26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

Umění a politika

Miroslav Sládek opět vyvstal z politického hrobu, blíží se úplněk a zombie mají pohotovost. Exponoval se na festivalu Divadelní svět Brno a figuroval v exhibici, která narušila představení divadelní hry Naše násilí a vaše násilí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Zelený 28.5.2018 22:37

Liška,

to milé mazané zviřátko málem zmizelo pod závalem balastu o kontroverzním představení narušeném holohlavými vypatlanci. Můj postoj k tomu vyjadřuje výrok, který prý Voltaire nikdy neřekl ani nenapsal: "Nesouhlasím s jediným slovem, které říkáte, ale navždy budu bránit, abyste je říkat mohl."

Ale zpět k Lišce: Kdyby to pořadatelům nevadilo, dovolil bych si dostavit se, pokud mi do toho nic nevleze.

I. Semrád 28.5.2018 22:41

Re: Liška,

Budete vítán.

J. Václavíková 28.5.2018 23:24

Re: Liška,

Zrovna vás dva bych ráda poznala. Možná mi Liška taky vyjde.

J. Anděl 28.5.2018 22:04

Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo, pozastavím se nad tím, že scéna znásilnění je (prý) metafora o násilném prosazování víry.

To je skoro tak dobrý, jako Cimrmanův absolutní rým. Metafora zjevně nesmí být moc složitá, aby jí pochopil i ten poslední blbec.

My tu samozřejmě s násilným prosazováním víry máme své zkušenosti, přesto na nás by lépe fungoval ten syfilitický Lenin, znásilňující kombajnistku s havířem ze staré stokoruny.

P. Jirkovský 28.5.2018 22:10

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Že necháme pěkně děkovat ..... Už to chvíli vypadalo, že nastává postznásilňovací klid, dokonce i budhisti se ráčili usnést a odsoudit. A vy musíte znovu foukat do uhlíků.

K věci mně ale nedá - z toho (prý) jistě dokážete s místními mudrci a mudrlanty za chvilku uplést kategorické ANO, aby závěr byl pohoršené ne. Dal bych sem smajlíka, ale přijde mně to infantilní, navíc je jich tolik a na tak roztovnivnejch místech, že pámbuví, co to vlastně má znamenat.

J. Anděl 28.5.2018 22:15

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Ano, ještě jsem si chtěl dát posledního páva, než půjdu spát. Omlouvám se, ale jen trochu, ono to už moc rozruchu nevzbudí.

Já ovšem kategoricky nepletu. Včera jsem se tu kategoricky rozohnil, že ať si klidně provokují, ale za svoje, a bumbác, je to tady. To mě vylekalo, takže už budu jen opatrně rýpat :-).

P. Jirkovský 28.5.2018 22:53

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

A jste si jistej, že to, co se v Brně odehrálo, má provokovat? Nebo "se to" jen tvrdí jako jakejsi axiom? Ani ta simulovaná soulož nemusí bejt nutně provokací, myslím, že je to dost individuální, teda to, jak na mě bude to či ono působit. A především - jde o divadelní hru, ať si už to pojmenuje každej jak chce. Takže to všechno trvá třeba jeden a půl hodiny, a ten akt je jistě nějak (možná logicky, možná ne) v nějakým kontextu. A tak si myslím pořád to, co včera a ráno - a celej den, teda dokud to neuvidím, nemůžu soudit, to co je tady citováno jako recenze je jen přitroublej popis. A já to neuvidím jistě. Takže mně nezbývá, než si tu místní spartakiádu odřeknout.

Ta moje "výtka" k vám byl samozřejmě žert a myslím, že s tím problém být ani nemůže.

I. Kellner 28.5.2018 23:08

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Než jste si tu Spartakiádu odřekl, naplodil jste toho dost.

P. Jirkovský 28.5.2018 23:16

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Ale jděte, vyjádřil jsem se snad jednou nebo víckrát k samotné hře? Hodnotil jsem nějak jakoukoli její část nebo celou hru? Jen jsem zpochybnil "reliabilitu" tady uvedených kategorických hodnocení.

