9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

GLOSA: Masaryk, nebo Gottwald?

Čas od času mě přepadne potřeba se z aktuálních pocitů a zejména situace vypsat. Nestačí mi jen s kolegy a přáteli diskutovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 17.1.2018 22:37

Masaryk, nebo Gottwald?

Jak by se asi ti dva stavěli k současným problémům ? Myslíte, že by Masaryk byl vítač ? Nebo Gottwald ?

Kdo z nich by vítal ten bruselský dirigismus ?

J. Kernal 17.1.2018 16:58

Nesrovnatelné!

Dnešní volba je volba mezi špatným a špatným a to není pro mnoho občanů jednoduché.

Š. Hašek 17.1.2018 19:08

Re: Nesrovnatelné!

Nesouhlas.

Čistě Váš voličský problém. Netahejte do toho spoluobčany!

R. Morava 17.1.2018 16:10

Masaryk spojoval národ střelbou do Slováků

Na východním Slovensku spojoval národ až povolil postřílet stávkující dělníky, měli ho tam moc rádi.V době komunistického nebezpečí to bylo možná nutné nebo zdánlivě správné řešení. Protože znám trošičku názory Masaryka nedávám mu to za vinu a Masaryka dost uznávám.

Jen chci naznačit autorovi že je sladce naivní. V době vážného a fatálního ohrožení Západu Islámem nelze podporovat sebevrahy a být hodný spojující Drahoš.

Přeji autorovi sladké snění ale těm ostatním probuzení ze sladkého snu o liberálním demokratickém multikulti Bruselu. Bděte.

Š. Hašek 17.1.2018 19:09

Re: Masaryk spojoval národ střelbou do Slováků

Asi tak.

J. Lepka 17.1.2018 14:07

Po přečtení diskuze jsem se jen podivil,

kolik používá Offčáček nicků.

R. Langer 17.1.2018 14:18

Re: Po přečtení diskuze jsem se jen podivil,

Ano, někdo má i takové představy.

Š. Hašek 17.1.2018 14:24

Re: Po přečtení diskuze jsem se jen podivil,

Stejně by se to profláklo ....... vesměs všichni pensisté v mém pražském okolí jsou presidentskou kanceláří přímo placeni. Hádejte kolik? No, bruselská gáže to není.

J. Jelínek 17.1.2018 15:54

Re: Po přečtení diskuze jsem se jen podivil,

No tak to se mají dobře, nemusí žmoulat kůrku chleba sebranou z pultu v závodce a nemají roztřepené kalhoty. To Brusel by jim dal kulový. Koukám, že už tady hrabe všem, nechcete si dát pánové a dámy voraz aspoň do února?

J. Jelínek 17.1.2018 15:56

Re: Po přečtení diskuze jsem se jen podivil,

A pak se do sebe zase pustit, jedni zhrzeni a druzí nadšeni. To bude mít zase jinou šťávu, takhle se všichni trošku bojíme, že nebude po našem.

R. Morava 17.1.2018 16:18

Re: Po přečtení diskuze jsem se jen podivil,

Váš příspěvek je správná ukázka stihomanu a fobie.

J. Kanioková 17.1.2018 21:32

:)))))))))

P. Lenc 17.1.2018 13:53

Masaryk a Drahoš?

Tak nevím, to snad je jenom sranda.

J. Lepka 17.1.2018 14:05

Re: Masaryk a Drahoš?

Vybrat si ze dvou kandidátů, z nichž jeden je profláknutý lhář a tlučhuba a druhý akademický funkcionář je "snad jen sranda"?

R. Langer 17.1.2018 14:10

Re: Masaryk a Drahoš?

A co akademický tlučhuba, ten by se nenašel?

Š. Hašek 17.1.2018 14:12

Re: Masaryk a Drahoš?

Trefné. A pravdivé.

J. Lepka 17.1.2018 17:09

Re: Masaryk a Drahoš?

Zřejmě jste pod vlivem sugesce, že se v ČR stále rozdávají akademické tituly jako za bolševiků, podle servilnosti stranické věrchušce. No i s tím se dá žít, jen jen musíte umět rozlišit mezi MUDr a RSDr. Víte, on opravdu není doktor jako doktor.

J. Vlček 17.1.2018 17:45

Re: Masaryk a Drahoš?

Pane Lepko, s těmi doktory pozor. Nenechte se moc unášet. On totiž i doktor dokáže být někdy pěkná svině.

J. Krásenský 17.1.2018 16:50

Ne: Masaryk a Drahoš?

Masaryk, nebo Drahoš. Tak je to správně.

Š. Hašek 17.1.2018 19:10

Re: Ne: Masaryk a Drahoš?

Tak.

R. Gramblička 17.1.2018 13:14

jak to vidí T Spencerová

Hlavním předmětem našich prezidentských voleb je současný prezident Miloš Zeman. Ten prý otáčí Česko k Rusku a Číně, pošlapává lidskoprávní odkaz Václava Havla, vyvolává xenofobní nenávist atd. Co z těchto a jiných prvků zahraniční politiky Zeman skutečně podělal a za co si zaslouží pochválit? A mimochodem, nelze se nezeptat... Který kandidát na prezidenta má váš hlas?

