26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

KLIMA: Snad prezident Trump neustoupí

G7 summit, pod Etnou, v půvabné sicilské Taormině byl charakterizován řadou střetů mezi politickou korektností evropského politického establishmentu (Kanada a Japonsko k němu v podstatě implicitně patří) a antiestablishmentovými názory amerického prezidenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 3.6.2017 21:08

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Proč předpotopní (prase nerozporuji)?

J. Kyselková 3.6.2017 21:20

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Pane Prokope - protože tak se nemluví ! Předpotopní protože dědkovité. Ale nemusíme to pitvat.

J. Václavíková 3.6.2017 21:12

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Paní Kanioková je předpotopní prase. Podepisuji názor pana Šejny.

J. Kyselková 3.6.2017 21:23

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Pravdu má Klaus Václav.

J. Václavíková 3.6.2017 22:01

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Ano, chápu, že tohle je hlavní článek Vaší víry. Svět se na to bohužel dívá jinak, všechny odborné kapacity se shodují, že dochází ke GW a je vysoce pravděpodobně způsobeno lidskou činností. Také se shodují, že pokud se oteplování nezpomalí, přesáhne pravděpodobně kritickou mez, za níž se projeví pozitivní zpětná vazba a dojde k nevratným změnám.

Klaus je navíc tak hloupý, že nepochopil ani dosti zjevnou skutečnost, že globální oteplování má za následek klimatické změny, tedy že nejde o přejmenování, ale kauzální vztah.

Jinak polopatické vysvětlení GW zde:

http://technet.idnes.cz/globalni-oteplovani-grafy-dc2-/veda.aspx?c=A150703_165530_veda_pka

J. Brunner 4.6.2017 0:08

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

A tohle je Vaše víra.

J. Václavíková 4.6.2017 7:21

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Jistě, věřím více expertům než jurodivým Klausům.

J. Kyselková 4.6.2017 18:05

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

Ach jó ! Díky za vysvětlení. Trochu to zlehčuji a počasí se přizpůsobuji. S tím nehnu.

Z. Susnar 4.6.2017 7:13

Re: Ááá, klausofobové a klimafanatici zase mají orgasmus

J. Václavíková Souhlasim ...... ne jen prase ale jednokulacak

J. Pudil 3.6.2017 14:28

Přísloví......

Odborník se od diletanta jako je Ing. Klaus liší jen tím, že rozumí jen něčemu......

V. Čermák 3.6.2017 17:42

Re: Přísloví......

Ano, Odborník je ten, který ví Všecho o Ničem. A mimochodem, Vy jste Kdo? A Vy děláte Co?

M. Pivoda 3.6.2017 14:18

Za 10 let vytvoří více bohatství, než za minulé století

Kdo? No přece technologičtí podnikatelé, nikoliv úředníci. Záleží na úhlu pohledu řečníka daného jeho profesním původem. Zde jsou dva protiklady. Takže si vyberte:

1. Český bankovní úředník Václav Klaus, napsal dne 31. 5. 2017: "... Klimatický alarmismus je navíc nafoukaně zbohatlický západní pohled na svět. Je hrozivým atakem na rozvojové země, protože bohatý Západ absurdní brzdění ekonomického růstu nějakou dobu přežije. Rozvojové země nikoli.... "

2. O den později, 1. 6. 2017, jsem od významného amerického podnikatele Petera Diamandise (který založil Singularity Universitu a doučuje a povzbuzuje technologické podnikatele na celém světě) dostal předevčerem e-mail, kterým vyzývá podnikatele k akci: "We are living during the most extraordinary time ever in human history. Entrepreneurs are going to create more wealth for themselves and society over the next decade than we did during the entire 20th century. That's the promise of exponential technologies. ..." https://www.a360.digital/p/g14_0617_TL?utm_campaign=A360D+%E2%80%93+g14_0617_TL&utm_medium=email&_hsenc=p2ANqtz-9hRX3i0X8-aR40fHhp4GI5lPmxqI79r69dLaUNbtQ2yagzEDKQ74tHjfMAakruNoLD00HtUAWYhavJ_Odvtnw-l5Cn5Q&_hsmi=52636003&utm_content=52636003&utm_source=hs_email&hsCtaTracking=7ae09f33-3d2e-40ed-a246-a4bd55c06897%7Cf2a6ab96-619d-4279-a3bc-37b2d3f4bb74

P. Rada 3.6.2017 15:31

Re: Za 10 let vytvoří více bohatství?

