20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

SVĚT: Fenomén Trump a rozpad západních společností

Pokud se vám nelíbí trumpismus, neutěšujte se tím, že zmizí s případným politickým neúspěchem Donalda Trumpa. Ať už dopadnou prezidentské volby jakkoliv, trumpismus tu zůstane. Jedná se o legitimní výraz hněvu, který mnozí Američané oprávněně cítí, když se podívají, co se děje s jejich zemí

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 16.11.2016 13:03

Re: Ano,

Asi tak.

Přidávám - jak se nyní všichni (výše jmenovaní) diví,že jim to občané "nežerou". Ani v Americe. Aspoň trochu optimismu.

Š. Hašek 16.11.2016 13:00

Re: Poučný článek

Samozřejmě máte pravdu. Mám tam uvozovky. Já jen, že stejně jako Vy tvrdíte, on se označuje za služebníka Božího. Rád by chlapec do politiky, ale to by zas nemohl házet hromady hnoje na politiku a politiky.

Zoufalec, křivák, ale vychází mu to. Zatím.

Z. Lapil 16.11.2016 12:59

Re: Neexistuje, je to úplně stejné jako u známé

Hm. Já si to představoval spíš jako brněnskou přehradu, tam byl z důvodu krize požadavek "minimum techniky, maximum lidí", takže je snad kromě míchání kvalitního betonu postavená málem celá ručně; a podobně v Indii a podobných zemích, kde jsou i při velkých stavbách místo jeřábu zástupy šplhajících nosičů. Ale asi máte pravdu: řešení "blbej, ale silnej" nemůže být nikdy dost levné.

J. Vintr 16.11.2016 12:48

Re: Poučný článek

Halík není "služebník Boží", Je to přesvědčený ateista, který si jen ze zištných důvodů hraje na kněze a inteligenta. A kupodivu mu to vychází. Je to názorný příklad, jací lidé se dnes dostávají nahoru.

Z. Lapil 16.11.2016 12:47

Re: Bezpohlavní a beztřídní společnost?

Na cílený proces taky nevěřím, ale není to jen "v idiotech".

Příklad: po velkou společnost děláme mnoho jednotlivých podobných, leč různě velkých zakázek. Věřte nebo ne, placeni jsme od kila materiálu, nikoliv od odvedené práce. Dovede si jistě představit, jak bůh úspor materiálu kvílí, když jedinou prioritou je jednoduchost/rychlost provedení.

A aby to prošlo kontrolou, protože na druhé straně taky nesedí blbci a otevřené předimenzování jim neunikne.

Skoro mi z toho vychází, že významný kus problému je ve velikosti společností: projde-li snaha zadávající společnosti o efektivnost systému rukama člověka snažícího se o efektivnost vlastní práce do snahy o efektivnost na straně dodavatele, klidně z toho může vzniknout systém = paskvil. Možná tím větší, čím víc skutečně kvalifikovaných lidí do toho zasáhne. Někdo by je označil za fachidioty, ale já fakt nedostávám peníze za to, že "ručně pracujícím" kolegům jejich práci komplikuju. Přesněji - protože ti lidi fakt makají - že nutím zaměstnavatele k placení přesčasů a najímání dalších lidí.

F. Houžňák 16.11.2016 12:31

Neexistuje, je to úplně stejné jako u známé

početní úlohy, když jeden kopáč vykope díru za jeden den, za jak dlouho ji vykope 28 tisíc kopáčů? Inteligence se tady kvantitou nahradit nedá, napíšou to, ale pořádně fungovat to nebude a nebude a uživatel vám s tím po nějaké době frustrace odmítne pracovat.

