4.5.2024 | Svátek má Květoslav

Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Budiž světlo!

Poslední dva roky přece jen občas pobývám v hotelích v České republice, a tak bych k nim ráda něco poznamenala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Matylda 13.9.2017 11:43

Re: No jo,

Jano, já jsem věděla, že Kuba je vlající běs, tak jsme se jen snažila, aby neobtěžoval okolí, což mi připadne normální, no. Kačka byla víceméně hodné dítě.

Hele, když dítě spadne a odře se abrečí, tak chápu. Ale pokud dětičky lítají a hulákají, tak nechápu. Je to můj problém jako rodiče. Já jsem vozila v kabelce blok, pastelky a obrázkovou knížku snad všude, abych je zvládla udržet a neviseli pod stropem.

A. Rgova 13.9.2017 11:19

Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

řekla bych, že konkurence je poměrně veliká, takže se na většině míst personál i majitelé snaží seč to jde. Nápad oskariny s lampičkou je hezký a vím, že kdyby člověk přišel za personálem na mě známém penzionu s žádostí o lepší žárovku na večerní čtení dostal by ji, mmch lampičky na nočním stolku mají.

Dávají při přestýlání ručník i osušku a mají je i hezky složené. Dovolí pejsky a i po nich bez povídání uklidí. Na úklid mají vypracovaný a dodržovaný systém, který zabrání nechutnostem který jse m různě zažila i já hlavně tedy za našimi jižními hranicemi, v týdnu během pobytu uklízet nechodí, to se asi dá očekávat jen na hotelích s hvězdami, papír dají na wc 4 nové role při úklidu. Pokud návštěvník přijde, že má polito, nablito, počůráno a sám se asi štítí ....jdou a uklidí. S jakýmkoli přáním se snaží hosty uspokojit - lednička, baterky, varná konvice, nádobí, rady....cokoli co je reálné, byť to zdržuje od práce, které je pořád hodně, neb plyn, voda, elektrika a personál jsou věci drahé a na personálu ušetříte nejsnáze.

Přesto bych Vám přála zažít některé komentáře hostů, podotýkám po odjezdu na netu. Málo teplo, moc teplo, málo úsměvů, moc do kopce ( horský penzion), malý výběr pro vegany, pomalý internet (horský penzion), daleko od města. Zajištěný autoservis (2veměstě) na porouchané auto drahý (odjeli svým autem ne na podvalu)

Děti to je kapitola sama pro sebe. Jako provozovatel nemáte šanci s tím něco udělat. Maximálně zarýglovat dveře do provozních místností a vydržet. K těm hostům co se nažrali a napili a pak odešli bez placení kvůli ryku spoluhostů, se kterým když něco uděláte můžete zavřít provozovnu pro diskriminaci nasraných obtížných rodičů bych měla jen toto. Pokud host přijde reklamovat sežraný jídlo dají se mu prachy a plivne pod nohy.

A věř mi Sharko, že Adámka ani jeho rodiče bys neprofackovala bez zásadních následků. Jsou to jen kecy co si taky mezi sebou říká personál, aby se nezbláznil.

Z. Matylda 13.9.2017 11:29

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

Hele, já chápu, že reakce na netu jsou šílené- v Anglii jsme s Dede bydlely v hotelu ve viktoriánském domě (to jsou ty úzký nudle s uzounkým schodištěm) a lidi si tam stěžovali, že není výtah. Kde by asi měl být? Já si obvykle nestěžuju a pokud mám problém, řeším ho na místě. Jako třeba když nám servírka hodila do teplého vína led... protože ho tím ochladila, že, a jaksi odbornici nedošlo, že tohle se s vínem udělat nesmí.

Ty děti jsou fakt problém.Teda spíš jejich rodiče.

A. Rgova 13.9.2017 11:30

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

Jj jenže chráněný až hrůza a čím dál víc militantní.

