29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

KLIMA: Snad prezident Trump neustoupí

G7 summit, pod Etnou, v půvabné sicilské Taormině byl charakterizován řadou střetů mezi politickou korektností evropského politického establishmentu (Kanada a Japonsko k němu v podstatě implicitně patří) a antiestablishmentovými názory amerického prezidenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 4.6.2017 10:49

Re: globální teploty od roku 1998 do roku 2015 nerostly?

Nemáte-li vyřešeno, zda se otepluje či nikoliv, a to nemáte, protože Klaus, Kremlík, já a mnozí další, je možná důležité "hledat optimání řešení na zmírnění hrozícího problému, ale určitě je VELMI předčasné ta opatření realizovat. Notabene když nejen že nepanuje elementární shoda na tom, že opatření jsou potřebná, ale ani na tom, jsou-li popřípadě účinná.

Dejme tomu, že ano: klima se otepluje. Ano, CO2 stoupá. ALE: souvisí to spolu? A je to vůbec špatně?

M. Pivoda 3.6.2017 9:30

Svět se nachází ve velmi nebezpečném stavu

Minulá Klausova ekonomická teorie přivedla Česko do stavu montovny. Další Klausova teorie, tentokrát z oboru klimatologie, by mohla pohřbít celou zeměkouli. Na její prosazení, ale naštěstí nemá český trpaslík dostatečný vliv. Spoléhá proto na Trumpa.

Podstatné je dnes to, že včera inovátor Elon Musk, po Trumpově odstoupení od klimatické dohody, přestal fungovat jako Trumpův poradce.

Amerika je teď dokonale rozštěpená a to je pro další vývoj světa velmi nebezpečné.

L. Novák 3.6.2017 10:14

Re: Svět se nachází ve velmi nebezpečném stavu

Pane doktore Chocholoušku, pospěšte si, prosím! Jeden váš pacient tady zamořuje diskuse rudozelenými žvásty! :-)

S. Donát 3.6.2017 10:17

Re: Svět se nachází ve velmi nebezpečném stavu

Pobíhá jich tady víc. Měli by si vzít velkou síť :-)

P. Rada 3.6.2017 11:28

Re: Svět se nachází ve velmi nebezpečném stavu

Pokud bude společenský systém postaven tak, že kdejaký řidič autobusu, strojvedoucí či pilot letadla budou muset projít adekvátními psychotesty kdežto politici kteří nesou odpovědnost za daleko větší počty lidí mohou i vrcholné funkce zastávat bez prověření bude svět jednou nohou nakračovat do propadti.

Je totiž velice pravděpodobné, že zláště pro některé povahové odchylky které na soukromé úrovni tolik nevadí vstupují dotyční do politiky kde jsou už ale celospolečensky velmi nebezpeční.

https://www.youtube.com/watch?v=PpMJkaf117g

R. Tesařík 3.6.2017 10:46

Re: Svět se nachází ve velmi nebezpečném stavu

Vy jste mudrlant, to teda jo.

M. Pivoda 3.6.2017 10:54

Nebezpečné myšlenky?

Domníváte se, že i za mudrování by bylo v Česku možno zbavit člověka občanských práv?

Já už jsem to v podstatě zažil, když jsem se v minulosti ústně snažil pomoci perspektivnímu českému projektu obecné umělé inteligence.

P. Manda 3.6.2017 19:11

Re: Nebezpečné myšlenky?

to byla ironie !

Z. Lapil 4.6.2017 10:33

Re: Svět se nachází ve velmi nebezpečném stavu

Názorově rozštěpená Amerika mi rozhodně přijde méně riskantní, než názorově jednotný tábor míru a socialismu.

V. Javora 3.6.2017 9:28

Ano, také doufám.

Ano, také doufám, že vydrží. Bohužel, mlčící většina, která se jen distancuje a nerozbíjí výlohy, znamená v dnešní otrlé době jen malou podporu.

L. Novák 3.6.2017 9:04

Indové už žádné žárovky nepotřebují. Používají LEDky...

