26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Trump a Jeruzalém

Napsal jsem na svém blogu 27. září 2016, tedy ještě před americkými prezidentskými volbami, že pokud Donald Trump zvítězí, stane se Jeruzalém testem jeho pravdomluvnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 7.12.2017 10:37

Souhlasím s Vámi a mám radost.

Teď ještě donutit Zemana a Babiše, aby i naše velvyslanectví přesunuli do Jerusaléma.

H. Lukešová 7.12.2017 10:30

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Varují? Vliv ropy a muslimské propagandy je všude. Přednější je pro "svět" mít dobré vztahy s muslimy (kolem 1,5 miliardami), nežli s 6 miliony Židy, žijícími v Izraeli. Holt reál politik.

J. Rechnovský 7.12.2017 10:28

KOnečně!

První vlašťovka našeho (západního) uvědomění, že jsme to my kdo má drtivou převahu a kdo určuje pravidla hry.

PO dobrém to můžeme (a musíme) hrát s těmi, kdo chápou a ctí naše liberálně-demokratické hodnoty. Palestinští arabové a muslimové vůbec uvažují zcela jinak. Musí proto naplno pocítit svou naprostou bezmoc. Pak začnou o společném soužití jednat sami. A to i za mnohem nevýhodnějších podmínek než dnes...

H. Lukešová 7.12.2017 10:24

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Když je EU proti uznání Jeruzaléma jako hlavního města Izraele, tak se tím kloní na stranu muslimského světa, zejména tzv. "Palestinců".

I. Schlägel 7.12.2017 10:23

Re: Jeruzalém

Hodně dlouho. ;-)

T. Hraj 7.12.2017 10:08

Re: Nyní i slepý musí vidět

Vzali a mnohého se dobrovolně zřekli (např. Gaza nebo Sinaj) , protože jim šlo o mír a ne o území. To ale jistě víte, pouze to zapomínáte zmiňovat.

T. Hraj 7.12.2017 10:04

Re: Jeruzalém

Doplnil bych k tomu, že ještě dlouho po tom, co Ježíš "tahal kačera" po dvorku, byl Mohamed "na houbách".

P. Han 7.12.2017 10:00

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

"Hold slona" se mi líbí. To je nějaký váš rodinný obřad?

T. Hraj 7.12.2017 9:59

Re: Zlotřilí Izraelci

Jaké kořeny jsou hlubší staleté nebo tisícileté? Historická zdůvodnění obou stran všichni znají. Bohužel není dost vstřícnosti je oboustranně akceptovat a zařídit se podle toho. Rozhodnout tedy bohužel musela válka (války). Izrael válku vyhrál a navíc je zemí mnohem demokratičtější a pro život lepší (i pro muslimy) než všechny okolní státy. O čem se tedy dále bavit?

M. Prokop 7.12.2017 9:58

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Čímž jsme ve výhodě. :-P

R. Tesařík 7.12.2017 9:58

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Hlavně aby se pan Hitler nezlobil.

M. Prokop 7.12.2017 9:57

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/75196/sebevrazda-eu-z-nasi-rozvojove-pomoci-plati-palestinci-rentu-rodinam-teroristu-britanie-to-stopla.html

https://zpravy.idnes.cz/evropsky-ucetni-dvur-chce-omezit-pomoc-palestincum-fhh-/zahranicni.aspx?c=A131211_152339_zahranicni_jw

https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/eu-plati-palestinske-uredniky-i-ty-kteri-nepracuji_294902.html

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-protiizraelska-politika-eu-dta-/p_zahranici.aspx?c=A170404_205926_p_zahranici_wag

http://www.rozhlas.cz/plus/nazory/_zprava/gita-zbavitelova-chmurny-vysledek-auditu-financni-pomoci-eu-pro-palestince--1294344

R. Tesařík 7.12.2017 9:52

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Skrzevá včerejší hysterické výkřiky panáků z EU.

T. Hraj 7.12.2017 9:51

Re: Že jako podsvinčata kvičí všichni Arabi

O jakých "Palestincích" to pořád mluvíte? Kdo to je? Myslíte araby s převážně Jordánskými rodiči a prarodiči?

T. Hraj 7.12.2017 9:49

Re: Že jako podsvinčata kvičí všichni Arabi

Už ve třetí větě máte chybu. Palestinští arabové jednání bojkotovali a bojkotovali, zničení Izraele ze svých cílů nevyjmuli a od násilí neupustili ba i války a intiády vedli.

Po včerejšku bude naštěstí případný Írán muset počítat s zapojením USA. Pan president Trump situaci zprůhlednil a zjednodušil aby nedošlo k nějakému nedorozumnění.

P. Maleček 7.12.2017 9:48

Léčba silou.

Trumpe wau! Konečně někdo z onoho prý vyspělého západu pochopil, že s islámem to po dobrém nejde.

Teď ještě jedním útokem vyhnat Alláhovy pohůnky z ropných polí a konečně bude v islámsku klid. Tedy pokud se za ně nepostaví Rusák.

