Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Prokop 8.8.2017 8:22Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých S autobusem v zásadě souhlasím, ale co se Wartburku konkrétně a dvoutaktů obecně týče, fakt brzdí motorem dost špatně, Warťas měl ještě i (vypínatelný) volnoběh, to pak nebrzdil vůbec. Takže tam se zase až tak nemýlí. |
P. Švejnoch 8.8.2017 8:45Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých Předpokládám, že máte na mysli "volnoběžku" - protože vypínatelný volnoběh má spalovací motor v každém autě... Stačí otočit klíčkem do polohy "0". ;-) Pokud skutečně máte na mysli "volnoběžku", pak ta se, mám za to, týkala jen nejvyššího rychlostního stupně...? K článku obecně: Zdá se mi pošetilé vynášet kategorické soudy na základě spekulací médií (a že v tom jsou naše média fakt dobrá!). Jo, a Wartburg 353 kombík se nejmenoval "Combi", ale "Tourist", nemýlím-li se. |
J. Sova 8.8.2017 9:42Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých Volnoběžku měl i Trabant. Jel jsem s řidičem, který měl půjčeného Trabanta, se kterým nikdy nejezdil. Lamentoval, že "zase vypadnul kvalt". |
M. Prokop 8.8.2017 9:48Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých Wartburg to měl na všechny kvalty, ale dalo se to vypnout. Terminologie je jak kdo, máte-li klíček v poloze "O", nejde zapalování. Taky to u některých aut zamkne volant. Volnoběh by byl pomalý chod motoru bez zatížení. Combi, Tourist, ono je jasné, o co jde. Kategorické soudy jsou blbost, to ano, jak píšu výše. |
P. Švejnoch 8.8.2017 10:01Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých Co se týče vypínatelné "volnoběžky" u Wartburga, díky za informaci (i když nemyslím, že bych ji do příští debaty o Wartburgu udržel... :-) ) Hovořil jste o "vypínatelném volnoběhu" - nezbývá mi, než zopakovat, že "vypínatelný volnoběh" má v podstatě každý spalovací motor - v různých variacích tak, jak jsem to popsal. Combi, Tourist - ono je jasné, oč jde, ale v takto "odborném" článku bych očekával i odborně správné detaily... |
J. Novak 8.8.2017 19:19Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých Volnoběžka u W353 byla zařazena do převodovky tak, že pracovala u všech rychlostních stupňů. Takže kdo uměl, používal spojku jenom pro rozjezd na jedničku, dál se dalo docela pohodlně řadit bez spojky a převodovka tím nikterak netrpěla. Je to rozdíl mezi Trabantem, kde byla volnoběžka zařazena za čtvrtý rychlostní stupeň. |