26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Dieselgate (3)

Pohroma, která Volkswagen dostihla (ale která jej určitě nepoloží), může mít i světlou stránku. Když pomůže otevřít oči těm, kteří stále ještě bláhově věří, že do země zaslíbené vede cesta dlážděná stále novými regulacemi, stále objemnějšími a zároveň titěrnějšími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 5.11.2015 18:44

Re: Slepá ulička technologického vývoje

Ano, ale uniklo Vám, že jen na krátkou vzdálenost; na velkou vzdálenost - jak si Tesla představoval - to slepá ulička je, jak ostatně plyne z odkazu, jenž jsem byl uvedl.

M. Pivoda 5.11.2015 8:34

Slepá ulička technologického vývoje

Jenže ona "slepá ulička" se před několika lety začala používat k bezdrátovému dobíjení některých mobilních telefonů.

J. Jurax 5.11.2015 0:40

Re: RE

No, jít proti zeleným šílencům je obtížné - mistrně zvládají sice lživé, dezinformační, ale zato účinné kampaně a vhodně zpracovaný sprostný lid vyděšený obrázky dusících se dětí, jestli nebude přijata ta která zelená hovadnost, jim to žere. A nevzdělaní, uplacení politikové tuplem.

J. Jurax 5.11.2015 0:35

Re: Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost

No, nejsa fyzik, zagůglil jsem si a našel https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=37943; tam se praví, že Tesla byl v punktu přenosu energie průkopníkem slepé uličky.

J. Jurax 5.11.2015 0:17

No, když to vezmu kolem a kolem

vyhověla ta auta kontrole? Vyhověla. Co lze chtít víc? Jedině snad změnit metodiku kontroly.

U VW - a patrně i jinde, kde to dosud neprasklo - mají holt šikovné inženýry, kteří z pošetilých předpisů vycházející kontroly umí obmyslně nikoli obejít, ale splnit.

A zbytek je už syndrom přemnožení advokátů v USA - žalovat, třeba z toho kápne tučné odškodné a advokátovi neméně tučný výdělek.

M. Pivoda 4.11.2015 17:48

Re: Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost

Webový odkaz určitě mám, ale jak říká přísloví "škoda sviním perly házet".

P. Švejnoch 4.11.2015 17:02

Re: Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost

Copak Elón, to je frajer... :-)

Vy máte nějakou fixní ideu? Nebo je to obsese?

A zapomněl jste dát nějaký nesouvisející odkaz - třeba na Vaše osvícené podnikání... :-)

M. Pivoda 4.11.2015 16:14

Cesta ze současného pekla vede přes technologii a osvícenost

Finančník Kovanda: "Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Je dlážděna regulací, ..."

Já to vidím jinak: Cesta ze současného "pekla" vede přes nové technologie a osvícenost ducha. Technologie jsou na dosah, ale brání tomu konzervující stav lidské mysli, chybí ona osvícenost ducha.

Velký podíl na zarputilém pohledu do minulosti, spíše než do budoucnosti, mají právě finančníci. Při této příležitosti si vždy vzpomenu na Nikolu Teslu a jeho finančníka Morgana. Bezdrátový přenos energie by býval mohl být využíván o několik desetiletí dříve, kdyby byl býval v té době Morgan obdařen osvíceností ducha (a nikoliv jen úzkými ekonomickými zájmy).

Naštěstí se nám do dnešní doby narodili lidé, jako jsou Elon Musk a Lary Page. To ale také znamená, že změna k lepšímu nepřijde od vlády státu (od vašich volených zástupců), ale od vlivných osvícených podnikatelů-inovátorů.

J. Novotny 4.11.2015 15:25

Re: Zkrátka

Díky za odkaz.

P. Götze 4.11.2015 14:41

Re: Zkrátka

Na to mate samozrejme pravo. Problem je v tom, ze v dusledku technologii v modernich dieselech pro snizovani spotreby se meni "kvalita" spalovani. Jinak receni pro nekvalitnim spaleni mensiho objemu palia se vygeneruje vice splodin (urciteho typu), nez pokud se vice paliva spali kvalitneji. V tom je shruba podstata.

