8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SVĚT: Fenomén Trump a rozpad západních společností

Pokud se vám nelíbí trumpismus, neutěšujte se tím, že zmizí s případným politickým neúspěchem Donalda Trumpa. Ať už dopadnou prezidentské volby jakkoliv, trumpismus tu zůstane. Jedná se o legitimní výraz hněvu, který mnozí Američané oprávněně cítí, když se podívají, co se děje s jejich zemí

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 16.11.2016 22:10

Re: Elitář křičí pozor na elitu

Ale no tak, přece neberete vážně, že něco jako pražská kavárna existuje. To je jen žblebt pana Zemana. Identifikuj ise sní, protože mám rád zásadu žít a nechat žít. I když je někdo jiný než já, tak pokud dodržuje zákony má na to právo. Kdo jsem já abych mu kázal jak má žít, nebo se chovat? Proto také moc nehrozí, že by podobní jako já usilovali o absolutní moc. U lidí typu pana Hampla si však tak jistý nejsem.

P. Han 16.11.2016 21:21

Re: Elitář křičí pozor na elitu

V tom případě nechápu, proč se s tou kavárnou identifikujete. To nejde, vyzobnout si z jejich politiky jen to, co vám konvenuje. Oni po vás budou chtít i to ostatní, pokud budete takový trouba, že jim pomůžete k absolutní moci.

B. Rybák 16.11.2016 19:42

Slib zvyšování blahobytu

Jsme slyšeli od všech podporou mas se ohánějících vládců ve XX století (bolševiků, nacistů, maoistů,...).

Poprvé jsme tento požadavek neslyšeli od vládců genocidních, "zelenou J.P. Sartrovou pařížskou Sorbonnou" odchovaných "rudých" Khmerů v Kambodži.

Ti byli první, kdo odmítl základní marxistické dogma o kultuře, jako pouhé nadstavbě výrobních sil společnosti. Změna kultury se i pro na ně navazující novou "levici" stala základním předpokladem změny jejímž nositelem už nebyl buržoazií zkorumpovatelný proletariát, ale na státu amorálně parazitující a moc státu proto podporující elitářský, občany pohrdající, křesťansko-židovskou morálku nenávidějící, intelektuál!

A tihle politicky korektně přehlížení a ponižovaní občané teď pochopili, že o jejich občanská práva a svobody teď jde a D. Trump se stal symbolem zápasu o ně!

J. Šimek 16.11.2016 19:33

Re: Levičácká, pseudointelektuální

Křivan vyhrožuje, asi má malýho pindíka :o)

J. Krejčí 16.11.2016 18:48

Vzpoura frustrátů

Prožíváme vzpouru frustrátů. Není to poprvé v historii, je jen otázka, kam až to zajde. Autorovy závěry jsou dosti paušální, u nás ta situace nemusí být stejná jako v USA a v některých západních zemích. My jsme na vzestupné křivce. Stačí se dívat. Vzpomeňme na možnosti a skutečnou životní úroveň našich rodičů.

Současní frustráti mají větší moc. Už nenadávají v hospodě, organizují se přes sociální sítě. Na to svými schopnostmi stačí. Nejsou schopni radikální fyzické akce, jsou ale schopni se vzájemně utvrzovat ve své pravdě. A pak se při volbách vyhecují, dříve k volbám nechodili, jen nadávali u piva, nyní se ale vyhecují a k volbám zajdou. A neštěstí je hotovo, Okamura a jemu podobní v parlamentu.

J. Schwarz 16.11.2016 18:16

Re: Já to vnímám jako nedostatek moudrosti ve společnosti

Jenže ničit mohou především prostřednictvím státní moci. Nebýt státu můžete se na každého "psychopata" vykašlat a odpovědět stejnou mincí. Ale když je zaštítěn razítkem, "zákonem" či vyhláškou je odpor marný a zbývá jen revoluce...

J. Schwarz 16.11.2016 18:12

Re: Něco chybí

Netuším odkud berete přesvědčení, pane Podracký, že individualismus znamená kosmopolitismus, sluníčkářství, vítačství a pod. Navíc že je u nás či v Evropě údajně individualismus propagován! Nic není vzdálenější od pravdy. Tady je, stejně jako za komunistů, propagován a vnucován kolektivismus. Jen oproti komunismu ve trochu obměněné formě. Za socíku se každý měl "činorodě zapojit do budování socialistické společnosti", do čehož byl nucen pracovní povinností. Dnes si jaksi může dělat co chce, ale musí platit daně ze kterých jsou podporovány nejrůznější menšiny, neziskovky, pošetilé neomarxistické vládní programy.... Individualismus by byl, kdyby stát nechal na pokoji lidi, kteří po něm nic nechtějí a zanechal nevyžádané "péče"...

P. Vaňura 16.11.2016 17:58

Hlavní výhodou kapitalismu bylo to, že ředitel s IQ 150

nemůže jen tak nahradit majitele firmy a majitel si ho proto může vybrat za ředitele. Příčinou poslední ekonomické krize (2008) bylo to, že majitelů, tedy akcionářů bylo tolik, že místo nich rozhodovali manažeři, maximalizující vlastní příjem způsobem, za který by je konkrétní majitel s IQ > 100 okamžitě vyhodil!

