26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Češi chtějí dýchat

Přišlo to dříve, než se čekalo. Koncem května byl v Česku bez milosti prosazen zákaz kouření a i když šlo o dost zásadní omezení svobody pro ty, kdo kouří, většina společnosti s tím bez problémů souhlasila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Horálek 10.8.2017 0:16

Kéž by diskuse bya věcná

Pracuji v oblasti ochrany ovzduší, proto doufám, že případná diskuse o daném tématu bude věcná. Nadhazuji témata: Nakolik by zákaz aut s dieselovými motory reálně přispěl ke zlepšení kvality ovzduší? Nakolik by pomohlo, kdyby přísné emisní limity byly dodržovány? - Nemyslím, že by odpovědi byly tak jednoznačné, jak by z článku mohlo vyplývat. Diskuse by také mohla vést k požadavku, aby emisní limity byly zaměřeny na látky, které škodí lidskému zdraví, nikoli na skleníkový plyn CO2.

J. Schwarz 9.8.2017 21:20

No, snad Bůh dá

a než se dobroserům podaří zničit veškerou radost ze života bude válka, po ní lidi přijdou na jiné myšlenky a zase bude dobře.

J. Ticháček 9.8.2017 20:36

Zelení prostě zešíleli.

Někdy v první polovině devadesátých let nastal ohromný tlak na přechod k dieslům. Protože jsou čistší, úspornější, a vůbec ekologičtější, nežli benzínové motory. Přestože odborníci řvali hrůzou, diesely byly všude, nafta o padesát procent levnější, protože životní prostředí... A ejhle. Najednou je to naopak. V padesáti už nemám chuť hledat a pročítat odborné články, dělat rešerše a studovat. Už jsem si ten život zjednodušil. Cokoli, co mi tvrdí environmentalista považuji za blábol do okamžiku, kdy je zelený výkřik nadevší pochybnost doložen z nezeleného zdroje.

J. Schwarz 9.8.2017 21:23

Re: Zelení prostě zešíleli.

Netuším, jestli "odborníci řvali hrůzou", zatím spíš sleduju jak právě "odborníci" nejenom posvětí, ale většinou i vynutí stále další a další buzerace se stabilním odůvodnění, že to zvýší bezpečnost, zabrání poškozování zdraví, životního prostředí i růstu entropie...

Z. Paldus 9.8.2017 19:51

Zákaz

Zakázat naráz všechno nelze, dobroserové by se museli potom šťourat jen leda v pr/deli.

J. Lepka 9.8.2017 15:33

Správně pane Holube,

proč to ale nerozšířit, vždyť jeden z nejhorších znečišťovatelů je zemědělství- vaše parketa. A orba spřežením volů je staletími prověřená. Pravda klimaalarmistům vadí že prdí, ale to lze snadno vyřešit lapačem, že.

Z. Paldus 9.8.2017 19:54

Re: Správně pane Holube,

Copak o to že prdí, ale také serou na zem.

J. Skála 9.8.2017 15:08

Nevím, které statistiky

si pan autor nastudoval. Já to hledat nebudu, ale velmi pochybuji, že u nás jezdí 45% OSOBNÍCH aut na naftu.

J. Tachovský 9.8.2017 12:35

Me ty zakazy v Nemecku nevadi

Jen at se podvazou ekonomiku zakazy a spolecnost imigranty. Ubude na konkurent v tomto prostoru. Nemci (plus Rakusane) nas vzdy chteli ovladnout a dost se jim to i darilo. Vyjimkou byla prvni republika a doba, kdy nas ovladalo Rusko. No a pak jeste zhruba tak devadesata leta.

A. Alda 9.8.2017 11:50

Zakázat se musí všechno a všem.

Od cigaret přes kožíšky až po auta.

B. Rameš 9.8.2017 11:04

A tak je to správné, tak to má být!

Jedině přes regulaci a zákazy dospějeme k zářným zítřkům! Nakonec, jak jsem již zmiňoval, bude zakázáno šu... eh, vyrobit nový život, neboť ten, jak známo, je stoprocentně letální. Poslední zhasne.

R. Langer 9.8.2017 13:41

Re: A tak je to správné, tak to má být!

No však od toho tady jsou ti migranti, ne? Nová krev, nová doba... ;-)

Z. Rychlý 9.8.2017 10:22

Tady určitě jde o něco jiného, než

zakázat osobní auta s dieselem z důvodu emisí. Drtivá většina náklaďáků je s D motorem. Lodě, lokomotivy - a že to jsou pořádní čmoudi. Tohle chtějí zakázat z důvodů kouření??

V tom bude nějaký boj mezi automobilkami. Žeby elektromobily potajmu zlobily? Těm by zákaz jistě posloužil.

R. Morava 9.8.2017 17:28

Re: Tady určitě jde o něco jiného, než

Někdy jsem slyšel, jak taková loď pálící mazut uprostřed oceánu a tryskáč znečišťují vzduch. Statistiku neznám, ale bude to možná tolik co auta.

V. Student 9.8.2017 10:20

A co přijde potom?

Zákaz podniků s emisí CO2 vyšší než X? Co létání? Nějaký chytrák spočítá, kolik kyslíku spotřebuje Boeing při cestě přes oceán, a bude utrum, nebo co? Dieselové lokomotivy? Skončí motoráky? Jasně, čmoudí to, smrdí to, ale ať se to vyměňuje za elektřinu nebo vodík nebo co, postupně a plánovitě, ne že rada města se usnese že šlus, a soud jí dá za pravdu...!