Apel na rozvoj technologií má opodstatnění ale i mementa už ve své historii.

Opodstatnění dnes přináší jen obory jako informatika, elektronika, nanotechnologie.

Na druhou stranu už nemáme prakticky šanci objevit nové prvky periodické soustavy a sotva i zásadně nové fyzikální zákony. To podstatné co tvoří základ životní úrově - tedy efektivita těžby energie (EROEI) a množství surovinových zásob už celé století vykazuje v dominanci průběžně pokles. To vše i přes nesporný pokrok řady výše uvedených podpůrných technoogií které fakticky ale vedou zejména k růstu masivnosti těžby. Jaderné technologie které slibovaly celá dlouhá desetiletí nekorektně mnoho dnes stagnují či jsou dokonce už na ústupu. Právě proto ale padla řada dřívějších nadějí, že na novější a novější kouzla bude stále více sil.

Připadá mi to jako předvádění stále dokonalejších triků od kouzelníka kterému ale přes nespornou líbivost vystoupení klesá efektivní příjem za který si může pořídit potraviny na svou obživu.

Souhlasím ale s tím, že těžba neobnovitelného surovinového bohatství právě v součastné době co do masivnosti ještě graduje. To co relativně stagnuje až degraduje jsou geneticky zakotvené vlastnosti lidí jako je houževnatost, skromnost ale mnohde už i vzdělanost kterou právě vytlačuje rostoucí míra snadno nabytého materiálního bohatství. Leckde pak oproti rozvoji vzdělanosti nabývá vrchu dogmaticá náboženská víra či okázalé pohodlí přerůstající až bezohlednost jako výraz víry konzumní a oba trendy parazitují na úkor vůči šancím příštích generací.

M. Pivoda 3.6.2017 16:21

Zajímavý diskusní příspěvek Pavla Rady. Ale chybný.

Necítím se kompetentní komentovat všechna odvětví ekonomiky, doporučím zde raději již pět let starou knihu Petera Diamandise "Abundance" (vygooglujte si ji, prosím).

Já jsem sledoval především vývoj oboru tzv. umělé inteligence. Proč? Moje první výzkumná zpráva (ve spoluautorství s doc. Václavem Polákem) pochází z roku 1988! Z tohoto titulu si dovoluji zcela zodpovědně upozornit, že ty technologie, které přijdou v následujících několika málo letech a dekádách, zatřepou celou lidskou společností.

Vidím fantastické příležitosti ve prospěch, ale současně mám i velké obavy ze zneužití těch technologií právě proto, že se (zejména v Česku) tak málo o tom tématu ví. Zde na Neviditelném psovi zveřejňují zhovadilé názory českého bankovního úředníka Klause místo toho, aby někdejší český sci-fi spisovatel Neff zde dělal osvětu o nadcházející nevyhnutelné budoucnosti.

M. Prokop 3.6.2017 21:10

Re: Zajímavý diskusní příspěvek Pavla Rady. Ale chybný.

Na tu osvětu k uchechtání stačíte vy, nemusí ještě i Neff.

L. Novák 4.6.2017 10:25

Re: Zajímavý diskusní příspěvek Pavla Rady. Ale chybný.

:-D No jo, to jsou oni, co zaníceně dělají "osvětu"... Na netu se jim říká trollové a zbavit se jich lze jen technickými prostředky. Rada a spol.

Z. Lapil 4.6.2017 11:04

Re: Zajímavý diskusní příspěvek Pavla Rady. Ale chybný.