Toto je největší problém současnosti, vláda manažerů při příliš rozptýleném vlastnictví!

V. Braun 16.11.2016 17:15

Elitář křičí pozor na elitu

Máme tedy elitu nepřátelskou vůči tradičním ideálům rodiny a práce, píše pan sociolog. Tak nevím, směle se označím za pražského kavárníka, i když kafe si vařím většinou doma, a měl bych tedy být nepřátelský k ideálům rodiny a práce, jenže ono to, sakra, nějak nefunguje. Ať dělám co dělám, tak mým ideálem je rodina ve smyslu manžel, manželka a děti. A obecně jsem rád, když je práce dost. Jak tak sleduji své známé, mají to podobně, i když se to ne vždycky s rodinou nebo prací povede, ale to je život.

Tak nevím, nemluví náš elitní sociolog nakonec o sobě?

F. Houžňák 16.11.2016 16:25

Bible v levé ruce je parabola,

víte, co je to parabola? Neměl byste brát všecko doslovně, vypadá to často směšně.

R. Langer 16.11.2016 16:22

Re: Nepochopil jste jako obvykle,

Ó, to ne, já ne, já jenom těm, co ji musí mít pořád v levé ruce u srdce jenom vždycky doporučuji raději ten zdravý rozum. I když máte pravdu, nezdá se, že by to mělo nějaké výsledky. Ale tak třeba časem... ;-)

K. Janyška 16.11.2016 16:12

Re: Co to melete, ujetý sociologu ? Co je západní společnost ?

Věčně obscaný Lesniaku ? Dzp.

F. Houžňák 16.11.2016 16:11

Nepochopil jste jako obvykle,

nemáte vy s tou Biblí nějakou obsesi, obzvláště takhle kvečeru, že ji pořád do všeho motáte?

R. Langer 16.11.2016 15:38

Re: No to ne, zbraň sama o sobě je vám na nic,

Hm, víte, když on každý označuje za něco jiného i tu slavnou Bibli, takže já bych raději zůstal u toho zdravého rozumu. Na rozdíl od té Bible si já dokážu představit, že se lidé se zdravým rozumem víceméně shodnou na tom, co je pro ně dobré. Zatímco někteří lidé s Biblí nám už tady jejich vrchního představitele označují za ateistu, což nám tu skvělou ideu a cíl poněkud zamlžuje. ;-)

F. Houžňák 16.11.2016 15:28

No to ne, zbraň sama o sobě je vám na nic,

i dvě jsou vám houby platné, když nemáte ideu a cíl, ke kterému použitím zbraně směřujete. Zdravý rozum není špatná věc, akorát za to každý označuje něco jiného. Ten ovšem normální lidé mívají v hlavě, na to nepotřebují ani jednu ruku.

J. Chaloupka 16.11.2016 15:22

Nesmíte svět vnímat jen prostřednictvím médií.

Spolky fungují (jsem členem jednoho), rodiny fungují, ale je normální, že se v médiích objevují jen ty nefunkční. Jinak ta krize, která nás čeká, bude opravdovou krizí, kterou přežijí jen soudržné rodiny. Budeme rádi, že je Amerika "bílá", protože ta barevná by Evropě na pomoc nepřišla, a že ji budeme opět potřebovat, je více než zjevné, když Merkelová chce opět kandidovat. Ostatně jen bílí přistěhovalci z Evropy ty státy vybudovali. Jediná skutečná evropská hodnota, kterou bohužel nikdo nezmiňuje, je práce (solidarita je až na hodně nízkém místě a to jen k bližnímu). Jen díky práci mnoha generací máme to, co máme. Dělit se nebudeme chtít, takže bude opravdu pěkný masakr. Budeme rádi, pokud to neskončí třetí světovou.

J. Chaloupka 16.11.2016 15:14

Trump je projev normální demokracie, prostě to

kyvadlo se zleva přehouplo doprava. Jen bylo nalevo moc dlouho, takže si mnozí mysleli, že je to na věky. Je vidět, že není.

R. Langer 16.11.2016 14:51

Re: Poučný článek

Se nám ta křesťanská víra nějak štěpí... :-D

R. Langer 16.11.2016 14:50

Re: Ano,

Přesně!

R. Langer 16.11.2016 14:48

Re: Ano, je to tak.

Zajímavá historka. Taková ryze česká. Úplně to vidím. :-(

R. Langer 16.11.2016 14:47

Re: Bezpohlavní a beztřídní společnost?