:-) No ale jinak má autor článku samozřejmě pravdu, výplach mozků zelenou propagandou je srovnatelný (a možná i nebezpečnější) s všudypřítomnou propagandou bolševickou (ovšem v podmínkách totalitního komunistického systému držícího přísný dohled nad tím, aby se konkurenční myšlenky nemohly dostat k uším občanů...

J. Uherek 3.6.2017 8:33

Čí zájmy hájí?

Tak je třeba si položit otázku. Potenciál zlepšování tradičních technologií je podstatně menší a z obchodního hlediska vybízí k větší spotřebě než potenciál nových technologií i těch dosud neobjevených, které nabízejí vyšší využití možných tradičních i netradičních zdrojů , které zároveň méně zatěžují životní prostředí. Na různých scénách proti sobě stojí dvě zájmové skupiny více či méně organizované hájící tyto tradiční nebo nové technologie a přístupy. Trump jak je vidět hájí ty tradiční. Já jsem pro nové technologie, které mohou znamenat většì zaměstnanost, vyšší účinnost a ochranu životního prostředí, možná právě proto, že mohou být podporovány z veřejných zdrojů, pokud budou prosazovány politicky. Proto si myslím, že vůbec nejde o to, zda se klima otepluje nebo ne, ale o to kam plynou zisky z těch kterých technologií a k čemu jsou využívány veřejné prostředky. Ti tradiční se drží zuby nehty a jsou dobře zakotveni.

L. Novák 3.6.2017 9:12

Re: Čí zájmy hájí?

To je ale naprostý nesmysl! Naopak, dotace likvidují konkurenci i ve výrobě elektřiny a vedou k likvidaci tradičních oborů výroby (nejenom) elektřiny. Způsobují naprostý ekonomický chaos tím, že administrativně - buzeračním rozhodováním "shora" zavádějí do praxe nesmysly, o které by jinak nikdo nestál. Viz nedávné idiotské upřednostňování "úsporných žárovek" (kompaktních zářivek) cestou zákazů a příkazů, které způsobilo jen ekonomické i ekologické škody.

A to je jeden příklad z milionu. Zelení socialisté jsou stejná pakáž, jako ti rudí. Jenom se schovávají za pseudoekologické bláboly.

J. Hruška 3.6.2017 9:28

Re: Čí zájmy hájí?

Josefe, ptáte se "Čí zájmy hájí?" a odpovídáte si propagandou zkomolenou terminologií. Vyumělkované "potenciály", skutečné ceny zamaskované, nové "přínosy" zveličené, propagandou vytvářený antagonismus mezi "starým" tradičním a "novým" progresivním, nic podobného není pravda. Bohužel Váš pohled je zastřen revolučním oparem "Dialektického materializmu" aniž se k tomu přiznáte. Zdař Bůh, taky Josef.

J. Uherek 3.6.2017 9:53

Re: Čí zájmy hájí?

Jako byste chtěl také říci, že životní prostředí není nadměrně znečistěné. Jakoby samočistící schopnost prostředí byla dostatečná. Jak jinak tomu čelit, než nižší spotřebou, využíváním úsporných technologií a ukázněným , uvědomělým používáním věcí kolem nás? Já jsem se v mládí naučil, že co do lesa přinesu to z něj mám odnést (mám na mysli různé obaly, aby bylo jasno). Dnes to mnohde vypadá, že lidé svobodně odhazují cokoliv kamkoliv a domnívají se, že tím vytvářejí pracovní místa pro ty, kteří by po nich mohli uklízet. Analogicky by se to dalo vztáhnout na jakoukoliv lidskou aktivitu. Je toto ten správný přístup? Nebo je správnější vést společnost k ohleduplnosti k prostředí, k střídmé spotřebě čehokoliv a k domýšlení důsledků naší činnosti? Celkově je to otázka filozofická tudíž politická.

L. Novák 3.6.2017 10:26

Re: Čí zájmy hájí?

