19.2.2019 | Svátek má Patrik



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


RUSKO: Trampoty Admirála Kuzněcova



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 102, poslední: 11.12.2016 23:40, přehled diskusí

tak jsem si oddechl:
Autor: J. Šejnoha Datum: 11.12.2016 23:40

Po nekonečné sérii alarmistických článků o akutní Ruské hrozbě se konečně dozvídáme pravdu.

Rusko se v žádném případě nemůže rovnat zemím NATO. Taky není divu, když má 15x menší vojenský rozpočet.

Zvyšování

vojenských rozpočtů a manévry u Ruskýc hranic jsou zcela

kontraproduktivní. Zvyšování vojenských rozpočtů je vyhazování peněz, kterých je třeba jinde !

Re: Hurá !!!! Nemusíme zbrojit.:
Autor: J. Šejnoha Datum: 11.12.2016 23:36

Jetsižře máte 15x vyšší rozpočet, než potenciální protivník, tak je nesmysl zvyšovat výdaje na zbrojení.

Argument, že většinu peněz rozkradou zbrojaři a politici neobstojí. V Rusku to určitě nebude o monoho lepší.

Tak tady nešiřte paniku !

Re: To je jednoduche Watsone:
Autor: P. Sulc Datum: 10.12.2016 22:14

Prunik na oceany: jak vy jiste sam dobre vite, za valky jedna z asi 13 nemeckych korsarskych lodi se doatala na Pacific prave tou severni cestou, jeste z pomoci Rusu. Nevim uz, ktera to byla. Ale posadky obchodnich lodi, ktere potopila, meli smulu, nemohla je dopravit do Nemecka, jako lodi s Atlantiku ci Ind. oceanu. Dopravila je do Japonska, a tam jich ovsem spousta neprezila. Jen tak mimochodem: nemecke korsarske lodi posadky jimi potopenych lodi zachranovali, nestrileli je z kulometu. Strileni trosecniku z kulometu zaregistrovali poprve americane v prvni valce: byli pasazeri na britske osobni lodi, vybavene kulomety. Ta najela na nemeckou ponorku, ktera ji zastavila. A Britove trosecniky postrileli kulomety. Ale nepochybuju, ze vy o tom budete vedet vice.

Re: To je jednoduche Watsone:
Autor: J. Jurax Datum: 10.12.2016 17:24

Murmaňsk nezamrzá ... :-) ... zdravím ...

Jde spíš o to, že Rusko má jakžtakž přístup na otevřené oceány akorát na severu nebo na Dálném východě. Baltskou i černomořskou flotu lze v případě konfliktu celkem efektivně uzavřít a nedovolit jí průnik na oceány.

Re: To je jednoduche Watsone:
Autor: J. Jurax Datum: 10.12.2016 17:20

Hm ... Scharnhorst jednak potopila děla bitevní lodě HMS Duje of York, jednak tahle replika mi přijde poněkud mimo mísu.

Re: Šalupa Admirál Kuzněcov:
Autor: J. Jurax Datum: 10.12.2016 16:24

Technická - šalupa (z holandského sloep, anglicky sloop) je v námořnické terminologii terminus technicus; poučte se na https://en.wikipedia.org/wiki/Sloop nebo na https://en.wikipedia.org/wiki/Sloop-of-war.

Admirál Kuzněcov kategorii šalupy nevyhovuje ani omylem. Patří do kategorie letadlových lodí (aircraft carriers), byť Rusové ji ve své terminologii označují jako těžký letadlový křižník (ťažolyj avianěsuščij krejser).

Re: Podstatné jsou výsledky a ne zastaralost lodi!:
Autor: J. Jurax Datum: 10.12.2016 16:13

Jako vtipný, resp. rádobyvtipný komentář to ujde, ale jinak skutečnost byla složitější.

U Napoleonova tažení jste opomněl Borodino a Berezinu, a německých zbraní fakt, že na čtyřicetistupňové mrazy nebyla jejich technika konstruována - předpokládal se blitzkrieg za patřičného, tj. relativně teplého počasí. Viz třeba absence zimní výstroje u Němců v zimě 41 - 42.

Re: Odborník na výzbroj:
Autor: J. Jurax Datum: 10.12.2016 15:20

No, dotyčný není odborník na výzbroj, nýbrž, jak se zdá, na fšecko.

Článek sám je jednoduchá kompilace z otevřených zdrojů; kdo se o letadla a lodě trochu zajímá (třeba modelář), napsal by jej patrně i zpaměti.

Re: A kdeže se to válí pýcha námořnictva USA, :
Autor: J. Jurax Datum: 10.12.2016 14:35

Ano, Rusové si mnoho věcí budou muset dělat sami; ostatně z pohříchu politických důvodů to dělali po VŘSR pořád.

