26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Není vzdělání jako vzdělání

V posledních dekádách jsme svědky přesunu od technického vzdělání ke korektní humanitě. Znalosti nahrazuje umění komunikovat a napsat esej na libovolné téma a vlastně třeba i o ničem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 24.10.2015 10:18

Re: Jak se zmenilo vzdelani v Cesku? Zmenilo se?

Až se dostaneme zpátky do doby kamenné a budeme mít jenom energii z OZE, pak se možná začne někdo zajímat o to, kde vzít inženýry na výstavbu výkonných a spolehlivých energetických zdrojů. :-P

S. Prokopová 24.10.2015 10:18

Re: Kdyby jenom....

Děkuju za odkaz, to stojí za přečtení.

L. Novák 24.10.2015 10:15

Re: idealismus

Neklesá ten "počet lidí ve výrobní sféře" jen proto, že výrobu podnikatelé stěhují do zemí s levnou pracovní silou? Třeba z Německa do Česka, kde dělník za STEJNOU práci na stejných výrobcích bere jen zlomek čisté mzdy v porovnání s dělníkem německým, který tím o práci přišel?

J. Slanina 24.10.2015 9:40

Kdyby jenom....

...antropologická či sociální antropologie, ale v Česku se už dá "studovat" i cosi, co si říká antropologie KOMIKSU. Ano, čtete správně. Vše se vám nejspíš objasní, když budete vědět, kdo tuto zhůvěřilost "vyučuje".

http://jdem.cz/btcvq7

I. Mertl 24.10.2015 9:20

Kdo to má rozhodovat

co je to potřebné vzdělání? Státní úředník, poslanecká sněmovna, uliční výbor? Vráťo, Vráťo, my techničtí vzdělanci máme (ostatně podobně jako ti netechničtí) tendenci myslet si, že nad nás není, že my tvoříme ty hodnoty. Já jsem třeba celý život za komunistů pilně pracoval a vím, že jsem v tom byl dobrý. Ale bylo to na prd, ve skutečnosti to jakoby nikdo nepotřeboval, ty hodnoty byly jen pro mne a pár osobně potřebných, protože stát na použití neměl. A takových nás (techniků i netechniků) bylo, a někteří ani pilně nepracovali, nebo i vůbec nepracovali! Ale byla jakási "směrná čísla". A Tvoje "někomu zadarmo, někomu za školné" je, promiň, hovadina hodná Kimova státu. Ale řešení nikoho a nic nepersekující je zrušit vysokoškolské vzdělání i na státních školách zdarma. A ať si budoucí konzumenti absolventů řeší své personální potřeby stipendii. Zdravím.

K. Podroužková 24.10.2015 8:54

Jde o peníze!

Kdyby o potřebě vzdělání rozhodovaly úřady práce, většina by šla k lopatě, tam je největší nabídka volných míst. Ani stát by neměl rozhodovat (to už tu přece bylo!) o vzdělání, to je ta nejhorší varianta. Každý ať se rozhodne sám. Zavést školné na všech vysokých školách, pro chudé zřídit stipendia, pro všechny pak bankovní půjčky. A každý si zvolí svého favorita: Bude sedět v kavárně a diskutovat, nebo se zapojí do vývoje technických novinek. Každý by si spočítal, co se mu vyplatí a na co už nedosáhne. Výše odměn v jednotlivých odvětvích by byla vhodným vodítkem. Ale jen proboha nedávat rozhodovací pravomoce do rukou státu!

J. Kunes 24.10.2015 6:55

idealismus

Clanek je jeden velky paradox. Na jedne strane opevuje prirodni vedy, na druhe strane popira jejich zakladni metodu. V prirodnich vedach plati, ze teorie (hypotezy), ktere jsou v rozporu s realitou, je treba odmitnout. Autorovou premisou je, ze jen tvorba hmotnych veci prinasi blahobyt (kdyby psal clanek pred dvema sty lety nejspis by rekl totez o zemedelstvi). Realita (=historie) ukazuje, ze to neni pravda. V minulosti se vzdy darilo dobre narodum, ktere hodne obchodovaly. Dnes velkou cast HDP tvori sluzby. Tak jako v minulosti klest pocet pracujicich v zemedelstvi z vetsiny spolecnosti na dnesni 2-3% (ve vyspelych zemich), dnes klesa pocet lidi ve vyrobni sfere. Prirodni vedy a technicke vzdelani jsou dulezite pro blahobyt spolecnosti, ale nejsou to hlavni.

