27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Jízdenková loterie

Zkoušeli jste někdy dojet vlakem dál než na Kokořín? Dejme tomu do sousedního státu nebo třeba až za jeho hranice? (Mimochodem: z Břeclavi jsou Maďarsko, Slovinsko i Chorvatsko pořád blíž než ten Kokořín.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Trick 8.8.2017 15:49

Měl byste si ujasnit své žvásty

"Já vlakem jezdím, ale pouze RJ nebo Leo"

Ano, v roce 2015 měl Jančura takové problémy s klimatizací, že mu Drážní úřad pohrozil odebráním průkazů způsobilosti.

A. Trick 8.8.2017 10:33

Re: To je Váš problém,

Píšete, že vlakem nejezdíte, takže jste zřejmě výborně informován.

J. Vavruška 8.8.2017 13:26

Re: To je Váš problém,

Dostatečně informován na to, aby nic podobného neriskoval :-) Já vlakem jezdím, ale pouze RJ nebo Leo. Po zkušenostech se státními dopravci už to ani nezkouším, ani v první třídě (která vypadá skoro stejně jako "dvojka" Regiojetu, akorát je v ní desítky let nemytý prach a usazeniny na oknech).

A. Trick 8.8.2017 16:29

Re: To je Váš problém,

A Railjet jste už vyzkoušel? Víte, že DB odmítly Jančuru kvůli nespolehlivosti?

J. Lepka 8.8.2017 11:05

Milý Tricku,

jste zřejmě nadšený šotouš. I s tím se dá žít, ale nepodstrkujte ostatním své nadšení. Je sice nesporně pravda, že se za poslední čtvrt století u dráhy mnohé změnilo k lepšímu, leč problém zůstává ve zkostnatělém byrokratickém přístupu, který si všichni tzv. národní dopravci přinesli z 19. století, resp. nástupnické státy po rozpadu R-U. On už ten název modrá armáda leccos vysvětluje a fakt, že se o ajznboňáky zásadně opírají tzv. odboráři je signifikantní. Můj děda byl ajznboňák od roku 1916 do r. 1948, při vyřizování pozůstalosti jsem našel volnou jízdenku KuK Reichsbahn, nejen na všechny vlaky v monarchii, ale i na lanovky a lodní trajekty. Takže EU má sakra co dohánět.

J. Schwarz 8.8.2017 8:12

Obávám se

že žádáte kozla aby vám vypěstoval zelí. Většina evropských drah je státních, je dotovaná a podléhá byrokracii. Tady se vám EU angažovat nebude, kdepak! Té přece záleží na zvýšení byrokracie a vlivu úřadů, a tak se vloží do problému roamingu - který jistě byl s logikou a jednotným evropským trhem na štíru, ale provozován soukromými společnostmi - kdyby byly telekomunikace státní nehnula by EK prstem.

J. Vavruška 8.8.2017 9:36

Roaming (Re: Obávám se)

Obávám se, že brutální způsob řešení euroroamingu je a od začátku byl úmyslně vymyšlen tak, aby byl ekonomicky nesmyslný. Vede ke dvěma věcem: za prvé bude postupně likvidovat virtuální operátory (na některé roamingové služby musí operátor doplácet, protože EK nařízená struktura cen neodpovídá struktuře poplatků mezi operátory), za druhé až virtuálové zkrachují, primární operátoři budou argumentovat ekonomickou neudržitelností takového stavu a EK jim poslušně přihraje model, ve kterém si opět přijdou na své, tentokrát bez dotěrných virtuálů (pro ně se pod nějakou dostatečně věrohodně vypadající záminkou změní legislativa, aby se snížilo riziko zakládání nových konkurentů).

Je zajímavé, že roaming funguje například v takových zemích jako je Čína, a to pochopitelně v síti jednoho operátora. Každá provincie je roamingovou zónou. Zhriúba to odpovídá velikosti evropských zemí - například Chongqing je rozlohou zhruba velký jako ČR, na počet obyvatel cca 3x větší. Můžete mít levný tarif, jen ve své domovské zóně (potom si ale při návštěvě třeba Pekingu vůbec nezavoláte, není to jako u nás volitelná část tarifu). Ten je levnější než u nás, ve všech třech základních parametrech. Nebo si zvolíte celostátní tarif, a ten je pak pochopitelně dražší. Ale nikdy není tak drahý, jako roamingové šílenství v Evropě (ceny do začátku roamingové regulace, nebo dnes třeba ceny pro Švýcarsko).

J. Prikner 8.8.2017 5:32

I v Česku je to problém, mám sice in50 kartu , ale ta platí jen pro vlaky ČD. Jízdenky ČD neplatí na RegioJet či jiných dopravců, jedu-li například do Ostravy s ním a chci přestoupit na ćasově navazující osobní ČD vlak, musím si koupit v pokladně jízdenku nebo s příplatkem u průvodčí ve vlaku. Tady má MD co vymýšlet, nehledě na to, mam-li koupenou jízdenku na Regio a vlak mi ujede, mohu si s ní jen... A koupit si ji. Na rychlík ČD. Nehledě na to, že mám-li okolo Prahy !jízdenku PID na 3.okruh a do Kralup jezdil privát, pak ten ji neuznával a já si nevšiml že to není ČD , tak jsem musel platit a více jsem si příště dával pozor, myslím že už ani nejezdí. Mimo ČD dopravci nedojde-li k cenové a platební integraci jen vyžírkové na výnosných tratích.

A. Trick 8.8.2017 9:07

Máte naprostou pravdu

Ministerstvo dopravy žalostně selhává. MD se rozhodlo, že rychlíky Most - Plzeň místo ČD bude provozovat soukromník GWTR. Ten jízdenky ČD neuznává. Jezdí s vyšším tarifem. Nakoupil v Germanistánu vyřazené motoráky, které mají již najeto miliony kilometrů. Takže tam kde to jde místo těchto rychlíků cestující používají jiné vlaky ČD.

Výsledek? Dražší a horší služby. No hlavně, že máme konkurenci!!!

V. Braun 8.8.2017 2:24

Můžu potvrdit

Moc vlakem běžně nejezdím, nicméně právě tuto sobotu jsem jel na rychlo z Vídně do Prahy, odjezd kolem jedenácté v noci, příjezd kolem čtvrté ranní. Pominu cenu 70 EUR, vem to čert, ale co za tu cenu ČD nabízejí to je tedy dílo.

Místenka Vídeň Praha, nemožná, prý jen do Berlína. Když jsem se zeptal, jak poznám, že na místo je místenka do Berlína vystavena, tak jen tak, že někdo přijde a řekne že je to jeho místo. Vagóny staré a bez zásuvek 220. V kupé jely dvě holčiny studentky. Po odjezdu z Vídně nás český průvodčí zkontroloval i holčiny se uložily ke spánku, aby je ani ne za hodinu po přejetí hranic jiný český průvodčí vzbudil, rozsvítil a znova zkontroloval. Když odešel tak jedna nevěřícně řekla (původně anglicky) "proboha, tady kontrolují jízdenky dvakrát. To je tedy specificky mizérie ČD. Složitost s kupováním nějakých náročnějších mezinárodních jízdenek je ještě k tomu.