F. Navrátil 16.11.2016 12:23

Engels jako pochodeň

Dnešní neomarxiszické euroelity mají dobře nastudován spis Bedřicha Engelse: Původ rodiny, soukromého vlastnictví a státu. Engels předpovídá zánik těchto institucí. Také se tak děje. Rodina mizí, ztratila svoji sociální a socializující funkci a většina dětí se rodí z nemanželských dočasných svazků, pokud dítě vůbec zná svého otce nebo dokonce matku. Soukromé vlastnictví bylo podloženo prací nebo podnikatelským úspěchem, dnes je příjem podložen sociálními dávkami, granty, dotacemi a příspěvky všeho druhu. Zmizela souvislost mezi penězi a prací. Stát neplní svoji funkci ochrany a obrany občanů, ale se stal pouhým výkonným nástrojem korporací a finančních skupin, které jdou proti zájmům občanů. Dnešní finanční oligarchové jsou tak silní a bezohlední, že jsou schopni zničit každý stát, který se jim postaví do cesta za světovládou. Viz vyhlašování nových a nových sankcí, beztrestné války a vytváření států podle libosti, jako v případě Kosova.

Z. Lapil 16.11.2016 12:22

Re: S tou nezaměstnaností je to značně složitější

Jen tak mě napadlo: existuje způsob, jak kvalitu programů a programátorů nahradit kvantitou? Tedy že by deset programátorů i IQ 100 za pomoci pěti počítačů zvládli to, co "geniální" programátor s počítačem jedním?

Samozřejmě, bude-li ta "hloupější" verze za podobné peníze, jinak to fungovat nebude. Leda že by lidé s IQ 101 a více měli zakázáno dělat odborné práce, a to snad ani Šabatová a spol. neprosadí.

V. Podracký 16.11.2016 12:06

Něco chybí

Pan Hampl to píše dobře, téměř úplně správně. Ale něco chybí. Chybí podstatná charakteristika společnosti, to co nazývám "odloučení". Lidé se stali přesahujícími individualisty, neumí žít v kolektivech. Neumí se shodnout v rodině, ve spolcích, v obci a ztratili tím pádem vztah ke svému národu. Tyto kolektivy jsou jim lhostejné a přirozeně tím přechází ke kosmopolitismu - multikulturalismu, sluníčkářství, vítačství a pod. Bohužel jsou to právě mladí lidé, kteří jsou tak vychováni a nemají zkušenosti. Mladí lidé vždy byli avantgardou ideologických aktivit. Pan Halík spoléhá na zmanipulování mladých lidí. Poslechněte si ho!

J. Šimek 16.11.2016 11:49

Jo vůdce je to řešení, tak to jo :o):o):o)

F. Lesniak 16.11.2016 10:20

Re: Co to melete, ujetý sociologu ? Co je západní společnost ?

Jestli je někdo opravdu ujetý a neustále mele hovadiny, tak je to moula Janyška i se svým Dzp..

P. Lenc 16.11.2016 10:11

Re: Ano,

Nojo pane Hašku, když my hlupáci nemáme to "správné vzdělání", multikulturnost nám rasistům, fašistům a naprosto tupým "stádním" občanům je nejen ukradená,ale dokonce si dovolujeme ta naše sluníčka zářivá kritizovat a svým postojem "bránit pokroku".Ale vážně.Včera jsem si na ČT vyslechl mladého Stropnického a byl to hrůzný zážitek.Tato podivnost nenávidějící "bílého muže" a básnící o světě, který tohoto bílého muže převálcuje je přesně tím prototypem sociálních fakult po celém světě, které vychovávají všichni ti Putnové, Zlatuškové a Halíci.A soudružka Šiklová, toto marxistické strašidlo k nim patří také.Jejich představa demokracie je představou fašizujících bojůvek, nic nového pod sluncem.Tak se chovali italští fašisté, komunisti a nacisti, prostě socialisti.

M. Valenta 16.11.2016 9:48

Re: Poučný článek

Vyčkejte pánové, pan Hampl se teď drží, ale jinak je to jiný sekáč. Kdyby bylo po jeho, tak zatrhne Vaší ženě/dceři pilulku a Vám kondomy.

P. Hlosta 16.11.2016 9:23

Já to vnímám jako nedostatek moudrosti ve společnosti

Ono víceméně stačilo napsat, že celosvětově je snaha o elitářskou společnost. Ale díky za rozpracování tohoto tématu. Byl zmíněn Havel, jako snažící se o jiné pojetí života, než běžná většina. Já spíše souhlasím s Krylovým výrokem, že Havel neměl vztah k proletariátu a byl součástí Pražské elitářské kulturní části a z toho se odvíjí i jeho zásadní odtržení od tvrdé reality života běžných lidí.

