24.10.2017 | Svátek má Nina



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

EVROPA: Rusko a demokracie



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 261, poslední: 27.9.2017 10:18, přehled diskusí

Re: To je ale srágora. :
Autor: P. Portwyn Datum: 27.9.2017 10:18

"americké angažmá ve Vietnamu zastavilo hlavně veřejné mínění" - máte pravdu, ale tohle je argument spíše PROTI americkému pojetí.

USA ve Vietnamu neprohrály jedinou bitvu. Přesto ve vietnamské válce zvítězili komunisté (a nepřímo i Sovětský svaz). Americké veřejné mínění jim vítězství darovalo na stříbrném podnose.

Re: Sovětský svaz:
Autor: P. Portwyn Datum: 27.9.2017 9:53

Jen mne zajímalo, zda měříte stejným metrem.

Mně zas nikdy neublížili Rusové. Němci poslali rodinou známou mé babičky do plynu.

Re: Polemizoval bych s názorem,:
Autor: I. Schlägel Datum: 27.9.2017 7:34

Rozdíly mezi jednotlivými státy v kvalitě jejich demokratického uspořádání určitě jsou. Každý stát má svá specifika. Řeč je ovšem o Rusku a jak správně podotýkáte, to ke standardní demokracii v podstatě ani nepřičichlo. Příčiny tohoto stavu jsou zřejmé. Střední a východní Evropa je napůl cesty k západnímu standardu, možná na 75%, kdo ví. Ovšem standardy západoevropských demokracií se mění pomalu k horšímu a jdou nám naproti,tak že je možné, že ten západ alespoň v něčem skutečně doženeme a předeženeme. ;-)

Re: Já jsem tušil, že jste hlupák, ale že takový,:
Autor: J. Jurax Datum: 26.9.2017 23:01

No, nevím, udatní rusobijci se stěží k podobným informacím dostanou.

A ta anektovaná území - obývaná arciť hodně, ne-li převážně Ukrajinci - s těmi je to vzhledem k vývoji polského státu a jeho území krapet složitější. Viz mapy https://cs.wikipedia.org/wiki/Polsko#/media/File:Languages_of_Central_Europe_1910_v_%C4%8De%C5%A1tin%C4%9B.png

https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C4%9Bmecko-polsk%C3%A1_st%C3%A1tn%C3%AD_hranice#/media/File:Curzon_linia.svg

Ono koneckonců nám už taky nikdy nevrátili Horní Slezsko ani obě Lužice, že ... :-) ... ne že bych o to stál ...

Prokope, zase někdy jindy:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 23:01

"Švejku, ten pán už mne začíná nudit. Vyhoďte ho!"

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:58

Prokope, proč Amíci jezdí do VVP Hradiště vlakem? Souprava sestává z osmi lůžkových vozů, dvou restauračních a čtyř pro bagáž.

Proč nejedou po silnici? Vždyť je to rychlejší jak tvrdíte.

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:56

V ničení Mosulu?

Re: Hlupáčku s tebou je legrace:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:55

Chápu, na vás příliš složité. Roury, sítě a tak.

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:55

Pomáhali irácké armádě.

Re: To je ale srágora. :
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:54

Podle Moravce zde agenti po uzavření spojenecké smlouvy byli, nechtěli ovšem spolupracovat a nebyli příliš úspěšní.

Ano, NA TAMNÍ POMĚRY. Nic následováníhodného.

A třeba americké angažmá ve Vietnamu (nepochybně z různých důvodů problematické, byť pochopitelné) zastavilo hlavně veřejné mínění. Těžko něco takového čekat v Rusku.

Re: Hlupáčku s tebou je legrace:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:50

Co to zase melete? Nežvaňte a konejte.

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:48

Nepochybně. A co tam Amíci dělali? Rozdávali žvýkačku a silonky?

Re: Jaký vyděračský potenciál?:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:47

Už jsem mu to taky párkrát psal.

Re: Hlupáčku s tebou je legrace:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:45

Ano, o tom jde řeč, kterou jste nepochopil, komouši (bez uvozovek).

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:44

Něco na to nepochybně připlatí, což nic nemění na tom že Mosul si zničili Iráčani. Sunnité, šíité i IS. Jen vy komouši vidíte za vším USA.

Re: Hlupáčku s tebou je legrace:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:43

Když obchodníci zvyšují cenu másla, je to vydírání?

Re: Rusko je pokračovatelem :
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:42

Vikingové mezi sebou měli dost demokratické poměry. Navenek ovšem ne.

Pravda, socialismu je v západní Evropě (EU) příliš. To alwe nečiní Rusko lákavějším.

Re: Hlupáčku s tebou je legrace:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:42

Musíte kupovat plyn z Ruska? Kupte si ho jinde, "liberále".

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:40

Co myslíte, postaví Amíci nový Mosul? Zničili jej jako Rusové Groznyj. Rusové Groznyj postavili znova. Zachovají se Amíci podobně?

Re: Hlupáčku s tebou je legrace:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:40

A Putin pochopitelně, dle vás ovšem, Evropu jako velkododavatel vydírat nemůže? Nebo tu možnost jen nechcete vidět?

