16.6.2019 | Svátek má Zbyněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


ANALÝZA: Evropa kráčí do nesvobody



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 43, poslední: 29.7. 2017 8:06, přehled diskusí

:
Autor: L. Popovský Datum: 29.7.2017 8:06

Nikdo nejsme dokonalý. Oceňuji, že dokážete uznat chybu. Ten článek Vám dal jistě mnoho práce a je moc dobrý, jakkoliv se vším nesouhlasím. Přesto jsem jej po přečtení té věty málem přestal číst.

Re: :
Autor: J. Machotka Datum: 29.7.2017 7:44

Dobře, děkuji za vysvětlení. Pokusil jsem se objasnit, co jsem tím mínil a uznávám, že zvolená forma nebyla z nejšťastnějších. To se mi stává a měl bych si na to dávat pozor.

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,:
Autor: J. Machotka Datum: 29.7.2017 7:37

Dobře, přesvědčil jste mě. Slibuji, že si to dám do seznamu témat. Být v něčem řekněme sedmý nebo desátý v republice je výzva, které se těžko říká ne.

Předpokládejme, že se tak stalo a že se potvrdí to, co je minimálně velice pravděpodobné, tj. že jsme podepsali smlouvu, která je pro nás nevýhodná - smyslem studia smlouvy je hlavně to, zjistit v jakých přesně bodech. Co dál?

Podělíte se o svůj názor, jak se v dané situaci zachovat?

:)))))))))))))) :
Autor: J. Kanioková Datum: 28.7.2017 23:55

:
Autor: L. Popovský Datum: 28.7.2017 23:27

Četl jste tohle? Multikulturalismus jako politické náboženství. http://casopisargument.cz/2017/01/12/multikulturalismus-jako-politicke-nabozenstvi/

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 28.7.2017 23:22

Ne, dočasná opatření se týkají EU jako celku, protože migrační politika je v kompetenci EU. A o tom, že politika v tomto směru má být jednotná pro celou EU jsou tam kolem citovaného odstavce další a další. Já citoval jen ten, který se vztahoval přímo k problému zde diskutovanému.

Fakt si ty dvě smlouvy, co se dohromady kupodivu jmenují Lisabonská smlouva, přečtěte.

I když nedělám si moc naděje. Už když se schvalovala, tak jsem dohromady potkal asi tak pět lidí, co ji četli celou. A to jsem se bavil převážně s těmi, co ji číst měli. Rozhodovali o ní. Od té doby se tento počet moc nezvýšil. Roky, už když se jmenovala Ústava pro Evropu, když se Merkelová ptala všech předsedů vlád, zda by jim vadilo, kdyby její právníci tuto ústavu přepsali do novelizace základních smluv EU a všichni bez výjimky jí odepsali, že nevadilo, tak ji nikdo nečetl.

Curzio Malaparte:
Autor: P. Han Datum: 28.7.2017 22:29

popsal totalitní stát velmi jednoduše:

„To je stát, kde to, co není zakázané, je povinné.“

:
Autor: L. Popovský Datum: 28.7.2017 22:07

Chtít může, dostat nesmí. Takto dohoda nezněla.

Uvážlivý hlas rozumu z článku přímo prýští:
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 21:59

jenom si nejsem tak moc jist, zda hlas rozumu je to, co nám pomůže proti EU v současnosti již naprosto diplomaticky řečeno "nerozumné" nejen v punktu připrchlíků.

Když se podívám, kdo je v EU u vesel, tak je to převážně rudozelená levičácká - jak se píše "neomarxistická" - skvadra vyznačující se zejména jednak pozoruhodnou neschopností řešit zásadní a podstatné problémy (namátkou zadlužení Ŕecka, Itálie, Španělska a s tím související povýtce politický projekt eura, problém invaze muslimských připrchlíků a ochrana hranic, přesun výroby mimo EU, dotace křivící trh), jednak stejně pozoruhodnou pitomostí, s jakou blbne s globálním oteplováním (pardon, oteplování padlo, teď je to změna klimatu) a bojem proti CO2 a s vydáváním nenjnemožnějších regulací a předpisů (žárovky, rtuťové teploměry) místy až hovadných.

A neposlední řadě tahle skvadra útočí na zbytky suverenity jí podřízených gubernií, opakovaně se séře do věcí, po nichž jí kulové (reforma soudnictví v Polsku) a s neskutečnou drzostí hodlá zamuslimit státy dosud nezamuslimené násilným importem nelegálních migrantů a stále sní vlhké sny o Spojených státech evropských stejně "demokratických" jako nynější EU pochopitelně pod jejich knutou.

No a naprosto nejsem přesvědčen, že s touhle rudozelenou arogantní bandou má vůbec smysl uvážlivě jednat. Samozřejmě zkusit se to může - podle hesla politik udělá dobrou věc až když se pokusí o všechny možné věci špatné - ale tady je na místě říct akorát své stanovisko, neustoupit a nechat ty pitrysy, ať prskají. A kdyby prskali přespříliš, vypadnout - horší než v EU to politicky být nemůže a hospodářsky n tom budem taky víceméně stejně.