Intelekt není základní znak moudrosti. Tím je empatická schopnost. Já osobně jsem přikloněný k názoru, že společnost je namnoze ovládaná psychopatickými osobami, které mají vždy tu vlastnost, že ničí všechny kolem sebe a hlavně ty, co jsou významní v kvalitě tvorby a úspěšnosti rodinou počínaje, firmami i obecní a státní či politické společnosti konče. Jakoby přebytek psychopatů, ale to je mylný dojem. To jen společnost ztratila obranou schopnost před takovými. Bůh ví, proč vlastně je vždy ve společnosti určité procento psychpatů, co nemají právě onu tak potřebnou schopnost empatie a ničí všechny kolem sebe beze špetky moudrosti.

Dokud si lidé neuvědomují, že vysoká inteligence není nutně to nejvýhodnější pro společnost, ale že právě potřebná je moudrost, do té doby nelze předpokládat obranyschopnost před psychopaty.

Š. Hašek 16.11.2016 9:19

Re: Poučný článek

Přesně!

Došlo to tak daleko, že "služebník Boží, knězpolitik Halík a televize určují a definují seznam elit v ČR. Eurokomisař (samozřejmě elita) kádruje americké voliče. Mladý Dienstbier (samozřejmě elita) kádruje občany ČR, ačkoliv má pas jiného státu (USA). Tenhle komunistický gauner/též ministr přísahal na ústavu ČR, nebo USA?? Vono to nejni jedno, lidově!! Dějou se věci, rád bych si někdy přečetl komentář k současnosti Franze Josefa I., Masaryka, Háchy. Nejsou až tak historickými vykopávkami!!! No nic.

Zkráceno, názor póvlu - dle Halíka. Souhlasí komunistka Šiklová.

A. Alda 16.11.2016 9:18

Velmi dobré,

ale mám pocit, že nedodělané. Něco mi tam chybí, jen to neumím dobře vyhmátnout. Budu o tom ještě přemýšlet a článek si ukládám.

K. Janyška 16.11.2016 9:12

Co to melete, ujetý sociologu ? Co je západní společnost ?

Něco jako mezinárodní komunita ? Blázni marxističtí... Dzp.

R. Morava 16.11.2016 9:11

Re: S tou nezaměstnaností je to značně složitější

Samozřejmě že pan Hampl nemusí mít 100% pravdu. Ale je určitě dost inteligentních lidí, kteří místo programování za 50tisíc měsíčně půjdou dělat právníka do Bruselu za 5 násobek. Což byla jedna ze zpráv. Druhá byla, že elity neslouží k zaměstnávání většiny lidí. Jak správně píšete programátora může dělat tak 400tisíc, ale práci potřebuje ty 3 nebo 6 milionů.

A naprosto souhlasím se závěrem pana Hampla. Civilizace by to jednou, až to už bude hořet a lidi se naštvou mohla napravit. Jenomže pokud budeme mít v Evropě 20% Muslimů, cesta zpátky už nebude.

Evidentní je, že tyto elity žijící z daní jsou naprosto mimi realitu a ve svém jednání vedou k destrukci celou civilizaci.

J. Vintr 16.11.2016 9:04

Re: Bezpohlavní a beztřídní společnost?

Já bych neřekl, že je to cílený proces. Spíš je to tím, že relativně dobře fungující ekonomika a bezpečný prostor, který si naše civilizace vytvořila, umožňuje, aby se na vedoucí místa dostávali idioti. Mimochodem, idiotem může být i člověk s IQ přes 120....

R. Morava 16.11.2016 9:00

Poučný článek

Především tady na psovi občas bývají články, které mi mluví z duše. Ale u pana Hampla se člověk občas doví něco nového. I když jako každý sociology nebo psychology nemusí mít pravdu úplně ve všem, hodně pravdy na tom je. Třeba to že v minulém století elity typu Baťa, židovští podnikatelé atd. tvořili hodnoty a zaměstnávaly lidi. Dnes elity "tvoří" samy pro sebe a jsou možná ještě víc odtrženy od většiny občanů. Ve Francii i Německu je to hodně evidentní.

