26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Ach, ti naši presidenti

Už to tak nějak začíná být tradice. Český president je vůů…ůlí lidu zvolen, jak říkal o císařpánovi Anton Špelec ostrostřelec. Koncem roku se obyčejně hodnotí uplynulý rok, ale jak se zdá, víc než nějaký ten svět v roce 2014, válka na Ukrajině či vznik funkčního fanatického Islámského stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Navrátil 2.1.2015 18:26

Re: Beneš...

Můj otec na rozdíl od ješitného a vzdělaného Beneše měl pouze základní vzdělání, ale již v roce 1944 předpověděl kam naši zemi Beneš vede. Měl bohužel pravdu. Pokud si nenechalo navléknout Stalinův chomout Finsko, proč jsme to museli být my? Jak se do své záhadné smrti choval Jan Masaryk? Jeho otec se musel v hrobě obracet když zůstal ministrem v Gottwaldově vládě. O naprosté bezcharakternosti Beneše mluví konec pana presidenta Háchy, kterého nechal zemřít jako psa v Pankrácké věznici. Prohlásit Háchu za kolaboranta může pouze ten, kdo tu dobu nazažil a místo dějiných faktů zná tendenční zprávy jednostranně zaměřených novinářů.

Z. Baldova 1.1.2015 6:09

Re: To mam tak rada

Asi ctete jen  neco ....Pisi v mnoha pripadech o deni ve svete,ale Vy se jen asi vsimate kdyz napisi jako tomu netovemu vemenu Novakovi ze je netova nula ze ano?  a Vo co Gou pouzivaji jen hlupaci co si hraji ze umi neco z anglictiny Ja umim anglicky z 90 % a vse co sem pisi mohu potvrdit v angline  za ten potapany Novak co byl nejdal v Chotehulkach u Prahy neumi ani poradne cesky je to opravdovej trubec Happy New Year 2015

Z. Baldova 1.1.2015 6:04

Novaku;;;;

Proc Vas nekdo oslovuje soudruhu Novaku kdyz jste netove vemeno a svetova nula

F. Hereit 31.12.2014 22:20

Re: Tak "pos*aní Češi" říká Kchárlik...?

Kdo měl rozum na prezidenta nekandidoval. Je to sice škoda, ale na situaci by to nic nezměnilo.

V. Novák 31.12.2014 20:49

Proč tu sprostou blbku oslovujete "vážená paní"?

Blbá je jak daleko vidí rys a kindrštůbe zjevně nabrala ve chlívě - tak jaké vážení?

V. Váňa 31.12.2014 20:27

Re: Beneš...

Vážený pane Hendrychu,

nějak ve Vašem příspěvku postrádám působnost jiných politiků a zejména pak vlády, která byla sestavena po volbách v roce 1946, ve kterých zvítězili komouši. To se v Rakousku fakt nestalo.

Myslím, že je iluze, pokud se domníváte, že o všem rozhodoval Beneš.

A Stalin opravdu hrozil. Největší jeho roztržka s Gottwaldem byla právě v tom, že Stalin nabízel na počátku roku 1948 použití sovětských tanků, kdežto Gottwald je odmítl a zvládl to parlamentní cestou.

V. Váňa 31.12.2014 20:19

Re: Pan Vlk, jako téměř vždy, má pravdu

Vážený pane Podracký,

velice souhlasím s Vaším hodnocením Klause.

Tipuji, že z 90 % měl pravdu, což jeho odvěcí nepřátelé a kritici nechtějí uznat.

A přece se točí...

V. Váňa 31.12.2014 20:16

Re: To mam tak rada

Vážená paní Baldová, hlásí se Vám trouba Váňa. Prosím o sdělení mých nejnovějších pravopisných chyb v příspěvcích.

A také bych rád, jak jsem již uvedl, kdybyste vyjádřila svůj názor, namísto nadávek.

Nebo zase nic?

P. S. Nečetl jsem příspěvek, který citujete, ale "vo co gou" je dnes dost ustálené spojení, používané běžně mezi lidmi. A to i těmi, kteří anglicky hovoří.

Možná, že by Vám stačilo, vyrazit mezi lidi.

