26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

Hlas rozumu od lidovců

Zchlaďte hlavy, tak zní stanovisko lidovců, jak vyplynulo z úterního jednání jejich předáků. Lidovci vyzývají prezidenta, aby odložil státní návštěvu do Číny a řešil krizi. Je to návrh legitimní, rozumný a nesplnitelný. Prezident si zakládá na tom, že krizi bude rozdmychávat, podporovat a násobit

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sorge 10.5.2017 6:53

Re:

Který z "ústavních právníků" je takový blb ?

P. Čech 10.5.2017 6:49

Re: Co je a není ústavní?

Napsal jste téměř dokonalý pojled na problém. Pohled z nadhledu, jakého velmi mnozí i zde přispívající ovčané politických stran nejsou schopni.Ústava má být nejzákladnější společenskou dohodou občanů. Jakákoliv dohoda však předpokládá přímou účast jejích aktérů. Toto však "elity" (politici politických stran) našim občanům stále upírají. Ony se totiž občanů bojí. A mají proč! Toužebně očekávám zákon o obecném referendu, který již po několikáté skončil u ledu, přesto, že byl v programovém prohlášení vlády. Jakmile začal přicházet na pořad dne, byla politickými stranami rozvířena t.zv. vládní krize. Proč? Proto, aby náhodou, nedej bože tento zákon nebyl schválen. Tady je podle mne příčina dnešního dění. Hned vedle odlivu voličů od politických stran.

P. Hlosta 10.5.2017 6:47

Re: Valachová byla obětována jako vzor

Ano, je to tak průhledný, až se dělá zle, za jaké hlupáky občany mají. A Lidovci tradičně jsou ukázkově "nevinní", říkajíc kuci neperte se.

D. Polanský 10.5.2017 6:44

Valachová byla obětována jako vzor

pro Babiše. Podívej, Babiši, to je žena charakteru! Podívej se na sebe, ty že jsi chlap, přece jsi lump a gauner a nechceš rezignovat! To jsou mi pořádky!

Dávat lidovce za vzor, to považuji za vtip dnešního mrazivého rána. Kde mohou uškodí. Pochopitelně tváří se u toho ušlechtile.

K. Loskot 10.5.2017 6:32

Hlas lidovecke penezenky...

V. Kotas 10.5.2017 6:29

Snad se z tebe nestal černop rdelník, Astone !

Jednomu prezidentovi málem tleskali, když neodvolával, u druhého mlčeli při tom samém a u třetího - M. Zemana, " ječí jak Viktorky u splavu ". Jeden metr, co ! U voleb a po nich, bude veselo.

V. P 10.5.2017 6:28

Re: Neschválit cestu do Číny

No, a Sobotkovo soustavné vyhýbání se konfliktu vedlo k čemu?

K. Loskot 10.5.2017 6:18

Nic tam neni a tak to znanena bezodkladne. A bezodkladne je dlouhe jak ?

S. Sedlák 10.5.2017 6:17

Re: Hlavičkou o hřebíček správně!

Věřit Číňanům? To je ještě horší, než věřit Babišovi a Zemanovi dohromady.

S. Sedlák 10.5.2017 6:15

Re:

Neměl tam lézt. Je jasné, že to je neudržitelné. Plkat o imitátorovi může před jedinci, jako jste vy. Možná ne tak hloupý, abyste si myslel, že to tak je, ale že mu fandíte, jak se z toho zase vylhal. Nepředstírejte, že nahrávky jsou ty rozhodující. Nejsou, je to jen poslední kapka. Logické vyústění, které potvrzuje, jaký je to šmejd.

S. Sedlák 10.5.2017 6:10

Re: Co je a není ústavní?

Ovšem nespatlejme vše dohromady. Při výběru premiéra po volbách je třeba zvažovat, zda je možné, aby sestavil vládu. Je to proto, že jmenování premiéra, požádání o důvěru a další kolo při neúspěchu není na týden ani na měsíc. A mytu vládu máme, že?

S. Sedlák 10.5.2017 6:06

Re:

Jak pravil jeden z ústavních právníků. Pkud tam není termín, tak to znamená bezodkladně, protože třeba za několik měsíců by to ztratilo význam. Pak je tady ta možnost, že mu vláda cestu nepovolí a on, geront neschopný udělat pár kroků bez hole, bude mít čas na to rozhodnutí.

M. Zikmund 10.5.2017 6:05

Co je a není ústavní?

