10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

MIGRACE: Sjednocení dávek pro běžence?

Opět jsem se včera dočetl, že někteří tuto farizejskou myšlenku, dělající ze zemí nízkých cen a platů „ráj“ pro migranty neochotné pracovat, obhajují jako náhradu za stejně farizejské přerozdělovací kvóty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Chalupa 31.3.2017 18:22

Re: Vážený pane Chalupo

https://feedly.com/i/subscription/feed/http://www.reflex.cz/rss/

B. Chalupa 31.3.2017 17:01

Re: Vážený pane Chalupo

vážená paní, "syřané" jsou od chvíle, kdy je Merkel pozvala, všichni... Hraniční státy na zajištění hranice dostávali speciálně určené prostředky - kde jsou a kde je chráněná hranice?! Platnou legislativu považujete za anachronismus, a její jednostranné porušení jedním státem unie je v pořádku? Evropská směrnice na omezení legálně držených zbraní je příspěvkem k obranným schopnostem EU? - tak nevím, kdo z nás žije nikoliv v paralelní realitě,ale ve vysněném růžovém nereálném světě. Co bychom měli dělat - na totot téma jsem se vyjádřil mnohokrát. např.: http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Ing-Bohuslav-Chalupa-32344/clanek/EU-a-migrace-unor-2017-nevim-jestli-mam-plakat-nebo-se-radovat-75845...takže alternativu mám a schůdné, jednoduché řešení neexistuje a rozhodně to není v záchraně 2,5 miliardy lidí, kteří jsou opravdu chudí...

J. Jurax 31.3.2017 15:46

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

No, asi budu jiný inteligent než Vy, že, demokratko?

Ostatně "voni inteligente" byla kdysi podle Němcových soudniček žalovatelná urážka :-)

J. Jurax 31.3.2017 15:44

Re: Sjednocení dávek pro běžence?

Ne tak docela. To už víceméně mají - ty přibližně stejné podmínky k životu - ovšem u nás za o hodně míň. Ale tíhnou do Němec, Dánska, Švédska.

A navíc - je třeba umět číst mezi řádky - harmonizace je výraz, pod nějž lze v reálu schovat leccos.

Nebo myslíte, že i my bychom si měli na to konto zbudovat muslimská ghetta a no go zóny? To by je sem jistě taky lákalo ... specielně pro Vás - tohle je žert :-)

I. Schlägel 31.3.2017 14:28

Re: Vážený pane Chalupo

Opět s Vámi souhlasím. "Čím složitější struktura, tím více byrokracie". Protože tím horší veřejná kontrola a tím nižší osobní zodpovědnost. Tak že pojďme tu strukturu zjednodušit. Nebo to už nepůjde? Zpátky ke kořenům, že? Ale v jednom se mýlíte zcela zásadně, ke spoustě zhůvěřilostí, kterými se EU zabývá, ode mne ani od Vás kompetence ti dobří mužové a ženy nedostali. Ten systém žije a roste vlastním životem. A ta "pevná pravidla a postupy", v pravou chvíli tak příjemně ohebná, si systém vytváří sám bez ohledu na "voliče" a sám si je podle vlastní potřeby upravuje. Téměř neviditelně.

J. Václavíková 31.3.2017 14:15

Re: Vážený pane Chalupo

Věnuje se tomu, na co jsme jí kompetence dali. Ovšem tady se řve, proč nedělá to, na co jsme jí kompetence nedali.

Každý stát takto funguje. Čím složitější struktura, tím víc byrokracie.

Byrokracie- ,,řízení či správa vyznačující se hierarchickým rozdělením pravomocí mezi jednotlivé úřady či úředníky a pevnými pravidly, postupy"

J. Václavíková 31.3.2017 14:08

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

Jistě. Kdo si dovolí zastávat jiný názor než ten váš většinový, je hlupák z neziskovky. Vy budete jistě nějaký inteligent, že, demokrate?

J. Václavíková 31.3.2017 14:06

Re: Sjednocení dávek pro běžence?

Harmonizovat podmínky, které by v jednotlivých zemích uprchlíci měli, rozhodně neznamená, že by jim byly vypláceny stejné dávky (notabene na výši těch německých), jak podsouvá autor i Vy. Znamená pouze to, aby měli v jednotlivých zemích přibližně stejné podmínky k životu.

