27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Svatá válka ekologů

Tak jsme zase mohli slyšet programového ředitele Hnutí duha pana Jiřího Koželuha, že Německo a Francie sníží spotřebu energie o 50 % a že tyto země budou mít proti nám tímto velikou výhodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 7.5.2015 15:42

Re: Jo, je to tak.

On prostě nechápe (lépe řečeno správně po levičácku nechce chápat), že žádná žádná neviditelná ruka trhu nikdy nemůže fungovat tam, kde žádný trh není. Tak prostě po levičácku lže.

R. Langer 7.5.2015 15:37

Re: Jo, je to tak.

Bla bla bla. Poučte nás soudruhu o tom, co je to tady ta Klausova neviditelná ruka trhu. Tuhle ekonomickou teorii byste mohl trochu rozvést, když se o ní tak fundovaně vyjadřujete. :-P

R. Langer 7.5.2015 15:35

Re: Nenávist, osobní útoky a hódně demagogie.

Ano, píšete blbosti. Furt.

R. Langer 7.5.2015 15:33

Re: Nejsou to ekologové

Tak to byste se asi nestačil divit. Ale vy ze sebe děláte hlupáka schválně, tohle jsou velice snadno zjistitelné údaje.

R. Langer 7.5.2015 15:31

Re: Proč vzniká ten extremismus?

Tak že nechápete psaný text, to už vím dávno... :-P

L. Novák 6.5.2015 17:38

Re: Proč vzniká ten extremismus?

Klidně si doma choďte třeba potmě. Ale nekecejte ostatním do života, čím si doma mají svítit a co je pro ně nejvýhodnější. Vy, zelení magoři, jste jako totalitní komunisti. "Vytvoříme nového člověka"...

L. Novák 6.5.2015 17:31

Re: Proč ztrácíme čas?

Problematika baterií je zcela mimo použitelnou realitu v energetice. Ztráty při nabíjení/vybíjení, cena, (ne)dostupnost potřebných surovin atd... Viz elektromobily a neschopnost prosadit se na trhu.

M. Pressl 6.5.2015 0:11

Re: Proč ztrácíme čas?

Pro pana Juraxe.

Četl jste toto?

http://www.zive.cz/clanky/tesla-energy-chytre-baterie-pro-domacnosti-i-podniky/sc-3-a-178139/default.aspx#utm_medium=selfpromo&utm_source=zive&utm_campaign=copylink

J. Jurax 6.5.2015 0:04

Re: Nenávist, osobní útoky a hódně demagogie.

No, ono po prolomení limitů nově vytěžené uhlí bude pro teplárny zejména proto, že velká část - nadpoloviční - tepláren u nás je zařízena na spalování hnědého uhlí, jiné uhlí konzumovat bez problémů, připadně vůbec nemůže. A hrozí, že toho uhlí bude nedostatek, což je problém, co už dlouho doutná a znalým není skryt. Přestavba technologií teplaren na spalování něčeho jiného - plynu třeba - je nereálná, protože nákladná. A biomasa to nespasí :-)

Specielně zde jste tedy mimo misku ... a jinde vesměs taky. Ale zřejmě se mnou nebudete souhlasit.

J. Jurax 5.5.2015 23:51

Re: Nejsou to ekologové

Rakousko dováží cca třetinu elektrické energie odjinud. O tom ekoblbové v Rakousích mlčí, protože dost je jí z jaderek od nás i z Německa.

Přitom se tam v roce 2012 vyskytli blbové prosazující zákaz dovozu energie z jádra; naštěstí pro Rakušany to neprošlo. Zatím.

Mimochodem - v roce 2013 jsme vyrobili 87 065 GWh, spotřebovali 70 177 GWh, dovezli 10 571 GWh a vyvezli 27 458 GWh, ergo čistý vývoz byl 16887 GWh, což je cca 24 procent. Viz http://energostat.cz/elektrina.html. V této souvislosti je zajímavé http://technet.idnes.cz/jak-se-pocita-cena-elektriny-d12-/tec_technika.aspx?c=A140204_234241_tec_technika_mla

J. Jurax 5.5.2015 23:33

Re: Němci vymysleli a propagovali ideologii rudou, hnědou

A své vlastní taky. Kdyby nebyla politikaříček, ale státník, kašlala by na v tomto punktu blbé voliče.

