26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Dieselgate (2)

Běžný zákazník nebyl „podvodem” nijak poškozen. Když sedíte v autě, je přece jedno, kolik to auto produkuje emisí. Jde vám jen o to, abyste bezpečně dojeli do cíle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 4.11.2015 9:31

Řešíte špatný problém

Nehrajte se, prosím, na psychoanalytika a nesnažte se hádat obsah mysli. Nejde vám to. Můj diskusní příspěvek (viz níže) v podstatě říká, že Brezina řeší špatný problém (vzhledem k historické době, ve které žijeme, rok 2015).

A jako občan demokratického státu nemohu přijmout Brezinův návrh řešení jeho problému, totiž: "... Vzhledem k okolnostem je to prostě omluvitelná lež. ..." Není. Možná ano na Institutu Václava Klause, odkud byl Brezinův příspěvek přijat.

F. Vejr 4.11.2015 8:06

Co je norma?

Vidím, že ne každý zdejší diskutující článek pana Breziny pochopil (viz Pivoda). Dle mého názoru článek mluví o stanovení optimálních norem, což je v Evropě a hlavně u nás často problém, jak u ovzduší, vody, ale i třeba u povoleného množství alkoholu u řidičů.Pokud nejsou kvalitní normy, tak to vždy musí vést k jejich obcházení a třeba podvodům. Já dodržuji Německou normu 0,5 promile alkoholu v krvi. Vyhovuje mě od r. 57 se jí řídím, nikdy jsem autem neboural a tak tato moje praxe je kritériem teorie, že Němci mají dobrou normu. Lituji W, že do toho spadli, neb jejich auta jsou výborné a tento neřád je poškodil.

B. Rybák 4.11.2015 0:21

Re: Doporučuji další vzdělávání

A kolik by jste za to, že by ji tam někdo vyslechl byl, ochoten zaplatit?

B. Rybák 4.11.2015 0:17

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

JE se v ČR nevyplatí, protože je povinným výkupem levné elektřiny od dotovaných výrobců OZE naprosto zdeformovaný a výhledově nepředvídatelný (na rozdíl od Indie, Ruska, Číny...)!

Degenerace životodárné sluneční energie na pohon strojů je zločinem proti hladovějícímu světu i živé přírodě. Je tedy realizovaná jenom tam, kde nemůže nic růst, což jsou obvykle malé oddělené plochy, které se nevyplatí připojovat k el. síti!

Obdobný krok, jaký očekáváte u baterií trvá u generátorů termojaderné syntézy už cca 50 let!

B. Rybák 3.11.2015 23:49

Re: Nesouhlas

http://www.vitejtenazemi.cz/vzduch/index.php?article=169

B. Hamáček 3.11.2015 23:18

Re: Účelový článek.

Dobrá , beru to jako upřesnění výrazů, ale i ekologisti se v první řadě považují za ekology.

M. Pivoda 3.11.2015 19:16

"Demokratický styl" převzatý z Institutu Václava Klause?

1. Na námitku ohledně energetického zdroje pro elektromobily nelze seriózně odpovědět (či o tomto tématu alespoň diskutovat), protože Ivan Brezina mi předem určil, o čem zde mohu hovořit, a o čem nemohu. Takže raději mlčím.

2. Připomenu, že Václav Klaus se v Česku kdysi stal (a možná ještě je) předsedou spolku Josepha Schumpetera. Představuji si, jak se asi chudák inovátor Joseph Schumpeter obrací v hrobě.

I. Brezina 3.11.2015 18:14

Re: Účelový článek.

Jako ekolog asi budu ekology těžko pomlouvat.-). Článek kritizuje ekologisty, ne ekology.

I. Brezina 3.11.2015 18:12

Re: C není N

Pokud jsem četl, šlo o N i C. A to bez ohledu na podceňovanou roli oxidu dusného v případě bionafty, viz třeba zde: http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=770

I. Brezina 3.11.2015 18:08

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

M. Pivoda: typické klapky na očích. Elektřina do elektromobilů se vezme kde? Musí se vyrobit, a to většinou z uhlí nebo jádra (nevytahujte prosím chiméru OZE). Takže to ve výsledku vyjde stejně naho hůř než diesel.

M. Pivoda 3.11.2015 15:41

Vhodné pro současné elektromobily

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sd%C3%ADlen%C3%AD_aut

P. Švejnoch 3.11.2015 15:07

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Úspěch? Dokonce úspěch bez dotací?

Prosím ten úspěch doložit počtem prodaných kusů ve srovnání s podobnou třídou klasických automobilů. Také prosím vysvětlit, co znamená "bez dotací" - jestli se nemýlím, je Tesla zvýhodněna daňově.

Máte naprostou pravdu - luxusní sportovní automobily mi nic moc neříkají (ještě spíš nic než nic moc). Mě oslovují terénní automobily - a dovolím si říct, že v těch tedy elektrický pohon rozhodně (zřejmě nikdy) nebude žádná výhra.

Abyste rozuměl - já nepopírám výhody elektromotoru proti motoru spalovacímu. Účinnost elektromotoru je nesrovnatelně vyšší (tepelné ztráty, převod pohybu přímočarého na rotační), "kultura projevu" bez nejrůznějších vibrací, vyšší kroutící moment. Také distribuční síť "paliva" hovoří pro elektromobil. A ZATÍM i cena "paliva" - pokud by se totiž e.mobily masově rozšířily, cena elektřiny dosáhne dnes nepředstavitelných výšin...

Ale nevýhody zatím stále převyšují potenciální benefity elektromobilu. Proto jsou Vaše tvrzení stále jen "soft sci-fi".