Bibli zahoďte a raději se ozbrojte zdravým rozumem a zbraní do každé ruky. Uděláte lépe. :-P

R. Langer 16.11.2016 14:45

Re: Já to vnímám jako nedostatek moudrosti ve společnosti

... a lže většinou ten, co se pokládá za chytřejšího, takže si myslí, že ostatní jsou blbci, nebo ten, co věří, a věří hlavně v to, že on je ten lepší, a blbec je ten, kdo věří na něco jiného. A tito lháři se většinou pokládají za onu zmiňovanou "elitu". Schválně se nad tím dobře zamyslete. :-(

R. Langer 16.11.2016 14:42

Re: Já to vnímám jako nedostatek moudrosti ve společnosti

Inteligence a víra nemá nic společného s moudrostí (rozumem) a ani s morálkou. A kdo tvrdí něco jiného, tak lže!

M. Drašner 16.11.2016 14:36

Re: Bezpohlavní a beztřídní společnost?

Ale to už někdo popsal. Nevím jak v soukromém sektoru, ale ve státním a v politice nechce mít šéf s IQ 110 podřízené chytřejší, aby ho neohrozili (a neměli by mít ani vyšší EQ). Viz problémy našich stran s charismatickým a inteligentním vedením.

Z. Lapil 16.11.2016 14:17

Re: Ano, je to tak.

Stalo se tak. Tři mecenáše znám osobně. A ještě jednoho, může-li být člověk mecenášem sám sobě :-). A pátého, je-li mecenášem dirigent světové třídy, který diriguje (skoro) zadarmo koncert sboru, se kterým začínal jako student AMU.

K politice: měli jsme zpívat na hradě. Někdo ale vyvěsil červené trenýrky, načež následovalo protitrenýrkové opatření: kupodivu nikoliv "sbor bude zpívat bez trenýrek", ale "sbor dodá výpisy z trestního rejstříku". Následovalo deset dní vyjednávání, "hrad" byl dokonce ochoten ty výpisy zaplatit, jenže mezitím Mlynář(?) pozval na hrad "náhodné kolemjdoucí" a sbor definitivně pravil "blbce z nás dělat nikdo nebude".

Dokonce, abych jim nekřivdil, nám bez cukání uznali nějaké "odstoupení od smlouvy z důvodu změny podmínek", takže na penále nedošlo. Oni zřejmě ani hradní úředníci nejsou ochotni dělat ze sebe blbce jen proto, že blbinu udělá šéf.

J. Fridrich 16.11.2016 14:06

Slušný rozbor.. Doplnění by bylo moc

Slušný rozbor.. Doplnění by bylo moc dlouhé, složité, mimo formát této diskuze.

K. Křivan 16.11.2016 13:55

Re: Levičácká, pseudointelektuální

samozvaná "elita" je dobrá jen jako pohyblivý cíl. Halík, Šiklová,..... k čertu s tím póvlem.

A. Alda 16.11.2016 13:45

Ano, je to tak.

V roce 1990 se tento problém probíral. Totalitní stát byl totiž opravdu totalitní a tedy jediným mecenášem. A obavy z toho, že mecenášem přestane být, byly tehdy relevantní. A odpověď zněla, že až i u nás někteří lidé zbohatnou, stanou se oni mecenáši, jako tomu bylo v minulosti a "jako je tomu na Západě" (myslím, že sám Havel to takto prohlásil, ale nejsem si již jist). Žel, nestalo se tak. Praxe se ukázala býti jinou než očekávání. Kdo chce dělat umění, musí si na to vydělat reklamou. Nebo politickými zakázkami. A tak ten, kdo znázorní presidenta jako lejno, se může těšit na zajímavé zakázky, zatímco ten, kdo ho podpoří ve volbení kampani, dostane akorát plechový metál.

Z. Lapil 16.11.2016 13:20

Re: Engels jako pochodeň

Sem si postěžuju :-). Je to celkem k věci, protože řeč je o hodnotách.

Chodím zpívat do sboru. Amatérského. Takže třeba vím, že koncert s menším profesionálním orchestrem a sólisty přijde na nějakých sto tisíc; když to rozpočtete na jednotlivé lidi a čas, mohlo by to být i víc. Na něco se složíme, nějaký drobnější sponzoring a nějaký ten grant a něco zaplatí diváci (přestali jsme fasovat čestné vstupenky pro rodinu). A žně všech muzikantů: vánoce a "Rybovka".

Volali ze Strančic. Nevím, kdo. Že by rádi rybovku a tak. Náš pan předseda pravil, že zjistí, jaký je zájem, sboristé se shodli, že zájem je, protože dámy sice mají před vánocema dost co dělat, ale prachy jsou prachy a koncerty na vsi bývají fajn, například ta svíčková v Kunžaku byla naprosto skvělá.

Věřte nevěřte: včera nám pan předseda hlásil, že nastalo veliké překvapení, že to neděláme zadarmo.

Jaký to rozdíl proti jistému panu pekaři v Postupimi, kam jezdíme právě s rybovkou, který upeče Speciální Dobročinný Chleba a kdo si ho koupí, ten přispěje pár fufníků do sborové pokladny.

J. Štrobl 16.11.2016 13:14

Re: Já to vnímám jako nedostatek moudrosti ve společnosti

Amen. Plně souhlasím.