainteresován a poměrně dlouhé roky, to máte taky pravdu.

Re: Lidový soud:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 22:26

Jediná otázka je, co je horší: Zda "nevědění", nebo citové zainteresování.

Horší pro diskusi.