Myslím, že science fiction na panu Neffovi (mám jeho knížky rád) opravdu nezávisí. Snad všechno, o čem si tu povídáme, včetně umělé inteligence, rozebrala a rozebírá na prvočinitele už od dob, kdy se tak ani nejmenovala. Vlastně i ten Golem a Frankenstein jsou umělé inteligentní bytosti. Neffův dědek Čuchák zas má umělé málem všechno kromě inteligence.

M. Pivoda 4.6.2017 15:41

Sci-fi a Ondřej Neff

Obdivujete-li minulé sci-fi knihy O. Neffa, pak je to v pořádku. Na svou dobu byly dobré.

Dnešní problém s O. Neffem (a mnoha dalšími diskutujícími) je ten, že zatímco některé sci-fi se již naplnily (například mobilní telefony a internet) a některé se překotně naplňují, Neff a zde diskutující si toho vůbec nevšimli.

Další důležitá okolnost spočívá v tom, že Ondřej Neff se přesunul do role komentátora každodenních politických událostí v Česku, a tím pádem mu již nezbývá energie, aby sledoval technologický vývoj.

Jako komentátor české politiky je docela dobrý, ale jako komentátor technologického vývoje je už v kategorii "mizerný".

Z. Susnar 3.6.2017 14:15

Jsem rad ze vas prispevek je slusneho razu pane E. Erat

Kdyz mate tu moznost se zeptat mudrce sveta Klause zeptejte se ho a i on jako rusofil vam odpovi ze jste poradnej blb sesrate:):) Jinak jste slusnej kdyby jste to napsal o Donatovi,tak uz jste udanej on totiz jako vy je udavac nezralej muzi

E. Erat 3.6.2017 16:43

Re: Jsem rad ze vas prispevek je slusneho razu pane E. Erat

Od hermafrodita Baldové,Sohorové,Susnara v jedné osobě, mi to opravdu těší. Vy už jste i s tou knihou v trávícím traktu možná i to bájné čtvrté pohlaví.

J. Růžička 3.6.2017 12:16

V jediném bodu s panem Klausem nesouhlasím

A sice v tom, že všichni rodiče nechají krmit uši svých dětí těmi idiotskými klimaalarmickými fantazmagoriemi. U nás jsme dali jasně najevo, že s takto pojatým "vzděláváním" našich dětí nesouhlasíme, ani si ho nepřejeme. A světe div se, ředitel školy i učitelé bez větších výhrad šíření klimaalarmických kravin velmi výrazně omezili. K naší spokojenosti a zdárnému vývoji myšlení našich dětí. Klimaalarmisté všech zemí - vyližte si prdel.

M. Šejna 3.6.2017 13:32

pane Růžičko

napište nám sem prosím příklad nějaké té "klimaalarmistické fantasmagorie" kteou pan učitel v té vaší škole omezil.

P. Manda 3.6.2017 19:08

Re: pane Růžičko

Klimaalarmisté všech zemí - vyližte si prdel. správně pane Růžičko. Jasné šejna.

M. Šejna 3.6.2017 21:00

Svobodo

já se ptal pana Růžičky na konkrétní věcí. Takže se neserte do diskuze, když neznáte odpovědi, a táhněte si vylízatu tu vaši spradlavou prdel. Jasné, Svobodný?

J. Pospíšil 3.6.2017 11:50

Pouze jeden zorný úhel..

Pan prof. Klaus by měl hodnotit významné světové kroky nejen z jednoho úhlu pohledu.

Chybí mu širší rozhled.

Z. Susnar 3.6.2017 14:18

Re: Pouze jeden zorný úhel..

Hlavne mu chybi mozek Na zlodejny ho ma vyvynutej,ale na pocasi ma mozecek kurete a nebo Erata Donata i Kovaricka to jsou pravi Klausovci blby jako poleno:):)

M. Šejna 3.6.2017 10:47

globální teploty od roku 1998 do roku 2015 nerostly?

Podle pana Klause globální teploty „vydržely“ od roku 1998 do roku 2015 nerůst. A prý jestli

jsou k dispozici nějaká nová data a fakta, tak jen o tom, že se modely klimatologů stále více mýlí.