I. Schlägel 31.3.2017 13:48

Re: Vážený pane Chalupo

Souhlasím s Vámi. Proč se tedy EU s maximálním úsilím nevěnuje JEN A POUZE těm přenositelným kompetencím a většinu své energie věnuje neefektivní činnosti? Zkrátím to. Protože TAKTO funguje KAŽDÁ byrokracie.

J. Václavíková 31.3.2017 13:45

Re: Vážený pane Chalupo

Pane poslanče, nežijete v nějaké paralelní realitě? V té Vaší se skutečně daly masy do pohybu po nějakém volání? Dovolím si připomenout, že ty masy lidí prchajících před bezprecedentním násilím, jemuž byly hlavně v Sýrii vystaveny, už byly v Maďarsku a daly se na pohyb směrem k Berlínu, když se Merkel rozhodla, že Syřany vracet nebude, možná také proto, že nebyl nikdo, kdo by je zpět bral. Dublinské dohody totiž nebyly koncipovány pro situaci tohoto typu a pro tak masový exodus. Těžko jsme mohli očekávat a požadovat po hraničních státech, že tohle samy zvládnou.

S tím souvisí i termín ,,nelegální imigrant". Za stávající legislativní situace, kdy nás zavazují mezinárodní smlouvy umožnit na našem území válečným uprchlíkům legálně požádat o azylovou ochranu, je ten termín vskutku poněkud anachronický.

Mě by ale zajímala jedna věc. Kam zařadit v této otázce hnutí ANO. Chce se pouze podbízet té části společnosti, co křičí, jak ostatní všechno dělají špatně, ale sami alternativu nemají, anebo se míní ujat nelehké a nevděčné úlohy, hledat s ostatními aktivně nějaké schůdné řešení? Zatím jsem od vás nic takového nezaznamenala.

J. Jurax 31.3.2017 13:34

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

Ale našel.

http://domaci.eurozpravy.cz/politika/165745-bruselsti-idioti-to-nemuzeme-pripustit-dalsi-navrh-eu-o-uprchlicich-rozzuril-ceske-politiky/

http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropskaunie/_zprava/zeme-eu-by-podle-eurokomisare-mely-harmonizovat-azylove-pravo-vcetne-vyse-davek--1639744

http://zpravy.idnes.cz/eurokomisar-oettinger-azylove-pravo-harmonizace-fvg-/zahranicni.aspx?c=A160809_100858_zahranicni_aha.

J. Jurax 31.3.2017 13:28

Re: Sjednocení dávek

Však ano - na nulu, ale v eurech!

J. Jurax 31.3.2017 13:26

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

Ehm - Vaše?

„Jako komise navrhujeme, aby byly v EU harmonizovány azylové procedury i právo na dávky pro žadatele o azyl. Pokud by k tomu došlo, nepotřebovali bychom žádné kvóty, protože by polevila přitažlivost zemí jako Německo, Rakousko, Dánsko a Švédsko," řekl počátkem srpna 2016 Günther Oettinger, říšský komisař pro pro digitální ekonomiku a společnost.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropskaunie/_zprava/zeme-eu-by-podle-eurokomisare-mely-harmonizovat-azylove-pravo-vcetne-vyse-davek--1639744 a http://zpravy.idnes.cz/eurokomisar-oettinger-azylove-pravo-harmonizace-fvg-/zahranicni.aspx?c=A160809_100858_zahranicni_aha. ... doufám, že Vám tyto odkazy přijdou dostatečně seriózní a spolehlivé.

J. Jurax 31.3.2017 13:25

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

No dobře, ale žvaníte tu tak, jak to napsat, řekněme osobitě, jako byste v té neziskovce byla.

IQ si nedovoluji komentovat.

J. Jurax 31.3.2017 13:23

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

Neumíte hledat.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropskaunie/_zprava/zeme-eu-by-podle-eurokomisare-mely-harmonizovat-azylove-pravo-vcetne-vyse-davek--1639744 a http://zpravy.idnes.cz/eurokomisar-oettinger-azylove-pravo-harmonizace-fvg-/zahranicni.aspx?c=A160809_100858_zahranicni_aha. ... doufám, že Vám tyto odkazy přijdou dostatečně seriózní a spolehlivé.

„Jako komise navrhujeme, aby byly v EU harmonizovány azylové procedury i právo na dávky pro žadatele o azyl. Pokud by k tomu došlo, nepotřebovali bychom žádné kvóty, protože by polevila přitažlivost zemí jako Německo, Rakousko, Dánsko a Švédsko," řekl počátkem srpna 2016 Günther Oettinger, říšský komisař pro pro digitální ekonomiku a společnost.