K. Bečka 7.12.2017 9:43

Stačí si zaletět

Doporučil bych diskutujícím, aby si zaletěli do Izraele, navštívili kromě Jeruzaléma a a Tel Avivu také Západní břeh pod správou palestinských Arabů, v případě nedostatku času stačí Betlém, prosím porovnat, pak si v klidu přečíst Starý zákon a spočítat,co z něj dnes platí doslova, stejným způsobem vyhodnotit korán, a pak si diskutujte do alelujá. Přeji pěkný slunečný den.

T. Hraj 7.12.2017 9:42

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

To není fér když Vy máte k dispizici "všechny znalce situace". To se Vám to potom diskutuje! My ostaní musíme informace složitě vyhledávat, ověřovat, analyzovat a dávat do souvislostí.

S. Netzer 7.12.2017 9:21

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Na to, že "EU podporuje teroristy" jste přišel jak?

M. Prokop 7.12.2017 9:19

Re: Že jako podsvinčata kvičí všichni Arabi

To bych oponoval. Stát chtějí. Ale nedovedou ho, podobně jako místní cikáni, spravovat. Tak jen vydírají.

Kdyby se soustředili na budování fungující státní správy a ekonomiky na územích, která mají, tak už dávno mají i ten stát. V Gaze veškerou "zděděnou" ekonomiku zničili.

M. Prokop 7.12.2017 9:15

Re: Po přečtení této debaty....

Proč by tam mělo být anebo? Obě možnosti se nevylučují.

M. Prokop 7.12.2017 9:14

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Na reakci Arabáků jsem zvědavej, nějaký ten "oheň" by z toho být mohl.

Každopádně, je to milý rozdíl mezi Trumpem a EUnijí, podporující arabské teroristy.

M. Prokop 7.12.2017 9:10

Re: Usmíření musí předcházet chápání reality.

Asi nestanou. O důvod více, podporovat raději Židy.

Zatím EUnijní bláhovci krmí Arabáky.

Č. Berka 7.12.2017 9:07

bude to ještě zajímavé

http://www.middleeasteye.net/columns/axis-arab-autocrats-standing-behind-donald-trump-2085383039

Hamzah Muhammad Al-Salim, the writer and economic analyst, tweeted: “Once peace is concluded with Israel, it will become Saudi Arabia’s first tourist destination.”

Sa’ud Al-Fawzan wrote: “I am not a defender of the Jews, but name a single Jew who killed one Saudi and I’ll give you the names of one thousand Saudis who killed their own countrymen with explosive belts.”...The former director of Al-Arabiyah TV channel, Abd Al-Rahman al-Rashid, wrote: “It is about time to reconsider the concept of dealing with Palestine and Israel.”

Muhammad al-Sheikh said: “The issue of Palestine is not ours... if an Islamist wearing make up came to you calling for jihad, spit into his face.”

In a country where tweeting the wrong tweet can get you a three-year spell in prison, these are not spontaneous expressions. Rather they set the mood music for the announcement Trump made.

Č. Berka 7.12.2017 9:02

Re: Že jako podsvinčata kvičí všichni Arabi

Nejsou všichni muslimové Arabové..třeba náš NATO spojenec, Turecko...dále na východ Irán, Afghánistán, Pakistán, Bangladeš, Indonesie, Malajsie... Arabové jsou mezi muslimy vlastně menšinou... Vlivní Arabové spíš Palestince opouštějí- například Saudové...

P. Rudolf 7.12.2017 9:02

Re: Je to "politováníhodné rozhodnutí"

Přesně tak. Všichni znalci situace před tímto krokrm dlouhodobě varují. Ale když hold slona pustíte do skladu s porcelánem...

S. Netzer 7.12.2017 9:00

Re: Usmíření musí předcházet chápání reality.

Klidně věřte, že se z Arabů stanou druzí Japonci. Vaše víra na arabské realitě nic nezmění.

Správně píšete, že "k pochopení reality na ni člověk musí někdy tvrdě a čelně narazit!"

Až narazíte, tak poznáte, jak bláhová byla Vaše víra.

I. Schlägel 7.12.2017 8:57

Jeruzalém

byl židovský už několik tisíc let před tím, než Ježíš za sebou "tahal kačera". A bude zase. Což je dobře.

J. Farda 7.12.2017 8:55

Re: Že jako podsvinčata kvičí všichni Arabi

Tak to s Vámi poprvé souhlasím. Jste znalec! Sionských protokolů ... a zažraný židožrout k tomu! :-(

V. Klepetko 7.12.2017 8:48

Usmíření musí předcházet chápání reality.

Jen krátká poznámka z letiště, nemohu reagovat na diskuzi...

K pochopení reality na ni člověk musí někdy tvrdě a čelně narazit! Realita nebývá "spravedlivá", při tom nárazu může být bolest i zmatek i boule na čele!

Věřím že Trump jedná správně - a že v tomto případě se s vůli amerického lidu bude muset smířit celý "protestující svět" i Palestinci - a že v konečném důsledku bude mír, založený na diktátu spravedlivé (spravedlivé - protože naší) síly ve prospěch Židů i Palestinců! Analogicky - Japonsko je dnes také demokratická země s dobře psanou ústavou, respektující své sousedy.