26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O duchu slovanském netradičně

Zmýlil se stařeček Marx ve svém předopokladu, že proletářská revoluce vypukne v některé z vysoce rozvinutých, průmyslových zemí Evropy; jako na potvoru vypukla zrovna v nejzaostalejší končině na její východní periferii, v Rusku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 27.11.2017 8:59

Nelži, Prokope,

to si vykládej tak leda těm svým baptistům.

F. Houžňák 27.11.2017 8:58

Chápu, že vás mrzí,

že už tu moc nemáte.

A. Zajícová 27.11.2017 6:33

Re: My jsme pane Frýborte pouze vyměnili rubašku ruskou

neurčovala? Ach vy naivo.

L. David 26.11.2017 22:12

My jsme pane Frýborte pouze vyměnili rubašku ruskou

za rubašku bruselskou.

Vaše články čtu rád, avšak tentokrát Vám musím napsat, že se mýlíte.

Bruselská demográcie je možná ještě horší, než ta někdejší sovětská. Moskva nám tehdy tvrdě dirigovala politické směřování, ale jakými žárovkami smíme svítit nám neurčovala. A muslimské migranty nám pro rozvrat země také nevnucovala!!!

M. Prokop 26.11.2017 22:05

Re: Jo Frýborte, rudoarmějci kradli a Němci

Bez pomoci SSSR by na to vraždění neměli benzin.

K. Kořinek 26.11.2017 21:37

Jo Frýborte, rudoarmějci kradli a Němci

rovnou vraždili. V celé Evropě cca 20 milionů lidí, hlavně Slovanů ty jden pohrobku.

M. Prokop 26.11.2017 21:19

Re: Ano, a hlupáci jako jste vy se své urážky snaží

Nepřeceňujte se, že byste dokázal někoho vzrušit. Takových je ...

A před lety měli i moc.

M. Prokop 26.11.2017 21:18

Re: Měl byste sepsat knihu, historickou knihu,

Všechno už je dávno sepsáno, jen vy jste to nejspíš nečetl.

F. Houžňák 26.11.2017 21:17

Ano, a hlupáci jako jste vy se své urážky snaží

stupňovat, nevidouce svou trapnost. Běžte radši spát, než vám praskne cévka.

M. Prokop 26.11.2017 21:17

Re: Mne súčasnosť pripomína obdobie 150 rokov naspäť

Ale jistě. Pak je ovšem těžké z toho obviňovat Němce.

F. Houžňák 26.11.2017 21:15

Měl byste sepsat knihu, historickou knihu,

s názvem "Proč se v dějinách všecko stalo a jak jsem na to přišel". Rvali by vám ji z ruky a vy byste hrdě mohl říct "Když mi ji budou rvát z ruky, nepustím!"

M. Prokop 26.11.2017 21:15

Re: Mne súčasnosť pripomína obdobie 150 rokov naspäť

Mesianismus, paranoia, imperialismus. Dodnes.

M. Prokop 26.11.2017 21:14

Re: Prosím vás, neztrapňujte se ještě víc,

Na nějaké urážky seru, pouze občas opravuji vaše fantasmagorie. Taky ne vždy, jen když mne to baví.

F. Houžňák 26.11.2017 21:12

Já jsem to taky nemyslel vážně, to byla ironická reakce

na tvrzení Prokopa. Ale to snad bylo všem jasné.

M. Prokop 26.11.2017 21:11

Re: Ano, přesně tak, jako byste mi mluvil z duše,

Jistěže ne všichni, ale přece jenom, zavedli si to sami. Intervence zvenčí byly proti, ne pro. Svést vše na Lenina ve vagoně a zlaté marky, to je příliš zjednodušující.

Ano, jistěže je to zjednodušení. Na celou historii se všemi serpentinami zde fakt není místo.

No, bohužel zavedli. Zase ne všichni a byli sovětští poradci, ale tehdy ještě bohužel většina byla spíš pro, než dostatečně důrazně proti. Výsledek voleb 1946 (jakkoliv ne zcela svobodných) asi znáte. Proč se Rakušanům a Finům podařilo vykličkovat? Jejich komunistické strany byly marginální, zde přes 40% ...

F. Houžňák 26.11.2017 21:09

Prosím vás, neztrapňujte se ještě víc,

v nějakém blbém chatu mě nějaký Prokop urazit nemůže, ale k urážkám jste přešel proto, abyste mě urazil, ne? To byl přece váš úmysl, ne? Když dojdou argumenty, nasadit urážky. Moc vám to logické myšlení nejde, ale co taky čekat of such a muddle brained guy.

