26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

LETY: Ve vášních se podstata sporu vytrácí

Dnešní diskuse o táboru v Letech u Písku je pro naši současnost zcela příznačná. Žijeme totiž v době téměř absolutního relativismu, zpochybnění čehokoliv ve jménu vlastních „svobodných a nezávislých“ názorů a představ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 16.2.2018 1:04

Re: Okamura řekl jen pravdu ( ani se nemusel omlouvat

Od vás už ten rozum odešel nadobro.

J. Václavíková 16.2.2018 1:00

Re: Pro nezmara Křečka:

Naprosto přesné!

J. Brunner 16.2.2018 0:19

Re: Pane Křečku, jde o resentiment.

Přesně, vytahují se minulé "války", aby začaly nové.

V. Kolman 15.2.2018 19:50

?????KONEČNÉ ŘEŠENÍ?????

To ani náhodou!

Po "konečném vyřešení" problému Lety/prasečák je nutné neprodleně najít nový problém a nového nepřítele. Jen tak lze totiž i nadále sosat penízky ze státního rozpočtu!

J. Skála 15.2.2018 18:41

Asi to nebudou úplně ti samí,

ale určitě jsou ze stejného hnízda. Němcům tak dlouho tloukli do hlavy odpovědnost za nacistické hrůzy, až to přijali jako základní axiom němectví i ti, kteří tenkrát vůbec nebyli na světě (a to jsou samozřejmě skoro všichni). A tento základní pocit viny a odčinění pak je v zárodku souhlasu s přijímáním migrantů. Tento princip se snaží naočkovat i u nás, zdůrazňováním chování některých Čechů k Němcům po válce. A pak z toho vyplyne i vina vsech Čechů za asociální chování Cikánů. Povede se to? Nevím ...

P. Harabaska 15.2.2018 16:22

Re: Proč zrovna Lety?

Ministerstvo kultury si nejnověji před pár dny stěžovalo, že mu bude chybět několik stovek milionů na opravy památek, např. zámku v Litomyšli, jehož zápis v seznamu památek UNESCO je tak ohrožen. Nakonec proč by zámek Litomyšl nemohl být nahradzen památníkem Lety? Jméno začíná na stejné písmeno a při dobré snaze by v tom byl čert, aby architektonicky skvělý památník nebyl namísto zámku do toho seznamu zařazen. Romea v té věci za naše peníze jistě zapracuje. Možná, že se bude angažovat i nějaká Julie.

P. Harabaska 15.2.2018 16:15

Re: Tábor v Letech

V celém tom kraválu se vytratil fakt, na čí popud a komu ku prospěchu se tam ten tábor postavil. To jméno známe všichni, dosud však nesmí být vysloveno nahlas.

P. Zinga 15.2.2018 16:14

Včera skončil seriál,

kde se nám opět někdo snažil vnutit názor, že Češi byli svině a nechali chudáky Němce trhat psy.

Kde se bere a kdo iniciuje vyvolání špatného svědomí a pocitu viny v Češích?

Jsou to ti samí, co hrají hru o Lety?

P. Harabaska 15.2.2018 16:11

Re: Pro nezmara Křečka:

Ono totiž těm, kdo zase vyrukovali s táborem v Letech, nejde o nějakého Křečka, Okamuru nebo snad nějakého Rosnera. Jde prioritně o Zemana a Babiše. Akce dluhopisy šla tak nějak do kytek, s Čapím hnizdem to také nějak nefunguje, a tak se vytáhnou Lety. Ty jsou na konci toho řetězu Zeman - Babiš - Okamura a nejnověji také Duka. Kdyby si zástupci oněch katolických pragováckých udavačů na Hradčanském náměstí sundali své anonymní masky, nepochybně bychom tam objevili stejné obličeje, jaké se objevily při rozehrávání všech oněch výše zmíněných akcí. Jen ten lékař hnizdící v Dobřichovicích už nelomí rukama nad špatným zdravotním stavem prezidentovým, ale nahradili ho jiní na slovo vzatí odborníci.

P. Zinga 15.2.2018 16:09

Re: Pro nezmara Křečka:

Tak co tam podle Vás bylo a co se tam dělo?

R. Langer 15.2.2018 16:07

Komouš se pozná

docela dobře podle toho, že lže o tom, že fašisti a náckové jsou pravičáci. I když si ten komouš říká jinak.

