Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VE VZDUCHU: Vzpomínky na černobílé dovolené
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Kovář 22.8.2017 20:14Hmmm! Pana Čecha jsem četl rád! Používám čas minulý, všimněte si ! |
S. Rehulka 22.8.2017 15:42Re: Upozornění Ale ale soudruhu Sáčku, at Vám nepraskne žilka.....! |
R. Sáček 22.8.2017 15:28Re: Upozornění Ne poprvé. |
R. Sáček 22.8.2017 15:00Upozornění Pan Jan Čech (bývalý pozemní mechanik ČSA) ztratil soudnost. Nařknout posádky ČSA létající na Kubu, že riskovaly životy cestujících je drzá lež! |
J. Jurax 22.8.2017 13:56Re: Hezké IL 18 nebyl kopií Bristolu Britannia. Ono stejné požadavky v zhruba téže době u zhruba stejně technicky vyspělých subjektů mohou produkovat podobná - přinejmenším vizuálně - řešení. Viz též Lockheed L-188 Electra, Vickers Viscount a Vanguard, |
J. Jurax 22.8.2017 13:41Re: Hezké Neděkujte, setrváváte v bludu, neboť jste se opravdu mýlil velice velmi ... :-) |
J. Jurax 22.8.2017 13:39Re: Hezké No, spíš Il-12, čtrnáctka vznikla modernizací Il-12. Nicméně ta nadsázka by musela být velmi veliká - šlo o od základu nově konstruovaný letoun. Ono podobný vzhled jako DC-3, resp. C-47 a celokovovou konstrukci mělo hodně letadel - namátkou ještě před válkou Boeing 247, jenž byl současníkem DC-2 a DC-3 předcházel, Boeing 307 Stratoliner (ten dokonce s přetlakovou kabinou) Junkers 86 verze B, C a Z, Heinkel 111 vyvinutý původně jako dopravní a jako takový i kusově užívaný, Bloch MB-220, Fiat G-18, za války Curtiss C-46 Commando, po válce Vickers Viking, SNCASO SO-35P Bretagne, Saab Scandia, Convair CV-240 a 340 (ten měl i příďový podvozek jako Il-12) a mnohé další. |
J. Řezák 22.8.2017 13:07Re: Hezké Děkuji za upřesnění. Mýlím se, ale nikoliv velmi :-). Bombardér to asi nebyl, ale učili jsme se na vojně, kolik soudruhů se vejde do IL-18. VŠECHNO, co lítalo, jezdilo, vybuchovalo atd., prošlo nejprve rukama armády a teprve pak šlo do civilního sektoru. Vím například o jedné dezinfekce, která je vynikající oxidans: než se s tím dostatečně vymasturbovali vojáci, tak pacienti často umírali na sepsi (kromě papalášů, ti se léčili ve Střešovicích). |
J. Jurax 22.8.2017 12:54Re: Hezké Velmi se mýlíte. Il-18 neměl s DC-3, resp. C-47 ani Li-2 nic společného. Leda snad, že to byly všechno celokovové dolnoplošníky ... :-) Il-18 nebyl nikdy bombardér, byl od počátku konstruován jako dopravní a transportní letoun; to si pletete s Tu-104 vycházející z Tu-16. Z osmnáctky byly však posléze vyvinuty Il-20 (v kódu NATO Coot-A), jenž byl určen pro radioelektronický průzkum, a Il-38 (v kódu NATO May) jako námořní hlídkový a protiponorkový letoun. |
V. Kolman 22.8.2017 12:48Let Il 18 mi připadal v roce 1974...... ....neskutečným luxusem ve srovnání s 3.denní cestou rozpáleným vlakem, kterou jsem pár let předtím zažil. V porovnání s pohodlím současných aeroplánů se ovšem o velkém pohodlí mluvit nedá. Současná technika je o "kousek" dál. P.S.-Žertovné bylo (pro ostatní - ne pro postiženého), že se jeden cestující rozhodl umýt se v Budapešti na nádraží u pumpy. Pochopitelně po informaci u průvodčího o délce zastavení vlaku. Dopadlo to ale tak, že po návratu k vagonu tam už vlak nebyl. Nešťastník, jen v trenkách, s mýdlem a ručníkem v ruce potom vyžebral od soucitného ajznboňáka nějaký mundůr a po strastiplné cestě (se zastávkou na vyslanectví) se nakonec do Bulharska se zpožděním dostal. |
J. Jelínek 22.8.2017 10:40Re: Hezké Za kopii "Dakoty", či snad lépe, licenčního (?) Lisunova Li-2 lze s jistou nadsázkou považovat Il-14. Podobný vzhled, avšak tříkolový podvozek. Il-18 byl čtyřmotorový letoun úplně jiné kategorie. |
J. Řezák 22.8.2017 9:43Re: Hezké To těžko. IL-18 byl kopií americké Dakoty a dokonce (snad) to byl především bombardér, který později soudruzi upravili pro civilní účely, protože se spokojil i s travnatým letištěm a měl poměrně krátký rozjezd. Jen jednou jsem měl to potěšení s ním letět (z Bulharska). Stačilo mi to. Ono, koneckonců, všechno bylo především vojenské, stačí vzpomenout, jakou barvu měly z vnějšku vagóny ČSD a autobusy ČSAD, vzpomeňte na šroubové úchyty v autobusech, zdánlivě zbytečné, ale v případě války nadmíru užitečné, vzpomeňte, jak byla uchycena sedadla v letadlech atd . |
V. Javora 22.8.2017 8:55Re: Hezké Nebyla IL 18 kopií Bristol Britania? |
M. Krátký 22.8.2017 8:24Hezké jen doplním, že do Bulharska se lítalo i IL 18 - hezký den |
J. Lepka 22.8.2017 7:44Z firemního časopisu ČSD? To aby ajznboňáci nezáviděli, když jim někdo vystoupí dřív ? |
M. Švorčík 22.8.2017 7:28Na dvakrát :-) Od nás kolega z práce,tak musel letět 2x. Za půl roku mu to už vyšlo :-) |