A. Rgova 13.9.2017 11:36

Teď jsem si vzpomenula na paní co přijela s dvojčatama asi 5let, denně se jim muselo měnit prádlo, matka odpočívala a Ti kluci jezdili po restauraci na odrážedlech, protože je milujou tak jim je vzala. Děs. Když neměli odrážedla (schovaný, ztracený, pes je odnesl....) tak se honili a matka s uštvaným výrazem od stolu sledovala. Prima to bylo.

Ž. Petrs01 13.9.2017 11:40

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

...a sám se asi štítí...

Ono asi málokdy je čím tohle uklidit, takže si říct prostě musíš. Naopak říct si o silnější lampičku by mne prostě nenapadlo.

...Jako provozovatel nemáte šanci s tím něco udělat...

A to je v háji. Můžeš je požádat, můžeš je tam příště nevzít. Jenže ti kvůli nim mezitím uteče 20 jiných (příště nepřijedou a co hůř, dají špatné recenze). Jela bys do hotelu, kde ti v šest ráno začnou cizí děti dupat nad hlavou?

Obecně - dělala jsem v několika hotelích (3-4 hvězdy) inventuru - a někde bych se štítila sníst i suchý chleba. Jenže na druhou stranu, to co byli někteří hosté schopní nechat na pokojích - první po otevření pokoje byl skok k oknu, aby člověk nepadnul smrady. Bordel úplně neskutečný. A pečuj pak s láskou o takové "hosty".

A. Rgova 13.9.2017 13:21

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

Však jo řeknou si o úklid a je jim uklizeno.

Úklid na těhle provozovnách je o tom, jestli mají na baráku rasa na pořádek nebo ne. Kterej nemilosrdně kontroluje a prudí. Neoblíbenej :o). Jak nemaj, je to strašně rychle v háji. Strašák kontrol od hygieny tady fungoval silně. Neoblíbená kolegyně taky.

Š. Matyášová 13.9.2017 12:33

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

hele,profackovala, já vím, že ne bez následků..ale denně bych to nevydržela...ale ještě před těma fackama, bych jim to písemně na doručenku napsala....

A. Rgova 13.9.2017 12:53

nejlíp sepsat s právníkem by z toho nebylo písemný potvrzené vyhrožování :o)

taky dělávám zlou tetu, umím hrozně zlej kukuč a proporce mám taky zastrašující, jenže to stejně platí spíš na ty slušný, co jen ulítli nebo neuhlídali na skutečný mizery a blbce to nestačí

Š. Matyášová 13.9.2017 12:36

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

a k tomu odchodu z restaurace - bylo jen objednáno, byl dojezen pouze předkrm a rozpito bylo, hlavní chod ještě nedonesli, patrně v kuchyni probíhala příprava...ale ten elemt od přišedších dětiček s rodiči ,byl teda děsnej....a ano,taky mi vytanul na mysl Herodes....

A. Rgova 13.9.2017 13:04

A lístek s objednávkou předanej k proplacení vyrušujícím.... asi to chápu, jen nic není jednostranný

Se mi i stalo, že se k zlobilům po pokárání kriticky přidali i hosti původně zdvihající obočí, "nám to přeci tolik nevadí proč jim říkáte, že je okřikujete kvůli nám ....", nepřátele si dělat nechtějí,. Tanec ve vejcích. Pestrej život :o).

Na druhou stranu se pochopitelně ubytovávají i lidi co jsou fajn. A jeden se seznámí se spoustou zajímavých lidí a práce rukama má svý kouzlo.

Teda kouzlo okamžiku. V tomhle případě. Ať navaříte, uklidíte a připravíte cokoli, večer to už neexistuje. Proti tomu je stavařina úžasná.

Z. Yga 13.9.2017 10:38

Hezké téma

Tak já si myslela, že už tak blbě vidím, že se mi ve všech hotelích zdá, že je světla málo. CO se týká stolní lampičky, tak většinou je jen jedna u postele ke dveřím - zřejmě personál hotelu předpokládá, že v rodině může být jen jeden čtoucí (:o))) - nebo že tomu druhému postačí světlo z veřejného osvětlení, které do místnosti padá oknem.

