22.7.2019 | Svátek má Magdaléna



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


DOPRAVA: Dálnice peklem



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 19, poslední: 22.8.2016 22:09, přehled diskusí

Kdopak mně tady maže:
Autor: J. Peřina Datum: 22.8.2016 22:09

příspěvky?

A to si STBabiš nemůže:
Autor: J. Peřina Datum: 22.8.2016 22:07

ministra dopravy Ťoka vynachválit.To,co se děje v posledních třech letech na českých silnicích je na žalobu,ale soudruhu STBabišovi se práce ministra Ťoka líbí.Kocourkov hadra a Sobotka mlčí a drží nad nejhorším ministrem dopravy od roku 1918 ruku.

Výborný film!:
Autor: Š. Šafránek Datum: 22.8.2016 15:20

Neméně dobrý je i jeho remake ze 70. let s Royem Scheiderem.

Nešťastným uživatelům:
Autor: J. Farda Datum: 22.8.2016 14:20

doporučuji shlédnout starší film s Yves Montandem "Mzda strachu". Vždy to může být horší! http://www.csfd.cz/film/38791-mzda-strachu/prehled/

Opravovat a obnovovat se musí průběžně:
Autor: V. Křepelka Datum: 22.8.2016 12:41

Jestliže životnost povrchu dálnice je 20 let, tak z toho plyne, že každý rok by se mělo opravit 5% její délky. To samé platí i pro železnici. Jenže u nás se jaksi jezdí po asfaltu i po kolejích dokud to jde a pak je to horor. Nejen dálnice, ale také např. loňská oprava železnice z Brna - Židenic do Kuřimi. Tam se na koleje nesáhlo od roku 1977! Ze svých cest do Rakouska musím konstatovat, že tam se jim to daří podle tohoto receptu.

Nejdříve jsme si vytvořili tak úděsné podmínky:
Autor: F. Kusák Datum: 22.8.2016 11:18

pro přípravu investic, hlavně těch komplikovanějších, že příprava trvá až desítky let a kdykoliv je možné investiční přípravu zastavit, rozvrátit nebo zpochybnit. Pak jsme zdecimovali všechny instituce, které takovou přípravu ještě umí a těch, co ještě zbyly, je žalostně málo a nakonec, firmy, které by tato díla realizovaly jsou nekompetentní, poddimenzované a špatně řízené. Prostě to tak je, a já jako starý investičák, vím o čem mluvím. Nikdy mě nenapadlo, že vysněné "tržní hospodářství" může vygenerovat takový moloch. Bohužel, Špidla měl pravdu, když říkal: "zdroje jsou", ale to je tak všechno. K čemu ty zdroje, když si za ně nekoupíte, to co potřebujete. Jako za za reálného socializmu.

Dálnice je peklo a mnozí řidiči jsou posedlí ďáblem.:
Autor: J. Škodák Datum: 22.8.2016 10:08

Asi před měsícem jsem jel z Brna do Prahy a zpět jsem jel raději přes Hradec...Na cestě bylo několik nehod,které mohli způsobit jen řidiči posedlí ďáblem,jinak si to neumím vysvětlit. Jak to vypadalo v Praze s parkováním a jiné problémy s tím spojené,tak o tom raději pomlčím.

Když chci do velkoměsta,tak jedu do Vídně. Ten kousek dálnice z Brna se zase opravuje a tak pokud máme štěstí a na ďábla za volantem nenarazíme,tak jsme ve Vídni za 90 minut,aniž bych použil dálnice,která je perfektní také proto,že paralelně zůstala stará silnice opravená s obchvaty vesnic a městeček. Když se něco stane na dálnici,tak tato silnice poslouží jako druhá alternativa. Tato dálnice je již několik let hotová a končí několik kilometrů před našimi hranicemi,neboť se ještě neví kde bude navazovat. Samozřejmě,problém je na straně Česka! Jinak řečeno,Česko je peklo nejen na dálnici,ale čím to asi bude? Asi máme hodně všelijakých pekelníků,ďáblů a luciferů ve státní správě. Co bychom také mohli očekávat od největšího ateistického státu v Evropě?

Mohou za to dotace?:
Autor: Z. Lapil Datum: 22.8.2016 9:53

Zprávy z tisku, jak si je pamatuju.

Když se celá akce připravovala, byla samozřejmě zvažována objízdná varianta "přes Hradec"; ano, jak zde zmíněno, přes Hradec nevede, z R11 se odbočuje tuším na 82. km, stále po dálnici na křížení u Opatovic a tam je momentálně konec. Cesta z Opatovic do Pardubic se celé úvahy netýká.

Při rozhodování se ukázalo, že D1 je REKONSTRUKCE, takže může být zásadně dotována z EU, zatímco R35 (Liberec) - Hradec - Olomouc je dálnice nová, nepodporovaná. A dotace je nutno čerpat, že.

Samozřejmě si uvědomuju (a rozhodovatelé jistě také), že podle zkušeností s přípravou pozemků pro stavbu dálnic a obchvatů by byl jakýkoliv časový plán stavby nové dálnice slohovým cvičením bez návaznosti na realitu, takže - přestože mám dotace hodně nerad, bylo rozhodnutí začít rekonstrukcí D1 nejspíš správné. Rozhodně méně riskantní.