J. Kanioková 31.12.2014 20:07

Díky, a taky hodně štěstí

Z. Baldova 31.12.2014 19:51

Re: Klaus...Zeman

Jak si dovolujete urazet Klause ktereho obdivujete a zastavate se ho vzdy a vsade? Klaus zradil CR uz v roce 1990

Z. Baldova 31.12.2014 19:48

Re: Klaus...Zeman

Myslim  ze by spise zajimal svazek o Vas  E. Erate bolsevicke strevo

Z. Baldova 31.12.2014 19:46

To mam tak rada

Kdyz jeden dela ze sebe anglicky mluviciho tvora a napise VO CO GOU  ze pane E. Heusingere?

 jeho prispevky jsou na urovni poradnyho netoveho trouby  Druhej trouba zvany Vana poucuje o cestine a jeho clanek se jen hemzi pravopisnejma chybama Jen na okraj pan Vlk jestli je znam jako bojovnik proti komunismu,tak podle jeho poslednich clanku prevlekl kabat na barvu rudou:

J. Anděl 31.12.2014 19:22

Re: Ale nase (j)elita uz prece diskutovala

Banální příklad : ve sporu, zda silnice povede středem obce, nebo tunelem, není dobra ani zla a kompromis v podobě rozumného obchvatu není vítězstvím zla, nýbrž to, čemu se říká win-win. A k tomu je nezbytná diskuze a bránit se jí je fanatismus.

J. Anděl 31.12.2014 19:18

Re: Ten zákon má své opodstatnění

Aha, to je zajímavý směr uvažování, něco na tom jistě bude, na každém sprochu... Znáte to.

S. Ševeček 31.12.2014 19:06

Re: Jsem nepoučitelný....

Zapomněla jste na jeho mládí - kápo v koncentráku.

P. Mach 31.12.2014 18:56

Re: Nejde o rok 1948, tehdy už bylo pozdě.

Zkuste si vy přečíst dějiny. Beneš dělal poskoka stalinovi dávno před mnichovem.

V. Vaclavik 31.12.2014 18:48

Ale nase (j)elita uz prece diskutovala

Pod 'diskuzi' si tento potmesily pan s vyspulenou totiz predstavuje tezke kompromisy a jen hlupaci nevi, ze kazdy kompromis mezi dobrem a zlem, vzdy konci vitezstvim zla - zlo muze v kompromisech vzdy jen ziskat a dobro jen ztratit. A o cem jeste diskutovat, kdyz jsme si uz vsechno davno rekli a vsichni uz se cele roky jen opakuji?

"Místo nadávek by bylo nutné začít o těchto věcech diskutovat. Pokud nebudou diskutovat politické elity, začne konat „lid“."

Konani lidu, pokud neni nasilne, je konani demokraticke! Takove zadosti o diskuzi byste si mel posilat do ruske Pravdy, tam ten sprajc zacal, ne u nas ve stredni Evrope a v USA.

Rusove sice nerezaji hlavy lidem zaziva, ale jejich metody jsou jeste mene humanni - provadeji faktickou lobotomii mysli vsude, kam jejich noha slapne. Cestni lide jako nekteri nasi predci rikali - radsi mrtvy, nez byt otrokem, nebo neco v tom smyslu. Svoboda totiz mela pro takove lidi vetsi hodnotu, nez hlava na krku. Zivot v nesvobode neni zivot hodny cloveka. A muslimska hrozba je dnes zvelicovana a zapadnimi podvrataky vyuzivana a podnecovana za ucelem strceni zapadniho krku do ruskeho chomoutu!

S. Ševeček 31.12.2014 18:17

Pane Vlku, všechno nejlepší do roku 2015

Vám i všem přátelům Svobody přeji.

A, prosím, pište dál a často!

E. Heusinger 31.12.2014 18:16

Re: Ten zákon má své opodstatnění

Prokope, hlubocký majetek mají soukromé osoby?

E. Heusinger 31.12.2014 18:15

Nic jste nepochopil

Nezáleží na zákonu, ale na datu (kalendářnímu).

E. Heusinger 31.12.2014 18:13

Re: Pane E. Heusinger

Nic jste nepochopila, nic jste se nenaučila.

V. Podracký 31.12.2014 17:59

Pan Vlk, jako téměř vždy, má pravdu

téměř úplnou. V krátkém článku nelze mít úplnou pravdu, pokud se musí sdělit složité věci. Zemana je zapotřebí také trochu nechválit a co se týká Beneše, myslím si, že nás do rudého chomoutu zavedl svým přesvědčením, že SSSR se demokratizuje a brzy tam bude svoboda. Byly to omyly, nikoliv zlá vůle nebo nějaká služba někomu, či poklonkování.

Pokud se týká Klause, to je zvláštní případ člověka, který si říká a dělá co chce, a většinou má nakonec pravdu. Říkám opět většinou, nikoliv vždy. Kdo pozoruje kam kráčí Řecko, určitě si na jeho předpovědi vzpomene (pokud to nebude vymytý mozek).

V. Vlk 31.12.2014 17:54

Re: Beneš, Klaus, Zeman...

