7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Nebohá učitelka

Vlnu veřejného mínění (právem) rozbouřil případ učitelky angličtiny na Střední průmyslové škole v Malešicích, která byla delší dobu vystavena odporné a deklasující šikaně studentů, které učila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 19.2.2016 16:37

Takový člověk, jako byla ona učitelka,

nemá co ve školství pohledávat. Na vině jsou vždy učitelé, jen v krajních případech žáci. V chování těch pitomců ve třídě nevidím nic mimořádného, zvláště, když ho učitelka svým chováním vzbuzovala a tolerovala ho... Dzp.

V. Čermák 19.2.2016 19:15

Jako často, mimo mísu

No pokud berete, že učitel je v prvé řadě ten, který se umí ubránit buranství, tak ano. To vy samozřejně umíte. Je fakt, že učitelé by měli ale především učit žáky a také mít pro to vytvořené podmínky. Za mizerné platy by měli mít aspoň mimimální podporu nadřízených. Vy ovšem učit neumíte.

F. Kusák 19.2.2016 15:11

První článek,

který míří do černého. Autor zcela jistě ví, o čem píše. Mám za sebou také pedagogickou životní etapu a mohu jeho slova jen potvrdit. Nezvládnutí těch fakanů znamená pro kantora velmi často vyhazov ze školy. Tak učitelé (častěji učitelky) opravdu raději mlží a mlčí.

J. Wagner 19.2.2016 14:17

Šikana ze strany vedení školy

Všimněte si, že paní učitelka zkolabovala až po setkání se šikanujícími, jejich rodiči a vedením školy. Je velmi pravděpodobné, že právě tento zcela nestandardní postup ji ponížil nejvíce. I tento postup byl svého druhu šikanou.

J. Škodák 19.2.2016 10:50

Agresivita v naší společnosti roste!

Velmi dobře to pan Andrle vystihl,protože se ptá po lidském rozměru této tragédie a ne po mechanismu,kterak se to stalo. To má být úkolem vyšetřování a potom systémového opatření. Na čt24 velmi dobře mluvil psychopatolog,pamatuji-li si dobře,pan Drbohlav,který postihl tento fenomén jako celospolečenskou záležitost rostoucí agresivity v naší společnosti.

Tam je ten zakopaný pes!!!Bagatelizuje se to argumentem,že přece šikana byla vždy je a bude a pro generační problémy platí totéž. Není však tomu tak. Šikana funguje také v rodinách a na pracovišti a aby dotyčný neztratil práci je donucen si nechat líbit psychickou újmu,která se projeví na atmosféře ve společnosti a zdraví těch postižených jedinců. V každé společnosti jsou sadisticko-masochistické vztahy,ale když se jim nechá volný průchod tak znehodnotí kvalitu života ve společnosti. Obávám se,že jak zneužívání lidé zneužužívají,potom také tak šikanování,šikanují také tak,pokud se s tím nic neudělá! Ba právě naopak. Média neustále krmí společnost filmy plnými násilí a ponižování ...Příběhy o pěkných vztazích se staly kýčem!

P. Švejnoch 19.2.2016 10:52

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

... jako obvykle...

J. Škodák 19.2.2016 11:10

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

Pane Švejnoch,Vy jste geniální! Dívám se na ty časy. já jsem odeslal svůj příspěvek v 10:50 a sotva jsem se vrátil na text,vidím tam Váši reakcí s časem 10:52. Tedy na přečtení jste nemohl mít ani minutu! I když s příspěvkem nesouhlasím,tak přemýšlím o tom,proč s tí nesouhlasím,kaladu si argumenty,přečtu to ještě 2x,než něco akceptují a nebo odmítám. Necháme to v hlavě nějakou dobu a vždy mne nápadnou další souvislosti a když jsem si jistý,tak napíši reakcí.

P. Švejnoch 19.2.2016 13:59

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

No, do důsledku vzato jsem na přečtení Vašeho příspěvku mohl mít více než 1:45 (1:59 min. - čas potřebný na napsání reakce cca 10 - 15 sec.). To je čas dostatečný k tomu, abych text uvedeného rozsahu přečetl i 2x, a ještě jej alespoň zhruba vyhodnotil.

To, že Vy čtete pomaleji a musíte si věci "nechávat v hlavě" není pro mě, jak jistě uznáte, úplně relevantní.

Mimochodem: Vaše "ani ne minuta" svědčí o tom, že ani Vaše "nechávání v hlavě" není žádnou zárukou uspokojivého výsledku. Tedy: ... jako obvykle, pane Škodáku, jako obvykle... :-)

J. Škodák 19.2.2016 14:47

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

Nečtu pomaleji,ale na rozdíl od Vás u toho přemýšlím! Nechť ty výsledky posoudí jiní,protože Vaše vysvětlení Vám nesežerou ani děti v pohádkách! Podle toho jak a co píśete,vypadá to,že patříte mezi tu Zemanovu lůzu!

P. Švejnoch 19.2.2016 15:01

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

Ani děti v pohádkách...? Které děti v pohádkách máte konkrétně na mysli, milý pane Škodáku?

