26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Čtyři teze k islámské imigraci

Dne 18. března t. r. se v Charitasu (sídle KDU-ČSL na pražském Karlově náměstí) konala konference o islámské imigraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 27.3.2015 17:40

Pokud má autor pravdu,

pak se jen znovu ukazuje zločinný charakter levičáckých a různých "lidskoprávních" a zelených aktivistů a pisálků. Proč mají policajti a úředníci takový strach před nařčením z rasismu že raději nekonají a ignorují zjevné zločiny? Protože se bojí reakce levičáckých žvanilů, kteří - pokud jde o údajné nácky - jsou schopni provokovat, organizovat  násilné protidemonstrace, pronikat inkognito na různé  akce a koncerty a následně na účastníky  podávat trestní oznámení, pokud jde ale o horší počínání některých "menšin" pak nejen nic nevidí, neslyší ale naopak jsou vždy pohotově tyto menšiny hájit a naopak napadat každého kdo proti jejich počínání zasáhne. A to nejspíš jen proto, že podle jejich názoru jim například muslimové pomáhají v "boji proti kapitalismu", který mají spojený s tradičními západními hodnotami...

P. Vaňura 27.3.2015 20:54

Také proto, že lid obecný se vyznačuje pasivitou a té

rudozelené sebrance to do velké míry baští! Jakmile se obyvatelstvo přidá k demonstraci, pořádané DSSS, politici zavětří a alespoň trochu se snaží něco udělat.

J. Holič 27.3.2015 17:22

Zajimava osobnost

Podobný názor,jako autor článku má jeden z nejznámějších muslimů současnosti,Naif Al-Mutawa. Jeho články na al-mutawa.com jsou fajn a ten člověk dělá pro svou víru i pro nás ateisty/křesťany/... víc,než mnozí ze zdejších nenávistných islamofobu. Doporucuji. Nejedná se o žádný nábožensky fanatismus,ale naopak o střízlivý pohled na to,jak omezovat extremismus v islámu,jak se jeho útokům branit. Propaguje nenasilny islám,snaží se oslovovat hlavně mladé. Kritizuje i to,že nikdo neaktualizoval jazyk svatých textu atd. Samozřejmě mu už dlouho extremisti slibují smrt. Snad se jim to nezadari.

A. Hrbek 27.3.2015 17:20

Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Jde o základní svobody – svobodu slova, svobodu shromažďování, svobodu vyznání a možnost praktikovat své náboženství, pokud neodporuje zákonům dané země, dále o ochranu soukromého vlastnictví a především právní stát. Ten předpokládá soudy nezávislé na legislativě a exekutivě a možnost odvolání k vyšší instanci. A konečně zmíním ještě rovnost před zákonem i rovnost v občanském životě.

Evropské hodnoty nejsou jen "křesťanské" natož katolické nebo judaistické. Evropské hodnoty jsou založeny i na antickém odkazu a na převzetí hodnot jiných civilizací. A hodně na vědeckém poznání nenáboženského obsahu.

Plete dohromady hodnoty a stát. V Evropě byly a jsou monarchie, byly a jsou diktatury a ty si stanovily vlastní zákony - například o sterilizaci, nerovném přístupu v občanském životě, atd. Dokonce i "islámské právo" zaručuje řadu věcí, o kterých se pan Drápal domnívá, že patří k evropským hodnotám. Je tam například i určitá rovnost žen. Jen tak na okraj - jaká je rovnost žen v katolické církvi při zastávání církevních funkcí? Katolická církev nepatří k evropským hodnotám?

Pokrytci se pohoršují například nad obřízkou žen ale vůbec ne nad obřízkou mužů. Nevadí jim, že v synagogách se prosí jehova, aby zničil nevěřící. Vadí jim šátky muslimských žen a jejich oděv, ale nevadí jim oděv jeptišek a jejich pokrývky hlavy.

Nakonec - nelze si plést islámský fanatismus s věřícími muslimy. Věřící muslimové mohou být členy jakékoliv společnosti, pokud dodržují jejich zákony při chování na veřejnosti. Co dělají v soukromí,je, pokud nedojde ke stížnosti, zcela jejich záležitostí. Nakonec je přece řada zemí kde je značná část muslimů, ale kde nejsou příliš velké odchylky od "evropských hodnot". Tak např. Bulharsko je členem NATO a členem EU. Zastává evropské hodnoty nebo ne, i když je tam 9% muslimů? Zastává ČR evropské hodnoty, i když v nějakého boha věří jen 19% obyvatelstva. Není to tak jednoduché. Ale jak říká již Karel Čapek, rozhodující je, jeteli někdo je nebo není slušný člověk.

J. Holič 27.3.2015 17:25

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Ano. Je to tak.