M. Valenta 15.2.2018 14:23

Re: Panu Křečkovi unikla jedna drobná,

Pravda&Láska, jo to je ten protipol k Zeman&Klaus nebo Křeček/Klaus&regulované nájemné.

M. Prokop 15.2.2018 14:00

Re: Pro nezmara Křečka:

V prospěch pana Křečka budiž řečeno, že on s těmi vcelku zbytečnými polemikami nezačal.

D. Stirský 15.2.2018 13:29

Pro nezmara Křečka:

Tuším, že to byl nacistický ideolog Alfred Rosenberg, který v Norimberku žalobcům a soudcům v obsáhlé lingvistické, sémantické či jaké analýze v souvislosti s konečným řešením židovské otázky vysvětloval, že slovo "vyhubení" má v různých německých dialektech různý výnam. A že vlastně o nějaké vyhubení někoho vůbec nešlo. Nad rádoby objektivními úvahami mnoha příznivců Okamury včetně osazenstva z IVK a Křečka o tom, zda v Letech byl tábor koncentarční, sběrný, kárný či pracovní, zda měl či neměl plot, ostnaný drát, co kdo řekl atp. by autor slintu zvaného "Mýtus dvacátého století" jásal.

M. Prokop 15.2.2018 12:36

Re: Panu Křečkovi unikla jedna drobná,

Pravda&Láska

Ano, mluví. Píšu, proč se mluví.

J. Jaroš 15.2.2018 12:08

K tématice tábora

bych každému doporučil si přečíst usnesení vlády č. 72/1939., Sb na základě kterého předmětný tábor byl zřízen. Co se v něm dělo

v druhé polovině roku 1942 je pouze důsledek konference ve Vannsee z 20. ledna 1942. Konference se sice zabývala tzv. otázkou židovskou ale její závěry byly použity i na otázku cikánskou.

M. Valenta 15.2.2018 11:31

Re: Panu Křečkovi unikla jedna drobná,

Nevím co je to P&L ale vím, že o tom prasečáku na místě tábora se mluví už přes 20 let.

M. Prokop 15.2.2018 11:20

Re: Panu Křečkovi unikla jedna drobná,

Pietní místo v Letech stačilo k setkání nemnohých, které to zajímalo.

Pak byla celá záležitost rozvířena P&L, která už nevěděla, jak na sebe upoutat pozornost (také vyznavači EUnijní multikulti). Což zákonitě vyvolává protitlak a poskytuje příležitost k zviditelnění i straně protivné.

Cikánům to přinese ještě větší "oblibu".

V. Student 15.2.2018 10:43

Pane Křečku, jde o resentiment.

jen k názvu Vašeho článku: "Ve vášních se podstata sporu vytrácí". Rád bych Vás ujistil, že podstatou tohoto sporu jsou vášně, a nic jiného. Vášně, které se v nás někdo snaží mazaně jitřit a po pětasedmdesáti letech od konce války se mu to na základě resentimentu podařilo. S tímto termínem bych doporučil každému se seznámit, protože útoky na tuto naší slabinu se budou množit do té doby, dokud si ji nezačneme uvědomovat.

Causu "Lety" osobně považuji za smutný doklad toho, jak děsivé úrovně manipulace s lidmi už dosahuje. Staří sofisté by mohli jen tiše závidět, pokud by ovšem měli tak silnou hroší kůži. Já myslím, že by se spíš poblili, kdyby viděli, do jak zvrhlé podoby se to jejich "umění přesvědčovat" dostalo...:-((

P. Lenc 15.2.2018 9:57

Re: Proč zrovna Lety?

Nakonec, čím by se partička profesionálních cikánů, politických plaček a ziskových "neziskovek" živila.Vůbec když měla tato partička v čele něco tak odporného jako byl Herman.A to že to bude stát pomalu půl miliardy?To tyto "humanisty" nezajímá, důležité je, že i je to nějaký čas finančně udrží nad vodou.Potom najdou nějaký jiný výnosný "problém".