P. Švejnoch 3.11.2015 14:53

Re: Tesla Model S

Vaše neustálé odkazy jsou spíše nudné.

Takže co jsem se dozvěděl: Že Tesla má dojezdový dosah cca 440 km (což je méně než polovina dojezdu průměrného "spalovacího" automobilu), nabíjení trvá řádově (tedy spíš o dva řády) déle, než tankování, zato cena základního modelu Tesly je přes 2.600.000,- Kč (předpokládám bez DPH - zapomněl jsem se podívat).

A to se vyplatí...!!! :-D

Co tam máte dál?

J. Novotny 3.11.2015 14:43

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Elektromotor je řádově jednodušší, než spalovací motory. Takže levnější bude jednou určitě. Jestli za 5 let - asi ne, za 10 let pravděpodobně již ano.

V kategorii luxusních sportovních vozů s vysokým výkonem a kroutícím momentem již elektromobily vedou výkonově i cenově (ale to není asi kategorie vozů, která Vás zaujme). Proto ten úspěch Tesly. (úspěch bez dotací). Na cesty rodinným e-vozem na vzdálenost 1000+ km ještě musíme počkat, podle Boshe 5 let, možná to někdo dá dříve, ale spíše to do praxe bude trochu déle.

M. Pivoda 3.11.2015 14:31

Tesla Model S

http://www.teslamotors.com/en_EU/models?redirect=no

M. Prokop 3.11.2015 14:28

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Tak proč jsou výkupní ceny vyšší než u té jaderky? Proč je povinný výkup? Proč je stále dražší příspěvek na zlodějskou zeleninu OZE?

M. Prokop 3.11.2015 14:26

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

2. A jak by byl drahý, kdyby na něm "frajer" neprodělával a hlavně, nebyl daňově zvýhodněn. :-P

Ekonomové - dobroserové, spíš. Normální ekonom ví, že nová technologie sama vytlačí starou, pokud je lepší. Pouze pokud je horší, je nutno ji protlačovat dotacemi, což je i odpuštění daní.

M. Prokop 3.11.2015 14:23

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Dojezd, cena nové baterie, ....

J. Novotny 3.11.2015 14:10

Re: Nesouhlas

U NOx nemá nikdo nejmenší důvod lhát o jejich škodlivosti. Naopak.

P. Švejnoch 3.11.2015 14:09

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Dejte mi vědět, AŽ to bude, a nejlépe AŽ to také bude ekonomicky dostupné pro běžného spotřebitele.

Do té doby je to jen o málo víc než science fiction.

J. Novotny 3.11.2015 14:05

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Pokud bude foukat nabijete levněji, pokud budete potřebovat dobít hned, tak si to koupíte za aktuální cenu.

Nanokapacitory mají rychlé nabíjení, nevadí jim zima a mají prakticky neomezený počet cyklů. Do vývoje jde velké množství privátních peněz, kdo bude první, obrovsky vydělá. Jeden z příkladů:

http://ecomento.com/2015/10/13/bosch-developing-electric-car-battery-of-the-future/

Výše v pohodě zdvojnásobí současný dojezd s nabitím 15 minut - pro drtivou většinu běžných použití plně dostačující. A pokud se jim to povede (a to je po světě minimálně 20 konkurujících projektů), tak se možná i ta JE zaplatí, protože bude poptávka po elektřině. Dnes se ji stavět nevyplatí. Pro VW a spol podstatně větší problém, než dieselgate.

J. Novotny 3.11.2015 13:23

Re: Že vyšší emise zabíjejí lidi rakovinou

A i jsem Vám odpověděl. Ale asi je to na Vás příliš složité.

P. Švejnoch 3.11.2015 13:10

Re: Tesla Home Battery

Hmmmm, úžasné.... To je ale normální lithium iontová baterie - proč sem dáváte takový zbytečný odkaz?

Takže ta baterie dává 2 kW stabilně (3,3 kW při špičkovém zatížení) a váží 100 kg... Kolik jich asi budeme potřebovat na pohon automobilu pane Pivodo? A jak těžký bude ten automobil, aby dosáhl výkonu srovnatelného s dnešními spalovacími motory? A jak drahá celá ta atrakce bude?

Opravdu jsem naprosto ohromen Vašimi argumenty... :-)

R. Langer 3.11.2015 13:03

Re: Nesouhlas

Hm, a třeba ty zplodiny vůbec nezabíjejí tak, jak se říká, a je to lež. Co vy na to?

R. Langer 3.11.2015 13:00

Re: Tesla Home Battery

Co jako tím odkazem máte na mysli? Krám jako každý jiný, nic skutečně použitelného v praxi.

P. Švejnoch 3.11.2015 13:00

Re: Doporučuji další vzdělávání

No, tak tím se vše definitivně vysvětluje... :-D

R. Langer 3.11.2015 12:59

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

HA HA HA. Pobavil. :-P

R. Langer 3.11.2015 12:58

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Elektromobily jsou neekonomické a neekologické nesmysly. Jediné použitelné elektromobily v praxi jsou golfové vozíky, ještěrky na nádražích a vysokozdvižné vozíky. Nikoliv vozidla pro osobní dopravu! A kdo to popírá je u mě lhář a podvodník!

M. Pivoda 3.11.2015 12:58

Tesla Home Battery

http://www.teslamotors.com/en_EU/powerwall?redirect=no

M. Pivoda 3.11.2015 12:55

Doporučuji další vzdělávání

Zvu vás do svého kurzu Inovace, bezplatně. Mezitím si přečtěte něco zde: https://sites.google.com/site/innovationconsultingbrno/

Jsem ochoten udělat přednášku o inovacích i pro Institut VK. Toto by ovšem byla nutně placená přednáška - žijeme přece v tržní ekonomice.