Jo, jo, a k tomu nám ještě Zeměkouli rozrývají přemnožená divoká prasata, protože zelení magoři jim připravili svou politikou nedozírné lány řepky (povinné přidávání MEŘO do benzínu a nafty), kukuřice (dotace na bioplyn z biomasy), tak teď budou prudit zase s nějakými malichernostmi... Už ani houby nerostou, jako zamlada!

Jo, k tomu znečištění. Vy asi nepamatujete rozsah a míru plošného znečištění naší země v době budovatelského úsilí o nejspravedlnější komunistickou společnost, že? A blábolíte hlouposti o "nadměrně znečištěném životním prostředí", ačkoli množství znečišťujících látek je dnes zlomkové v porovnání se stavem před rokem 1990.

Ono by vůbec bylo nejlepší lidi vyvraždit jako kdysi v Kambodži (Kampučii) Rudí Khmerové, inspirováni ideologií, kterou máte v hlavě zjevně i vy. Pěkně motykou zezadu do zátylku, pěkně ekologicky je pak nechat rozložit ve vlhku a teple. Určitě tehdy pokleslo znečišťování životního prostředí v daném regionu. Bez lidí, bez vzdělání... Kde není člověk, nejsou ani problémy (J.V.Stalin).

J. Uherek 3.6.2017 17:24

Re: Čí zájmy hájí?

Asi jsem z vaší reakce nepochopil jakou cestu navrhujete. Já navrhuji osobní odpovědnost, skromnost, pokoru k přírodě a solidaritu. Ale ne se pokorně a solidárně podřizovat snahám těch, kteří se pro své partikulární zájmy pokrytecky schovávají za principy liberalismu.

J. Václavíková 3.6.2017 21:16

Re: Čí zájmy hájí?

Přesně.

Z. Lapil 4.6.2017 10:24

Re: Čí zájmy hájí?

Dobře řečeno, leč má to velké ALE: rozumím-li dobře vašim předchozím příspěvkům, máte za to, že politici (opravdu si myslíte, že je to zhruba totéž, jako filozofové?) mají skrze dotace a zákazy a příkazy činiti svět lepším, to je, řekněme, skromnějším a zodpovědnějším.

To ale - podle mě - absolutně nehraje s příspěvkem tímto. Protože osobní odpovědnost rozkazem z lidí nevymámíte, přinejmenším tu podstatnou drobnou typu "pojedu raději tramvají, protože exhalace". Podobně skromnost: zrovna včera jsme měli debatu, jak v jisté škole děti děsně řeší statusové záležitosti (moje maminka má lepší šminky než tvoje maminka), zatímco v jiné škole to děckám ani nepřijde na mysl. Co s tím? Byl-li jste na vojně, tak si jistě vzpomenete, že i v tak unifikovaném prostředí byl přinejmenším status bažant/mazák viditelně deklarován přezkami na botách či utažením opasku a žádný lampasák s tím nic nenadělal.

Podobně si nedovedu představit, jakou dotací či zákonem z lidí vymámíte pokoru k přírodě a přikazovat zákonem takovou z definice dobrovolnou záležitost, jako je solidarita, to je, dovolíte-li, stejná pitomina jako dobrovolná brigáda na úklid náměstí před 1. Májem.

Pokud jsem předchozí příspěvky pochopil špatně nebo trapně popletl autory, jste vy osobně z obliga, ale na podstatě věci to nic nemění.

D. Stirský 3.6.2017 8:30

Ismus...

Možná má v tomto V. K. pravdu, odborník nejsem, soudit neumím. Na textu je však pěkně vidět, v jaké době vyrostl. Ta se hemžila "ismy". Socialismus, revizionismus, marxismus, titoismus, oportunismus, trockismus... A V. K. má: homosexualismus, alarmismus, humenrightismus... :-)

E. Erat 3.6.2017 8:56

Re: Ismus...

No, dnes nám zase podle novinářů ožívá všude možně nacionalismus, ruský či čínský imperialismus. Nově máme islámismus. I protektcionismus se zvyšuje atd. Akorát nám už chybí bohužel ten romantismus. Nové století nám holt přineslo nové nebo staronové "ismy". Prostě jste si chtěl do Klause zarýt, o nic jiného vám nešlo.