Zkrátka - lidi si v hotelech nemají večer co číst! Mají jít do restaurace a hrdlo prolévat místním likérem a dát utržit! To by bylo, aby ty lidi z pokojů ven nedostali!!

Co se týká malých dětí - zatím jsem asi měla štěstí, ale na vyloženě hlučné děti v restauraci jsem nenarazila (to spíš na dospělé - viz poznámka Matyldy o Brnění). Zaplaťpambu za ty dary.

Z. Matylda 13.9.2017 11:12

Re: Hezké téma

Ježiš, že by to bylo plánovaný, že v těch pokojích není vidět? To mě nenapadlo, já myslela, že majitelé jsou jen krkny :)

D. Ruščáková 13.9.2017 11:57

Chicht, a proč myslíš, že bývá na pokojích v hotelích zima? To je ze stejného důvodu...:)))

Š. Matyášová 13.9.2017 12:39

Re: Hezké téma

vidíš a já si myslela,že ve Francii to je národní sport - otužovat hotelové hosty :-D

A. Lex 13.9.2017 9:27

Tak to jsme dvě ubrblané

baby, Matyldo! Naprosto s Tebou souhlasím, malé noční, "stolní" lampičky vymizely z ubytovacích zařízení, a když už je nějaká, tak je zastrčená v jediné zásuvce na druhém konci pokoje s krátkou šňůrou. Možná je to tím, že co není přišroubované to je ukradeno, ale stačí přece předání pokoje "z ručky do ručky".

O dětech ve společných zařízeních, jako bezdětná, se nevyjadřuji.

Mimochodem, právě jsem přišla z venku s Ajvi a sousedka byla na Vysočině ve vyhlášeném hotelu, na čtyři dny. Hotel plný až po střechu seniory - s předškolními vnoučky. A laciný hotel to není, řevu a ryku kolem plno, také dovolená.

Z. Matylda 13.9.2017 10:13

Re: Tak to jsme dvě ubrblané

A to já jsem dětná a měla jsem dítě, které furt vlálo někde v prostoru! jenže jsem z ohleduplnosti (dneska by se řeklo z tuposti) v raném věku dětí jezdila na chalupy a podobně, kde nestandardní chování tolik nevadilo a dalo se zarazit v zárodku, protože na to nečuměl celej hotel.

O. Joklová 13.9.2017 10:21

no, já bezdětná nejsem, ale on to člověk asi v mládí opravdu nějak líp snáší... takže předškolní vnoučci - pokud se u nás zadaří, docela jsem zvědavá jak to dám, vydržím to totiž chvíli celkem bez povšimnutí, ale pak ve mně napětí stoupá, stoupá, stoupá....

T. Zana 13.9.2017 8:59

Jo, hotely. ..

Zkušeností mám na rozdávání, ať už z cestování soukromého nebo služebního.

Lampičky na čtení jsou klasický problém. Na čtení v posteli je nepotřebuju (neumím číst v posteli), ale ráda bych v noci hledala záchod za světla.

Možná ještě víc mi vadí šero v koupelně (i když jsou i koupelny, které jsou jediným místem, kde se dá číst ).

Z. Matylda 13.9.2017 10:13

Re: Jo, hotely. ..

No, světlo v koupelně, kde se tužkou trefím do oka místo pod oko, jsou taky bezva.

Z. Maw 13.9.2017 8:56

Matyldo, s tim svetlem to naprosto chapu, ale nastesti me jeste malo svetla tak zcela nevadi, ale protivne to je...

Z. Matylda 13.9.2017 10:14

Re:

Prostě by bylo fajn počítat s tím, že všichni nečumí na tu bednu, no.

