21.9.2018 | Svátek má Matouš



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Ne, kariéra nepočká



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 85, poslední: 28.2.2018 14:27, přehled diskusí

Re: Absolutně nesouhlasím:
Autor: A. Sedláčková Datum: 28.2.2018 14:27

Paní Boublíková, absolutně s vámi souhlasím. Mé děti bohužel prošly socialistickými jeslemi i školkou, nešlo to jinak. Snažila jsem se jim alespoň maximálně věnovat v době, kdy jsme byli spolu. Museli jsme toho stihnout hodně. Takže jsme šli např. nakupovat a po cestě jsme opakovali násobilku, gramatiku a pod. Přitom jsme si povídali o všem možném a máte pravdu, děti jsou úžasné a pozorovat, jak se vyvíjejí, jak dokážou být zábavné a opravdové, pro mne bylo vždy tou největší satisfakcí. A kdybych mohla být v jejich předškolním věku s nimi doma, byla bych nejšťastnější. Co je proti tomu kariéra, postavení? Ale "doba je jiná", což je výmluva pro pohodlnost a sobectví.

Re: Dvouleté děti v mateřské:
Autor: P. Portwyn Datum: 28.2.2018 11:39

P. S. To prosím neberte tak, že podporuji jesle pro mimina. Fakt ne. Správně je, když je dítě do tří let u matky. Prosazení dlouhé mateřské v ČR bylo to nejlepší, co lidovci kdy v politice dokázali.

Re: Dvouleté děti v mateřské:
Autor: P. Portwyn Datum: 28.2.2018 11:36

No, ve skutečnosti jesle jako "komunistickou zrůdnost" bez náhrady zrušila pravice (u nás konkrétně ODS). A teď, protože "komunistické" jesle jsou politicky nepřijatelné, se místo toho rozšiřují školky, které (jak píšete) na to nejsou zařízené.

Mimochodem co se týká školek, taky jsme vyslechli spoustu řečí o tom, že veřejné školky jsou "socialistické" a že si to mají rodiče nějak zařídit. Tím bylo zřejmě myšleno, že se má dítě dát do soukromé školky za 6 a víc litrů měsíčně.

Re: Příklad je to pěkný, ale pokud nemáme vymřít,:
Autor: P. Portwyn Datum: 28.2.2018 11:29

Dostupnost školky je dobrá a potřebná věc, o tom žádná. Tady naprosto souhlasím.

Re: Výchova dětí je tou nejdůležitější věcí v životě člověka:
Autor: P. Portwyn Datum: 28.2.2018 11:27

Takže až do 15 let neustále u maminky a u tatínka?

Ve skutečnosti sobeckost často vzniká tak, že všichni v rodině skáčou kolem dítěte, a to si neumí udělat sociální vazby s vrstevníky. Neumí v ničem ustoupit, nedokáže na moment odložit svoje potřeby.

Přičemž spousta rodičů u toho ještě má libertariánské řeči, že tak je to správně, a že jakýkoli ohled na ostatní je komunistický.

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ":
Autor: P. Han Datum: 27.2.2018 23:31

Jaká smůla, že vás ano.

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho, :
Autor: R. Brzák Datum: 27.2.2018 22:30

Jestliže mne můj oponent vytáčí, jsou pro to přinejmenším dvě vysvětlení. Buď má můj oponent takovou moc nad mým životem, že "zmáčkne tlačítko" a jsem vytočený...nebo mu takovou moc podvědomě dávám... Toto se nám stává, když podléháme svému strachu. Není tomu tak, že by takoví Kašpárci nebyli popletení (mimochodem, jejich popletenost také souvisí s podléháním strachu, tomu jejich - zde z toho, jak zle se chce zachovat či jak špatné jednání chce zachovávat společnost vůči ženám). Ale pokud se jejich strach utkává s tím naším (z jejich hloupých nápadů), nevede to k diskuzi, nevede to k pochopení, nevede to ke kompromisu a dohodě - vede to ke stupňování strachu... A ve strachu převážně reagujeme - reakcemi ve strachu, kterými jsou buď útěk (například popření problému, lhostejnost), nebo útok (a ten nemusí být nutně fyzický - je jím i útok na osobu pisatele, např. na jeho jméno...).