P. Rudolf 9.8.2017 9:15

Trvale udržitelný rozvoj

už pro čím dál větší počet Čechů není pojmem neznámým. Prostě si uvědomují, že v jednadvacátém století se nedá žít podle pravidel století devatenáctého. Na ty diesly zcela jistě dojde velmi brzy i u nás. Zaostalí pitomci ovšem budou o omezování svobody řvát dál.

M. Prokop 9.8.2017 10:46

Re: Trvale udržitelný rozvoj

Zaostalí pitomci nakonec eliminovali nacismus, fašismus a komunismus, ty, kdo si vážili svobody stejně jako vy. Jen to chvíli trvá.

B. Rameš 9.8.2017 11:05

Re: Trvale udržitelný rozvoj

Pěkně!

K. Frauknecht 9.8.2017 14:25

Re: Trvale udržitelný rozvoj

:-)

M. Vondráček 9.8.2017 12:42

zaostalý pitomec ??

A Vy se zajisté považujete za nezaostalého pitomce ??

M. Prokop 9.8.2017 14:20

Re: zaostalý pitomec ??

Uvědomělého. :-P

F. Houžňák 9.8.2017 8:43

Stupidní článek, plný lží a hloupostí, dokazující

jedině, že Holub je levičácký novinář klasického typu, tedy nic neznající a pohrdající všemi, kdo nejsou jako on. On možná jezdí dieselem, co kouří, já už léta jezdím takovým, co nekouří. Ve Stuttgartu je to samozřejmě taky trochu jinak (zájemci nechť použijí služby strýčka Googla, to Holub asi nezná, a hledají stuttgart dieselverbot). Dieselová debata v Německu a update software v některých autech se točí především okolo kysličníků dusíku, a co nám samozřejmě Holub neřekne, je to, že německá norma pro pracoviště (8h denně, 40h týdně) připouští 900 mikrogramů NOx/m3, zatímco na ulici požaduje EU 40 mikrogramů/m3, takže to celé je čistě politická akce zelených ku.ev k ničení německého průmyslu (to je u nich běžné), a současně akce celé německé politiky k tomu, aby lidi jezdili benzíňáky, protože na benzínu se vydělá na daních pro stát daleko víc. A tak dál, dalo by se psát dlouho.

K. Frauknecht 9.8.2017 14:30

Re: Stupidní článek, plný lží a hloupostí, dokazující

Přesně tak.

Navíc vidim v barvách pana Holuba, kterak ke Stuttgartu táhnou kolony povozů se zasmrádlými potravinami do Kauflandu :-))).

M. Prokop 9.8.2017 8:29

Pan Holub by měl psát o něčem, čemu rozumí.

Jen stále nevím, co to je. Technika ani ekonomika zaručeně ne.

J. Macků 9.8.2017 7:37

Omezení kouření není omezení svobody.

Omezení kuřáků kouřit, kde je napadne je asi takové omezení svobody kuřáků, jako kdyby majitel chemičky nebo hutí prohlašoval, že přece občané mají možnost chodit kamkoli jinam, kde už fabrika nesmrdí a škodliviny jsou rozptýleny tak, že neškodí, a neomezovat je ve svobodné produkci.

M. Prokop 9.8.2017 8:27

Re: Omezení kouření není omezení svobody.

Jste 100 let za opicemi. Tehdy snad kuřáci kouřili "kde je napadne".

Prostě jako každý dobroser nechcete, aby kouřili ve svých hospodách a vy nekouřili v těch svých.

Nebojte, s touhle tendencí jiní dobroserové časem něco zbytečně zakáží i vám.

R. Langer 9.8.2017 10:51

Re: Omezení kouření není omezení svobody.

Ano, jako každý totalitní komouš nechcete chápat, o čem ten zákon je, protože chcete zakázat všechno, co se zrovna vám nelíbí. A bude se vám to líbit do doby, než přijde někdo, kdo zakáže to, co se líbí vám. Pak to možná pochopíte. Pozdě.

Samozřejmě že ten zákon vůbec není o omezenování kuřáků kouřit tam, kde je napadne.

P. Selinger 9.8.2017 7:36

Svoboda každého přece končí tam, kde obtěžuje druhé

V současné době obtěžují druhé především tvůrci zákazů a příkazů, ať již tuzemští nebo eurounijní. Zakážeme je ?

M. Prokop 9.8.2017 8:28

Re: Svoboda každého přece končí tam, kde obtěžuje druhé

Neškodilo by .... :-)

P. Zinga 9.8.2017 7:30

Co k tomu napsat?

Z mého pohledu článek, nekriticky přejímající "zdravotní argumenty" zelených magorů. Je-li důsledný, měl by bojovat za snížení povolených emisí na pracovišti, které jsou až 8x vyšší.

Ale zde nejde o zdraví: je to salámová taktika klimaalarmistů k "dekarbonizaci". Co nejde dobrovolně či funkcí trhu, obejde se oklikou direktivními zákazy.

Není to tak dávno, co ti sami zelení magoři propagovali diesel pro jeho ekologičnost:nejmenší spotřeba uhlíkových paliv, nejmenší emise CO2 a moderní typy i nejmenší emise vůbec.

Přeji všem nadšencům, aby si té dekarbonizované doby dosyta užili.