Důsledkem jsou jednak občas originální řešení, občas zaostávání a vždy vyšší náklady, než když je možno využít plodů mezinárodní dělby práce.

Re: A před rokem '68 jste je miloval?:
Autor: V. Kolman Datum: 10.12.2016 0:57

Sověty jsem ani před 21.08.1968 nemiloval, nicméně jsem je bral jako smutnou realitu. Po 21.08.1968 to ale mají u mě do konce mého života definitivně pos.ané (slušněji to napsat neumím)! A v mém názoru mě jenom utvrzuje i současná snaha Rusů přepisovat účel ruské okupace v osmašedesátm roce.

Šalupa Admirál Kuzněcov:
Autor: Š. Osif Datum: 9.12.2016 20:58

je rekord vedle rekordu, například pilot může na šalupě přistát dvakrát za 24 hodin, zcela výjimečně třikrát.

Důvodem je přetížení při startu a přistání, záchytné lano je 5 metrů od hrany přistávací dráhy, létat mohou jen když je vítr slabší než 2 m/s, dolet mají oproti startu z pozemního letiště poloviční, operovat šalupa může jen u břehu nebo v blízkosti nějakého křižníku Hordy, protože radary šalupy mají dosah max 60 km.

V současné době jsou všechna provozuschopná letadla na letecké základně u Lattakie, protože odsud mohou piloti startovat nepřetržitě.

Šalupa Kuzněcov jde příští rok do generální přestavby ale doky Zvezda budou mít místo až v roce 2019.

Podrobnosti najdete na svobodneslovo_com

Re: A kdeže se to válí pýcha námořnictva USA, :
Autor: P. Mach Datum: 9.12.2016 20:23

Utráceli za ty sučka a migy, které jim teď padají do moře. A bez těch se určitě obejdou, když mají prázdné koryto a nic čím by ho naplnili.

Re: Momochodem, co dělá letadlová loď De Gaulle,:
Autor: Š. Hašek Datum: 9.12.2016 19:56

Máte v tom zmatek, kolosální.

Emoce zaměňujete s fakty. To dneska frčí.

Hlavně buďte dostatečně hrdý, že nejste/jste "bruselský mužik".

Zkráceno, zjednodušeno. Marný.

Re: A kdeže se to válí pýcha námořnictva USA, :
Autor: P. Zinga Datum: 9.12.2016 19:28

Především za věci, bez kterých se obejdou, podle hesla "lehce nabyl, lehce pozbyl". Ale to Merkelová a spol. nikdy nepochopí.

Re: dovolil bych si podotknout:
Autor: J. Hanke Datum: 9.12.2016 19:08

Uvědomte si, že válka o Falklandy se odehrála před více než 30 lety (1982). A za takovou dobu vojenská technika zatraceně zastará. A Harrier dnes už lze vidět leda tak v muzeu.

Re: dovolil bych si podotknout:
Autor: J. Hanke Datum: 9.12.2016 18:57

Ano, máte pravdu. Harrier měl jeden motor, Jak 38 motory 3. Ale jinak účel i výkony jsou si velice podobné. Vzhled jakbysmet. Zřejmě Rusáci nedokázali vyrobit Pegassus a se změnou vektoru tahu asi taky byly problémy. Tak si to vyřešili po svém.

Nicméně to nemění nic na tom, že na ruské lodi se používají nepatřičná letadla. Nicméně Harrier i Jak jsou už nějaký ten čas vyřazeny.

Re: dovolil bych si podotknout:
Autor: J. Tolman Datum: 9.12.2016 18:38

Tak tak. Letouny Sea Harrier za války o Falklandy v průběhu konfliktu srazily z oblohy 20 argentinských letadel bez vlastní ztráty ve vzdušném boji. Dva Sea Harriery však Britové ztratili v důsledku nepřátelské protiletadlové palby a další čtyři museli odepsat následkem technických závad. Vítězství strojů Sea Harrier nad argentinskými letouny Mirage III a Convair F-102 Delta Dagger bylo pro mnohé překvapením.

Re: Zbraně je třeba vyzkoušet v boji.:
Autor: J. Lepka Datum: 9.12.2016 18:30

Rusko taky plánuje, že se ropa dostane zpátky přes 100 dolarů za barel.

Re: dovolil bych si podotknout:
Autor: J. Lepka Datum: 9.12.2016 18:27

Omyl. Hlavně v Argentině si to nemyslej.

Re: To je jednoduche Watsone:
Autor: P. Sulc Datum: 9.12.2016 18:15

Na severu, kombinovana s ledoborcem ci ledoborcovymi torpedoborci ?