M. Prokop 26.11.2017 21:05

Re: Ano, typické pro hlupáky jako jste vy,

Vás lze urazit?

M. Prokop 26.11.2017 21:04

Re: Stále mě překvapuje

Největší ne, ovšem zanedbatelný taky ne.

M. Prokop 26.11.2017 21:03

Re: Jó pan Frýbort, to je hlava,

Je, ale na vás je to prostě moc náročné.

J. Jurax 26.11.2017 20:39

Re: Mne súčasnosť pripomína obdobie 150 rokov naspäť

No, víte, vybudovat nový, spravedlivý řád, v němž nebude pánů ani žebráků, všichni si budou rovni a budou žít v dostatku - to je chytlavé heslo, s nímž se ztotožní mnohý. Zvlášť tehdy, kdy ještě nebyly známy peripetie té cesty k socialismu. No a když se ztotožní a podporuje, najednou kouká, že spravedlivý řád a blahobyt se někam odsouvá a on je případně v gulagu. A to je už pozdě bycha honit ...

I u nás se dost lidí chytilo už za první republiky, a dokonce i po ní, kdy už byly aspoň trochu známy peripetie sovětské cesty k onomu "spravedlivému" řádu - procesy, gulagy - a byl z toho Vítězný únor ...

S těmi světa spasiteli jste snad trochu vedle - sprostný lid jako všude chtěl hlavně žít, mít se se trochu dobře a přežít, a to nešlo bez vytí z vlky a taky dlouhodobé vymývání mozků na jedné straně a teror na straně druhé se musely projevit ...

J. Mrázek 26.11.2017 20:30

Kalousek měl vyhrát...

..v soutěži o vo.la roku, nicméně má tohoto zdatného soupeře !

J. Jurax 26.11.2017 20:26

Re: Ano, přesně tak, jako byste mi mluvil z duše,

Neřekl bych. Občanská válka byla dlouhá, krvavá a nakonec emigrace ze sovětského Ruska významná - u nás namátkou generál Sergej Vojcechovský nebo Alexandr Surin, konstruktér tanků řady TNH v ČKD včetně LT-38.

O zalíbení se Rusům bych zas tak moc nemluvil; to je hrubé zjednodušení složitého procesu probíhajícího za jistých specifických podmínek.

Ono je to po mém soudu výrok stejně alternativně inteligentní, jako tvrzení, že Čechům, Moravanům i Slovákům se komunismus tak zalíbil, že si ho v osmačtyřicátém taky doma zavedli.

J. Jurax 26.11.2017 20:16

Re: na návnadu skáče leckterý obyvatel zemí českých zemí

Ano, leč nemyslím si, že by kupříkladu nevzdání se zbytku suverenity, co nám ještě zůstal, nepřipojením se k tzv. natvrdlému jádru EU by nás dostalo do izolace od zbytku světa ...

J. Jurax 26.11.2017 20:13

Re: Svět se v naší době nevyvíjí dobře. U nás se stal

No, rozžvejkali, protože jejich čtenářové to chtějí, zvyšuje to náklad a plní kasu ... nicméně milost dostal dotyčný od prezidenta ...

J. Jurax 26.11.2017 20:11

Re: + a -

Říká se tomu vzletně ochrana a prosazování státních zájmů; dělají to všichni s rasancí úměrnou momentální šíři jejich ramen a pádnosti jejich pěstí ...

J. Jurax 26.11.2017 20:08

Re: Stále mě překvapuje

No, neřekl bych, že Rusko je právě ten největší problém, který nejen teď, ale v posledním dobře dvacetiletí máme.

J. Jurax 26.11.2017 20:04

Re: Jak články páně Frýbortovy se zalíbením čítám

Nesouhlas.

A nenapsal jsem, že trpí, nýbrž že doufám, že netrpí najmě v tomto speciálním EU punktu. Protože jinde jsem ani náznak onoho binárního zúžení nepozoroval ... a ano, zpravidla se mi pan Frýbort do chuti strefuje ... :-)

V. Lunák 26.11.2017 19:46

Re: Jak články páně Frýbortovy se zalíbením čítám

Autor trpí "binárním zúžením" bez ohledu na téma, o kterém zrovna píše. Akorát se vám tentokrát netrefil do chuti.

F. Houžňák 26.11.2017 19:45

Ano, typické pro hlupáky jako jste vy,

znající jenom vlastní pravdu, když nemáte argumenty, přecházíte k urážkám.

J. Kanioková 26.11.2017 19:21

Souhlas,

už mě ta posedlost rusofobií fakt seje..