A pokusy o získávání spojenců v EP při našich necelých třech procentech hlasů jsou srandovní a nakonec EP je jenom stafáž dodávající zdání demokracie.

:
Autor: L. Popovský Datum: 28.7.2017 21:44

Kopnutí spočívalo v tónu. Cituji. "Ale euroskeptici jako IVK vlastně o žádnou dohodu nestojí, že?"

Re: :
Autor: J. Jurax Datum: 28.7.2017 21:29

Souhlas. Včetně té devalvace.

Re: Vyjednávat?:
Autor: Z. Rychlý Datum: 28.7.2017 21:13

Čexit ano, jsem pro, ale komise po nás bude chtít všechno zpátky, dále nadřazené soudnictví z Haagu, a taky zaplatit předem všechny budoucí závazky do roku 2025. Budou nám házet klacky pod nohy jako Britanii. Tohle ovšem nemusíme ekonomicky vydržet. Pomsta Bruselu by byla docela likvidační.

Re: Lepší diktátor na hradě, nežli islám v podhradí!:
Autor: Z. Rychlý Datum: 28.7.2017 21:07

Hm. A co jestli Macchiavelliho četli mohamedáni taky?

Nekráčíme do nesvobody, už v ní jsme !:
Autor: J. Kanioková Datum: 28.7.2017 19:52

Bruselské politbyro si postupně přivlastnilo tolik moci, která si přitahuje specifické lidi. Nenápadně, salámovou metodou se vlamuje do všech zákoutí lidské existence. Cílevědomě, krok za krokem ukrajuje z naší suverenity za pomoci mediální masáže i vzdělávacího systému, zvláště přes "humanitní obory". Ideologie, podvodně zvané „liberální levice“, ovládají vysoké školství euroamerického světa a produkují desetitisíce duševních klonů.

Je to Eurodiktatura a i migrace jí přišla vhod.. Ztráta etnické homogenity jí dává další možnosti, jak vnutit společnosti to, co by jí jinak neprošlo.. EU nemá žádnou koncepci bezpečnosti, nechá se vláčet neviditelnými bohy finanční moci a s diktátem globalistických neomarxistických pravidel jsme se dostali na rozcestí, zda podlehnout a podvolit se, nebo zda naše kultura ještě najde sílu vrátit se k hodnotě vzájemně uznávaných národních zájmů

Re: Vyjednávat?:
Autor: J. Machotka Datum: 28.7.2017 19:27

Děkuji za odpověď.

Nemyslím si, že by veřejnost v ostatních zemích většinově byla pro záplavu uprchlíků. Spíš je to tak, že tento názor buď nikdo nereprezentuje a nebo jej reprezentuje způsobem, který je převážné části oné veřejnosti odporný.

Tím, že si zameteme před vlastním prahem, můžeme inspirovat i podobně smýšlející jinde k témuž. Samozřejmě, někde (Švédsko) už může být pozdě.

K okamžitému jednostrannému zastavení čerpání EU dotací ze strany ČR nepotřebujeme nic, než vlastní rozhodnutí a ať už budeme vyjednávat či konat, jak navrhujete Vy, naši pozici to posílí.

Re: :
Autor: J. Machotka Datum: 28.7.2017 19:10

Děkuji za odpověď. Poskytl jste mi nahrávku na možný bonmot: já opravdu do nikoho nekopu, takže nevím, jak se chcete připojit. Ale nebojte, pochopil jsem, co míníte.

Přijímám výtku pana Popovského, že IVK do tématu zas až tak moc nepatří a pro článek je to rušivé. Možná byste mi ale mohli vysvětlit, v čem vidíte to "kopnutí". Já pouze konstatuji, že euroskeptici jako je např. IVK, mohl bych přidat i Svobodné, o žádnou dohodu s EU nestojí, protože EU je pro ně zlo, od kterého je třeba se co nejrychleji odstřihnout. Na tento názor mají plné právo, plně jej mohou prosazovat. Dle uvedeného výzkumu se zdá, že většina veřejnosti se zatím s tímto názorem neztotožňuje.

Za sebe říkám, že by bylo fér, kdyby nám nastínili též, jak si představují naši budoucnost, kdyby se tento názor realizoval, protože jinak se můžeme dostat do stejné situace jako GB po brexitu, kdy se ukázalo, že s touto možností vlastně nikdo ani moc nepočítal.

U nás na to nejspíš budeme připraveni o poznání lépe, ovšem je otázka, kdo bude v pozadí tahat za provázky. Vyjadřuji obavu, že to nejspíš povede k posílení autoritativních prvků, což nijak nevítám.

Nemám nicméně problém ani s tím přiznat chybu a omluvit se, pokud mi někdo z dotčených organizací vysvětlí, v čem jsou moje názory na ně mylné, popř. v čem je jejich tvrzením poškozuji. Byl bych ale mnohem raději, kdyby se polemizovalo nad tou, řekněme konstruktivnější částí tématu.

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,:
Autor: J. Machotka Datum: 28.7.2017 18:26

Děkuji,

:
Autor: L. Sindi Datum: 28.7.2017 17:46

Jak se rikalo za komancu "Stojime nad propasti.........udelali jsme velky krok kupredu".