S. Rehulka 24.10.2015 4:57

Je jedno....

....ve které zemi to je, vždycky je více těch líných a hloupých, nežli pracovitých a učenlivých. Takže tento článek má smutnou a plnou platnost v České republice, tak jako v Austrálii !

T. Pansky 24.10.2015 3:14

Jak se zmenilo vzdelani v Cesku? Zmenilo se?

"Možná už se blíží doba, kdy by měl stát dát jasně najevo, že ne každé

vzdělání je stejně potřebné pro zvyšování blahobytu občanů a podle toho

je financovat."  Tohle cesky stat neudela.  Proc?  Zatim k tomu zadna vlada (zadny ministr skolstvi) nenasla odvahu !!!  Ceske skolstvi je velmi neefektivni a velmi drahe, ale protoze to plati stat, tak to nikoho tak moc nezajima.  Ted si predstavme, ze by si vysoke skolstvi museli platit studenti sami.  Okamzite by vsechny tyto humanitni pseudo-obory zkrachovaly.  Tady by stat usetril obrovske penize.  Jenze cesky stat kopiruje evropske socialisticke pokyny pro "zvysovani vzdelanosti" a tak chodi na pracovni urady lide, kterym na zachode visi vysokoskolske diplomy.  Dusledkem teto politiky je stagnace ceskych vysokych skol.  Vysoke skoly se chlubi poctem citaci jejich 'vyzkumnych clanku'.  Ale uz i ministr skolstvi musel nahlas rici, ze citace neprinasi zadne penize, je to pouze papirova slava.  ... Ceske vysoke skolstvi je v krizi.  Dokud se nezacne aplikovat placeni vzdelani na vysokych skolach a dokud vysoke skoly nebudou mit alespon 50% prijmu hrazeno z vyzkumu ze soukromych zdroju, nic se nestane a ceske vysoke skolstvi se bude dale propadat.  (Ty bilionove kempusy a laboratore jsou socialisticke megalomanske projekty hezke pro oko, ale naprosto nic neresici).  top0625top@live.com

I. Dekyský 24.10.2015 2:53

Re: Těch činností

Jen jsem chtěl doplnit. K negativnímu vlivu humanitních pomatenců je třeba přičíst devastující vliv dotací. Z toho, co způsobily, se tahle země také jen tak nevzpamatuje...

I. Dekyský 24.10.2015 2:38

Re: Těch činností

Stále věřím, že přijde doba, kdy se lidé vzpamatují a s těmito nejen parazity, ale bohužel především pomatenými darebáky této zemi permanentně škodícími, bez milosti co nejtvrdším způsobem zatočí. Pokaždé, když se jako technik s těmito pologramotnými hlupáky bez špetky představivosti a především bez nejmenší schopnosti logicky myslet, setkám, je mi z nich na zvracení. Kde vůbec tahle hovada berou drzost domnívat se, že to kulové H, které v hlavách mají, je vzdělání a že oni, ti nejméně užiteční, permanentní vyžírkové, mají právo někoho poučovat, kárat a nedej Bože řídit. Ničemové, na které je třeba hůl a od rána každý den řezat...

J. Brunner 24.10.2015 1:33

Těch činností

které reálně neprodukují nic co by mělo hmatatelný výstup, (tím nemyslím umělce) je čím dál víc. Umožňuje to technologický pokrok, který je výsledkem skutečné práce těch kteří se matematiky, fyziky, chemie, apod. nebojí. A nakonec lidí, kteří jejich nápady realizují.

Nechci říci, že všichni, ale spousta "neproduktivních" jsou příživníci a to s podporou státu. Navíc na ty kteří skutečně pracují, dokonce manuálně, koukají jako na méněcenné.