9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

POLITIKA: Realisté – zase nic nového

Je těžko hodnotit nějaký politický program bez ideového východiska. Protože si myslím, že jedině konzervatismus je ideál mající řešení pro současnou dobu, poměřím novou politickou stranu pana Robejška z konzervativních hledisek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 3.12.2016 8:50

Re: Díky za přiblížení -

Jinak na přední straně tohoto webu je reklama a odkaz na moji knihu Návrat k domovu, kde je to vše vysvětleno.

Š. Hašek 2.12.2016 22:10

Re: Chce to nadhled, pane Aldo (14:04)

Uvidíme. Snad jest naděje.

Z. Klouček 2.12.2016 20:22

K příspěvku p. Podrackého :

V zásadě plně sdílím názory p. Podrackého, za současné situace mi ale přijde rozumné volit a podporoval Realisty, protože je určitá naděje, že bychom pod jejich praporem mohli alespoň něco konkrétního učinit.

Přes obecný souhlas s p. Podrackým se ale obávám, že bez přitažlivé obecné ideje, s níž by se národ většinově ztotožnil a z níž by bylo možno odvodit konkrétní cíle politiky jakož i většinou společnosti dobrovolně akceptované etické principy, to nebude úplně možné. Pochybuji, že takovou idejí může být konzervativismus samotný a poskytnout základ pro zaplnění prostoru opuštěného slábnoucím křesťanstvím. Pociťuji v tomto směru silný nedostatek (alespoň obecněji známých) snah obdobně smýšlejících českých i evropských intelektuálů.

Sdílím silně i naznačené výhrady p. Podrackého k otázce lidských práv. Důraz na individuální lidská práva za posledních více než 200 let přinesl sice nezpochybnitelný obrovský pokrok, ale současně i potlačení vazeb a odpovědnosti jednotlivců vůči společenství, v němž mají své kořeny a budoucnost. Budoucnost, pro kterou stojí zato pracovat, vychovávat děti a v případě potřeby ji bránit. Také zde postrádám myšlenkové zázemí či jen (otevřenou, ne politicky korektní) diskusi na téma o selský rozum opřený názor tohoto typu : Člověk může od společnosti, v níž žije a s níž se identifikuje, očekávat jen takovou hodnotu práv, jakou hodnotu povinností vůči této společnosti plní (resp. již splnil ev. lze očekávat, že splní v budoucnu sám či za pomoci své rodiny). Aby taková společnost měla šanci obstát v konkurenci společností jiných a zachovat svou identitu, musí nutně každá žena v průměru porodit více než 2 děti, a musí být zachován jazyk společnosti včetně s ním spojené kultury; nic důležitějšího není. Myslím, že to kdysi bylo samozřejmé, v češtině možná stačí poukázat na slova odvozená od stejného prazákladu : porod, rodiče, rodina, národ. ZK

J. Kanioková 2.12.2016 20:14

Ježišmarjáá,

proč se tu škorpíte k detailům myšlenek, které snad vnímáte rozdílněji? Proboha, vás oba považuji za bezvadné diskutéry, a ve smršti nepříjemných komentářů od "nadčlověkistů" jste pro mě vždycky takovou tou "klidnou sílou", slušnou, objektivní..

J. Kanioková 2.12.2016 19:54

Díky za přiblížení -

právě - starostlivost o budoucnost - to je to, co mě trápí. Ne ve všem je "modernost" za každou cenu prospěšná. Všechno má mít optimální míru

J. Kanioková 2.12.2016 19:47

Já to zas ve zkratce vnímám, že -

Lidská práva = Dvojí metr

J. Kanioková 2.12.2016 19:31

Pane Václavíku,

mohl byste rozvést jako pro blbce, co přesně myslíte tím - jsme znarodnili menu, tedy tam kde narodni nebyla - nikdo nema na programu odstatneni meny, zapuzeni Keynesovy monetarni politiky-

jak by to "programově" formulačně mělo být ? Fakt to není ironie, prostě si nejsem jistá, co přesně vaše slova znamenají. Co by se muselo udělat, aby to bylo podle vašeho názoru. Díky předem.