Re: Jaký vyděračský potenciál?:
Autor: J. Jurax Datum: 26.9.2017 22:38

Má, ale trpí koprolálií. Takže i když má semtam pravdu, zvolená forma její prezentace i samotné diskuze degraduje jej i jeho argumenty a velmi stěžuje přijetí pravd tak blbě podaných.

Ono se to léčit dá, ale jak tak pana Macha sleduji, on se o to nepokouší a argumentuje furt formou povýtce buranskou. Je to celkem ku škodě jeho věci.

Re: Jojo, autor nekecá:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:38

Autor (osobně mi známý) pojednává záležitost velice emocionálně. jednou zde i psal proč. Jeho důvody chápu, leč nesdílím. Nic proti němu, ale nemá cenu očekávat faktickou věrnost.

Re: Dobře Vy, pane autore:
Autor: M. Prokop Datum: 26.9.2017 22:35

Co myslíte, rozstřílí Katalánce jako Čečeny? Kurdy asi nikdo příliš nepodpoří, ale co vlastně chcete, podporovat nebo nepodporovat?

Re: To je ale srágora. :
Autor: J. Jurax Datum: 26.9.2017 22:33

No, autor nekupí exkrementy - nebo jinak nahlíženo Vy kupíte exkrementy ty jeho doplňující.

Oba totiž máte vcelku pravdu - každý si jen vybral tu svou a tu druhou potlačil.

Akorát to "Že celé Československo bylo prolezlé agenty NKVD už od 30. let, včetně armády, policie, tajné služby, nekomunistických politických stran, kteří efektivně likvidovali jakýkoli odpor" mi přijde poněkud přehnané. Téma mne zajímá, něco jsem si načetl, ale tak pro tak extrémní názor jsem nikde oporu nenalezl. Nevím pochopitelně všechno - mohl byste posloužit zdrojem, o nějž toto tvrzení opíráte? Povšimněte si prosím, že Vaše "na území ČSR sovětští agenti prováděli únosy a vraždy ještě před koncem války" nerozporuji. A samozřejmě československá vláda opravdu kooptovala komunisty. Po traumatu z Mnichova, vzhledem k opojení západních spojenců strýčkem Joem a díky oprávněnému předpokladu, že z podstatné části ČSR vyžene Němce Rudá armáda to nebyl neočekávaný krok. Beneš nechtěl dopadnout jako polská londýnská Mikolajczykova vláda - proto se taky vracel přes Moskvu. Odhadl to špatně, ale to je už jiná kapitola.

A ještě k předposlednímu odstavci - ono peníze nesmrdí a Ukrajina zejména není moc důvěryhodný partner. Politika je složitější.

A poslední odstavec - že Rusko si svou současnou špatnou pověst může samo - je pravdivý. Ovšem opomněl jste dodat, že kořeny té pověsti jsou nejpozději v prvních letech minulého století - a pak už to jen pokračovalo. Nicméně dnes je v Rusku opravdu demokracie NA TAMNÍ POMĚRY nevídaná, byť pochopitelně na poměry západních zemí nedokonalá. A pověst různých států z různých úhlů nazíraná může být všelijaká (kupříkladu ve Francii je už dva roky tahem vyjímečný stav) - ale to by bylo nadlouho ...

Dobře Vy, pane autore:
Autor: M. Baloun Datum: 26.9.2017 22:28

To je teda pěkně vostrej článek a pro mnohé asi netravitelnej :-), ale pravdivej.Mmch, jsem fakt zvědav, jak obránci lidskejch práv, demokracie a práva národů na sebeurčení, budou reagovat na to jak svatý Západ zamete s Katalánci a vykašle se na Kurdy :-(

Re: Rusko je pokračovatelem :
Autor: J. Jurax Datum: 26.9.2017 22:05

"Principy demokracie, které mohlo převzít od zakladatelů ruské státnosti - Vikingů (Varjagů)" ... ehm, máte diplomaticky řečeno neortodoxní představy o historii.

Ale s druhým odstavcem souhlas až na to, že socialistických režimů po (západo)evropsku je plná Evropa a samotná EU je socialistická v míře, která ty, kdož si odžili budování socialismu na vlastní kůži, poněkud děsí. Západní Evropa holt neprodělala prudkou infekci a nemá tudíž proti socialismu ani komunismu a neomarxismu protilátky.

První dnešní příspěvek:
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:04

Pane autore,:

Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 0:09

Vy to dnes od "puncovaných demokratů" schytáte.

Re: To byl tvoje podpaží, smrade. :
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:03

Z které žumpy jsi vyplaval?

Re: Copak, copak, i v puťkově prdeIi máš halucinace. :
Autor: A. Trick Datum: 26.9.2017 22:02

Co to zase žvaníš? Tak plyn z Ruska nekupuj a nepoužívej.

Jojo, autor nekecá:
Autor: J. Jurax Datum: 26.9.2017 21:59

občas se sluší podívat i trochu obrácenou optikou než to, která je dnes vyžadovaným pravidlem.

Nečetl jsem dosud diskuzi, ale troufám si odhadnout, že autorovi bude mnohými neználky nevybíravě klnuto.