Pane Holube,:
Autor: P. Kmoníček Datum: 22.8.2016 8:50

E 35 nemá vést z Hradce Králové do Olomouce,ale z Opatovic n. L. do Olomouce.A ty Opatovice jsou u Pardubic v pardubickém okrese.Spojování této silnice s Hradcem je neznalost vás Pražáků s poměry v Čechách.A přitom se stačí podívat na mapu a seznámit se s krajským uspořádáním.

Pardubičáku Kmoníčku:
Autor: M. Šejna Datum: 22.8.2016 9:05

D35 (nikoli E35) má vést od Sedlic v Královehradeckém kraji. Teprve po 4 km tato dálnice míjí tz Vaše pardubické Opatovice.

Stačí se podívat na mapu, Vy Pardubičáku.

Jinak silnice č. 11 (a dnes i dálnice D11) vedla vždy z Prahy do Hradce Králové.

Do těch Vašich Pardubic vede silnice č. 2

Je to jen další projev arogance eráru k občanům:
Autor: J. Vintr Datum: 22.8.2016 8:37

Kdyby státní úředníci postavili podmínky zadání takovéto zakázky tak, že musí být hotova v co nejkratším technologicky možném termínu (což je tak minimálně desetina současných termínů oprav), že musí co nejméně omezovat provoz a nastavili ve smlouvě tvrdé sankce za nedodržení termínů, dodavatelé by se museli přizpůsobit.

Re: Je to jen další projev arogance eráru k občanům:
Autor: V. Dosoudil Datum: 22.8.2016 17:22

Svatá pravda, toto je jádro problému. Co si asi může člověk myslet, když jezdí měsíce až roky kolem dlouhých kilometrů uzavřených úseků, kde se nic nedělá. Nejde jen o dálnice, kolik čtyřproudých rychlostních silnic je dnes v provozu bez omezení? Proč oprava mostku přes potok musí trvat 7 měsíců? Špatné a nedostatečné značení objížděk ve městech vytváří chaos. Ať vyjedete kterýmkoliv směrem, dojedete k problémům, končí to až na státní hranici.

Re: Je to jen další projev arogance eráru k občanům:
Autor: J. Vintr Datum: 22.8.2016 20:03

V Americe jsem viděl opravovat silnice tak, že veškerá potřebná technika pracovala současně, takže kromě pár set metrů dlouhého úseku, kde se právě pracovalo, byla před ním i za ním silnice zcela průjezdná. A když jim skončila směna, odstavili techniku mimo silnici a žádné omezení tam nebylo.

obehraná písnička:
Autor: M. Šejna Datum: 22.8.2016 8:02

já jsem po dobu oprav na dálnici D1 zůstal stát v koloně jen jednou, a to kvůli nehodě nějakého neschopného idiota ve zúženém úseku. Samotné opravené úseky dálnice jsou po provedených opravách opravdu dálnicí prvotřídní kvality a nikoli tankodromem.

Takže já si ty nepřijemnosti opravované dalnice radši vytrpím, než abych dál kodrcal na tankodromu.

Dálnice se opravují i v sousedním Německu, ale tam řidiči už pochopili, co je to zip a jak se má jezdit ve zúženém úseku.

Re: obehraná písnička:
Autor: T. Marný 393 Datum: 22.8.2016 10:07

Připomínku o Německu jsem vynechal, abych nebyl napadán, že poukazuju jak mají všechno lepší. Ale tam lépe pracuje dálniční policie - dovede pokutovat ty " úmyslné " blokaře plynulosti provozu, na rozdíl od té naší..

Re: obehraná písnička:
Autor: P. Lenc Datum: 22.8.2016 10:15

Tentokrát pane Šejno máte naprostou pravdu.Ale v jednom budu oponovat.Neznám situaci na německých silnicích a dálnicích, ale jezdím do Vídně a mohu říct, že to co "dokáží" někteří rakouští řidiči nejen na dálnici, ale i v ulicích Vídně se přinejmenším vyrovná některým českým pitomcům, co se za volantem tzv. realizují.S tím zipem, to je opravdu český problém.

Re: obehraná písnička:
Autor: J. Vintr Datum: 22.8.2016 11:47

Jen se moc neradujte z těch opravených úseků. Je docela možné, že za pár let budou vypadat stejně jako ty staré. Když chybí dozor, je pro firmu výhodné ušetřit na materiálu a technologií a mít zajištěnou práci i v příštích letech.

Ano, je problém, když se v zúženém úseku:
Autor: T. Marný 393 Datum: 22.8.2016 6:34

porouchá vozidlo, zvlášť nákladní ( šířka vozidla ). Zde se dálniční cestáři nechovají jak slibovali ( rychlý zásah, odtažení ). Jinak si problémy u těchto úseků způsobují řidiči samy ( většina " plechovkářů " ), svou sobeckostí, nedisciplinovaností, neumětelstvím a policie, která nekoná. Ono " cpát " se do zipu ze 130km/h rychlosti, je stejná " prasárna ", jako jezdit daném úseku stěží 50km rychlostí a na jeho konci se rozjíždět na povolenou rychlost pomaleji, než od semaforu.

:
Autor: R. Tichý Datum: 22.8.2016 13:16

Presne tak. Ridici se chovaji jako dobytek a taky to vypada jako ve chleve.