V. Podracký 2.12.2016 19:29

Re: Pane autore,

Konzervatismus je opravdu široký pojem a nemyslím si, že se všichni členové KONS zcela shodují. Já jsem navázán na anglický konzervatismus E. Burka. Ten definoval kontinuitu, o které hovořím v článku, takto: "Společnost je partnerstvím nejen mezi žijícími, ale i mezi žijícími, mrtvými a dosud nenarozenými". Nevím, za je to pochopitelné, ale znamená to právě onu starostlivost o budoucnost, kterou dnes postrádáme.

J. Kanioková 2.12.2016 19:18

Pane autore,

teď jsem na zdejší upozornění zavítala na stránky KS. Přiznám se, že jsem v podstatě tuto stranu ani nezaregistrovala, nebo jestli, tak jsem ji nejspíš brala jako spíš náboženskou. Počtu si tam. Ale co chci především zmínit - máte tam petici, o které jsem netušila, že existuje. Hned jsem ji podepsala. Nějak nechápu, proč se o ní neví?

Děsí mě, že příští čtvrtek bude u Jílkové právě toto téma.

Bojím se, že si ty fanatické moderní spolky toto protlačí. Přihlásí se někdo za vaši stranu do této diskuse ? Určitě by měl! Ale musí to být někdo, kdo umí argumentovat bez zaváhání, spatra, protože tam bude zastánců těchto adopcí asi moc a budou "drzí"..

J. Kanioková 2.12.2016 19:09

Pane Bílý, díky na návodné info,

vyhledala jsem a kdyby už nic jiného, tak jsem tam natrefila na petici, o které jsem ani netušila, že existuje - PETICE proti zákonu "ADOPCE DĚTÍ PRO HOMOSEXUÁLY", a hned ji podepsala.

A přiznám se, že jsem slova p. Podrackého o konzervativních myšlenkách brala vždy jen jako běžný stesk po tradičních hodnotách, a spíš snad směřováno k náboženství. Ne jako připomínky politické strany.

Takže ď

Jo a děsím se příštího pořadu - Máte slovo s Jílkovou, protože včera na konci řekla, že příští téma bude, právě - adopce dětí homosexuály. A děsí mě ten tlak. Myslím, že to bude právě na tlak Dientsbiera a Marksové a squadry. To téma mě děsí, protože to by byl nevratný krok..

V. Vaclavik 2.12.2016 18:29

Konzervatismus

Ta idea konzervatismu, v clanku rekl bych dobre vyjadrena, je ale jen pouha snuska prani, ktera nam vubec nerika, jak tech prani dosahnout, tedy co delat, aby se spolecnost k tem vyjmenovanym hodnotam navratila. Pomijim pritom moznou kritiku nekterych z nich.

Napriklad kdybych chtel mit pekne kaktusy, nestaci jen prani, ale musim vedet, jake prostredi ke sve prosperite vyzaduji. Napodobne je treba vedet, jake spolecenske prostredi je zapotrebi k tomu, aby se ty konzervativni hodnoty navratily, tedy jinak receno, aby se lidem zacaly vyplacet.

Programy politickych stran jsou typicky vzdy jen snuskou prani, jako napriklad boj s korupci, nebo prosperita, atd. a nabizena reseni nikdy nejdou ke korenu problemu, ale jen jeho priznakum. Pres koreny problemu totiz u nas, a nejen u nas, jak se rika, vlak nejede, nemluvi se o nich, jsme k nim zamerne slepi.

Napriklad v minulem stoleti jsme znarodnili menu, tedy tam kde narodni nebyla a vsichni nerozdilne jsme zavedli Keynesiansky monetarni system (v podstate prosperita na dluh) coz nasledne otevrelo vrata dokoran zadluzovacimu a prerozdelovacimu statu se vsemi jeho nemocemi, nektere ne tak zretelne s tim spjate... ale nikdo nema na programu odstatneni meny, zapuzeni Keynesovy monetarni politiky, protoze pres tyhle veci ten vlak proste nejede.

K. Janyška 2.12.2016 16:14

Re: Realisté bez znalosti reality, tedy spontánního řádu

On není modla. Je to skutečná organizační strukrura lidského světa, kterouz mají jednotlivci ve svých myslích. Jinak by nepřežili. Skutečná a opravdová. Lidé to však nevědí... Dzp.

M. Bílý 2.12.2016 14:59

Chce to nadhled, pane Aldo (14:04)

Z jejich programu cituji:

Prosazovat návrat etiky do politiky, návrat morálky do činností, které politiku naplňují.