Š. Hašek 16.11.2016 8:43

Ano,

máme "elitu", která neuznává snad jedinou hodnotu svých matek a otců.

Mám dojem, že toto jest/bylo vždy projevem puberty, nikoliv projevem státních "elit". Je přímo "boží" pohled na Šiklovou/stárnoucího bruselkomisaře, kterak se vrací do svého anarchokomunistického mládí, v osmnácti a pod vlajkou revoluce. A zblbli i sázkaře Horáčka.

Zkráceno.

D. Polanský 16.11.2016 8:27

Re: Bezpohlavní a beztřídní společnost?

Cíle by se nenaplnily, kdyby současný stav bez hlubší odpovědnosti za svůj život, rodiny, vnoučat mnohým lidem nevyhovoval. V levé ruce u srdce Bible, v pravé meč.

D. Polanský 16.11.2016 8:24

S tou nezaměstnaností je to značně složitější

pracuji i v informatice. Chybí v republice cca 50 tisíc programátorů. Jenomže pokud nemáte IQ někde nad 120 nemáte šanci uspět. Je to náročný obor. Když jste řemeslník, musíte mít šikovné ruce a nakonec i technické myšlení. Chci říct, že se posunuli nároky, tím netvrdím, že mezi 400 000 (autor uvádí 300 000) nejsou takoví, co by zvládli podobnou práci jak uvádím, ale moc jich tam nenajdete. Sociologové často paušalizují bez hlubší znalosti skutečné situace.

Jak ale správně autor uvádí, současný stav společnosti vytváří ideální podmínky pro komplexní islamizaci pod taktovkou politických a mocenských elit. Pod taktovkou USA a NATO již byla zahájena Kosovem. Další islámský stát bych tipoval na Francii. Ať nám je útěchou, že islamizace smete i zmíněné elity, jelikož víme, že revoluce požírají vlastní děti. V levé ruce u srdce Bible, v pravé meč.

M. Klas 16.11.2016 7:51

Bezpohlavní a beztřídní společnost?

Cíle Leninových bolševiků i nynějších extrémních levičáků splývají s cíli potenciálních globálních vládců,,jen krátce:

-likvidace rodiny-prostředkem je povýšení úchylek za normu a prohlášení rodiny za úchylku

-likvidace tradičních náboženství,jeho novotvorba a modifikace(islám,zelení atd.)

-absolutní špiclování a požadavek absolutní podřízenosti(islám zde velmi vyhovuje!!!)

Cílem změn je společnost bez tříd,bez tradic,bezvědomá,bezpohlavní a snadno ovladatelná masa(něco na způsob kombinace otroka s robotem).Tvůrci tohoto nadělení ovšem zapomněli,že rodina a z ní vyšlá dnešní společnost je důsledkem dlouhodobé biologické evoluce(rodina a sociální interakce jsou vyvinuty i ostatním biologickými druhy)tvoří samou podstatu člověka a bez vymizení dnešního člověka jako druhu(tak jak ho známe) nelze změny provést.Proto byla a bude snaha Lenina a jeho dnešních synonymů neúspěšná,alternativa je vymření lidstva jako druhu.

S. Ševeček 16.11.2016 1:40

Plus

"trvale udržitelný rozvoj", "nová technologická revoluce", "moderní" edukace a rádoby kvalifikace vysokoškolsky vyučených intelektuálů nezaměstnatelných v reálném životě s představou sedět někde za kancelářským stolem, na něm notebook, služební mobil a auto jako bonus a konat Dobro. Těch 300 tisíc nezaměstnaných si zvyšte, pane Hample o tuto elitní kategorii. O skutečnou práci není zájem ani u "maturitních" vyučenců.

Zvonka to vyzerá, že tu máme přelidněno a jenom díky nízké porodnosti tu neřádí statisícové tlupy vykořeněné mládeže. Import migrantů (jejich žen) - muži tureckého a arabského původu už drží v rukou průmysl veřejného stravování, směnáren a posedávání v kavárnách - bude možná dobrý akorát tak na pomocné a úklidové práce a vytěsní z těchto "posic" dosavadní ukrajinské učitelky a lékařky.