Skoda ze jsme tech par let, kdy v Evrope byla opravdova demokracie stravili v podruci rusaku :(

Lepší diktátor na hradě, nežli islám v podhradí!:
Autor: P. Vaňura Datum: 28.7.2017 14:12

Záplava migrantů je ABSOLUTNÍ ZLO a je třeba se bránit VŠEMI PROSTŘEDKY! Včetně VÁLKY! Čtěte Machiaveliiho, tam to najdete.

Re: :
Autor: P. Lenc Datum: 28.7.2017 13:28

Pane Machotko i já se připojuji k tomu kopnutí do IVK i když se v podstatě omlouváte.Článek rozumný, ale domnívám se, že rozumný boj s EU administrativou je, bohužel, naprostá stráta času.Naopak, jediná rozumná strategie je jednoznačné odmítnutí i za cenu tzv. finančních postihů ze strany EU a naprosto jasný příklon, žádné lavírování, k V4.A pokud bude EU i nadále vydírat a vyhrožovat tak potom opravdu zbývá pouze čechxit.Totalitní prvky EU začínají převládat nad jakoukoliv rozumností.

Re: Konečně článek:
Autor: T. Hraj Datum: 28.7.2017 13:17

ad1) celkem souhlas. Ale tváří v tvář dvěma letům iracionální až absurdní imigrační politice západních zemí není, obávám se jak a o čem diskutovat. Je čas přikroči k suverénním rozhodnutím a naše partnery v EU o nich suše informovat (to je slušnost).

ad2) je to tu každý den. Ano, EK má formálně vzato mandát kvóty prosadit. Ale masová imigrace je pro nás otázka existenční, čili vzepřeme se této smlouvě i když to bude mít následky.

ad3) Výrok "IVK jen boří, snaha něco opravit je nulová" je možná pravdivý, ale jen pokud si do obou vět dosadíte jakožto předmět EU. Obecně, jak jste ho napsal, pravdivý není (IVK jistě nechce bořit například Český stát).

Re: :
Autor: J. Machotka Datum: 28.7.2017 12:14

Nebylo mým záměrem do nikoho kopat, ale Vaši výtku přijímám.

Napsal jsem to už před nějakou dobou - mezitím došlo k událostem v Polsku. Naprosto nechci hodnotit, na čí straně je pravda. Nicméně, zásah od EU přišel či přijde, jak je vidět a pokud opravdu platí teze, že tyto změny poruší rovnováhu mezi soudní a exekutivní mocí, může riziko tohoto zásahu mít nějaké důsledky.

I vzhledem k tomu, jak se zdá, že zásah bude vypadat, budou bohužel tyto důsledky spíše negativní a povedou k ještě větší eskalaci.

Do těch, co jsou již mimo vál:
Autor: D. Polanský Datum: 28.7.2017 12:09

se vždy lehce kope. Pokud byl Klaus u moci to bylo patolízalů.

Alespoň náznak pokusů o řešení:
Autor: D. Polanský Datum: 28.7.2017 12:07

Ale stále platí, že když se člověku někde nelíbí, tak se má snažit odtud vypadnout. Nevím, proč by to mělo být jiné v politice.

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,:
Autor: J. Machotka Datum: 28.7.2017 12:03

Nejprve, velice děkuji za velmi konstruktivní přístup k diskuzi.

Mám bohužel dnes jen málo času na reakce, tak jen stručně: předpokládám, že "dotyčnými členskými zeměmi" se zde míní ty "ve stavu nouze". Tato pasáž se tedy týká států, jako je Řecko či Itálie. O nás by pak byla ta "dočasná opatření", která ovšem v dané citaci rozkryta nejsou.

Re: Nechte toho,:
Autor: R. Langer Datum: 28.7.2017 11:43

Ano, ono to tak je totiž obecně, a jenom hlupák se strefuje s takovými nesmysly do vlastních řad. ;-)

Re: dobrá analýza, řešení stále ještě příliš opatrné:
Autor: R. Langer Datum: 28.7.2017 11:39

Asi tak.

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,:
Autor: R. Langer Datum: 28.7.2017 11:39

Kladl bych důraz zejména na to slovo DOČASNÁ. ;-)

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 28.7.2017 10:38

článek 78. Smlouvy o fungování Evropské únie

3. Ocitnou-li se jeden nebo více členských států ve stavu nouze v důsledku náhlého přílivu státních příslušníků třetích zemí, může Rada na návrh Komise přijmout ve prospěch dotyčných členských států dočasná opatření.

Rada rozhoduje po konzultaci s Evropským parlamentem.

https://www.mkcr.cz/doc/cms_library/ls-konsolid-2196.pdf

:
Autor: L. Popovský Datum: 28.7.2017 10:22

Nesouhlasím s větou: "Paradoxně to může být právě naše členství v EU, co může – snad jako jediné – tento trend zpomalit, i když patrně pouze za cenu oné zmíněné politické mobilizace."

Kopnutím do IVK jste svůj článek úplně zbytečně devalvoval.

Jinak souhlasím.