J. Václavíková 27.3.2015 17:42

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Pane Holiči, Vy žijete v Čechách, nebo v zahraničí? Máte v této problematice obdivuhodný přehled, na Čecha poněkud nezvyklý :-)

J. Holič 27.3.2015 19:46

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Jsem zdejsi a zas tak obdivuhodné to není. Jen se snažím procházet argumenty oponentu na googlu a hledat souvislosti a člověku při tom něco v hlavě zůstane.

J. Václavíková 27.3.2015 20:41

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Díky za odpověď.

J. Schwarz 27.3.2015 18:47

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

A propos katolická církev... katolickou církev založili muži a stanovili pravidla... divím se, že se nepodivujete nerovnosti žen ve fotbalové jedenáctce sparty praha. Tam nehraje ani jedna...

J. Holič 27.3.2015 19:16

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Prednde,cílem textu nebylo poukazani na splatnost nějakého náboženství,ale dolozeni faktu,ze se věci,které nwkdobukazuje jako důkaz splatnosti islámu,vyskytují i jinde. Někdo tu zmiňoval právo žen chodit do školy,toto právo ženy například v Afghánistánu maji a je to muslimska země. Mimochodem fotbal je zrovna sport,kde ženy zastoupené jsou. Ale to je už dost debata,která s tématem už moc nesouvisí.

H. Lukešová 27.3.2015 18:50

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Pane Hrbku, co to vykládáte za nesmysly? V žádných synagogách se rozhodně nekáže nenávist k nevěřícím,zřejmě jste čtenářem nacibolševických stránek. Židé nikdy nikomu svou víru nevnucují, ani neodsuzují nás nežidovské občany. Ale v některých mešitách se nenávist k nemuslimům káže.

V islámu je absolutní nerovnoprávné postavení žen, žena je majetek muže, nemůže se rozhodovat bez svolení muže. To o čem píšete v souvislosti s křesťanstvím nebo katolictvím je marginalita. Nepovažuji za nějak zásadní otázku žen v církevních funkcích, to i většinu politiků tvoří muži a co má být? Pro mě je důležité, že mají ženy právo studovat, chodit do práce, svobodně se oblékat, vyjít ven bez souhlasu či doprovodu muže či se ucházet o místa na volebních kandidátkách. Ostatní jsou jen maličkosti.

Jinak mužskou obřízku praktikují i muslimové.

H. Lukešová 27.3.2015 19:00

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

1) Kde jste přišel na to, že by se v židovských synagogách hlásala nenávist k Nežidům. Nehlásá. Židé svou víru nevnucují a nechovají se pohrdlivě k nám, nežidovským občanům. Zřejmě jste čtenářem rudohnědých stránek jako z vědavec. Židé káží, jak oni mají žít a sloužit Bohu. Podle židovského vyučování mají i Nežidé možnost dojít spásy a to dodržování 7 Noachibských (Noemových přikázání)- zákaz vraždy, krádeže, smilstva, křivopřisežniství... ale v některých mešitách se nenávist k nemuslimů káže.

2) Podle islámu je žena absolutně nerovnoprávná s mužem, je jeho majetkem, má násobně menší hodnotu nežli muž, velbloud je více. Otázku církevních funkcí žen u katolíků považuji za marginální. Pro ženy je důležité, že mohou studovat, chodit do práce, vyjít ven na ulici bez doprovodu muže, zkrátka svobodně žít. Pozice kněžství mě nepálí.

3) Mužskou obřízku praktikují i muslimové.

J. Vintr 27.3.2015 20:29

Re: Pan Drápal motá vše dohromadyx.

Nesrovnávejte mužskou a ženskou obřízku. U mužů jde jen o kosmetickou záležitost, zatímco ženy jsou takto trvale zmrzačeny, zbaveny schopnosti prožití uspokojení při sexu, který je pro ně naopak utrpením. Což přesně vyhovuje sadistickým úchylákům, které dělá z mužů islámská "kultura".

J. Pražák 27.3.2015 15:49

Už se dlouho nic nestalo..

http://www.lidovky.cz/islamiste-z-sababu-zautocili-na-hotel-v-centru-mogadisa-pit-/zpravy-svet.aspx?c=A150327_152826_ln_zahranici_ele

J. Václavíková 27.3.2015 15:53

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Jak nestalo? To spadlé letadlo Vám nestačí?

S. Netzer 27.3.2015 16:56

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Asi prahne po senzacích.

J. Holič 27.3.2015 17:07

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Věří,že na vzorku peti křečků prokáže spinavost prasat. A když křečci tvrdi,že jsou prasata,tak to musí fungovat! :-D

H. Lukešová 27.3.2015 17:27

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Pan Pražák má jednoznačně pravdu, jinak proč bych se měla "stydět"? Stydět by se měli ti, co omlouvají islámský terorismus. Největšími pachateli veškerých protižidovských útoků v Evropě jsou muslimové. Kdo podporuje islám a muslimy, podporuje antisemitismus. Jak by se vám líbilo, kdybych vám napsala, že se máte stydět vy za podporu muslimů a jejich antisemitismu?