V. Kolman 4.11.2015 14:17

BLBEC Z KAŠTÝLA

Kdysi dávno napsal pan Vaculík o (mezi kluky) velmi neoblíbeném klukovi, kterého mezi sebou nazývali "blbec z kaštýla." V povídce šlo o to, že onen "blbec" vůbec nebyl blbý. Naopak byl velmi inteligentní, ale byl bohužel neskutečně vyčůraný.

       Na a na tohle myslím, když čtu o aféře VW, nebo (na př.:) o problematickém udávání spotřeby televizních přijímačů jisté (zde nejmenované) firmy.

       Za mého mládí, (dávno - dávno již tomu) když jsem si koupil osobní automobil(?) Trabant, tak měl v "papírech" napsanou spotřebu 7 - 9 litru. a tu skutečně měl. V praxi kolem 8 litru, ale za velmi příznivých podmínek jsem se "dostal" i k těm 7 litrům. Současná Corsa má v papírech spotřebu 4 litry,  ale dosud jsem se k ní ani zdaleka nedostal, ačkoliv plynový pedál jen "šimrám" a brzdu téměř nepoužívám.

       Když jsem koupil TV (černobílou - elektronkovou) s deklarovanou spotřebou třeba 130W (Mánes-dnes už to snad můžu napsat), tak těch 130W měl při maximálním jasu, tedy při nejnepříznivějších (co do spotřeby!) podmínkách. V praxi, v běžném provozu, měl spotřebu nižší. A bylo tehdy přiloženo k návodu k použití i schema zapojení - dnes věc nepřdstavitelná.

       Nerozumím tomu, proč výrobci přistupují na diktát(?) různých "písk" z EU, proč jim jasně neřeknou: "Zde jsou fyzikální meze, které v současné době a se současnou technologií nelze při zachování rozumné ceny výrobku překročit. Budeme vaše připomínky považovat za inspiraci, které se budeme snažit v budoucnu dosáhnout." Nějak přestávám rozumnět současnému světu, plnému "legálních" podfuků a malých podvůdků.

P. Švejnoch 4.11.2015 14:14

Re: Zkrátka

V tom s Vámi spíše souhlasím. Ale to víte - módní trendy (jako třeba nohavice do zvonu, ocvočkovaný nos, nebo ekologistické regulace) není možné zastavit, je třeba počkat až se to přežene... :-)

Jen mám obavu, abychom se toho ještě dožili...

K. Novák 4.11.2015 14:02

Re: Zkrátka

Asi Vám to připadá divné, ale je to tak. Nižší spotřeba může znamenat vyšší emise a naopak.

R. Langer 4.11.2015 13:10

Re: Zkrátka

Á, tak to je možné. OK. Ale stejně tvrdím, že se dělá z komára velbloud, a nic takového není z hlediska obsahu škodlivých látek u spalovacího motoru pomocí "ekologických" nařízení potřeba řešit.

V. Vaclavik 4.11.2015 12:43

Re: RE

Jo, pane Svejnochu, to je pro byznysmany, tedy podnikatele, typicke a cim vetsi podnik, tim vice typicke. To se muzete treba taky ptat, proc Gates (Mikrosoft) caloval EU pokuty a ponizene se jejim ediktum podridil.

Je to dane ruznymi faktory, treba zbabelosti, anebo poznanim, na ci strane je chleba namazany, anebo poznanim, kdo ze bude mit posledni slovo... Jinym faktorem je, ze lide si mysli, ze podnikatelsky genius je genius ve vsech oblastech zivota, ze proste takovi lide jsou chytri ve vsem, coz je ovsem hluboky omyl. Podnikatelsky genius se vubec nevylucuje s totalni vymaznosti v jinych oblastech zivota. Podnikatele byvaji jednodussi lide, velice jednostranne zamereni, casto prave oni jsou nositele tech ideologickych silenosti, v tomto pripade tech zelenych.

Kdykoli napriklad slysim o nejakem politickem snazeni podnikatelu, vubec nic od toho necekam, prave naopak, a vzdy se to potvrdi. Plati, ze cim vetsi podnikatel, tim vetsi vymazanek tam nahore pod cepici. Zarny priklad je treba prave ten z toho anofertu.