Dvouleté děti v mateřské:
Autor: Z. Rychlý Datum: 27.2.2018 21:55

školce obírají starší děti o čas učitelek. Ty se musí víc věnovat utírání zadků, než učením starších dětí. Kdysi byly jesle a mateřská školka, prosím. Teď to nějaký socanský dobroser sloučil.

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho, :
Autor: Z. Rychlý Datum: 27.2.2018 21:51

Já vím, že je to především můj problém, ale ten kašpar mě neskutečně vytáčí.

Přesně !:
Autor: J. Kanioková Datum: 27.2.2018 21:43

Re: Takže je zde návrh umožnit školku od dvou let:
Autor: M. Prokop Datum: 27.2.2018 21:27

Kde jste našel to navýšení kapacit? O ty se nikdo nestará, zákon stanovuje povinnost přijmout do stávajících kapacit.

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho, :
Autor: M. Prokop Datum: 27.2.2018 21:26

Pan Kašpárek blbne na jakékoliv téma.

Re: Konec konců, klasický socialismus.:
Autor: R. Brzák Datum: 27.2.2018 21:07

přesně tak...

Re: páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho, :
Autor: R. Brzák Datum: 27.2.2018 21:06

dítěte...nebo zdravým...

páně Kašpárkovic článek je krásným příkladem toho, :
Autor: R. Brzák Datum: 27.2.2018 21:05

jak vzdělaný člověk z dobrého záměru (snahy ochraňovat ženy před případnou nespravedlností, vybuzené strachem, že společnost tvořená sousedy onoho vzdělance hodlá ženám ubližovat) omezí analytické možnosti svého rozumu natolik, že vyplodí hloupost. Celý článek rozebírají různí předřečníci. Pro mne jen zbývá poukázat na jeden základní omyl pana Kašpárka. tento se dá prokázat na jeho tvrzení - odpůrci školek vyžadují po matkách oběť bez odměny

Pan Kašpárek nejenom že nechápe, že to nejsou ani odpůrci školek, ani nic po ženách nevyžadují (na rozdíl od pana Kašpárka vyžadujícího po státu angažovanost tam, kde povede k medvědí službě vývoji dítěte), ale především nechápe, že mateřská oběť (výchova dítěte, nejtěžší úkol v životě), o které nikdo nepochybuje, je zároveň vyvážena největší odměnou, jakou může člověk v životě získat - zdravím dítětem...

Re: Tradiční rodina:
Autor: R. Brzák Datum: 27.2.2018 20:52

S radostí kvituji, že dnes argumentujete.

Bohužel, nemohu s Vámi souhlasit. Stát by neměl klást překážky tomu, co žena chce. Ale udělat vše proto, aby se žena zapojila do práce, je soukromá záležitost ženy a muže, kteří si dítě zplodili. A je nejvyšším zájmem dítěte (o jehož potřebách máte klasické socialistické představy), aby strávilo co nejdelší čas raného vývoje se svojí rodinou. S tou tradiční, která je základem fungující společnosti.

No, jedna moje kolegyně to popsala takto:
Autor: P. Vanura Datum: 27.2.2018 19:45

Dříve dávali rodiče malé děti do kolektivních zařízení a děti byly nešťastné. Teď jim to ale děti vrací, odkládají je do domovů důchodců a rodiče jsou nešťastní...

Komunisté zaváděli dokonce celotýdenní jesle:
Autor: P. Vanura Datum: 27.2.2018 19:43

Na popisu katastrofálního dopadu této politiky udělala kariéru celá generace dětských psychiatrů.

Re: Absolutně nesouhlasím:
Autor: P. Boublíková Datum: 27.2.2018 19:06

Autor ale nepíše o osamělých matkách, kterým nic než nějaké nouzové řešení nezbývá, nýbrž o kompletní rodině s médiánovým příjmem. Zde bych tu "ojetost" viděla dejme tomu na 2+1 místo 3+1, i tak se dá žít.

