26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

NĚMECKO: Návrat policejního státu a Stasi?

Nový německý cenzurní zákon, který uvedl v život cenzuru na sociálních mediálních platformách, vešel v platnost 1. října 2017. Vyžaduje po mediálních platformách, jako je Facebook, Twitter a YouTube, aby jménem vlády cenzurovaly své uživatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Koreň 30.4.2018 14:51

Re: Cenzura jménem vlády,

Na FB záleží na konkrétním uživateli a příspěvku, jak moc je veřejný. Můžete publikovat pro všechny uživatele, nebo jen pro vlastní kamarády nebo rodinu (i když úplné soukromí na FB nemáte nikdy, Vaše příspěvky budou VŽDYCKY strojově vyhodnocovány a Vy budete zařazován podle různých kritérií, minimálně kvůli cílené reklamě). Zmiňujete se o uzavřených skupinách, ty ale klidně můžou mít statisíce uživatelů a jejich zakladatelé / administrátoři můžou členy přijímat nebo blokovat, můžou mazat jejich příspěvky atd. jak se jim zlíbí. Prakticky žádná pravidla a obrovský dosah..

Z. Lapil 30.4.2018 13:48

Re: Cenzura jménem vlády,

Z této strany vzato máte pravdu, jen nevím, je-li Facebook veřejný prostor. Už se mi párkrát stalo, že jsem ve veřejném prostoru (například Pes podle mě veřejný prostor je: kdokoliv chce, klikne a může číst)) narazil na odkaz (tuším mj. menu v hospodě; chápu, že mezi drbající puberťačky nemám co lézt), který předpokládal moje členství v onom klubu a bez přihlášení mě dál nepustil. Neboli Facebook je - vypadá to - pouze pro zvané.

Přesto si ale myslím, že farář má právo z vrat kostela strhnout cokoliv, co se mu nelíbí, ale policie na něm nesmí chtít, aby strhával věci, které by se nelíbily policii, kdyby je četla.

To, že ve slušném státě mají faráři a obecně občané zhruba stejný názor na to, co je správné, jako má policie, asi není v této souvislosti extra důležité.

I. Koreň 30.4.2018 13:02

Re: Cenzura jménem vlády,

Dělba moci je úžasný vynález a kde ji mají, funguje to líp.

K Facebooku: Ten rozdíl mezi a.s. a Facebookem je podstatný, a sice ten, že pro zveřejňování informací a názorů potřebujete veřejný prostor. Ten Vám neposkytují výrobci papíru, ale vrata kostela na náměstí ve Wittenbergu nebo dnes Facebook &Co.

Souhlasím s Vámi, že stát nesmí spoléhat na to, že soukromé firmy za něj zajistí dodržování zákonů. Může (musí) ale po nich požadovat, aby poskytovaly veřejný informační prostor jen v souladu se zákony a nepomáhaly trestné činnosti. Jak už jsem napsal dřív, mazání příspěvků asi není nejlepší reakce, spíš uvedení trestného výroku na správnou míru a v případě opakování zablokování uživatele. Taky by měl Facebook a spol. ověřovat identitu svých uživatelů, jinak jsou všechny smlouvy a případné tresty k smíchu.

Z. Lapil 27.4.2018 23:16

Re: Cenzura jménem vlády,

Ad "parlament neschválí automaticky": myslím, že je dost jedno, co PŘESNĚ dělá vláda a co parlament. Oba (plus justice) jsou reprezentanty státu, takže - tvrdím - jejich činnost lze shrnout pod pojem stát.

Nezpochybňuju špatnost "pomlouvání menšin". Zpochybňuju právo státu převést zodpovědnost za dodržování zákonů na nestátní subjekty. Já fakt nevidím významný rozdíl mezi firmou Facebook a firmou Papírny Větřní nebo Spojené propiskovny a.s.: všichni se živí tím, že poskytují lidem prostředky k zaznamenání a šíření jejich myšlenek a stát nemá ani náznak práva chtít po nich, aby kontrolovaly své zákazníky a bez úředního rozhodnutí jejich zprávy ničily.

I. Koreň 27.4.2018 20:28

Re: Cenzura jménem vlády,

V Německu parlament neschválí automaticky, co vláda předloží, ale uznávám, že je hodně zemí, kde to tak je.

K tomu německému zákonu: podle toho, co jsem o něm četl, je to první pokus, jak omezit lživou propagandu proti menšinám na velkých sítích (a že jí je). Podle výsledků a zkušeností má byt brzo novelizovaný.

