7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

ITÁLIE: Prokletí dotací

Nevalná ekonomická výkonnost Itálie se stala prakticky konstantou posledních let. Již samotný přehled titulků za poslední měsíc vypovídá o mnohém: Dvacet let, a žádný výsledek – Porouchaný hospodářský model (časopis Forbes);

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 9.5.2018 18:35

Re: Peníze zadarmo křiví společnost.

Nápodobně ... :-)

O. Uživatel 9.5.2018 18:03

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 9.5.2018 11:52

Re: Peníze zadarmo křiví společnost.

No, nebudu Vám brát Vaše přesvědčení, ale soukromě soudím, že nemáte zcela recht. I když pochopitelně s jednoduchou administrativou bych souhlasil.

Co se všechno musí - já Vám počítal ty dvě kačky na osobokilometr BEZE všeho co se musí - a nic moc to nevycházelo ... :-) ... pochopitelně béře-li se to jako občasná sousedská výpomoc, je to jiná - ale pak bych se rozpakoval ty čtyři pětky za blbejch dvacet kiláků - když tam stejně jedu pro svou potřebu a mám v autě volno - si vůbec vzít. Koneckonců po stopařích taky nechci úplatu ... i když ti jsou dnes už celkem vzácní ...

Ale pojištění převážených osob třeba bych měl za nezbytné, pokud je dotyčný chce vozit pravidelně. Povinné ručení samozřejmě taky.

K té silnici - no, ta se řekněme zaplatí ze spotřební daně z PHM (já vím, že ty prachy jdou jinam) a dál z daní. Které ovšem dotyčný neplatí, takže tou svou komerční načerno přepravou trošku - nepatrně, prakticky zanedbatelně - parazituje na těch, kdož je platí.

Ale s čím hrubě nesouhlasím je Vaše "Víte, jsme v zajetí socialistického myšlení. Když někdo neplatí zdravotní a sociální - pracuje načerno a vlastně nás okrádá". Nuže ano, okrádá a parazituje, protože zdravotní péče se mu musí dostat a taky dostane za peníze jiných - jsme humánní společnost a ani takové vyčůránky pod mostem chcípnout nenecháme. Tohle není socialistické myšlení! A neargumentujte tím "Když platí a onemocní nemocí, která není v tabulkách jako placená z pojištění", to je čirá demagogie a argumentace venkoncem hovadná. Pokud vůbec takové nemoci jsou, pak tohle se zaprvé týká všech - tedy i těch co platí, takže podmínky jsou rovné - a zadruhé by šlo o okrajové, nečetné, percentuálně marginální případy. U sociálního je to trošku složitější, nicméně furt zatím nějaký důchod dostane i ten, co si platil jen občas a málo až vůbec - pochopitelně na úkor těch, co si platili víc a furt; tahle problematika by ovšem byla na samostatnou polemiku.

O. Uživatel 9.5.2018 8:23

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 9.5.2018 0:42

Re: Peníze zadarmo křiví společnost.

No dobře, jen tak z mosta doprosta a neuvažuju daně ...

Auto osobní cca 400 000, vydrží řekněme deset let; povinné pojistné řekněme 5000 ročně, to máme 50 000, pneu 2 nové letní a zimní sady když levno 6 000 jedna, to máme 24 000, údržba taková tisícovka ročně (není to málo včetně plateb za technickou?), to máme 10 000, úhrnem cca 484 000. Zbytková cena řekněme 50 000, takže aby se vůbec jenom zaplatilo auto, muselo by vydělat 43 000 ročně, tedy cca 3583 měsíčně. Havarijní pojistku si ten riskér neplatí ... :-)

Teď řidič - neuvažuju daně, jezdí načerno, neplatí si ani zdravotní a sociální - takových 20 000 měsíčně čistá ruka - je to skromný řidič.