Z Vašich příspěvků a formulací soudě naopak docházím k názoru, že před psaním buď nepřemýšlíte vůbec, nebo jen málo, a nebo prostě pro jmenovanou činnost nejste dostatečně vybaven... :-)

Prý "ani děti v pohádkách", no to bych se svalil... :-D

J. Škodák 19.2.2016 18:35

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

Za to ta Vaše výbava je senzační a jsem tím přímo omráčen. Říká se,že srážka s blbcem je to nejhorší,co nás může potkat. Ještě že Vás nepotkávám,tak to bych se svalil!!!

K. Janyška 19.2.2016 16:36

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

Neroste a žádnou na ši společnost neznám. Je jen spontánní řád občanstva... Dzp.

J. Škodák 19.2.2016 19:00

Re: Agresivita v naší společnosti roste!

No jó,nic nového pod sluncem. Spontánní řád je vlastně neřád,který může jen existovat v teorii,ale pro praxi je nepoužitelný! Autor této hypotézy,F.A.Hayek byl možná dobrým ekonomem ale chybí mu humanitní vzdělání a proto dochází k takovým názorům,které jsou sice zajímavé,ale je tam mnoho ale...Fascinuje mne, kterak píše,že v kolektivu se vyskytují v určitém podílu i podrazáci. Pro to má kolektiv odstrašující postupy,které vynucují respektování dobrých mravů. Hayek k tomu píše,že zákon ve smyslu dobrých mravů není ani tak vymyšlen jako spíše nalezen v chování společnosti.

Tedy ty odstrašující postupy mohou být i určité formy šikany,které vynucují ti,kteří mají patent na dobré mravy? To co pan Hayek vymyslel je násilí kolektivní totality! Blbostí lze vyslovit,ale nelze podle toho žít. Doufám,že nenápadne někoho tuto bláznivou hypotézu realizovat ve světě vezdejším. Už jsme tady podobných experimentů měli dost a jak to dopadlo!

K. Janyška 19.2.2016 10:46

Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

pohledávat. Na vině jsou vždy učitelé, jen v krajních případech žáci. V chování těch pitomců ve třídě nevidím nic mimořádného, zvláště,, když ho učitelka svým chováním vzbuzovala a tolerovala ho... Dzp.

J. Hanzal 19.2.2016 10:55

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Bože na nebi, co Vy jste za vola (tímto se omlouvám turům).

P. Švejnoch 19.2.2016 11:03

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Já se obávám, že pan Janyška má svým způsobem pravdu, jakkoli se to zdá drsné. Člověk, který není schopen být autoritou (nebo autoritu alespoň mít - což není úplně totéž), by opravdu neměl být vzdělavatelem.

A ještě bych připomněl jednu věc: K šikaně (a zejména dlouhodobé) jsou totiž vždy potřeba dva: Ten, který šikanuje, a pak ten, který si to nechá líbit.

Tím samozřejmě není nijak dotčen fakt, že ti tři (a zřejmě nejen oni) jsou nevycválaní smradi, kteří by zasloužili ztřískat do modra.

P. Harabaska 19.2.2016 11:07

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Máte pravdu. Svými výroky příslušnost k oněm sudokopytníkům neustále potvrzuje.

K. Janyška 19.2.2016 16:29

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Vy dva jsou hloupí učitelé, viďte ? Co je to kompozitivní teorie ? Dzp.

P. Harabaska 20.2.2016 9:01

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Nahlédl jsem do bakalářské práce Petra Pejpala z VŠE. Hledal jsem tam marně nějaký hlubší smysl. Zjistil jsem, že se jedná jen o Science pour la science. Praktické využití je jen velmi pochybné. Zato na vás se již ta teorie podepsala, zaměňujete patřičné slovesné tvary. Nic jiného jste patrně nečetl, neboť se zde stále opakujete.

K. Janyška 19.2.2016 16:36

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Co je to kompozitivní teorie ? Dzp.

J. Wagner 19.2.2016 14:20

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Paní učitelka měla zřejmě problémy, které ale mělo řešit vedení školy. Ředitel, který přijme problematického zaměstnance a neodhalí jeho případnou neschopnost, nemá ve své funkci co dělat. Jinak podle některých absolventů Třebešína tam šikana byla tradicí.

J. Kyselková 19.2.2016 14:41

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Pane Janyško - Vy obviňujete učitelku. Viděl jste záznam v TV ? Dobře živení dorostlí mladící pronáledují učitelku, která chce odejít, brání jí v odchodu ze třídy, provokují, uráží. Ubohá žena je bezbranná, tělesně se jí dotýkají. Chuděra, neměla se čím těm darebákům ubránit.Její smrt si - hovada - ponesou celý život.

Nevím, z jakého důvodu hájíte tu drzost výrostků ? (V tomto případě až vraždu). V jakém pasťáku to žijeme ? Proč by vysokoškolská profesorka nesměla učit z bezpečnostních důvodů nezvladatelné agrese žáků? Škoda, že neměla pepřový spray.