Ano, prezident Zeman byl opravdu párkrát v Rusku a opravdu byl i v Číně a podnikatelé, kteří tam pobývali s ním, přivezli domů obchodní smlouvy za desítky miliard korun. Pokud je tohle špatně, tak jo; každý má koneckonců právo na názor – třeba je opravdu nějak ideologicky posvátnější vyvážet nějaké polotovary, které v Německu zkompletují a pak je do té Číny nebo Ruska prodají sami. Mimochodem, teď byl v Číně prohlubovat obchodní vazby francouzský prezident Macron, který chce propojit Paříž přes Německo a Rusko s Pekingem. Německý Mercedes staví v Rusku hned tři nové továrny, nový závod tam rozjíždí maďarský nadnárodní a největší středoevropský farmaceutický koncern Gedeon Richter a další provozy otevírá i finský mlékárenský gigant Valio – kvůli sankcím a ruskému embargu na dovoz potravin ze Západu prostě zavřel své podniky ve Finsku a otevřel je rovnou v Rusku

R. Gramblička 17.1.2018 13:15

Re: jak to vidí T Spencerová

Zkrátka, chci říci, že prezident Zeman nedělá nic, co by nějak vybočovalo z toho, co dělá západní Evropa. To jen těch cirka dvacet pražských „mluvících hlav“, které se neustále protáčejí v médiích, a něco „novinářů“ vytváří dojem, že bychom měli žít v jakémsi paralelním fantasy světě. Neustále mluví o tom, že máme jít na Západ, ale přitom přehlížejí, co ten Západ sám dělá a že se obrací k Východu. To je na hlavu.

A co se týče zmíněných lidských práv, tak z nich je už zcela otevřeně jen cynický nástroj politiky. Třeba dokument amerického ministerstva zahraničí z letošního května, o němž nedávno psal americký portál Politico, jasně stanovuje, že by USA měly využívat lidských práv jako klacku proti svým nepřátelům typu Íránu, Číny nebo Severní Koreje, zatímco spojenci typu Saúdské Arábie mají dostat zelenou. „Ke spojencům je třeba přistupovat jinak – a mnohem lépe – než k nepřátelům,“ praví memorandum, pod nímž je podepsaný Brian Hook, vlivný poradce šéfa diplomacie Tillersona. „Jinak můžeme skončit s mnohem více nepřáteli a jen s málem spojenců.“ Ano, z tohoto pohledu Zemanovo odmítání vidět porušování lidských práv tam, kde „viděna“ prostě být musejí, jistě hraničí se zradou evropských/západních hodnot v podání těch několika „mluvících hlav“ a jejich sponzorů... Ne, vážně. Většinu kritiky, která na jeho adresu míří, lze vcelku snadno odmávnout a vůbec není třeba se o ní seriózně bavit.

M. Klas 17.1.2018 16:26

Re: jak to vidí T Spencerová

Musím říci, že ty podepsané "obchodní smlouvy za desítky miliard korun" mě tak rozveselily, že už jsem nečetl dále! Mám obavy, že pokud pokračujete v tomto duchu, poprskal bych si monitor až k nečitelnosti.

R. Gramblička 17.1.2018 21:35

Re: jak to vidí T Spencerová

nechte si ty pindy a přečtěte si to celé. Pokud si při tom zaprskáte obrazovku, poproste ošetřující sestru, ať vám to otře

P. Harabaska 17.1.2018 12:06

KoHO S PRavdomluvností sobě vlastní

mi autor svým na všechny nohy kulhajícím implicitním srovnáváním chce vnutit? Náznaky stavící prof. Drahoše na stejnou úroveň jako prof. Masaryka jsou opravdu mimo mísu. Zatímco prof. Masaryk nebojácně zastupoval české zájmy na Říšském sněmu ve Vídni a později prosazoval u západních velmocí myšlenku československé samostanosti, prof. Drahoš dosud jen podpořil stanoviska, která ku prospěchu obyvatelstva České republiky neslouží. Upozorněn na to, že jeho postoje u voličů nezabodují, vrká neslaně nemastně slova, která nejsou sdostatek přesvědčivá pro ty, kterým je svébytnost českého národa a státu přednější nežli právě jemu. Masaryk by se nikdy nesnížil k tomu, aby ve snaze získat podporu a hlasy lidí o sobě hlasitě prohlašoval, že také chodí do hospody. Renomé TGM se opíralo o jiné hodnoty, o osvědčené činy a postoje, ať už se jednalo o přístup k hilsneriádě nebo k rukopisům. A srovnávat Zemana s Gottwaldem? Rozdíl mezi nimi není v tom, že KG byl vyučeným truhlářem a MZ absolventem VŠE, nýbrž v celkovém přístupu ke každodenní politice. Na KG tlačili z Moskvy a on tlakům podlehl. Na MZ tlačí z druhé strany zeměkoule. On však si stále vede svou.

Ś. Svobodová 17.1.2018 12:49

Re: KoHO S PRavdomluvností sobě vlastní

Touché.

P. Harabaska 17.1.2018 13:19

Re: KoHO S PRavdomluvností sobě vlastní

Merci beaucoup.

Š. Hašek 17.1.2018 11:55

Varianta II.

Také mě napadlo, že článek je docela pěkná ironie. Potom smekám.

Protože Drahoš jest echt Gottwald.

M. Klas 17.1.2018 16:28

Re: Varianta II.

Vyjadřováním a chováním je to spíše Zeman, který se blíží našemu prvnímu dělnickému presidentu.

J. Krásenský 17.1.2018 16:55

Re: Varianta II.

Vyjadřováním se Zeman blíží Janu Masarykovi. Floskulemi Drahoš Gottwaldovi, ale bližší je Husákovi.