J. Kindl 15.2.2018 9:53

Tábor v Letech

Tábor v Letech byl zřízen na místě opuštěného tábora. Letům odpovídal druhý stupeň , k němuž dala podnět rovněž Beranova krajně pravicová vláda svým nařízením z 2. března 1939, které imitovalo sociální politiku Třetí říše. Tyto pracovní tábory neměly za účel likvidovat nezaměstnanost, ale internovat a „převychovávat“ k návykům trvalé práce „osoby práce se štítící“, tj. tuláky (dnešní terminologií bezdomovce), žebráky, kočovníky, podvodné podomní prodejce, nikdy nepracující kriminálně závadové osoby z povolání apod. Cikáni v Letech tvořili asi 10–25 % internovaných. Tábor v Letech s převahou etnicky cikánského obyvatelstva byl v provozu jeden rok od 2. 8. 1942 do 6. 8. 1943.

M. Krátký 15.2.2018 9:42

Minulý týden jsem četl, že produkce vepřového

masa v ČR rapidně klesá, chovy se ruší, protože se to českým chovatelům nevyplácí - proto se dováží z Německa a Polska, kde jsou chovy prasat dotovány jak z EU fondů tak i tamní vládou. Hezký den přátelé

F. Navrátil 15.2.2018 9:21

Proč zrovna Lety?

Kauza Lety je výsledkem práce pachatelů dobra. Na dnešním území České republiky bylo na dva tisíce pracovních, internačních a sběrných táborů. Z toho nejméně 400 srovnatelných s Lety. Celá kauza vznikla zcela účelově ze dvou důvodů. Prvním je relativizace zločinů německých nácků a druhým je pach peněz, které je možno vydírat z daňových poplatníků. U Hermana se tyto důvody vhodně doplnily.

M. Valenta 15.2.2018 8:53

Panu Křečkovi unikla jedna drobná,

ale podstatná skutečnost a tou je, proč to všechno. No přece, aby si jeden nahnědlý podnikatel s nacionalizmem mohl před svými fanoušky načechrávat peří a že při tom lhal, mlžil a pak uhýbal jako malé děcko, to pak Křeček velkoryse přehlédl.

Takže jak tady někdo níže napsal, že pan Křeček zraje jako víno, tak já bych spíš řekl, že si na ten Okamurův, hnědými šplíchanci pocákaný sporáček, přistrčil i ten svůj kastrůlek.

M. Prokop 15.2.2018 8:52

Autor je moudrý muž.

Občas, dalo by se říci i zřídka.

J. Kopis 15.2.2018 8:35

Pseudokauza tábora v Letech

je pouze o pokračující snaze neomarxistů o prosazování svých představ do reality. Když to nevyšlo s odstraněním Zemana a tím i Babiše, pokouší se tábor "těch jediných spravedlivých" o demontáž dalších částí antineomarxistického valu Duky, Okamury!

M. Krátký 15.2.2018 7:47

Už se trapně opakuji, pan Křeček zraje jako víno

a moc mu děkuji za pokus o uklidnění zbytečných vášní a blbejch keců - stručně a jasně !!!

J. Fridrich 15.2.2018 6:44

Okamura řekl jen pravdu ( ani se nemusel omlouvat

Okamura řekl jen pravdu ( ani se nemusel omlouvat virozou ) - ale to se dnes kdy odchází zdravý lidský rozum NESMÍ :

Na pozemcích rodiny Karla Schwarzenberga se dralo peří, pralo a žehlilo prádlo a sváželo dřevo z lesů. Tábor byl obehnaný dřevěným laťkovým plotem a na práci Cikánů dohlíželi čeští četníci. Pamětnice vzpomíná, jak si Cikáni raději navzájem lámali ruce, aby nemuseli pracovat!

V pracovním táboře měli Cikáni vykonávat manuální práci pomocného charakteru. Z nedalekého statku byly přiváženy zabité kachny, husy a slepice a úkolem cikánských žen v

táboře bylo draní peří. Stejně tak do tábora přicházely zakázky na praní prádla a žehlení, jak vyprávějí pamětníci,

jak každé pondělí a čtvrtek přijížděly z Písku auta s prádlem. Jednalo se o ložní prádlo z nemocnic, ústavů apod.

Z. Jemelík 15.2.2018 1:20

Souhlas

Relativizace se projevuje i v rozdílném hodnocení totožných jevů: mnoho hluku kvůli cestě Miloše Zemana do Číny, žádné negativní komentáře k cestě britské premiérky Mayové, mnoho hluku kvůli trestnímu stíhání Andreje Babiše, žádné pobouření kvůli potížím israelského premiéra Netanjahua.

Jinak skvělý článek. Autor je moudrý muž.