26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Slušný člověk nekrade. (A nečerpá.)

Všichni víme o události, která se stala tento týden na Slovensku. Byl zavražděn novinář. Nevíme ještě na 100 % proč, ale média tvrdí, že připravoval článek, jak italská mafie na východním Slovensku zneužívá peníze z eurofondů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Bocek 6.3.2018 7:01

Bylo nebylo,

byly zrušeny dotace do zemědělství, naráz prudce vzrostla cena potravin: Zemědělci přestali pěstovat obilí na biolíh do benzínu, kukuřici na kWh a řepku do nafty. Obilí by byla nadprodukce zásada jen na tu nejkvalitnější mouku , ostatní zkrmit, nejrychleji slepicím, pomaleji prasatům či ovcím a nejdýl hovězímu. Odvážnější zemědělci by zkoušeli návrat k bramborám. Neoplatila by se osít veškerá půda, některá by se pronajala zeleninářům na pěstění zeleniny. Silná konkurence by tlačila na cenu, na sortiment a hlavně na kvalitu. Svět by se vrátil k normálu......

D. Bystriansky 5.3.2018 20:08

Nic víc, než autorka napsala:

"Já tvrdím, že dotace jsou špatné principiálně. Jsou špatné, protože schopným berou a neschopným dávají."

Snad jen - schopným krádeže a podvodu taky dávají!

J. Kanioková 5.3.2018 20:06

Každoroční odliv zisku a příjmů činí

v případě České republiky 7,6 procenta HDP, příjmy z rozpočtu EU 1,9 procenta HDP. - https://twitter.com/simi1952/status/970224949561577472

M. Prokop 5.3.2018 22:25

Re: Každoroční odliv zisku a příjmů činí

Jak to souvisí?

J. Zima 5.3.2018 17:22

Ti kdo opěvují dotace

ať si laskavě uvědomí, že evropské dotace jsou čisté zlo. Za prvé o co dostaneme víc z EU na dotacích (průměrně 50 mld. ročně) to bohatě sežere podpora tzv. obnovitelných zdrojů (především solární baroni) nařízená z EU. K tomu výstavba nesmyslných stezek, rozhleden, dotace na integraci, příspěvky nesmyslným neziskovkám atd.

Největší zlo jsou ovšem dotace na výrobu. Do toho patří i zemědělské dotace spolu s výrobními kvótami. Křiví trh a zadělává to na korupci zcela zákonitě. Nejhorší je na tom to, že to svádí ke korupci i podnikatele, co by k ní za normálních okolností nesáhli, ale takhle jsou nuceni si dotace nějak opatřit, protože by nepřežili.

Jediná logická podpora z EU by byla na projekty evropského významu, přesahující hranice států. O takovém projektu jsem ale nějak neslyšel.

J. Kopis 5.3.2018 19:30

Re: Ti kdo opěvují dotace

Projekt evropského významu přece existuje - islamizace Evropy! Dokonce je dotován Saúdskou Arábii.

P. Vanura 5.3.2018 15:54

Konec konců, nebýt EU, není tu ani kauza Čapí hnízdo

a související politická krize...

J. Jurax 5.3.2018 13:22

Jojo

Slušný člověk nekrade a nečerpá - a pak v konkurenci s kradoucími a čerpajícími zkrachuje.

M. Valenta 5.3.2018 14:25

Re: Jojo

Je to jinak - slušný člověk nekrade. To je vše.

M. Prokop 5.3.2018 15:03

Re: Jojo

Zahrnujete-li "čerpání" pod krádež, tak ano, nejsem proti.

M. Valenta 5.3.2018 15:22

Re: Jojo

To tedy ani nevíte kolikrát jste v životě "kradl".

M. Prokop 5.3.2018 18:09

Re: Jojo

Právě že vím.

J. Jurax 5.3.2018 18:25

Re: Jojo

Jistě. Naprosto souhlasím. Ovšem následky si nese sám ... a to tak úplně nevtipkuju. Bohužel.

B. Rameš 5.3.2018 12:03

S dotacemi je to

jako se sociálními dávkami nebo s drogami. Jakmile si navyknete - to jde rychle - je zatraceně těžké přestat a musíte k tomu mít opravdu vůli. Takže výhledová chmurka - další...

P. Klíma 5.3.2018 11:32

Podepisuji!

I. Hendrych 5.3.2018 11:00

No comment

Dobře umanutá paní....bohužel nám opět neřekla co by nás čekalo.

P. Lenc 5.3.2018 11:15

Re: No comment

No, když vám to musí někdo "říkat"...