Takoví žáčkové by dovedli zmlátit jak Vašeho Hayeka tak i Vás.

K. Janyška 19.2.2016 16:35

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Je vidět, že se v mladých nevyznáte nebo co. Dělají jen to, co je jim dovoleno. Také si vzpomínám na takového jednoho troubu učitele, který když vešel do třídy, v nás vždy vybudil přesvědčení, že bude sranda. A byla. Jeho chování bylo strandovní, přesto, že myslel všechno vážně. V tom to je. A pokud to učitel nechá na pokoji, stane se to normou zvyšování strandovních požadavků dětí nebo studentů. To je také normální. Takový člověk nemá co ve školách pohledávat. Nikdo nemůže od dětí požadovat, jedině blázen, aby to šly nahlásit komukoliv, když je to zábava... Dzp.

J. Kyselková 19.2.2016 20:15

Re: Takový člověk, jako ona učitelka, nemá co ve školství

Pane Janyško, ale i někteří žáci byli tím terorem na bezbrannou učitelku zřejmě šokováni, protože ty útoky dokumentovali na mobil. Takže to hulvátství není ve všech dětech a mnozí dokážou rozlišit úctu ke starším lidem, v toto případě přednášející učitelce, která se snaží jim něco hodnotného dát do života - na rozdíl od "machrů", kteří se dokážou radovat z jejího ponížení a zesměšnění.

Pan Hayek, kterého prezentujete byl přeci ušlechtilý člověk. Omlouvám se za podotknutí.

J. Plíva 19.2.2016 10:34

Kde se ta šikana bere?

Někteří psychologové, kteří se k tomu veřejně vyjadřují, by měli vrátit diplom. Už dávno je známo, že šikana je druh agrese a agrese je druh reakce na frustraci. Frustrace je stav, kdy je někomu bráněno, aby dělal,co chce. Nemusí to být vědomé chtění- u dětí zvláště je to bytostné, instinktivní nevědomé chtění vyvíjet se po svém.

Frustrující prostředí se vytváří ve vězení, na vojně - a ve škole. Ano ve škole! Tím neomlouvám šikanu.

J. Rojšl 19.2.2016 9:49

" úplně nejhloupější šéf školy"...

Nevím už kolikátej jsem, ale na Rojšlovi nezáleží - takovéto vedení, zejména pak ten jeho úplně nejhloupější šéf, který okamžitě po rozpoutání hněvu lidí za sebe reportérům "nastrčil" jeho podobně hloupou zástupkyni a "hodil" se marod, by neměli řídit ani šlapací auto natož takovou spoustu mladých lidí ...

K. Kovář 19.2.2016 9:03

Ministerstvo že by mělo zasáhnout?

Opravdu netušíte co je zač ta kráwa současná "mynistryně"?

"Profesní zkušenosti: Působila jako právnička Magistrátu města Brna.

Od roku 2002 do 2012 pracovala v Kanceláři veřejného ochránce práv jako vedoucí právního odboru ombudsmanů Otakara Motejla a Pavla Varvařovského.Mezi lety 2013 a 2014 zastávala pozici ředitelky legislativního odboru v Kanceláři Senátu Parlamentu ČR. Poté se stala náměstkyní ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Jiřího Dienstbiera a zároveň místopředsedkyní Legislativní rady vlády, kde působí doposud.Kateřina Valachová působila také jako členka Komise pro správní právo Legislativní rady vlády nebo byla členkou Výboru pro sociální, kulturní a hospodářská práva Rady vlády pro lidská práva. Přednášela také na Katedře správní vědy a správního práva Masarykovy univerzity Brno."

http://www.msmt.cz/ministerstvo/ministr-2

P. Lenc 19.2.2016 9:13

Re: Ministerstvo že by mělo zasáhnout?

Není co dodat.Ona se celá vláda přímo hemží "odborníky".

P. Harabaska 19.2.2016 11:15

Re: Ministerstvo že by mělo zasáhnout?

Zdá se, pane Kováři, že jste dosud nepochopil, že dnes stejně jako za komunistů je politická příslušnost nad kvalifikaci odbornou.

Z. Lapil 19.2.2016 11:29

Re: Ministerstvo že by mělo zasáhnout?

O důvod víc myslet si, že udělá toto: občané starší 15ti let jsou trestně odpovědní. I když "studentům" nebudeme připisovat zabití, nějaké to omezení osobní svobody by u soudu projít mohlo.

Nebo se smiřme s tím, že podobné chování je de iure v pořádku (neplést s "nebylo prokázáno").

Má-li se to řešit na úrovni školství, pak je určitě potřeba tu třídu rozházet. Nepletu-li se, dopustil-li se vojenský útvar opravdu velké kolektivní zbabělosti nebo jiné lumpárny, mohl být zrušen. Tohle je asi jiný level, ale autor článku má naprostou pravdu v jednom: tady není důležité, kdo přesně komu co řekl nebo do koho strčil, tohle je kolektivní selhání přinejmenším sestavy rodiče - studenti - škola.