Z. Susnar 3.6.2017 6:01

Pane Klaus

Mam k vam dotaz

Ziji na marsu lide? Vy jako vseznalec a mudrc sveta to musite vedet..... Dekuji za odpoved .

R. Tesařík 3.6.2017 6:27

Re: Pane Klaus

Jste blbec a nebo pitomec?

J. Schwarz 3.6.2017 6:51

Re: Pane Klaus

Pan Sousnar je obojí a je to zřejmé každému jen trochu soudnému člověku...

E. Erat 3.6.2017 9:00

Re: Pane Klaus

Pan Susnar, je Baldová-Sohorová, která si nechala přešít pošťovák na penis. A je z ní nyní Susnar. Ale, je stále majitelkou (telem) jedné knihy. Ne, není to Bible. Je to dobře uložená kniha v jejím trávicím ústrojí.

S. Donát 3.6.2017 10:19

Re: Pane Klaus

Ten prvok nestojí ani za pozornost.

Z. Susnar 3.6.2017 14:10

Re: Pane Klaus

Prosim nejsem to bych musel byt abych byl blbec Klausovec a to prosim nejsem tesaricku vis?

P. Rada 3.6.2017 7:13

Egoismus jako poukázka na bezdomovectví světa.

Čekáte odpověd? Proč se vůbec ptát narcisů? Vždyt vědomosti jen rádi předstírají, jen aby o nich všichni co možná mluvili a dál je jim vše jedno. Když např. nastala Hypotéční krize, tak tomuto samolibému ekonomovi u kormidla trvalo zhruba rok, než pochopil, že nejde o běžný priodický jev ale o konec celosvětového expanzivního ekonomckého růstu. Teprve poté trochu uznal, že se bude muset začít lépe hospodařit/více šetřit ale s pochybení se důsledně nepoučil doposud. V jiných oborech má odhad jejště horší. Ve své publikaci Modrá nikoliv zelená a uváděl V.K v roce 2007 růst GW na planetě jako neměřitelný a teprve až dnes uznává +0.7C ale i to bagetelizuje. Zachovat se podle takovýchto vizí/znalostí bývá pohodlné ale o to časem tragičtější. Kdo si dnes rád vezme nějaký úvěr za který se ale musí zaručit věcně? Ekonomické škody celoplošně odumírajících smrkových porostů celého mírného pása planety jsou mu ukradené. Vákly a migrace iniciované suchem v řadě oblastí nevnímá ač tam lidé umírají.

Od doby Hypoteční krize se půjčky mnohým stali vstupenkou do roboty v dlužnictví až bezdomovectví. Ekonomika totiž už prakticky neroste a to i přes masivní intervence bank (podívejte se na téměř nulové úrokové sazby centrálních benk) a ani konání několika ekonomických světových setkání svět změnilo a žijeme dál v ekonomické bublině která hrozí splasknutím:

http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/24209-ijeme-v-bublin-na-prasknuti

Lide jako je V.K. kteří sice fyzicky jsou evidováni na Zemi ale ve fantaziích o své oblibě už žijí nekonečně dál jak na Marsu či Zemi, jsou štastni když se jich kdokoli na cokoli ze země ptá - jen aby byli vyvoláváni, viděni.... - tedy stále v kurzu své duševní bubliny i za cenu že s okolí nadělají bezdomovce.

Trýzní by pro Klausy či Trumphy by asi bylo jen zapomění a tak jak vidno, se dál o nezapomenutelné škody na přírodním prostředí této planety stůj co stůj zasluhují. Proto o tento domov díky všem kteří jim věří a podobně se chovají pomalu přicházíme.

P. Han 3.6.2017 7:37

Re: Egoismus jako poukázka na bezdomovectví světa.

Ekonomika neroste, troubo, právě kvůli vám klimaalarmistům.

R. Tesařík 3.6.2017 7:51

Re: Egoismus jako poukázka na bezdomovectví světa.

A zase guláš.