26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Lékař není Bůh...

Článek Když lékař je Bůh respektované blogerky M. Šichtařové ohledně incidentu na dětské JIP v Ústecké nemocnici vyvolal bouřlivou polemiku. Chybí ještě profesní pohled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Loula 2.4.2018 11:43

Re: No, určitě

Troufnu si tvrdit, že ve volnotržním poskytování zdravotní péče by

případ popisovaný paní Šichtařovou a panem Vodrážkou pravděpodobně vůbec

nenastal.

No nejsem si tím tak jistý. Pokud by rodič jakýmkoliv způsobem omezoval lékaře v péči ( např. by mu do toho kafral - a ta paní si stěžovala, že lékař s ní nekonsultoval podání sedativa jejímu dítěti) nebo pokud by ohrozili zdraví pacienta (spát na JIPce na podlaze na karimatce asi není přínosné pro prostředí JIPky), tak ten lékař ji musí vyhodit. Pravda, ne vyhrožovat, že ji dá do držky, ale slušně ji vyhodit.

A. Zajícová 1.4.2018 23:11

Re: No, určitě

to by skutečně nenastal, protože matka by musela léčit své těžce nemocné dítě doma, protože by těžko zaplatila pobyt a ošetřování dítěte v tržních cenách a cash.

M. Prokop 1.4.2018 15:14

Re: Složitý problém

Asi je to moc velký nápor na vaše "úchopové instrumentárium", že paní Šichtařová neřešila medicinský problém.

M. Prokop 1.4.2018 15:13

Re: Složitý problém

Ona to paní Šichtřová neřeší, jen upozorňuje na existující problém. Vyřešit si to musí konkrétní lidé v konkrétních situacích, občas i s pomocí konkrétních zákonů a zvyklostí.

V tomhle případě mám dojem (nebyl jsem tam, tak těžko mít něco víc), že na sebe narazili dva lidé, neochotní se dohodnout.

M. Prokop 1.4.2018 15:10

Re: No, určitě

To nebude doktor, jen obhájce socialistických systémů.

M. Prokop 1.4.2018 15:09

Re: No, určitě

Ano, souhlas.

O. Uživatel 1.4.2018 14:36

Uživatel požádal o vymazání
I. Mertl 1.4.2018 14:26

Re: No, určitě

Člověče, Vy ani notu neudržíte! Diskuze s Vámi mi byla mimořádným potěšením, automechaniku. Buďte zdráv!

O. Uživatel 1.4.2018 12:32

Uživatel požádal o vymazání
J. Kanioková 1.4.2018 12:21

Ježíšmarjáááá,

přestaňte srovnávat autoservis s JIPkou. To je sakra rozdíl ! Servišák u auta zodpovídá jen a jen za nějakou mechanickou chybu, která je napravitelná. V nemocnici jde často o život a lékaři to mají na triku 100%

O. Uživatel 1.4.2018 12:12

Uživatel požádal o vymazání
I. Mertl 1.4.2018 12:06

Re: No, určitě

Ani Vám, pane Chodovský, nepřeju nějakého údržbáře. A až objevíte podobně složitý systém jako zdravotnictví, fungující bez jakékoli závady, dejte vědět. Díky.

O. Uživatel 1.4.2018 11:58

Uživatel požádal o vymazání
I. Mertl 1.4.2018 11:52

Re: Složitý problém

Sorry, taky jsem opomněl, že paní inženýrka nabývala medicínské zkušenosti jako šéfporadkyně ministra Tlustého.

O. Uživatel 1.4.2018 11:51

Uživatel požádal o vymazání
I. Mertl 1.4.2018 11:49

Re: No, určitě

Čéče, na Vašem místě bych se lékařům raději vyhýbal, aby Vám nějaký vysoce kvalifikovaný údržbář neukrad pumpu a nenahradil ji nějakou ojetou.

Z. Frys 1.4.2018 11:14

No, určitě

možná s váma jakoby tak úplně nesouhlasím. Nechci se do toho zabrušovat, abych se pak z toho nemusel zase vybrušovat a neřekl něco špatně.

Ale současné zdravotnictví je pořád plně komunistické, centrálně plánované. Přerozdělování násilím vybrané vynucené zdravotní daně úplně deformuje funkčnost systému, a to jak ekonomickou, tak i sociální (mezilidskou). Pacient se domnívá, že v "bezplatném zdravotnictví" má nárok téměř na cokoliv, lékař má zase pocit, že z něj stát udělal nedotknutelnou "instituci". BTW, lékař nemůže být Bohem, tedy neexistující entitou.