J. Jurax 31.3.2017 13:17

Re: Sjednocení dávek pro běžence?

Ale kuš - tohle prošlo před nějakou dobou i zprávami na ČT, pamatuju si to.

V rozhovoru pro německý deník Main Post to řekl eurokomisař pro digitální ekonomiku a společnost Günther Oettinger; jistě, panu komisaři ujela huba, ale fakt, že tohle mohlo eurokomisaři strašit v hlavě až tak, že to vykecal do novin, je velice alarmující. Nebo je dotyčný excelentní euroblb, což vlastně u eurokomisaře zase až tak nemůže překvapit.

Řešení by to bylo jistě elegantní a přesně v intencích Německa (tedy EU) - zbavit se migračního tlaku na cizí účet. Bylo to i v té ČT i všude jinde sice odsouzeno jako hovadina, ale s bruselskými pitrysy nikdy nevíte, zda se té hovadiny nechopí. Když takhle uvažuje eurokomisař.

Chápu, že co Vám nepasuje musí být fake news. Zagůglete si a posuďte - já Vám z pilnosti poskytnu dva odkazy - http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropskaunie/_zprava/zeme-eu-by-podle-eurokomisare-mely-harmonizovat-azylove-pravo-vcetne-vyse-davek--1639744 a http://zpravy.idnes.cz/eurokomisar-oettinger-azylove-pravo-harmonizace-fvg-/zahranicni.aspx?c=A160809_100858_zahranicni_aha.

J. Václavíková 31.3.2017 11:08

Re: Sjednocení dávek pro běžence?

Jste vděčný konzument fake news.

J. Václavíková 31.3.2017 11:08

Re: Vážený pane Chalupo

Abychom se vrátili k podstatě problému, zjednoduším to. Musíme si ujasnit, které kompetence by bylo účelné přenést, aby bylo možné na evropské úrovni řešit to, co řešit potřebujeme. Naopak nechat na periferiích kompetence k tomu, co je účelnější řešit tam. Hlavní příklad- stížnosti na to, jak nedostatečně řešila EU migraci. A právě k tomu jí kompetence chybí. Mám za to, že ochrana hranic EU, spolupráce tajných služeb a další by do toho patřily.

I. Schlägel 31.3.2017 7:53

Re: Vážený pane Chalupo

Ano, centralizované řízení. Bohužel pro EU, evropské státy mají mezi sebou více rozdílů definované jejich národními zájmy než mají mezi sebou jednotlivé americké státy. A ten rozdíl je naprosto zásadní. Je komické, jak pod vlajkou EU zuří každodenní bitvy o národní zájmy (zejména ty ekonomické) jednotlivých států unie. Zuří dnes a denně, paní Václavíková. O centralizovaném řízení by mohli vyprávět státy z bývalé Jugoslávie nebo CCCP. Jistě, byli sjednocovány pod jinou ideologií, ale proti lidské přirozenosti. Však se také dočkáme. Mimochodem, už naše osvícené centralizované řízení vyřešilo problém zvaný Řecko? A problém s předlužením? A problém s nezaměstnaností? A s ochranou hranic? A problém s požadavkem na francouzskou minimální mzdu pro české řidiče? A... Díky za poučení.

J. Jurax 31.3.2017 2:46

Sjednocení dávek pro běžence?

Ano, je to pyramidózní hovadina bruselských pitrysů opravdu hodná.

Ale - a co probůh čekáte od EU než zas nějakou peachovinu?

B. Chalupa 30.3.2017 23:37

Re: Vážený pane Chalupo

Jak? Třeba tak, že otevírá náruč a volá pojďte sem všichni a uvede do pohybu masu lidí, se kterou si potom ne on, ale celá Evropa neví rady (300 tis.osob, kteří nebyli ztotožněni, to je přece bezpečnostně úplně super)... Třeba tak, že řecký eurokomisař, který reprezentuje zemi, která dluží kam se podívá, zemi která po nás požadovala příspěvek na zachování platů jejich úředníků a důchodců, které několikanásobně převyšují naše průměrné platy a důchody, zemi která ač roky dostávala příspěvek na ochranu Schengenu tyto peníze utratila kdoví za co a pokud jde o to, co měli za povinnost - kde nic tu nic, tak tento politik nám vyhrožuje sankcemi? Třeba tak, že alkoholik v čele EK opakovaně vyzývá k něčemu, co je logicky úplný nesmysl, který považuje dodržování Dublinských smluv za přežitek, který velmi "přátelsky" mluví o našich lidech, o tom, že němečtí dělníci vlastně živí ty naše, místo o obraně mluví o solidaritě a předestírá takové hluboké myšlenky, že vlastně migrant nemůže být nelegální?! Třeba tak, že paní, která o bezpečností ví asi jen to, že policistu viděla jen tehdy, když jí otvírá dveře od její panceřované limuzíny, stvoří Evropskou globální bezpečnostní strategii, s níž jsem měl možnost se částečně seznámit....