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ":
Autor: J. Krásenský Datum: 27.2.2018 18:44

Děkuji, lépe bych to nenapsal.

Nedávno u mě byl bratranec s rodinou:
Autor: P. Urban Datum: 27.2.2018 17:34

včetně devítiměsíčního syna. Který své zkušenosti s kolektivním zařízením už měl.

Měli jsme trochu strach, jestli se nebude bát. Zbytečně. Klidně se nechal vzít do náruče, odnést od mámy a užíval si zkoumání nového prostředí. Včetně kontaktů s lidmi i zvířaty. Separační úzkost mu evidentně nic neříkala.

Tím nechci tvrdit, že podobný přístup je pro každého. Jsou děti, kteým kolektivní zařízení ublíží i po třetím roce. Ale být nastaven jen na kontakt s matkou, to snad neplatí ani pro novorozence.

Re: Absolutně nesouhlasím:
Autor: P. Urban Datum: 27.2.2018 17:25

Nejsem si úplně jistý, jestli autorem uvedený příklad je obrazem rozežranosti.

Na secondhand zboží se dá ledacos ušetřit. Ale "ojeté" hypotéky či nájmy bohužel nikdo nenabízí. A bez nich mnohé matky zůstat s dětmi doma nemohou, neb by žádného domova neměly.

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ":
Autor: J. Novotný Datum: 27.2.2018 17:16

Jaké štěstí, že Vás systém školní výchovy nepostihl.

Re: Vzdělání dětí:
Autor: J. Novotný Datum: 27.2.2018 17:03

Děkuji za reakci, u částečného úvazku musí jít o skutečný zkrácený úvazek, nikoli to, co popisujete.

Co se týče školek, viděl jsem i školku, pravda ne u nás, kde ty menší děti rozhodně nestrádaly.

Takže je zde návrh umožnit školku od dvou let:
Autor: J. Novotný Datum: 27.2.2018 16:59

tedy navýšit kapacity tak, aby to bylo možné. Ale celá řada z vás to odmítne, protože jste si jistí, že by to pro ty děti nebylo vhodné, tedy to rozhodnutí nenecháte na těch rodičích, ale tu možnost jim raději nedáte, aby se náhodou nerozhodli ji využít.

Pánové a dámy, tleskám.

Re: Se mnou zbytečně nediskutujte,:
Autor: J. Novotný Datum: 27.2.2018 16:43

Půl roku? Co byste tedy dala za dva roky, že?

Přesně..:
Autor: J. Kanioková Datum: 27.2.2018 16:39

Jo, a ten článek-rozhovor s p. Haldou je skvělý !:
Autor: J. Kanioková Datum: 27.2.2018 16:38

Se mnou zbytečně nediskutujte,:
Autor: J. Kanioková Datum: 27.2.2018 16:36

já bohužel patřím k těm, které jsme měly mateřskou jen půl roku. Byla to zrůdnost! Vy taky vidíte jen potřeby dospělých, ale důležitější jsou potřeby dobrého vývoje dětí ! Možná proto jsou dnes mezilidské vztahy tak "zvláštní", když si lidi od malilinka nezažijí ten nejkrásnější a nejpotřebnější vztah ? Když výchova se bere tak nějak levou zadní ? Když dítě nepozná ten nejkrásnější vztah se svým rodičem, myslíte, že se pak "radostně" a obětavě postará o toho rodiče, až ten bude už spíš fyzicky či zdravotně bezmocný?

Re: Proboha.... "vyžadují po matkách OBĚŤ":
Autor: J. Vintr Datum: 27.2.2018 16:33

V celé euroamerické civilizaci je větší část populace postižena. Nejen nedostatkem rodičovské péče v útlém věku, ale i celým systémem školní výchovy. Země na západ od nás v tom mají náskok. Proto tato civilizace spěje ke svému zániku.