26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Evropská unie, Česká republika a Rusko

Mí čtenáři, diskutéři na sociálních sítích i lidé, kteří mi píší e-maily, mi často kladou otázky ohledně mého názoru na to, jaká by měla být politika EU a ČR vůči Rusku, co si myslím o sankcích proti Rusku, co na aktivity současného Ruska říkám či jaký je můj názor na krizi na Ukrajině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Veverka 4.1.2017 18:26

Realista s nerealistickým textem.

Mám otázku, a vy ji buďto vezmete vážně a zamyslíte se, anebo na to zapomenete a budete pokračovat stejným směrem.

Pro koho jste ten blábol napsal?

Nehodlám zdůvodňovat, proč si myslím, že je to blábol.V každém případě je obdivuhodné dočíst to aspoň do poloviny.

Zdar.

R. Brzák 4.1.2017 19:44

Re: Realista s nerealistickým textem.

Dočetl jsem to až do konce, porozuměl a neshledávám nesrozumitelným. Avšak Vaše kritika by mne zajímala - protože pana Robejška si cením jako komentátora, zatímco mám k němu despekt jako k politikovi. Takže sem s protiargumenty, abych se obohatil...jinak jste jen blábolista Vy.

J. Rechnovský 4.1.2017 17:57

Uf

Znovuzavedení povinné vojenské služby je přesně ten případ, kdy náklady budou astronomické a efekt marginální. Opak může tvrdit jen naprostý ignorant.

Podstatně realističtější postoj je tlačit na reformu a posílení EU. I při vědomí současné nemohoucnosti. Pokoušet se s Ruskem separátně vyjednat lepší pozici je rozhovor králíka s vlkem. Rusko za cara i bolševiků uznávalo pouze partnery stejné váhové kategorie. Všichni ostatní byli buď nepřátelé nebo užiteční idioti.

Pane Robejšku málokdy s Vámi nesouhlasím, ale dnes nemáte svůj den...

M. Prokop 4.1.2017 18:08

Re: Uf

Reforma EU ano, ovšem ne směrem k posílení. Bez politického národa už to posilovat prostě nejde, to už oslabuje.

J. Rechnovský 4.1.2017 18:49

Re: Uf

To posílení se samozřejmě neobejde bez úspěšné existence nadnárodních politických stran. Tedy politického národa...

R. Brzák 4.1.2017 19:11

Re: Uf

a protože politický národ neexistuje, tak nemohou fungovat ani nadnárodní politické strany...co tam máte dál?

M. Prokop 4.1.2017 20:58

Re: Uf

Vy o nějaké víte? Zatím všechny pokusy krachly.

Ale máte pravdu v tom, že jejich existence už by byla náznak onoho politického národa.

J. Rechnovský 4.1.2017 22:29

Re: Uf

Vím o dvou. Piráti a Zelení. JIstě. Je to velmi vlažný začátek.

Jinak zcela souhlasím, že politický národ je základní podmínkou skutečné integrace.

J. Jurax 4.1.2017 15:19

Docela moudře napsáno

A sankce proti zemi, z níž mimochodem béřeme podstatnou část plynu i nafty, jsou pro nás škodlivé. Jo kdybychom tyhle komodity - jako celá Evropa - odmítli odebírat, to by Rusku hlavu zamotalo, protože takový výpadek příjmů by jej opravdu zasáhl - a plynovody a ropovody se ze dne na den přesměrovat nedají. Jenže bychom tu měli zimu a k tomu, stejně jako k silovému řešení, politikové vcelku moudře a realisticky nesáhnou.

Rusko Krym nepustí, když tam nebudeme vyvážet ovoce, mléko a sejry, ba i když tam nebudeme montovat auta a nebudeme dovážet pravé moroženoje.

Taky proč by to dělalo, na Krymu proběhlo i referendum (můžeme si o něm jistě myslet cokoliv stejně jako třeba o "nezávislosti" Kosova etc.) a historie Krymu, darovaného kdysi Chruščovem Ukrajině, je spletitá.

On ten Krym je nakonec jablkem sváru mezi Ukrajinou a Ruskem, tedy režimy, z nichž jeden je za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet

M. Prokop 4.1.2017 16:55

Re: Docela moudře napsáno

Sankce jsou jediné, na čem se Západ jakž takž dokáže shodnout, aby se neřeklo, že nedělá vůbec nic.

Což by sice spoustě lidem nevadilo, jiným zase vadilo, jaký by to na Rusko a Rusy dělalo dojem taky těžko říci, prostě je to kompromyš se všemi nevýhodami kompromyší.