J. Václavíková 30.3.2017 22:46

Re: Vážený pane Chalupo

Jak konkrétně podle Vás který konkrétní ,,šašek" může za který problém, který dle Vás znemožňuje fungování EU?

B. Chalupa 30.3.2017 22:27

Re: "V čele Unie musí stát kompetentní lidé a ne, s prominutím,

Můžete prosím ten princip v ANO podrobně popsat - rád se nechám poučit, docela mne to zajímá, neb jsem členem ANO od roku 2012 a mimo jiné jsem v ANO vykonával po dva roky i funkci krajského předsedy JMK...a jako šašek jsem si nikdy nepřipadal. Omlouvám se, ale Vaše jméno mi nic neříká, vy o ANO asi víte jen zvenku, nebo jste naším členem?

Tak jen do toho, popište nám jak má ANO nastaven onen princip.

Pokud Vám došla slova, pak jste to Vy, kdo je tu trapný šašek.

M. Prokop 30.3.2017 22:08

"V čele Unie musí stát kompetentní lidé a ne, s prominutím,

Jak to chcete docílit, když celý EUnijní systém je nastaven na šašky?

Zvláště pak docílit s pomocí ANO, postavené na stejném principu?

B. Chalupa 30.3.2017 21:47

Re: Vážený pane Chalupo

v čem, pokud se mohu ptát?

B. Chalupa 30.3.2017 21:46

Re: Vážený pane Chalupo

souhlas, ale mně (nejen mně) "krev pijí" lidé (blechy), které jsem již zmínil. V čele Unie musí stát kompetentní lidé a ne, s prominutím, šašci. Až se jich zbavíme, pak to možná bude fungovat jinak a pak se i potřebná shoda jistě najde...možná i mezi námi :-)

P. Rudolf 30.3.2017 20:01

Re: Vážený pane Chalupo

Vidím, že jste ve věci EU totálně mimo. Další diskuze s vámi tudíž postrádá smysl. Přeji vám dlouhou a úspěšnou poliitickou kariéru. Volit bych vás však nemohl.

J. Václavíková 30.3.2017 19:54

Re: Vážený pane Chalupo

Ještě dovětek. EK je obdobou vlády (členové jsou odsouhlaseni volenými zástupci), EP zase parlamentu. Evropská rada připomíná senát. Takže přesná obdoba řízení jednotlivého státu, nikoliv ,,nikým nevolené elity". Jediný problém je v nadměrné autonomii národních států. Brusel má kompetence řešit pouze podružnější problémy, v těch zásadních je odkázán na nepružný konsenzus.

J. Schwarz 30.3.2017 19:44

Re: Když na EU nic nemám tak si to vymyslím, že

Česko by mělo z EU odejít. Železná opona už neexistuje, takže Braunové, Rudolfové a jim podobní EURofilové by mohli odejít, kam je srdce táhne a neničit zdejší dosud ještě pěkný život...

J. Schwarz 30.3.2017 19:42

No jo, kvóty

jsou bezva nápad. Když už mluvící hlavy přesvědčovaly obyvatelstvo jaké jsou ti imigranti terno, jak zachrání hospodářství a evropský sociální model přece jen se ukázalo, že je mezi nima víc pasáků ovcí než lékařů a inženýrů a s tou výhodností to nebude tak horké. Tak dali "vyspělí evropané" hlavy dohromady a vymysleli koncept, jak poslat pasáky koz na východ a eventuelní vzdělance si ponechat. pokud totiž běžence "přerozdělíte" s tím, že neochotná země bude platit za nepřevzatého "kvótaře" pokutu 200 000 EUR, zůstanou blbci na východě, zatímco kvalitní lidé najdou dobře placená zaměstnání na západě. Ledažeby - ledažeby za každého na východ přiděleného migranta, který následně přešel na "západ" musela naopak přijímající země oněch 200 000 EURo zacálovat...