Jenže politik vidí v horizontu od voleb do voleb a ví, že blbejch je vždycky víc jak chytrejch, ale hlasy obou váží stejně, takže volební strategie je jasná. Právě v otázce těch německých jaderek se to krystalicky čistě projevilo - němečtí voliči - tedy ti alternativněji inteligentnější - se zalekli tsunami, co poničile JE Fukušima; co kdyby se vzdul i Balt?

J. Jurax 5.5.2015 23:26

Re: Proč vzniká ten extremismus?

Pane Šimku, pan Balzám není zcela mimo, ba vůbec není mimo, takže celkem pochybuju, že z něj udělají blbce. Na rozdíl od Vás napsal celkem uvážlivý názor. Koneckonců podle diskuze vidno, že jste se pěkně seknul.

Ovšem píše-li, že soukromě plýtváme, tak je třeba vědět, že spotřeba elektřiny v domácnostech je tuším cca 20 procent celkové spotřeby - tedy u nás. Takže i kdybychom se soukromě totálně ušetřili, spotřeba klesne nanejvýš o pětinu.

J. Jurax 5.5.2015 23:15

Re: Autor v tom má guláš

No jo, v SSSR měli svého času v plánu rozdojit i kozly.

Energetická náročnost se nejlépe snižuje vývozem energeticky náročných technologií někam jinam. Se všemi negativními dopady na zaměstnanost.

A navíc - plány jsou plány, realita je realita a politici jsou v tomto punktu populističtí hlupci. Počkejme si na tu realitu.

Ono Germáni taky napřed oficiálně šíleli z CO2, pak jim jiná odrůda ekoblbů vybudila zákázání si jaderek a protože plány neplány, ideologie neideologie, elektřina je třeba a OZE to nespasí, i kdyby se to spasení uzákonilo, tak stavějí uhelky jen to sviští - a němečtí ekotrubci kupodivu neječí jak podsvinčata, že se globálně oteplíme - asi echt německý CO2 je jiný, lepší, zaručeně neskleníkoefektní. Ovšem potichu se dá vysledovat, že s tím zákazem jaderek to nebude tak horké - ono i dozelena blbý politik si spočítá, že když nebude elektřina, voliči mu nakopou zadek.

B. Hamáček 5.5.2015 23:05

Řekl bych ,

Řekl bych ,že obec která jako první pochopí , že bezpečné úložiště jaderného odpadu je zlatý důl , tak vyhraje. To si ovšem zastupitelstvo nesmí nechat nakecávat nesmysly od rudozelených fašistů. Je potřeba vypráskat všechny pochybné organizace typu Greenpeace, Hnutí duha , Jihočeské matky a podobně . Čím dříve tím lépe pro všechny , a hlavně pro přírodu !!! Jejich úkolem není chránit přírodu, ale překážet rozumnému rozvoji společnosti. Vytvářet "blbou náladu" mezi lidmi. Nespokojení občané jsou nejlepší voliči rudé levicové pakáže, která umí notně znepříjemnit život , a ještě to svádět na jiné.

P. Vaňura 5.5.2015 23:03

Ano, takto jednoduché to je. Němci jsou pomatení

pitomci a vyznavači fantasmagorických ideologií!

P. Vaňura 5.5.2015 23:02

Němci vymysleli a propagovali ideologii rudou, hnědou

a naposledy zelenou. Je to národ s omezenou racionalitou, jinak by nemohl něčemu tak šílenému uvěřit.

Merkelová dala od jádra ruce pryč jedině kvůli obludné blbosti německých voličů!

J. Jurax 5.5.2015 22:59

Re: Proč ztrácíme čas?

Pan Vaňura Vám níže odpověděl.

A ta garance je garance, nikoliv platba. Je to garance proti blbým politikům tuzemským i z EU s mozky prožranými zelenou plísní, nevzdělaných zblblých zelenými cvoky, co jsou schopní pokurwit dotacemi cenu elektřiny ještě víc než je.

P. Vaňura 5.5.2015 22:58

Velmi lituji, že ve Strakovce tehdy neseděl Generalissimus

Stalin. Jeho ochranka by totiž grýnpísáky zastřelila, sotva by se pokusili vniknout na pozemek Úřadu vlády. Stříleli by určitě, protože jinak by následně zastřelili je pro "nepředstavitelné neplnění povinností a ohrožení státu."