Vy máte holt jednoduchý život. Ano, mocnosti se dohodly, že ČSR bude patřit k Východu. Proto nesměli vojáci USA do Prahy a to ani čs.západní jednotky ,ani Češi v uniformách US Army. Zapomínáte a nebo nevíte, že Německo dodnes prohlašuje Mnichovskou dohodu za platnou, a v roce tuším 1992 musela Československá vláda oficiálně požádat Spojence ,aby veřejně , v době tlaku Německa a hlavně Bavorska na nás, vyhlásili že poválečný stav platí a oni za něj ručí. Nepamatujete si, jak němečtí a rakouští poslanci v parlamentu EU požadovali "zrušení Benešových dekretů-"tedy na vrácení právního stavu,kdy byly oblasti českého pohraničí součástí Německa? Spojenci tuto záruku veřejně dali, jen české noviny o tom neuveřejnili ani řádku. Ze stejného důvodu jel Beneš do Moskvy a pak Jan Masaryk.Komunistický převrat byl jen završením připojení k Rusku. Ostatně, kolem nás byli všichni připojeni ihned a my bychom měli za ty tři roky relativní svobody Benešovi děkovat.

P. Čech 31.12.2014 17:50

Re: Ti podělaní Češi

Ano, pokud je onen zbytek ponechán na občanské společnosti, na státu, fungujícím na občanském principu. V tom máte pravdu. Bohužel náš stát na takovémto principu nefunguje. Občané nemají ve svých rukou naprosto žádný nástroj, pomocí něhož by mohli vykonávat svou většinovou vůli podle čl.2, odst.1 ústavy. Demokratické moci (zákonodárnou, výkonnou i soudní) mají zcela ve svých rukou politické strany a jejich politici. Občané (lid) nejsou zdrojem veškeré státní moci, poněvadž zdrojem této moci jsou politické strany. Strany, které si tuto moc "volně vysoutěžily" podle čl. 5 téže ústavy.. A fčil, babo, raď!

P. Čech 31.12.2014 17:41

Re: Ti podělaní Češi

Pouhá existence jakýchkoliv menšin, pokud se jako demokratické menšiny chovají není žádnou skvrnou demokracie. Skvrnou se stávají okamžikem, kdy vnucují většině svou menšinovou vůli. Tímto okamžikem přestává jít o demokracii a začíná obecný chaos - anarchie.

M. Prokop 31.12.2014 17:36

Re: Klaus...Zeman

S Ruskem sice Klaus na stará kolena trochu blbne, to ano, ale od toho roku 1990 (před tím nevím) se mýlil jen velice málo a snad nikdy v zásadních věcech.

Na rozdíl od Zemana (třeba).

Ta poslední věta je správně takhle:

Nicméně DESinformace, že kopie skartovaných svazků StB ......

J. Kyselková 31.12.2014 17:12

Děkuji, pane Vlku -

hlavně za jemné rozlišení historických souvislostí, protože zjednodušování je až nesnesitelné. Jde taky o nástin budoucnosti a nemalých obav z bezmoci zabránit valící se zkáze.

E. Erat 31.12.2014 17:02

Re: Klaus...Zeman

Zřejmě jste agentem WC 4C,když tak dobře víte co leží v archivu v Moskvě.Mně by ovšem více zajímal svazek na V.Havla,který také samozřejmě existoval a byl jistě velmi obsáhlý.Možná bychom pochopili proč nebyl žádný komunista po roce 89 (s čestnou výjimkou trouby Štěpána) potrestán za napáchané zločiny.

I. Hendrych 31.12.2014 16:51

Klaus...Zeman

Klausova "rusofilie" propukla na stará kolena opravdu naplno,

o zcestnosti názorů Klause, se tento stát mohl přesvědčit od r.1990 už nesčetněkrát.

Zemanova "rusofilie" je méně zjevná, nemůže si ji jako prezident dovolit ventilovat, tak otevřeně jako Klaus. Nicméně

informace, že kopie skartovaných svazků StB, kde oba pánové figurují leží v archivu v Moskvě, vypovídá o mnohém.

I. Hendrych 31.12.2014 16:45

Beneš...

Rakousko bylo z velké části obsazeno taky Ruskou armádou, ale z Rakouska do Moskvy nikdy nikdo nejel, s žádostí o spolupráci...Další hřebíček do rakve bylo odmítnutí Marshallova plánu r.1947 (soudruh Stalin udělal panu Benešovi ty,ty,ty...nezapomeň, že ses mi upsal)...a pan Beneš opět couvnul, jako vždy v klíčových rozhodnutích svého prezidentování...