Z. Inka 13.9.2017 8:18

copak lampičky

to je problém, který se dá přežít. Sice zpruzele, ale přežít. Letos jsem navštívila penzion, kde to elegantně, dotáhli až do netušených výšin. Při příjezdu byl na WC tak asi třetinový papír. Byli jsme tam dva....Za celý týden nejenže nikdo tu koupelnu neuklidil, ale ani nedodal ten papír. Ručník jsme měli každý jeden, velikost cca 50x80. Do loňského roku jsme s sebou vozili osušky vlastní, protože jsme se různě koupali venku, ale tady jsme věděli, že je bazén přímo přede dveřmi a tak jsme je nevzali. Velká chyba

Ž. Petrs01 13.9.2017 9:00

Re: copak lampičky

S ručníkem jsem si krásně naběhla na tom dlouhém treku - druhý den jsem kvůli únavě Vaška zakotvila v penzionu a jak jsem se snažila nadělat jim co nejméně práce, tak jsem na otázku zda chci ručník řekla že ne, že mám. Jo, měla, ale nouzovej, 30x40 (funkční). Musím jej ovšem pochválit, utřela jsem se celá i s dlouhými vlasy, ručník jsem pak teda vyždímala, ale do rána uschnul.

Z. Matylda 13.9.2017 10:15

Taky jsem v podobném byla. Akorát byly osušky. Když jsme je po třech dnech hodili na zem- celosvětové znamení pro pokojskou, že je má vyměnit- tak je vrátili zpátky na topení :)

Z. Yga 13.9.2017 10:24

Re: copak lampičky

A dovedeš si představit, jak tě pokojská pomluvila "To bych chtěla vidět, jak to u nich doma vypadá, normálně házejí ručníky po zemi, kterou si ani nezametou!"

Z. Matylda 13.9.2017 10:28

Ygo!!!!

Z. Inka 13.9.2017 10:55

Re: copak lampičky

No ale aspoň tam zjevně něco jako pokojská fungovalo!!

K. Miháliková 13.9.2017 7:49

Po hoteloch

sa moc nepohybujem, ale v jednom som sa nedávno vyskytla, keď sme boli v júni v Prahe na koncerte. No bola to skôr taká ubytovňa v kopci nad vlakovou stanicou Libeň. Na jednu noc to stačilo, lampičky neboli pre istotu vôbec žiadne, ale nejaké čítanie sa ani nekonalo. V podstate fajn, len kúpeľňa sa mi hneď nezdala a keďže nikde inde mimo domu som sa nevyskytla, tak mám silné podozrenie, že som si odtiaľ doniesla kožnú mykózu na nohách, s ktorou sa trápim doteraz... Takže asi trochu dosť šetria na čistení a dezinfekcii kúpeľne. Čo sa tej hlučnosti detí týka, tak to sa neobmedzuje len na pohostinské zariadenia, dá sa to pozorovať v hocijakom verejnom priestore. Do vchodu sa nám teraz nasťahovalo dosť mladých párov s deťmi a výberovým exemplárom je istý Adamko (cca 3 - 4 roky), ktorý proste jačí furt. A dáva teda riadne decibely. Bývam na prízemí a mám ešte staré "papierové" dvere, takže malého výstupy pred výťahom si užívam z prvej ruky. Rodičia sú úplne flegy a malý jačí keď idú von, jačí celý čas vonku pred barákom, potom keď idú domov, keď čakajú na výťah, vo výťahu a oni nič, akože normálka. Neviem, pripadá mi to, akoby tí rodičia premeškali nejakú správnu chvíľu, keď to to dieťa začalo robiť, nezarazili to v zárodku, až sa z tohto správania stal štandard a oni už nemajú silu (alebo vôľu) s tým bojovať. Keby sme si niečo také dovolili my, keď sme boli malí, tak asi by sme to skúsili len raz...

Š. Matyášová 13.9.2017 9:00

Re: Po hoteloch

nafackovala bych rodičům i Adamkovi...