26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 8.8.2017 8:22

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

S autobusem v zásadě souhlasím, ale co se Wartburku konkrétně a dvoutaktů obecně týče, fakt brzdí motorem dost špatně, Warťas měl ještě i (vypínatelný) volnoběh, to pak nebrzdil vůbec. Takže tam se zase až tak nemýlí.

P. Švejnoch 8.8.2017 8:45

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Předpokládám, že máte na mysli "volnoběžku" - protože vypínatelný volnoběh má spalovací motor v každém autě... Stačí otočit klíčkem do polohy "0". ;-)

Pokud skutečně máte na mysli "volnoběžku", pak ta se, mám za to, týkala jen nejvyššího rychlostního stupně...?

K článku obecně: Zdá se mi pošetilé vynášet kategorické soudy na základě spekulací médií (a že v tom jsou naše média fakt dobrá!).

Jo, a Wartburg 353 kombík se nejmenoval "Combi", ale "Tourist", nemýlím-li se.

J. Sova 8.8.2017 9:42

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Volnoběžku měl i Trabant. Jel jsem s řidičem, který měl půjčeného Trabanta, se kterým nikdy nejezdil. Lamentoval, že "zase vypadnul kvalt".

M. Prokop 8.8.2017 9:48

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Wartburg to měl na všechny kvalty, ale dalo se to vypnout.

Terminologie je jak kdo, máte-li klíček v poloze "O", nejde zapalování. Taky to u některých aut zamkne volant. Volnoběh by byl pomalý chod motoru bez zatížení.

Combi, Tourist, ono je jasné, o co jde.

Kategorické soudy jsou blbost, to ano, jak píšu výše.

P. Švejnoch 8.8.2017 10:01

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Co se týče vypínatelné "volnoběžky" u Wartburga, díky za informaci (i když nemyslím, že bych ji do příští debaty o Wartburgu udržel... :-) )

Hovořil jste o "vypínatelném volnoběhu" - nezbývá mi, než zopakovat, že "vypínatelný volnoběh" má v podstatě každý spalovací motor - v různých variacích tak, jak jsem to popsal.

Combi, Tourist - ono je jasné, oč jde, ale v takto "odborném" článku bych očekával i odborně správné detaily...

J. Novak 8.8.2017 19:19

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Volnoběžka u W353 byla zařazena do převodovky tak, že pracovala u všech rychlostních stupňů. Takže kdo uměl, používal spojku jenom pro rozjezd na jedničku, dál se dalo docela pohodlně řadit bez spojky a převodovka tím nikterak netrpěla. Je to rozdíl mezi Trabantem, kde byla volnoběžka zařazena za čtvrtý rychlostní stupeň.