Re: A kdeže se to válí pýcha námořnictva USA, :
Autor: J. Tolman Datum: 9.12.2016 17:58

Torpédoborec Zumwalt připlul včera v pořádku a v pohodě do svého domovského přístavu San Diego v Kalifornii.

Re: dovolil bych si podotknout:
Autor: J. Tolman Datum: 9.12.2016 17:49

JAK 38 není a nikdy nebyl kopií Harriera. JAK měl zdvihové motory, které svoji vahou omezovaly velikost užitečného nákladu stroje (zbraně, palivo) a zvyšovaly jeho složitost. Harrier měl jediný motor pro kolmý vzlet, přistání i horizontální let, a je jediným kolmo startujícím proudovým letadlem, které je schopné bojového nasazení a svoje jedinečné schopnosti prokázalo ve Falklandské válce.

Re: A před rokem '68 jste je miloval?:
Autor: K. Janyška Datum: 9.12.2016 17:48

Jako úplně malé dítě bez rozumu a přehledu ano. To byly krásné doby, když v sovětských filmech dva nebo 5 udatných sovětských vojáků zahnalo celé pluhy nacistů. To jsme byly, my děti, v první třídě nadšení a u vytržení. Mimochodem, mého tátu komouši v 50. letech dvakrát zavřeli a v roce 1955 nám sebrali docela velkou farmu, 25 krav, 10 kusů mladého dobytka, na 50 prasat, 4 páry koní a tak a nedali nám za ni ani korunu... Dzp.

Re: Ukrajinče, je to na vás vidět, ta nenávist k Rusku. :
Autor: K. Janyška Datum: 9.12.2016 17:42

Pro mě je to navždy. A nic s tím nedělám. Těch 1000 naprděných sportovců ze SSSR napéříš novými státy je toho jen dalším polínkem do mého vnitřního pohrdavého ohně... Dzp.

Re: Samozřejmě, ale to nic nemění na tom,:
Autor: A. Nový 840 Datum: 9.12.2016 17:36

Nikoliv pí. Sybille Netzer. Já jen na vaši invektivu směrem k Ruské letadlové lodi říkám, že potíže se nevyhnou žádnému složitému systému. A je jedno, kdo ho vyprojektoval a vyrobil.

No, to ne, ale nejedná se o jeden strom,:
Autor: F. Houžňák Datum: 9.12.2016 17:29

ale o stromů mnoho, a zašlo jich jenom málo, zatímco mnoho jich skoro až do nebe vyrostlo (třeba automatická pračka, automatická převodovka, myš, střídavý proud, dolar ... jestli tam patří i máslo z buráků, nevím). To s tím realistou a rusofilem jsem, upřímně řečeno, nepochopil. Jistě je to pravda, ale proč tady?

Re: Samozřejmě, ale to nic nemění na tom,:
Autor: S. Netzer Datum: 9.12.2016 17:17

A co černoši?

Taky je bijou?

Re: No, ono to chvilku trvá, než se něco takového doladí,:
Autor: Š. Hašek Datum: 9.12.2016 16:58

Nebyl bych až takový optimista, stromy nerostou do nebe.

Jsem realista. Doufám, že pochopíte, že realista není totožno s rusofilem.

Re: Plovoucí vrak:
Autor: M. Drašner Datum: 9.12.2016 16:58

Bylo nebylo, padesátimilónovou i ještě lidnatější Čínu v průběhu dějin opakovaně dobývala (někdy část, jindy celou) chudá zaostalá etnika ze severu/severovýchodu, což bylo dle názorů, které tu tak vidím, zcela nemožné. A jaké skvělé technologie ti Číňané měli! Jen bojovat se jim jaksi nevedlo, i když si poté, co se dobyvatelé v té mase Chanů rozpustili, hranice ponechali (doporučuji podívat se na hranice říše Ming, Čching a dnešní Říše středu.) No a Rusové holt mají hodně hunsko-mongolsko-vikingských genů.

Re: A před rokem '68 jste je miloval?:
Autor: Š. Hašek Datum: 9.12.2016 16:56

Rusy nebo Sověty? Docela se mi to zdá důležité, pane Aldo.

Pro "pobavení" - můj otec zažil osvobození Rudou Armádou, "po Lidicích a Heydrichovi". A projevech "fírera". Byl mobilizován v r. 1938. I to bych bral v potaz. Kauzalita důležitá. Stran "Stalina v Berlíně".

Zjednodušeno, vím, že Vy nemusíte mít napsanou i poslední slabiku. Jako jiní.

Přeji příjemný večer.