A teď můj názor: myslím si, že stát má povinnost vynucovat dodržování svých zákonů. Hecovani proti menšinám má v Německu i u nás tradici, pár mrtvých Romů už máme a u muslimů je to otázka času. Proto je dobře, že je trestné v Německu i u nas. Řekl bych, že německý požadavek rychlého mazání očividně trestných příspěvků nadělá víc škody než užitku a bude brzo změněný, Němci jsou učenlivi. Sám nevím, co by fungovalo, možná připojit k nahlášenemu příspěvku, že je přezkoumávan pro možné porušení zákona, a odkaz na trestní oznámení. Ale něco se dělat musí, jinak skončíme jako Vymarska republika.

Z. Lapil 26.4.2018 7:46

Re: Cenzura jménem vlády,

Nechal jsem se nadměrně unést, omlouvám se. Rozhodně vám nepřisuzuji nějaké touhy po justičních vraždách.

Trvám ale na tom, že mezi tvrzeními "vláda dělá" a "zákon dělá" není z hlediska výsledku podstatný rozdíl. Oba jsou zástupci státu (vláda přímo, zákon coby vyjádření vůle parlamentu). Už proto, že vláda zákony navrhuje (není v tom jediná) a podle nich koná.

Váš příspěvek jsem pochopil tak, že jelikož "cenzurní zasahování nestátních osob do Facebooku" nepřikazuje vláda, nýbrž zákon, tak je to zasahování naprosto v pořádku.

Stále si myslím, že to je - no, budete to číst, tak bych se měl vyjádřit kulantně, ale zdráhám se použít slovo méně důrazné, než pitomost :-).

M. Mikulec 25.4.2018 23:41

Re: .

Přesně stejně tak naletěli Kanaďani při olbách na vizáž mladého Trudeaua. Pak si drbali hlavu, jakého bezpáteřného politika zvolili.

J. Kanioková 25.4.2018 23:06

No,

Macronovo přátelství s Trumpem působí spíš dojmem inscenace

J. Kanioková 25.4.2018 22:34

BBC POLL: Evropa je nejvíce rozdělená

oblast světa, kvůli migraci - https://twitter.com/V_of_Europe/status/989110707873550336

http://www.breitbart.com/london/2018/04/25/bbc-poll-europe-socially-divided-world-region-due-migration/

M. Mařák 25.4.2018 19:57

nadstandardně

...

D. Švik 25.4.2018 19:57

Re: Holt..... Orwelliáda.. !

Jistě, špatně jsem se vyjádřil, mělo tam být- německé šílenosti mě nepřekvapují...

J. Kanioková 25.4.2018 19:54

Re: Holt..... Orwelliáda.. !

No, mě německé šílenosti rozhodně nenechávají v klidu. Protože mají dostatečnou sílu ovlivňovat v Evropě kdeco.

M. Mařák 25.4.2018 19:52

Re: .

Setkání amerických a francouzských prezidentů probíhala vždy více než přátelsky, neboť obě země pojí společná historie (markýz de La Fayette a podobně), no a boj za společné západní hodnoty. Tak tomu bylo i s Reaganem a Mitterrandem. Zdá se, že Trump a Macron jsou si však nadstandartně sympatičtí.

Čistý liberalismus je ideál, v realitě nikde neexistuje.

J. Kanioková 25.4.2018 19:45

Re: .

Macronova kritika čistého liberalismu - http://foreignpolicy.com/2018/04/20/emmanuel-macrons-critique-of-pure-liberalism/amp/?__twitter_impression=true

""O obezřetné vizi Macrona, o globalizaci, prosazování "evropské svrchovanosti", která chrání občany, včetně otázek obchodu a přistěhovalectví. Macron není vůdcem "liberálního světového řádu", někteří by si přáli, aby byl. V zahraničí je Macron často vnímán jako francouzský Obama, čerstvá tvář, která využívá svou mladistvou energii k okouzlení publika a naléhá na opatření zaměřená na změnu klimatu a další progresivní politiku.""

Zde jsou něktrá minulá setkání francouzských a amerických prezidentů v průběhu let: https://twitter.com/franceintheus/status/988446306510127104

I. Koreň 25.4.2018 19:40

Re: Cenzura jménem vlády,

Samozřejmě že není. Nic takového jsem nikdy netvrdil.

Jen jsem se ohradil proti překrucování skutečnosti v článku od Gatestonu.

M. Mařák 25.4.2018 19:34

Fašismus je na Hradě, Zeman a tak,

korporace, národ a komouši, já jsem tradiční liberál, Vy nedouku.