Ústava má být nejzákladnější společenskou dohodou občanů tohoto státu. Je? Ptal se někdo občanů, zda s takovou dohodou souhlasí, co znamenají jednotlivé body když se kdysi přijímala? Ptal se někdo občanů, když se měnila? A bude se ptát občanů až zase dojde k dalším změnám (o kterých se ostatně začíná mluvit)? A nebo dokonce (to už je hodně naivní) - bude se nová Ústava snad schvalovat referendem? Nikoliv - Ústava je dohoda mocenských elit a boj o její vysvětlení je vždy aktuálním mocenským střetem jednotlivých mocenských klanů.

Pokud někdo operuje pojmem ústavní zvyklost, tak by si měl uvědomit, že při každé zásadní změně ústavy (jako je například přímá volba prezidenta) dochází k novému prostoru pro tvorbu ústavních zvyklostí. A o to zde nyní jde.

Odhlédněme od jmen Zeman-Sobotka-Babiš. Za pár let budou nová jména, ale problém bude stejný. Chceme prezidenta-kladeče věnců nebo prezidenta jako přípaného moderátora a rozhodčího v případě vládní krize? A pokud nechceme - nechceme ho principielně nebo proto, že je jím aktuálně Zeman? Přímá volba prezidenta podle mne znamená, že nemá být jen kladečem věnců.

Po každých volbách je automatická vládní krize, protože budoucí vláda z ústavy není a musí se vytvořit. Prezident moderuje tuto situaci - vybírá a pověřuje toho kandidáta, který z výsledku voleb má podle něj největší šanci na trvalou vládu s důvěrou parlamentu. K tomu třeba i požaduje předložení koaliční smlouvy. Logicky - to samé požaduje i při vládní krizi v průběhu volebního období, opět moderuje a požaduje důvěryhodné řešení. Na tom není nic špatného, naopak. V tomto pohledu je pak naprosto v souladu s Ústavou, aby před odvoláním ministra požadoval od koaličních stran, jak si do budoucna představují společné vládnutí. Zvláště tehdy, když toto odvolání odporuje koaliční dohodě.

Nejsem fanoušek oné trojice, rozhodně bych si představoval jiného premiera i prezidenta. Ale i při jiných aktérech by problém zůstal, nedělejme si iluze.

S. Sedlák 10.5.2017 6:02

Re: Počkej, ty budeš litovat,

A celé to završil oslím můstkem, tak typickým, pro jeho komentáře poslední doby.

Kdo je ten černý vzadu za Babišem a Zemanem??? To právě oni jsou těmi čenými vzadu , kteří vylezli ven a to znásilnění ústavy najmenováním vlády kamarádíčků, která vládla půl roku bez důvěry byl jen začátek.

S. Sedlák 10.5.2017 5:57

Re: Neschválit cestu do Číny

To by vláda klesla na úroveň opilce a jen mu nabila na další ataky. Pohrozitt tím ovšem bylo dobře, aby i společnost věděla, že to bylo možné, ale nestalo se.

V. P 10.5.2017 5:49

Re: Hlavičkou o hřebíček správně!

Jasně, pak už bude zbývat jen dotáhnout naše mzdové náklady na úroveň Indie a Číny.

V. P 10.5.2017 5:12

Neschválit cestu do Číny

Vláda by neměla schválit Zemanovi cestu do Číny. Tím by mu poskytla dostatek času na plnění svých ústavních povinností.

P. Rajman 10.5.2017 4:25

Re: Počkej, ty budeš litovat,

Kdo demokracii nezabije, ten ji posílí. Kdo vlaje v bezvěrství jako třtina ve větru, ten si na sebe přivolává pohromu. Není pravda, že ústava při přímé volbě prezidenta nezabudovala pojistku. Zde Aston otevřeně LŽE. Důkaz mu přinese zase ústava.

P. Rajman 10.5.2017 4:12

Počkej, ty budeš litovat,

až poznáš Miloše. Tak tuhle uplakaný mnichovanský cajdák nám tu Aston nabízí. Nejprve uvádí jak je Zeman zkorumpovaný a kašle na ústavu, aby nám v závěru sdělil, že se s tím nedá nic dělat a kdo se pokusí, tak ostouhá. Buď chápe, že to je moment, pro který platí, že kdo demokracii nezabije (a Zeman se o to snaží doslova v přímém přenosu) to ji posílí), nebo se potácí jako mezi estébáckým bolševismem a postbolševickým šovinismem a demokracie se de fakto bojí. Ústava je to, co mají ctít všichni (nebo aspoň významná většina) a pokud ne, pak není celý stát víc než západní tatarstán ve kterém se Zeman ujímá ochotně role orientálního despoty.