A teď Vy - 3 pasažéři 20 km po 40 - osobokilometr za 2 koruny. Auto má spotřebu řekněme šest na sto, tedy při 30 Kč na benzín 1,80 na kilometr. Tedy při plném obsazení 3 pasažérů vyděláte něco přes 4,20 Kč na kilometr. Aby si řidič vydělal na skývu - těch 20 000 - musel by najezdit cca 4762 km měsíčně plus 853 na těch 3583 Kč na provozní náklady a odpisy, celkem tedy cca 5 615 km měsíčně. To je při reálné průměrné rychlosti 50 km/h 110 hodin za volantem měsíčně, tedy cca 14 směn. Ovšem při zajištěné neustálé stoprocentní obsazenosti a zcela bez čekaček a BEZ DANĚ. Takže v reálu při nějakém čekání a ne zcela stoprocentní vytíženosti by to bylo na víc než plný úvazek za 20 000 čistého. Hm ...

Tak Vám nějak nevím .. taky koukám, že to auto by najezdilo za těch deset let 673 800 kilometrů, takže by se měla uvažovat spíš pětiletá životnost, ale už se mi to nechce počítat ... ono pochopitelně by se dalo pohýbat s čísly, já to beru jen jako intelektuální cvičení, nikdy jsem autodopravu neprovozoval. Ovšem kdyby dotyčný podnikal legálně a měl platit daně a pojištění cestujícím, kdyby něco a další takové podobné ... asi by to na ten osobokilometr za dvě kačky nevyšlo ... :-)

O. Uživatel 8.5.2018 22:11

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 8.5.2018 21:45

Re: Peníze zadarmo křiví společnost.

No, možná ... nicméně že by doprava tří lidí na vzdálenost 20 km vyšla na cca 40 Kč na osobu - tedy autobusem se započtením všeho - se mi malinko nezdá. Ono by z těch 120 korun spolkla polovinu jen mzda řidiče ... ale mohu se mýlit.

O. Uživatel 8.5.2018 20:43

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 8.5.2018 20:15

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 8.5.2018 20:15

Re: Peníze zadarmo křiví společnost.

Ehm ... napadá mne MHD ... a nakonec doprava osob vůbec se obecně dotuje ... na autobusové lince mezi Horní Dolní a Dolní Horní nezbohatnete a ekonomické jízdné by nikdo nezaplatil ...

J. Schwarz 8.5.2018 19:32

Re: Tak se pokuste a debatu otevřete. Jaká dotace se povedla?

A podnikatel nemusí věřiteli nic vracet? Investorovi dát dividendu? Pokud půjde cena akcií dolů, fond se jich zbaví. Jen idiot a pánové Braun, Pesat či Kratochvíl by investovali do fondů, jejich vedení by neinvestovalo na trhu ale rozdávalo "dotace".

J. Schwarz 8.5.2018 19:25

Re: Peníze zadarmo křiví společnost.

Co takhle lukrativní a nelukrativní "výkony" ve zdravotnictví? Ty snad existují. A důvodem jsou administrativně stanovené náhrady za tyto výkony.

J. Svoboda 7.5.2018 21:34

Re: Otázka pro pana Kohouta

Soudruhu, systém hospodaření, pokud má fungovat, se musí především zbavit dotací.

A myslíte si vy, že musíme za každou cenu kopírovat všechny nesmysly ve světě?

L. Novák 7.5.2018 21:31

Pamatuju si, jak nesmyslné ceny zboží byly za komunistů

Bylo to způsobeno právě cenovými dotacemi a státním cenovým dirigizmem. Dotovaným chlebem krmili drobní chovatelé králíky, protože to bylo levnější než krmit obilím, z něhož byl chleba vyroben. Na kávu byla uvalena spotřební daň podobně jako na alkohol. Nejdražší káva v Evropě? V ČSSR! Levné mléko a výrobky z něj? Díky cenovému přerozdělování. Ale za hodinovou mzdu jste si mohli koupit tak čtyři litry netrvanlivého mléka v odporném plastovém pytlíku.