J. Holič 27.3.2015 17:38

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Kdo v této diskusi omlouvá terorismus? Vite, kolik žije "židovském státě" muslimů? Mnozí slouzi i v izrelske armádě. To jako antisemiti mají těžké ze (Sarkasmus)? :-)

J. Václavíková 27.3.2015 17:44

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Hážete hrách na zeď.

H. Lukešová 27.3.2015 18:43

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Ano, i v izraelské armádě slouží nějací muslimové, ale je jich mnohem ne-li řádově méně, nežli Židů či křesťanů, ale já se, pane Holiči, nebavím o Izraeli, Izrael je ukázkou, že je demokratický, slouží tam lidé všech etnik a vyznání, předsedou izraelského nejvyššího soudu je Arab.

Ale ruku na srdce, kolik Židů či křesťanů zastává vysoké úřady v muslimských státech, ale tato téma není mou hlavní myšlenkou nakousnutou v diskusi.

Mým hlavním námětem bylo, že evropští muslimové napadají evropské Židy. A těch pogromů je hodně a nelze nad tím jen mávnout rukou. Roku 2014 se vystěhovalo do Izraele 7,000 francouzských Židů, letošní rok se počítá s dvojnásobným množstvím a to 14,000. Tito Židé neodcházejí z kdovíjakých nadšeným sionistických pohnutek, ale z důvodů antisemitismu. Tedy tak vypovídají, nebaví je, ukrývat jarmulku, když jdou po ulici, skrývat přívěsek s židovskou hvězdou, zkrátka skrývat to, že jsou Židé. To je námět mého příspěvku.

J. Holič 27.3.2015 21:01

Re: Už se dlouho nic nestalo..

Psala jste,že podpora islámu je podpora antisemitismu. To je nesmysl.

O. Kadlec 27.3.2015 12:56

Poslanec Svoboda

po mnoha letech práce v EP našel konečně způsob, jak se zviditelnit.

Sáhl k tradici a rozhodl se udělat z muslimů židy.

J. Václavíková 27.3.2015 13:40

Re: Poslanec Svoboda

Proč myslíte? Musím říct, že teze v článku znějí rozumně.

O. Kadlec 27.3.2015 14:04

Re: Poslanec Svoboda

Znějí rozumně. Nahraďte slovo "islamizace" evangelizací. A uvidíte.

J. Václavíková 27.3.2015 14:21

Re: Poslanec Svoboda

Ne, pokud dělám rozdíl mezi islamismem a islámem. Celkem se mi líbí, jaká opatření přijali v Německu a Rakousku. Namísto potírání islámu zařadit jej mezi univerzitní obory a tím dostat excesy pod kontrolu.

O. Kadlec 27.3.2015 14:29

Re: Poslanec Svoboda

Jenže pan poslanec o žádném "islamismu" nemluví. Mluví o imigrantech, o muslimech, a o údajné islamizaci Evropy.

A žádnou rozumnou cestu nenavrhuje, jen se snaží naházet na muslimy problémy, které se týkají i nás, kteří nejsme muslimové a nejsme imigranti. Prostě mu slouží místo židů, když je židů takový nedostatek. To je jeden z čertových kopýtek, čouhajících z islamofobie.

J. Václavíková 27.3.2015 14:39

Re: Poslanec Svoboda

Přiznám se, pana poslance jsem moc nesledovala, ale tahle citace, co tu uvádí Dan Drápal, mi přijde rozumná. Až moc na to, jakou hysterii i v křesťanských kruzích toto téma vzbuzuje. Soustředit se na budování vlastní identity místo iracionání nenávisti k muslimům. A trvat na dodržování zákonů. To je myslím dobré východisko pro koexistenci.

O. Kadlec 27.3.2015 14:51

Re: Poslanec Svoboda

Protože výroky poslance Svobody občas sleduji, už delší dobu, nevěřím, že měl na mysli právě tohle. Naopak: rozhodl se zviditelňovat voličům (velký problém pro všechny poslance EP) tím, že se poveze na islamofobní vlně.

Proto o tom taky píše Dan, ti dva si v tom rozumějí. Jenže naší společnou, evropskou, hodnotou (nikoli tedy křesťanskou - což pan Svoboda směle překrývá) je právě to, že na tuhle vlnu prostě nenaskočíme.

J. Václavíková 27.3.2015 14:46

Re: Poslanec Svoboda

Tak jsem se k tomu výroku vrátila. Nemyslím, že je použit ve smyslu evangelizace. Spíš ve smyslu nastolení norem, kodexu.