M. Prokop 5.3.2018 11:53

Re: No comment

....co by nás čekalo - kdyby co?

Co nás čeká s dotacemi řekla dost jasně, IMHO i správně.

Jaké řešení neudržitelné situace vidíte vy?

J. Kopis 5.3.2018 12:47

Re: No comment

Jemu a ostatním eurohujerům ani tak nejde o společensky udržitelnou situaci, jako spíše o společenské udržení situace vlastní!

J. Farda 5.3.2018 13:17

Re: No comment

Jasně, ta paní jen umanutě kalí vodu a panikaří! Mimochodem, už jste si půjčil na letošní dovolenou?

J. Novotny 5.3.2018 10:43

Mimo Prahu jsou dotace docela vidět

Pražáci by to regionů prachy jinak nepustili.

J. Lepka 5.3.2018 11:01

Re: Mimo Prahu jsou dotace docela vidět

Běžte si dát studený obkladek a pak si nastudujte něco o rozdělení daňových výnosů.

M. Prokop 5.3.2018 11:54

Re: Mimo Prahu jsou dotace docela vidět

To je taky mimo.

Ideální je z regionů peníze nikam neposílat. Ani do Prahy, ani do Brusele.

Nebo když si chcete vy koupit něco nového, tak pošlete peníze tchyni a čekáte, zda a co se vám vrátí?

J. Novotny 5.3.2018 15:49

Re: Mimo Prahu jsou dotace docela vidět

Ano, bylo by to lepší, i když ČR dostala ty prachy net, navíc Praha byla většinou mimo, takže v reálu to mimo Prahu znatelně pomohlo.

P. Hlosta 5.3.2018 10:39

Tohle už dávno vím

Nic nové paní Šichtařová. Stejně ale skočí při volbách valná část občanů levici na špek, protože čeká plnění slibů co jim ulehčí pracnost získávat peníze. Ne že by žádali pro sebe více práce, ale valná většina lidí žádá více peněz všude tam, kde stát má právo do toho zasahovat. Proto roste státní administrativa souběžně s platy státních zaměstnanců. Proto taky přibývá rozbitých, neúplných rodin, protože samoživitelky(lé) dostanou přeci přidáno a i bydlení jim bude zadarmo, jako pomoc v nouzi i odvoz taxíkem z obchodňáku. Děti vyrostou v domění, že stačí študovat jakkoliv co nejdýl a pak si zajít na pracák pro podporu v nezaměstnanosti, to že pro život je to nejpohodlnější a tedy nejlepší.

Co víc dodat k té samozřejmosti, kterou jste paní Šichtařová napsala? Jen snad to, že náš klientelistický systém jistí i ty dotace, protože ony jsou součástí celého našeho rádoby kapitalistického systému, kde i miliardář dobře ví, jak důležité je rozhazovat peníze chudině v podporách, aby byl tzv. sociální smír!

I. Hendrych 5.3.2018 11:07

Re: Tohle už dávno vím

Byl tady jistý Klaus, který se považoval za pravicového politika.... skutečnost byla někde jinde.

M. Prokop 5.3.2018 11:56

Re: Tohle už dávno vím

Jo, skutečnost je levicové občanstvo, které ani Klaus nezměnil, neměl šanci změnit.

P. Lenc 5.3.2018 10:23

Není

co dodat, dík.

J. Macků 5.3.2018 10:00

Dotace jsou zlo.

Dotace jsou vlastně jediný důvod, proč ještě EU jakš takš drží pohromadě. Ve všech zemích EU jsou čerpači, pro které jsou dotace příjmem, bez kterého by fungovali obtížně. Všude ve vládách jsou socani, kteří mohou argumentovat, jako náš pan prezident, že dotace jsou vlastně výhodné, protože dostáváme víc, než nás členství stojí. Samozřejmě že vědomě lžou, neb dotace se z velké části vyplýtvají a náklady nejsou jen to, co do EU posíláme v penězích, ale také ty nesmírné náklady spojené s aplikací toho, co často hloupého EU vymyslí.

J. Kulheim 5.3.2018 10:16

Re: Dotace jsou zlo.

Kdo chce ovládat EU musí ovládat dotace. EU nemá co jiného nabídnout. Jedná se o zlodějinu na kterou si zloději odhlasovali zákony, které to umožňují. Právě socialistům jsou cizí peníze protivné asi tak jak žebrákovi pětikoruna. Je to legalizovaná korupce. Největší příjemce dotací zvítězil ve volbách, protože hlsá, že odstraní korupci.

Příležitost dělá zloděje.To jsou dotace.