Venkované a jézéďáci si žili dobře, protože zemědělství komunistický stát štědře dotoval. Dnes pracuje v zemědělství jen zlomek počtu obyvatel v porovnání s rokem 1989 - a potravin je i tak dostatek, navíc v nebývale širokém sortimentu...

J. Svoboda 7.5.2018 21:31

Re: Otázka pro pana Kohouta

Pane Kratochvíle, odpovídám za pana Kohouta. Doufám, že jste stihl v Německu slávu při instalaci Marxova čínského pomníku. Subvence (vy tomu mylně říkáte dotace) jsou vinny mnoha a mnoha sviňárnami, které se ve světě dějí. Nabýt asi vašeho gurua Marxe, jistě byste věděl, že nebýt subvencí(dotací), nebylo by Čapího hnízda a desítek podobných podvodů ani tahanic o obviněného Babiše. Ještě nepřestalo ve velké většině platit, že blbý je kdo dává a ještě blbější, kdo nebere.

Nebýt subvencí, takto vydatného podhoubí pro podvody, nebyla by teď naše republika z většiny žlutá. Nebyla by aféra ROP Severozápad a další. Nebyly by problémy voltaickými elektrárnami. Nestály by rozhodně rozhledny v dolících. Chápete už?

L. Novák 7.5.2018 21:21

Re: Odpověď..

Komunista Kratochvíl má lebeční dutinu zcela vypláchnutou rudou ideologií. Náprava nemožná... :-)

J. Svoboda 7.5.2018 21:11

Re: Pane Kohoute, politici,

Pane Kratochvíle, máte to parádně zpřeházené. Ujasněte si, co znamená řízení státu! Jako pravděpodobně zamrzlý komunista byste chtěl stavět na subvencích. Je to však velký omyl. Všeliké přerozdělování je ve velké většině toliko pro hovado dobré. Podobně to říkal jeden velice moudrý pán.

O. Uživatel 7.5.2018 21:08

Uživatel požádal o vymazání
V. Braun 7.5.2018 21:01

Re: Tak se pokuste a debatu otevřete. Jaká dotace se povedla?

Tak ještě jednou, fond není individuální investor. Do firem investují v naprosté většině fondy. Pochopil jste to? Pochybuji.

O. Uživatel 7.5.2018 20:37

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 7.5.2018 19:49

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 7.5.2018 19:39

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 7.5.2018 19:26

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 7.5.2018 19:15

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 7.5.2018 19:11

Re: Pane Kohoute, politici,

Co to je společnost, marxáne ? Dzp.

J. Kanioková 7.5.2018 17:31

Ano

J. Kanioková 7.5.2018 17:28

Přesně !

J. Pospíšil 7.5.2018 17:14

Re: Hodnoceni dotaci

Když v tom Grónsku budete pořádat všechna školení v plavání a konference a porady velkého koncernu, tak to bude projekt úspěšný.

A ještě vydělají aerolinky, zejména ty, co budou patřit do koncernu.

V. Braun 7.5.2018 17:02

Re: Tak se pokuste a debatu otevřete. Jaká dotace se povedla?

No tak na burzu pro cizí peníze, je to terminologicky správně? A v dnešní době fondů, kdy individuálního investora nepotkáte, fondy rozhodně neriskují vlastní peníze. Takže paralela s dotacemi zase tak daleko není, že se tváříte jako byste to nechápal a točíte se na slovíčkách je jiná věc.

J. Kratochvíl 7.5.2018 16:39

Re: Odpověď..

ČOI pochopitelně kvůli tomu nevznikla,také to nikde netvrdím ale hlídá kvalitu, hygienu a nezávadnost potravin. ČOI sice "Methanolu" nezabránila, protože to bylo opravdu moc silné i pro policii. Prostřednictvím ČOI stát hlídá a kontroluje kvalitu zboží a služeb a jistě zabránila mnoha aférám, dříve než se dostaly před policii.

Jste hlupák.