M. Martinovská 28.5.2018 23:10

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Otázka nebyla na mně, ale s dovolením: hru jsem pořád ještě neviděla, ale tu scénu jsem viděla na fotce a nevím, jestli má nebo nemá provokovat, ale mně tedy provokuje úspěšně, čili prostě provokuje. (Jestli neměla provokovat, tak jsem čínský papež.). Pořád jsme pevně přesvědčená, že mám právo kritizovat tu scénu znásilnění, protože jsem ji viděla na fotce. Všechny události, o kterých tu kdo napsal, kromě událostí na valstní zahradě, máme zprostředkované různými médii, kterým různé míře věříme. Tolik k té "recenzi" - a byly tu už asi 3, jedna z divadelních novin velmi podrobná.

P. Jirkovský 28.5.2018 23:21

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Ani ve snu by mě nenapadlo vám upírat právo na pohoršení nad tou scénou (fotku jsem viděl taky, teda nic moc, už jsem viděl daleko víc pohoršujících asi dost). Nejsem křesťan, jen si myslím, že Kristus byl největší osobností západních dějin všech dob, A pokud jeho učení je jeho učením, určitě by se nad ní maximálně shovívavě pousmál: tohle že mám být já?

J. Václavíková 28.5.2018 23:25

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Já se nějak nemůžu rozhořčit nad metaforou. Co se formy týká, není to rozhodně můj šálek čaje.

M. Martinovská 28.5.2018 23:56

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Mně to přijde jako tak pitomá metafora, že bych to vůbec nenazvala tak vznešeně a 2) pane Jirkovský, asi jsem prostě neviděla dost pohoršujících fotek / filmů / divadel. Ale to je jedno, Dobrou noc vespolek.

J. Václavíková 29.5.2018 0:00

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Dobrou!

M. Jandáková 29.5.2018 0:03

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

: )

J. Anděl 29.5.2018 6:37

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Pane Jirkovský, kam bychom to došli, kdybychom na NP psali jen o tom, o čem jsme si zcela jistí? ;-)

J. Václavíková 28.5.2018 22:30

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Neuvěřitelné, jak dlouho tohle téma vydrží :-)

V. Fenzel 28.5.2018 23:04

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Když se debatuje o hovnu, vždy se najdou nadšení odborníci, kteří se tam cítí být doma.

M. Martinovská 28.5.2018 23:05

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Jo, místo abychom diskutovali o tom, jak 30 Američasnů porazilo 600 Rusů. Chudáci tam bojujou a všechnu slávu jim sebere nějaký divadlo. Ale je to prostě sporný, ne úplně politický téma štěpící úplně jinak obvyklé sociální bubliny, a taky to asi namíchlo dost lidí.

J. Tolman 28.5.2018 23:25

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

Už to trumflo i pomník K. Marxe.

J. Václavíková 28.5.2018 23:26

Re: Protože jsme tu o tom dnes debatovali málo

:-))))

M. Mařák 28.5.2018 21:36

Nejsem a nebyl jsem Charlie,

kdo si hraje s ohněm, nemůže se pak divit...

K. Janyška 28.5.2018 21:37

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Já také ne. Jsem Karel, tedy král... Dzp.

M. Mařák 28.5.2018 21:48

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Já zase svatý Martin, na co být král jakýsi...:

https://www.youtube.com/watch?v=cNTztb-PW9M

M. Prokop 28.5.2018 21:42

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Já bych asi byl, kdyby to nebylo selektivní. Co se týče přístupu státu a jeho oudů a jiných orgánů.

Že někdo dostane přes držku tak nějak mezi lidmi, jo, to se stát může. A i tam by mělo následné posouzení záležet na mnoha okolnostech.

J. Anděl 28.5.2018 22:08

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Útok byl nepřijatelný po všech stránkách. Tam není o čem diskutovat. I když není těžké vysledovat příčinu a následek, nezbývá ani procento pro pochopení řekněme civilizační úrovně té reakce.

Aby byl člověk Charlie, musí trénovat a já na placky obecně moc nejsem. Další vývoj navíc ukázal slušné pokrytectví.

J. Anděl 28.5.2018 22:05

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Jak říká BigBoss? (mimochodem s tím souhlasím)

M. Mařák 28.5.2018 22:07

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Ne, jak říkám já. Nejsem satanista.

J. Anděl 28.5.2018 22:09

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

OK. Bylo to něco, co jsem zrovna o něm vygooglil.

M. Mařák 28.5.2018 22:12

Re: Nejsem a nebyl jsem Charlie,

Kdysi dávno jsem si také obrazně zahrával s ohněm, ale rychle jsem toho nechal a vrátil jsem se k zazenu.

Dobrou.