Ti troubové se promenádují na místech, které podrobně sledují reklamní agentury a všichni světoví fízlové, no a pak se diví. Mají si založit vlastní web, když tak nutně cítí potřebu veřejného obnažování se, třeba, nebo co...

I. Koreň 25.4.2018 19:33

Re: Publikování kritických názorů

29.12. jsem na NP napsal: ... je to jinak, než píší novinky.cz. Vámi uvedený článek má nadpis "Podpálení synagogy byla přiměřená kritika izraelské politiky, rozhodl německý soud". Zřejmě se odvolává na článek v Jerusalem Post ze 13. 1. 2017, kde se píše: "A German regional court in the city of Wuppertal affirmed a lower court decision last Friday stating that a violent attempt to burn the city’s Bergische Synagogue by three men in 2014 was a justified expression of criticism of Israel’s policies."

Toto uvedl později na pravou míru soudce vrchního zemského soudu v Düsseldorfu poté, co článek v JPost vyvolal mezinárodní rozruch: "Wie sich aus den Urteilen meines Erachtens unzweifelhaft ergibt, hält keines der beteiligten Gerichte die Tat der Angeklagten für gerechtfertigt, schon gar nicht aufgrund einer „begründeten Kritik“ an Israel. Im Gegenteil. Die Angeklagten sind wegen der Tat zu Freiheitsstrafen verurteilt worden, die vom Berufungsgericht erhöht worden sind."

Bohužel, vidíte sám, že k pravdivé zprávě stačí přidat maličkost (že soud považoval žhářský útok za "přiměřenou kritiku"), aby z objektivního soudního rozhodnutí udělala skandál.

Tenhle konkrétní případ ukazuje, že Jerusalem Post nebyl korektní ve zprostředkování informací, a Novinky.cz jeho chybu ještě vypíchly v nadpisu, aby zpráva vypadala skandálněji.

Je to bohužel sisyfovská práce projít zdroje informací a zjistit, kde se stala chyba. Správně by tohle měli dělat (šéf)redaktoři sami a informace ověřovat, než je pustí do světa. Ale znovu se mi potvrdilo, že není důvod zpochybňovat práci německých soudů. Můžete totiž vzít jed na to, že pokus o zapálení synagogy, vypálené za Křišťálové noci, němečtí soudci budou brát víc než vážně.

D. Švik 25.4.2018 19:31

Re: Holt..... Orwelliáda.. !

Skopčácké manýry mě nechávají klidným- od nich nic dobrého nikdy nevzešlo a nevzejde. Co je skutečně odstrašující, jsou idioti, kteří tomu tleskají, nebo omlouvají. Jako ten idiot pod váma.

D. Švik 25.4.2018 19:29

Re: Blb a fašista Mařák

nemá účet na FB...to je dostatečná obhajoba skopčácké totalitní politiky.

J. Kanioková 25.4.2018 19:28

Holt..... Orwelliáda.. !

J. Kanioková 25.4.2018 19:27

Tak proč tu lezete a čtete ?

J. Kanioková 25.4.2018 19:25

Souhlas, naprosto

J. Kanioková 25.4.2018 19:14

Jestli to bylo bloklé, tak nejspíš jen krátce

Každý den tam nakouknu..

https://www.facebook.com/lorencova.jana

M. Mařák 25.4.2018 18:56

Jen blb má účet na fayzbuku, tvítu a tak...

No a pak se diví.

K. Janyška 25.4.2018 17:59

Re:

Jéžišmarjá, EU je německá, je IV. říší německou. Vy jste to ještě fakt nepochopil ? Dzp.

J. Farda 25.4.2018 17:46

Re: Publikování kritických názorů

Zkusil jsem to v hoaxech dohledat, leč neuspěl jsem. Připojuji se k žádosti o zdroj ... :-)

R. Langer 25.4.2018 17:11

Re: Je příznačné,

Příznačný názor Páté kolony. Žádné překvapení od eurobolševika.

R. Langer 25.4.2018 17:10

Re: Cenzurovat nesmějí, ale vymáhat soukromé právo musejí.

Není tomu tak, správně jsou oba tvary - musí/musejí, sází/sázejí...

Perryman 25.4.2018 16:46

Cenzurovat se musí sami cenzurovaní a stát jenom trestá, když to neudělají? Tak presne takto to fungovalo za socialismu. Proto asi zeme kde prodelali tuto trpkou zkusenost uz davno vedi a nechteji...

K. Janyška 25.4.2018 16:04

Re: Cenzurovat nesmějí, ale vymáhat soukromé právo musejí.

O tom já nepochybuji. Procesní postup se musí nejprve usadit... Dzp.