S tím musím souhlasit a řídím se tím (reaguji vždy slušně). Volit ale budu Realisty, snad nás bude dost. Pan Dr. Robejšek je osobnost. A Konzervativní strana by měla být spojenec., takže "okopávání kotníků" bych nezdůrazňoval.

M. Bílý 2.12.2016 14:36

Je na internetu. pane Valento (13:50) Její problém ...

Její problém je v tom, že hlas některých členů neodpovídá svou silou 0,08% získaných ve volbách. I když by mi jejich program vyhovoval nevolím je. Něco podobného jsou Svobodní.

P. Švejnoch 2.12.2016 14:30

Re: Pane Švejnochu,

Tedy nediskutujte.

Vaše přesvědčení o tom, že o věcech víte "skoro všechno" mi připomnělo Vaši vědeckou a velmi učenou úvahu o ruské ruletě a namazaném bubínkovém revolveru...

Jste mi k smíchu, milý pane Aldo - a k Vaší smůle to nijak nesouvisí s nickem, který tu používáte.

Mimochodem - oborem, který se zabývá významem slov, je sémantika, což je jeden z podoborů lingvistiky, neboli jazykovědy. Z tohoto pohledu je pak Vámi užité slovo "zapomenul" více než výtečné...! :-D

M. Bílý 2.12.2016 14:25

Já Vás chápu,pane Aldo(14:02)Ale v klidném přístupu je sííla

J. Milfait 2.12.2016 14:23

Co je na tom špatně?

"Evropská etnika vymírají, lidský potenciál ztrácí na výkonnosti, příroda je ničena v rozsahu, který už nelze napravit". viz. citát v článku:

Vždyť je to naprosto správné, ale bylo by třeba, abychom se vzchopili a nepodporovali naší snahou, penězmi, a invencí jiné oblasti mimo Evropu. T.j. tak aby tam došlo ke stejnému efektu jaký je nyní u nás,(viz citát) tj. nepodporovat vývoj jako v minulosti při množení králíků v Austrálii. Zároveň se s tím vyřeší i problém hladu i oteplování planety, který nám podsouvají klimatiční alarmisté. Bohužel nás vedou lidé typu Junckera, Makrely (Socani)a jim podobných a my na to čučíme jako ovce na pastvě. JM.

J. Štrobl 2.12.2016 14:13

Re: Dobrý den, pane Štroble (9:47)! Také mě to mrzí ...

Já považuji článek sice za zbytečný, ale budu je volit také.

A. Alda 2.12.2016 14:10

Pane Švejnochu,

já jsem toho o pojmu "obec" zapomenul už více, než Vy kdy budete vědět.

Nesnažte se mne prosím poučovat v mém hlavním vědním oboru.

Nehodlám s Vámi diskutovat na téma, o kterém Vy nevíte skoro nic, a já o něm vím skoro všechno. Bylo by to naprosto nesmyslné.

A. Alda 2.12.2016 14:04

Ale byl naprosto neúspěšný

on i jeho strana.

A teď se snaží okopávat kontníky těm, kteří by to chtěli zkusit také.

A. Alda 2.12.2016 14:02

Omlouvám se,

až jsem natolik nasr...., že se přestávám kontrolovat.

J. Pražák 2.12.2016 14:02

Re: Komu vadí úbytek původních obyvatel Evropy?

Souhlas.

R. Morava 2.12.2016 14:01

Re: Komu vadí úbytek původních obyvatel Evropy?

Asociální státy to rozhodně podporují, to souhlasím. Tím jak píšete - množením nezodpovědných co jim vše zajistí stát ale i tím že blbne hlavy i inteligentnějším lidem a neučí se starat sami o sebe.

Přesto se někteří schopní nerozmnožují třeba proto, že jsou spokojeni se svými koníčky a penězi a nechtějí mít starosti s dětmi, omezit svoje ambice a dělit se.

Bohužel evropští multikulturalisté nechápou že pokud podezřelé cizince pustí za hradby (hranice) ztrácíme technologickou výhodu. Už je to zase boj muže proti muži.

R. Morava 2.12.2016 13:52

Re: Realisté bez znalosti reality, tedy spontánního řádu

Pane Janyška, mate možná pravdu, ale neberte spontánní řád jako modlu.