P. Švejnoch 4.11.2015 12:34

Re: Zkrátka

Opravdu si o tom zkuste někde něco přečíst. Neříkám to ironicky, ale formát diskuzního příspěvku je na vysvětlování procesů probíhajících ve spalovacím motoru poněkud nedostatečný.

Jako velmi hrubý nástin toho, proč tomu tak může být (tedy zvyšování spotřeby paliva za současného snižování emisí NOx), je možné říct, že ony zlolajné oxidy dusíku (NOx) nevznikají jako produkt spalování fosilních paliv, ale jsou produktem oxidace VZDUŠNÉHO dusíku při spalování za vysokých teplot.

Proto spolu emise NOx a spotřeba paliva přímo nesouvisí. ;-)

R. Langer 4.11.2015 12:20

Re: Zdroje prachu - realita

To si povíme, až vypukne aféra s nespalováním pevných částic... :-D

P. Švejnoch 4.11.2015 12:11

Re: RE

Ano, co mě na té "aféře" štve nejvíc, je to, že VW (který má mnohem větší ekonomický a tím i politický vliv než nějaká firma na deštníky) místo toho, aby použil svůj nesporný vliv a bojoval proti nesmyslně nastavené regulaci, šel cestou "menšího odporu", cestou nažraného vlka a celé kozy - tedy cestou podvodu.

R. Langer 4.11.2015 12:04

Re: Zkrátka

Ano, protože na pohádky nevěřím.

R. Langer 4.11.2015 12:03

Re: Zkrátka

Nemyslím si.

R. Langer 4.11.2015 12:03

Re: Zkrátka

Pokud jsou podmínky spalování stejné, není to možné. Pokud se ovšem liší, je to něco jiného. V případě, že se jedná o nedokonalé hoření, jde jasně o chybnou funkci motoru.

J. Novotny 4.11.2015 11:51

Re: Zdroje prachu - realita

Aféra VW je o emisích NOx, ne o polétavém prachu.

J. Novotny 4.11.2015 11:33

Re: Zkrátka

Pokud to nedává po třech dnech diskuzí, tak to prostě nedá ani dnes.

J. Novotny 4.11.2015 11:32

V US nemají limity na CO2, proč tedy do toho Kyoto?

V EU by to VW rozchodil, podvod tohoto rozsahu v US mu může zlomit vaz. Navíc není jasné proč v US podváděli. Asi z blbosti a za blbost se platí.

P. Čulík 4.11.2015 11:00

Re: Zkrátka

A co o tom něco přečíst? Budete se divit:-)

http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo01/fer_mo01.htm

P. Götze 4.11.2015 10:17

Re: Zkrátka

je to paradox, ale v tomto pripade to tak je.

P. Götze 4.11.2015 10:14

RE

Paradoxni je, ze to prasklo prave u VW, u nemecke znacky. Kdo proboha jiny, nez nemci m,aji nejvetsi vliv na fungovani EU? Cela EU je rizena vpodstate berlinem, nikoliv Bruselem. Je blahove se domnivat, ze pokud by nemci takove regulace nebyly, ze by je nejaky Brusel prosadil. Jinak receno, nemci prestrelili a totalne selhali v dalsi oblasti. To proste o necem svedci, nemci jsou nepoucitelni idealiste. Jsem rpesvedcen, ze kdyby to prasklo u nenemecke automobilky, tak je nemci sezerou, stejne jako sezrali zaziva Orbana kvuli imigrantum, dokud je nemeli na nadrazi v mnichove a nezjistili, ze ten problem opravdu existuje.

P. Švejnoch 4.11.2015 9:55

Re: Zkrátka

Ač to zní na první pohled nelogicky, je to tak.

K. Janyška 4.11.2015 9:06

Jen to, že je to jeden velký

podvod. Zřejmě ho vymysleli ti, kteří jsou právě teď přichyceni, aby byli konkurenceschopnější... Dzp.

R. Langer 4.11.2015 8:55

Re: Zkrátka

Myslíte tohle? http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-casovana-bomba-kazdem-turbodieselu-74977

Ani ne, ale ještě jsem hlavně neslyšel o tom, že při spalování většího množství čehokoliv by bylo méně spalin než při spalování menšího množství čehokoliv. Ale možná, že jsem ještě nepronikl do záhad funkčního perpetua mobille.