J. Novak 10.5.2017 4:08

Babis, kdyby mu to v tu chvili radne palilo, kdyz na nej ta redaktorka vytahla tu nahravku, ji mel jenom polozit otazku, ktery imitator to namluvil a kdo a jak to sestrihal. Je to neautorizovane, nepovoley zaznam, neoverene a s nulovou dukazni hodnotou. Vubec se o tom s ni nemel dale bavit.

J. Novak 10.5.2017 4:02

Ja bych v tom zatim nic protiustavniho nevidel. V ustave totiz stoji, ze prezident odvola clena vlady na navrh jejiho predsedy, ale neni tam nic o tom, ze to musi udelat ihned, ba ani o tom, ze to musi udelat bez zbytecneho odkladu. Takze to muze klidne resit az po navratu z Ciny.

K. Loskot 10.5.2017 2:55

Kdyz se sestavovala tato vlada, tak Belohradek musel nutne na skoleni CIA do USA. Tak nevim:-))

A. Holík 10.5.2017 2:09

Hm ..

Ja to hodnotim kladne .. Zeman to uz totiz prehani v ocich alespon nekterych svych volicu. Zatim ne vsech. To je nemozne. Ale nekterych uz ano. A Zeman potrebuje v prve rade prijit o volice, teprve pak ma nejaky dalsi kandidat sanci. A antizeman mu je nesebere.

Stejne tak Babis ..cim vic se v tom mota, tim lip. Mohl by Sobotkovi totalne vypalit rybnik tim, ze by proste odstoupil, a navrhl za sebe nejakeho bileho kone. To by taky zcela sejmulo tlak ze Zemana. Jeho vzdor by zustal, jeho prekroceni kompetenci by bylo zapomenuto. To se nesmi stat ! Jen at Babis vzdoruje, jen at si Zeman dupe .. protoze jedine tak odpor proti nim zkonsoliduje.

P. Maleček 10.5.2017 2:00

Hlas rozumu? U Lidovců spíš strach z od koryta vyšoupnutí.

Lidovci se neřídí rozumem, ale touhou být za jakoukoliv cenu u vládního koryta. A to i za cenu, když ne likvidace, tak zásadního oslabení demokracie.

Což jednoznačně bylo, když v touze po pohodlném a dojném vládnutí, stejně jako socané-sosané, vlezli do Babišova totalitního chomoutu. Proto teď v hrůze ze ztráty vládního koryta na své koaličníky kvičí - zklidněte sandál.

Prozřivství ovčanstvo by totiž za tohle mohlo i s Lidovci ošklivě zatočit.

J. Mrázek 10.5.2017 1:59

Hlavičkou o hřebíček správně!

Pokud se rozvine "nová Hedvábná stezka", nezávislá na USA, nezávislá na dolaru a se zdroji a odbytišti, tak pak už nikdo nebude potřebovat EU, nebude plánované rozdělení Evropy na kousíčky, přímo podléhající jednomu ministru zahraničí EU, jednomu ministru financí EU, jednomu ministru STASI EU..... a to se "někomu" moc a moc nehodí, už to tak pěkně s Lisabonskou smlouvou a potřebným zařízeným s uprchlíky chaosem a pomalu odevzdanými občany, ve strachu schopnými podepsat cokoli, už to tak vypadalo, že to klapne a najednou hedvábná stezka a .... a rozvracet si EU nedáme !Radši do otroctví, než bez EU ...hraje se o víc, než o socialisty dokonanou říši, hraje se o svobodu. Účelově to nechápou novináři, o nichž Zeman po zásluze a občas vzato i příliš jemně napsal cosi nelichotivého s jímkou je srovnávajícího. Západ nám upadá. Už nejsme hladové odbytiště a nechceme být ani hladová námezdní síla. Budoucnost je kousek dál, u Indie, Číny a v Hedvábné stezce, kam Miloš NESMÍ, SAKRA NESMÍ !!!.

J. Vlačiha 10.5.2017 0:41

K ministryni školství

Složit funkci teď a v této fakticky už nevládnoucí vládě není žádné zvláštní hrdinství.

S. Ševeček 10.5.2017 0:11

"Systémovým demokratickým" stranám

přes všechny pathetické kroky a teatrální divadélka přijela/nepřijela jednoduše odzvonilo - viz Francie, kde presidentem je jakýsi emisar oligarchie, který svoje "hnutí" mysli vybudoval za rok, také s podporou brusele. Nemají sílu to zvrátit. Podvod zvaný demokracie je mrtev.

Jak ztohoven? Co navrhujete, Aston?