J. Matuška 4.1.2017 17:35

Re: Docela moudře napsáno

P. Prokope, domnívám se, že sankce proti Rusku už měly přijít dávno. Dříve by se probudilo. Samozřejmě, že sankce jsou pro RF jenom vítaným "nakopnutím", to nakonec ukáže blízká budoucnost.

Spojené státy sankcionují ze zoufalství. Viz např. Kuba. K čemu to vedlo?

J. Jurax 4.1.2017 17:49

Re: Docela moudře napsáno

No a jak tomu nezřídka u kompromisů bývá, je tento kompromis na dvě věci - na nic a na howno.

M. Prokop 4.1.2017 18:09

Re: Docela moudře napsáno

Já souhlasím, ale co jiného od Obamy a EU čekat? Tvrdší postup si nikdo nelajsne.

J. Jurax 4.1.2017 18:27

Re: Docela moudře napsáno

Ano. A celkem moudře. S krymem je to vcelku složité a taky Rusko není k nějakému kór tvrdšímu postupu vhodné - je schopno a nejspíš i ochotno se bránit. Rusko není malinké Srbsko třeba ...

M. Prokop 4.1.2017 21:00

Re: Docela moudře napsáno

Kdyby jen bránit ....

Brání se nějakému útoku. Není-li útok, útočí samo.

J. Jurax 4.1.2017 21:29

Re: Docela moudře napsáno

No jo, to už tak velmoci dělají; jen je třeba nalézt nějakou záminku a slabého soupeře. A propagandisticky to pokrýt samozřejmě.

M. Mucha 4.1.2017 12:38

Pohled pana Robejška

na současnou situaci tak ,jak ji popsal, považuji za nejstřízlivější ze všech, které jsem dosud četl a ztotožňuji se s ním.

J. Matuška 4.1.2017 17:37

Re: Pohled pana Robejška

Gr8!

M. Prokop 4.1.2017 12:27

Ad EU,

kdo ji má reprezentovat? Tusk? Komunistka Mogherini?

Ad povinná vojenská služba, to je totální pitomost. Pokud válčí ti, kteří chtějí, je to k něčemu. Mají motivaci učit se, cvičit, zdokonalovat, ovládat dnešní techniku.

Kdo nechce a byl by povinně odveden, bude švejkovat stejně jako kdysi moje generace na ZVS. Totální hloupost.

Š. Hašek 4.1.2017 12:47

Re: Ad EU,

Aha, vlast (Vás, vnoučata, Váš dvorek) bude bránit Tánička s tou Vašáryovou. Mimochodem, zde se nabízí otázka: Kolik že to Magdička umyla pánských záchodků v ubykacích v Mnichově, za pomoci/pošklebování "bratrů ve víře"? Za to dostal přece Halík světocenu!

Myslím, že jste to nemyslel vážně. Domnívám se totiž, že pár tisíc žoldáků, kterým velí nějaký "světolidskoprávař" z Osla nebo New Yorku jest úplně na ho-no.

Přestává mě to bavit. To plašení vrahů, proklamacemi Rovnátka a Anděly Šílené.

M. Prokop 4.1.2017 13:32

Re: Ad EU,

Já za to fakt nemohu, že jste nepochopil poměrně jednoduché sdělení. Že jste to vy, zjednoduším ještě více: Práci (i obranu, to je taky práce) mají dělat profesionálové. Možné je i zapojení snaživých a motivovaných amatérů, ovšem, dobrovolné.

Lidé, nahnaní někam nedobrovolně, nadělají jen škody.

To je čistě technická záležitost, nemající žádnou souvislost s vaší oblibou Magdičky, Táničky nebo halíka, o kterých já jsem nepsal lautr nic. Vlastní dvorek si proti něčemu ubráním sám, co je nad mé síly, to by měli bránit mnou zaplacení profesionálové v oboru bránění dvorků.

V. Novák 4.1.2017 15:03

Re: Ad EU,

Na hlídání muničáků, chemiček, elektráren, přehrad a mostů je profesionálů škoda. A taky jich není tolik, aby mohli uhlídat vše.

Takže kdyby došlo na nejhorší, budou povoláni záložáci a mamánci - děsivá představa, že nafasuju četu mladistvých humanitních intelektuálů, kteří budou filosficky rozebírat, zda je hlídka potřebná, jestli by nebylo lepší odejít se vyspat domů a případně si (vycvičeni CounterStrikem nebo jak se to píše) hodí granát pod nohy, aby výše vyskočili.

Co sobě... ale možná i mně!