Jedině plně tržní poskytování zdravotní péče, tedy volnotržní vztah poskytovate zdravotní služby a zákazníka (pacienta) tyto vztahy narovná. Lékař si musí uvědomit, že je životně závislý na prodeji svých služeb a že s arogantním a nekompetentním přístupem přijde o zákazníky a časem umře hlady. A pacient si může na volném trhu za svoje peníze (třebas prostřednictvím pojišťovny) vybírat poskytovatel služby. Troufnu si tvrdit, že ve volnotržním poskytování zdravotní péče by případ popisovaný paní Šichtařovou a panem Vodrážkou pravděpodobně vůbec nenastal.

Jo, a srovnávání služeb instalatéra či automechanika se zdravotními službami je PLNĚ na místě. Lidské tělo je biomechanický stroj a lékař není nic víc než vysoce kvalifikovaný údržbář.

J. Jurax 1.4.2018 11:14

Mýlíte se. Jako hovada se chovaly ty dámy.

J. Jurax 1.4.2018 11:09

Ale kuš ... přirovnání s autoservisem je velmi pitomé. Při seřizování motoru obvykle nejde o život.

J. Jurax 1.4.2018 11:03

Souhlas!

O. Uživatel 31.3.2018 22:49

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 31.3.2018 22:28

Uživatel požádal o vymazání
Z. Rychlý 31.3.2018 22:23

Re: Oddělení v nemocnici, to je taková

To srovnání léčení a služeb autoservisu je nejen slabota, to je přímo hloupost.

Do situace, kdy je lékař bohem, se dostává docela často a to se snaží o co nejlepší výsledek. Automechanik se do situace, kdy rozhoduje o životě a smrti na pracovišti dostat nemůže, pokud odvádí práci zodpovědně jako ten doktor.

Pokud se domníváte, že činnost nemocnice je tržní ve všech směrech, tak jste nepochopil ani tu mizernou poučku o nabídce a poptávce. Tržní by mohla být tak služba zubaře a to ne ve všem. Nebo kosmetická chirurgie při úpravě prsních implantátů. Pokud budete mít problém s prostatou, nabídka léčení je obrovská - poptávka ještě větší. Pacient nemá potuchy, co je pro něj nejlepší, bere vše, lékaři z nemocnice zase budou jistě propagovat zákrok s přístroji, která jeho nemocnice zakoupila. Nabídka se s poptávkou nikdy neprotne a tržní prostředí, kde jedna strana o produktu zhola nic neví, není tržní prostředí. Existence nabídky a poptávky je jistě nutnou podmínkou ke vzniku volného tržního prostředí, nikoli však postačující.

Z. Rychlý 31.3.2018 22:08

Re: Oddělení v nemocnici, to je taková

Rodit a být na JIP je něco proklatě jiného. Rodit jste konec konců mohl i v tom vašem autoservisu, když přišel čas. A mohli tam být tatínci, strýčkové automechanici, kdekdo.

Pane, když se na JIP něco důležitého děje, je to cvrkot, buďte rád, že to neznáte.

O. Uživatel 31.3.2018 20:56

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 31.3.2018 20:51

Uživatel požádal o vymazání
J. Brunner 31.3.2018 20:36

Re: Lékař se jako bůh chovat nemusí!

Na tom také něco je.

J. Brunner 31.3.2018 20:34

Re: Oddělení v nemocnici, to je taková

To je sice hezké, ale když se Vám nepodaří opravit auto, je to přece jen něco jiného.

Z. Rychlý 31.3.2018 20:30

Re: Oddělení v nemocnici, to je taková

slabota.

K. Pavlik 31.3.2018 20:15

Re: Ještě jeden bod,

Toto je problem ktery musi resit v USA soudy ale ja bohuzel nevim jak.

Napriklad Johovaci odmitaji dovolit transfuzi krve pro svoje deti.

Pokud jde o dospele tak je to vicemene jasne - kamaradova snacha (neni verici ale bala se AIDS) odmitla transfuzi - doktor ji rekl az si to rozmysli at mu rekne (tedy presneji sestre) - no rekla ale ze to trvalo.