J. Jurax 5.5.2015 22:55

Re: JEDÍNÉ záruky, které jaderná energetika potřebuje,

Přesně tak.

J. Jurax 5.5.2015 22:54

Re: Proč ztrácíme čas?

Není. Hrátky kolem ceny energie pokurwené blbými politiky a dotacemi do OZE nejsou podstatné.

Realita je taková, že v dohledné době budeme potřebovat nové zdroje elektrické energie. Uhelky dožívají, s uhlím jsou problémy skrze limity, o chiméře OZE - tedy fotopanelů, fofrníků a bioplynu či biomasy - darmo mluvit, plyn je drahý a z Ruska. Žvásty potrhlých zelených cvoků o úsporách, co nás spasí, nelze brát vážně. A energie z jádra je levná. Jaderka se ale staví dlouho - kdyby se začalo dnes stavět, proud začne dávat nejdřív za deset let.

Ledaže by se povedlo vynalézt bezpečné, levné, všeobecně použitelné úložiště již vyrobené elektrické energie v řádu terrawatthodin, z něhož by bylo možno elektřinu s rozumnou účinností zase čerpat; to by rehabilitovalo fotovoltaiku i fofrníky. Ovšem nic takového není ani na obzoru.

Takže suma sumárum - stavět další bloky JE.

P. Vaňura 5.5.2015 22:51

JEDÍNÉ záruky, které jaderná energetika potřebuje,

je ochrana před cenami, zdeformovanými "podporou OZE" a pak ještě to, že stát nedonutí zákazníky, aby místo levné jaderné elektřiny nakupovali 10x dražší elektřinu z fotovoltaiky, což se DĚJE DNES!

P. Vaňura 5.5.2015 22:47

Jedinou reálnou náhradou za jadernou energii je

pokračující spalování fosdilních paliv. NIKDY a NIKDE tomu není jinak.

J. Jurax 5.5.2015 22:41

Technická

Všude, kde autor užívá výrazu ekolog, by mělo být užito výrazu ekologický aktivista či ekologista, případně ekoterorista.

Wiki praví, že ekologie je biologická věda, která se zabývá vztahem organismů a jejich prostředí a vztahem organismů navzájem.

Dál se výraz ekologie užívá v širokém smyslu jako ochrana životního prostředí, což je činnost vcelku též úctyhodná, pokud ji neprovádějí blbí fanatici.

B. Uhlich 5.5.2015 21:53

Re: Já Vám všem poradím - neposlouchejte ty zelený kydy

Šimku, umíte-li číst... ještě jednou si přečtěte co jsem napsal...Vás se to týká taky..

S. Donát 5.5.2015 20:48

Re: Autor v tom má guláš

S Vámi zase jako se zaseknutým gramofonem, to si člověk nevybere.

S. Donát 5.5.2015 20:47

Re: Jo, je to tak.

Co přesně jste nepochopil na větě "Teď nechme stranou tržní chování zemědělců a agenta Bureše a pojďme k původní příčině."? Myslím, že jsem použil celkem běžná a srozumitelná slova. Je snad něco špatně na způsobu, jak jsem je poskládal za sebou? Anebo ne, nechte to. Mě je to jedno, došla mi munice do hrachometu. Hezký večer.

J. Šimek 5.5.2015 20:22

Re: Jo, je to tak.

Trvám na tom, že když ostatní dostávají dotace, tak je zcela tržně v pořádku, že zemědělci logicky zvětšili plochy řepky, aby taky získali komparativní výhodu. Je to naprosto přesně v intencích klausovy neviditelné ruky trhu. Je to klasické přizpůsobení se aktuálnímu stavu.

Já nevím, co furt chcete? Aby ti zemědělci ty dotace odmítli? Realita je prostě taková, jaká je a důvody, které k ní vedly můžou být 100x blbě, ale zemědělci na hlavu padlí nejsou.

J. Šimek 5.5.2015 20:15

Re: Proč vzniká ten extremismus?

Já vím, že se nechcete vzdát energetického obžerství.

J. Šimek 5.5.2015 20:13

Re: Autor v tom má guláš

No jo, no. Když to máte takhle jednoduché, tak je s váma diskuze, jak s bolševíkem.

J. Šimek 5.5.2015 20:12

Re: Proč ztrácíme čas?

No a co? Má se za tu garanci z našich kapes komplet vyvážet a to je blbost.