To už radši četu branně povinných slečen, které mi aspoň nezdrhnou za děvkama nebo na pivo...

M. Prokop 4.1.2017 16:56

Re: Ad EU,

Máme aktivní zálohy, ta polská myšlenka níže je taky celkem proveditelná.

Pokud byste nafasoval četu mamánků po ZVS, uměli by se akorát lépe zašívat.

V. Novák 4.1.2017 18:02

Re: Ad EU,

Aktivních záložáků je ještě míň než profesionálů.

Kdepak - kdyby bylo zle, půjdeme i my, pasivní záložáci. A branci, kteří/ré ani nevědí, že branci jsou.

Sakra - jak je branec ženského pohlaví? Branka asi ne...

M. Prokop 4.1.2017 18:11

Re: Ad EU,

No ano, ale pak alespoň někteří budou mít pocit že je to třeba a budou to brát vážně.

Branice, bránice?

V. Novák 4.1.2017 18:20

Re: Ad EU,

Pokud se jim stihne vysvětlit, kudy to ze sapíku lítá, jak se nabíjí a že když vystřílejí zásobník, tak ten se jim zázračně nedoplní jak to vídají v amerických filmech...

J. Matuška 4.1.2017 18:05

Re: Ad EU,

Petr Robejšek není žádný hlupák. Je si vědom toho, že je mediálně zajímavé nastolit otázku povinné vojenské služby. Je jenom dobře, že se o tom rozproudí veřejná diskuse. 1 rok nikoho nezabije. Vojna naučila řadu věcí, "třeba se holit", ustlat si postel, ránní cvičení přispělo k otužilosti. Hlavně každý musel pochopit, že existuje tak zv. subordinace. Přišel jsem na vojnu a měl jsem za sebou dva pokusy o ilegální opuštění republiky, tedy pár dnů v "kriminállu". Hřebínek mi brzo spadnul. Za nekázeň jsem měl jít umýt záchody. Pochopil jsem o co na vojně jde a po chvilce jsem uposlechnul.To dneska chlapům, kteří nebyli na vojně chybí. Nechápou, v čem je přínosný "určitý" řád. Každý se cítí být mistrem světa...

Naším vzorem by mělo být Švýcarsko. Kvéry mají ve skkřínce pod postelí nebo kde. Během několika hodin jsou schopni postavit několika milionovou armádu. OI prvcích přímé demokracie nemluvě. Pavel Kohout je zamilovaný do Švýcarska, nedivím se mu. /Ano, řada lidí nad Śvýcary "ohrnují" nos.../

M. Prokop 4.1.2017 18:13

Re: Ad EU,

Na vzor Švýcarsko zde ovšem chybí Švýcaři. Nejen co se vojny týče.

A ZVS naučila hlavně, jak tu subordinaci "vochcat", pokud nebudou vojáci vojákovat dobrovolně, nebude to jiné.

A. Alda 4.1.2017 13:37

Řekněte si upřímně,

zda byste byl ochoten poslat na smrt svého syna proto, aby mohl Sobotka, Babiš, Kalousek atd. dále vládnout.

Bojovat lze za národní společenství, nebo za ideu. Národní společenství je však dnešními politiky vysmíváno, slovo národ je pomalu už synonymem slova rasismus a vlastenectví je považováno za formu nacismu. A ideu, za niž by měli Češi a Moravaná kolektivně pokládat životy, také nikde na obzoru nevidím.

Zavedení povinné vojenské základní služby by bylo patrně ekonomicky přínosné (armáda by utrácela u českých výrobců a z pracovního trhu by zmizelo pár tisíc mladých lidí, kteří jsou dnes evidováni na pracáku). Jenomže negativa by převážila: odpor mládeže, náklady na dodržování lidských práv na vojně a průšvihy, které by dělali vojáci civilům a důstojníci voljákům, intervence a korupce při odvodních řízeních...

Lépe je mít armádu z lidí, kteří v ní chtějí být. Takto by se i mohla rozšířit. A mohla by se zavést domobrana. A automatické vydávání zbrojního průkazu těm, kdo v armádě odsloužili alespoň jeden rok s výcvikem ve zbrani. To ano, s tím bych souhlasil.

Ale znovuzavedení povinné základní vojenské služby nepodporuji, protože vím, že by z toho bylo více problémů než užitku.

V. Novák 4.1.2017 13:49

Re: Řekněte si upřímně,

Tak tu armádu zrušme rovnou celou, ne?

Za ideu bojovat nebude, za národní společenství taky ne - a jako expediční sbor pro podporu cizích zjmů je to drahé.

K čemu armádu, ne?