M. Valenta 2.12.2016 13:50

Re: Dobrý den, pane Lenci (9:54)! Zadejte si do vyhledavače ...

Problém je, že o ni nikdo neví pane Bílý

M. Bílý 2.12.2016 13:33

Dobrý den, pane Štroble (9:47)! Také mě to mrzí ...

Také mě ta plejáda mravokárců, kterým se přístupy pana Dr. Robejška k nápravě společnosti nezdají, mrzí. V tom s Vámi plně souhlasím. Na druhé straně však konzervativní přístupy s jeho Iniciativou 2080 nejsou v rozporu a jsou při řešení problémů použitelné. Z tohoto hlediska nepovažuji článek za zbytečný. REALISTY BUDU VOLIT!

M. Bílý 2.12.2016 13:17

Dobrý den, pane Lenci (9:54)! Zadejte si do vyhledavače ...

Zadejte si do vyhledavače Vlastimil Podracký - Konzervativní strana a dozvíte se, že pan Ing. Podracký je člen předsednictva Konzervativním strany a také si tam přečtete jeho životopis.

P. Švejnoch 2.12.2016 13:12

Re: To je nějaká hloupost

3) Irituje (a možná bych měl použít expresivnějšího výrazu) mě neustálá přezíravost těch, kteří sami sebe považují za elity, ve Vašem případě prezentovaná tezí "občan rozhoduje o věcech, kterým nerozumí". Jednak si myslím, že z občanů děláte zbytečně blbce - ano, ne všichni jsou vzdělaní, moudří a dokáží dohlédnout důsledky svých rozhodnutí - a zdůrazňuji, že občas nedohlédne důsledků každý z nás. Přesto by měli mít právo rozhodnout o věcech, které se jich týkají. A druhak: Od toho by tu právě měly být ony elity, aby dokázaly věc prozkoumat, zhodnotit a formulovat možná úskalí jedné či druhé volby, a posléze třeba i prezentovaly svůj názor. Rozhodně to ale nemá být tak, že někdo, kdo sám sebe pokládá za elitu, bude rozhodovat o tom, co je pro mě dobré.

Já také nejsem zastáncem referenda k úplně každému prdu, ale možnost vypsat k některým otázkám referendum by měla být podstatně dostupnější.

P. Švejnoch 2.12.2016 13:12

Re: To je nějaká hloupost

Nesdílím Váš názor.

1) Nevidím důvod, proč by referenda měla být limitována velikostí obce (pro pana Aldu: Výraz "obec" míním v jeho širším významu, tedy případně i jako "stát" :-) ), pro kterou je takové referendum vypisováno. Jediným kritériem pro vymezení oblasti pro referendum musí být otázka, zda a jak se to dotazovaných občanů (to je od slova "obec", pane Aldo :-) ) týká. Čili jsou otázky, které se týkají jen Třeskoprsk, ale jsou i otázky, které se týkají občanů celého státu - a adekvátně k tomu musí být tito občané dotázáni.

2) Otázka zodpovědnosti se v principu týká občanů stejně jako zastupitelů, protože ti i ti jsou pořád jen lidé - takže někteří jsou zodpovědnější,no a někteří holt méně. U zastupitelů to ovšem má dva další aspekty: Ten první se týká toho, co jsem psal už výše: Odpovědnost zastupitelů za jejich chyby je malá až žádná, čímž samozřejmě jejich zodpovědnost klesá. A ten druhý aspekt se týká toho, že nezodpovědný občan se daleko nejspíš na celé referendum vykašle (čímž výsledek nijak neovlivní), zatímco nezodpovědný zastupitel je nucen hlasovat podle rozkazu svého partajního šéfa, čímž samozřejmě, chca nechca, výsledek hlasování ovlivní.

Pokračování níže

V. Podracký 2.12.2016 12:54

Re: V úbytku evropských obyvatel

Úbytek evropských obyvatel může být jen velmi pomalý. Jinak budou chybět mladí lidé a místo nich se budou usídlovat cizinci, potažmo příslušníci jiných civilizací, protože evropská už lidi mít nebude. Stav je katastrofální, když si uvědomíme, že každá další generace je o třetinu slabší, což znamená, že za tři generace nás bude třetina. Pochybuji, že ostatní prostor zůstane nezaplněn. Čeká nás osud Sýrie nebo jiné "multikulturní" země.