Pan Klaus žije ve velkém omylu. Lineární trend globalních teplot mezi roky 1998 až 2015 je 0,14°C za dekádu. Kdyby tento "nerostoucí" trend vydržel celé století, oteplilo by se za sto let o 1,4°C.

Ještě divočeji vypada porovnání let 1997-1998 z roky 2015-2016, kdy proběhly velmi silné epizody El-Niňo. Roky 1997-1998 měly teplotní odchylku +0,56°C od průměru 20.století. Roky 2015-2016 ale už dosáhly odchylky +0,88°C. Takže stejně ElNiňo bylo v letech 2015-2016 o 0,32°C teplejší, než ElNiňo 1997-1998.

Klimaskeptici dlouho žili v bludu, že oteplování se zastavilo. Jenže tohle se dalo tvrdit do rokui 2014. Rokem 2015 oteplování "přeskočilo" na vyšší úroveň a poslední tři roky mají teplotní odchylky opravdu nezvykle vysoké: 2015 +0,86°, 2016 +0,91°, 2017 +0,90°C. Propomínám, že průměrná odchylka let 1998-2014, což je to klimaskeptiky oblíbené období "neoteplování", mělo průměrnou odchylku +0,57°.

J. Kombercová 3.6.2017 11:28

Re: globální teploty od roku 1998 do roku 2015 nerostly?

Celý život se domnívám, že příroda si dělá, co chce. A to je můj život delší než období, s kterým operujete vy.

A teď si srovnejte časovou přímku "života" planety Země s obdobím svého života, a abych nebyla hnidopich, tedy s obdobím, po které se teploty či klima zaznamenávají.

Všechno je jinak.

P. Rada 3.6.2017 12:17

Re: globální teploty od roku 1998 do roku 2015 nerostly?

Ano dnes začíná být všechno jinak. Končí čtvrtohory s tři miliony let rozkolísaným metastabilním stavem planety a skokem nastává Antropocén. Tedy zas idylické období kdy se ani Milankovičovy cykly nebudou příliš na podnebí projevovat.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png

Problém je však právě rychlost té změny kterou planeta nezaznamenala od období PETM - tedy už 55milionů let. Jen stabilní biosféra totiž dokáže být úživná a dnes je přitom na planetě víc jak 7miliard lidí kteří se všichn chtějí mít alespon jak my kteří bychom ale v průměru už dlouhodobě potřebovali třiapůlkrát větší planetu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ekologick%C3%A1_stopa

P. Rada 3.6.2017 12:07

Re: globální teploty od roku 1998 do roku 2015 nerostly?

Obdivuji Vaší datovou preciznost. Můžete se ale velice mýlit ve smyslu předpokládaného omylu u V.K.

Spíše mám za to, že tento pán uměle a velmi promyšleně slovíčkaří s pojmy a daty jen aby se dostalo jeho jméno na odiv at to stojí co to stojí. Třeba i celospolečenský rozvrat. Historie je přeci plná právě takovýchto původně bezcitných dušiček co se z nich vyklubala působením neobvyklé mocenské pozice ničivá monstra.

Původně jen malé zdánlivě nevinné deviace dosebezahledění - v mírné formě lidská přirozenost potřeby základní empatie/obdivu - začínají vadit zejména ve chvíli, kdy dotyční dostanou moc a společnost dovedně (díky jinak nadprůměrné inteligenci) vmanipulují např. do diskuse kterou ale sami moderují.

Třeba zdali se vůbec otepluje či nikoliv - namísto toho aby diskuse pokročila do fáze hledání optimálních opatření na zmírnění dopadů hrozícího problému - natož aby se vůbec něco začalo konkrétně realizovat.

Právě o postoji na dlouhodobé nebezpečí nereflektovat a co možná hned získávat pohodlné body je založen úspěch T. Právě jemu proto fandí podobě založený K. V obou případech takovým tleská zejména stupidně se chovající konzumní společnost která sama nasycena ráda vidí na velitelském můstku velmi sebevědomé náčelníky a nechce se obtěžovat přemýšlením co se fakticky při tomto divadle děje a jaké dopady to bude mít zítra.