26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

RUSKO: Putin a Bělověžský prales

Naše domácí oslavy pětadvacátého výročí pádu komunismu byly přece jen poněkud sebestředné. Komunismus se v roce 1989 totiž zhroutil pouze v několika sovětských satelitech ve střední Evropě, samotný Sovětský svaz trval ještě dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Křivan 14.12.2014 23:09

Re: unijní neobčané

Stačilo by naučit se řeč a  byli by hned občani s plnými právy.

L. Křivan 14.12.2014 23:07

Re: Nevadí.

Lepší když to mají slušní Němci, Holanďani, nebo Rakušani, než čeští "bývalí" komunisti a jejich děti.

J. Šejnoha 14.12.2014 22:39

jistě

Území obývaná  Rusy jsou relativně  malá a  tím se Putinův imperialiamsus  zastaví po pár  tovkách km. Tak proč  řešíme Rusko  ?

nbezpečnější  jsou impéria , která zastítrají soé zájmy  lidksými právy, ta  nemají žádná  zeměpisná omezení.

R. Brzák 14.12.2014 21:53

Re: tak aby se pan Janyška nenudil - ad. pan Boleslav -

Spoléhání na Západ je v souvislosti - jako na svou záchranu. Záchrana Rusů spočívá jen a jen na tom, zda se naučí žít svobodně a odpovědně. Vzhledem k tomu, že doposud žili v socialismu, který nad osobní odpovědnost dával moc ve prospěch spasitelského státu, stále v nich přežívá (a co si budem povídat, i v nás) strach, že sami za sebe nepřežijí, že stát potřebují. Západ jim mohl svou svobodou a odpovědností jednotlivce být vzorem, který by postupně přejímali jednotlivci a tak by změnili svou společnost. Ale přejímat můžete vzor tehdy, když k němu máte důvěru. Důvěru získáte osobním vztahem k někomu. Jak získat osobní vztah s někým, kdo není z Vaší komunity? Tady nastupuje obchod (pan Janyška má v tomto pravdu), ve kterém, pokud se do jeho pravidel nese()e stát, se ten méně zdatný od toho zdatnějšího vlastními chybami (nejlepší metodou učení) naučí stávat se rovnocenějším a jejich oboustranný zisk je vede k opakování kontaktů - a jsme u vztahu důvěry.

To, co bodrý podnapilý Rus bude vykřikovat o družbě, o matičce Rusi, o slovanství, o ródině atd začne hrát roli jedině tehdy, když bude Rus zastrašen, když bude méněcenný, když mu nebude dobře a od svého státu dostane informaci - já tě ochráním, my spolu musíme ochraňovat Rusko, Rusy, kde žijí a nemají se dobře. Tedy když namísto západních hodnot potkává strach a snahu ochránit se a tudíž nerovné podmínky obchodu diktované státem (a EU) a izolaci před těmi rusáky, se kterými máme špatné zkušenosti atp. To snadno využije člověk u vesla, zejména když to veslo je tak snadno hnané strachem.

M. Prokop 14.12.2014 21:19

Re: No jo, seriál démonizace v pokračování...

Poněkud přeceňujete možnosti vnějších zásahů ze Západu.

Pokud někdo se zbraní v ruce a spodporou cizí moci začne zabírat veřejné budovy, JE to teroristický čin.

M. Prokop 14.12.2014 21:16

Re: Vážně by mě zajímalo..

"Německé, rakouské a nizozemské (daňový ráj) firmy kontrolují již 42% celkového českého kapitálu."

Radost z toho nemám, ovšem pomáhá proti tomu jen usilovná práce a akumulace vlastního kapitálu.

Mimo to, s ruskou agresivitou to nijak nesouvisí.

M. Prokop 14.12.2014 21:13

Re: tak aby se pan Janyška nenudil - ad. pan Boleslav -

Problém není v tom, že by Rusové nemohli spoléhat na Západ.

Oni se ho dílem bojí, dílem ho hodlají spasit.

V nejlepších ruských tradicích, ovšem.

R. Brzák 14.12.2014 20:42

tak aby se pan Janyška nenudil - ad. pan Boleslav -

"Proto taky naše západní civilizace nastrkala do rusáků po pádu komunismu obrovské prachy, aby tam nechcípali lidé hlady."

A to jste pravičák? Vždyť to je přesně příčina problémů v EU - představa, že zachráním někoho tím, že mu nacpu dotace, budu zachraňovat jednotlivce přes jeho stát (zvláště, jestliže je to stát rozbujelý a tudíž s mnoha kapsičkami nachystanými na podíl z přerozdělovaného! Jestliže Západ skutečně saturoval životní potřeby Rusů, Ukrajinců a dalších národů bývalého SSSR - jak mohl očekávat, že se naučí žít odpovědně! Jak mohl čekat, že v systému, kde je korupce běžným prvkem, se velké sumy peněz neztratí a dostanou se k těm, kteří možná skutečně hladoví!

Zemím bývalého SSSR mohlo pomoci jediné - otevření skutečně volného vzájemného obchodu a pohybu osob jdoucích za prací. Jedině tak se mohli jedinci sami postarat o sebe, vymanit se z mocenských sítí, které po SSSR zůstaly, vlastní prací zvelebovat své okolí i sebe, bohatnout a nemuset proto uplácet své příživníky, protože pokud by jej nechtěli nechat pracovat, mohli by odejít za prací jinam - do západní Evropy, která by pro pracovité měla mít otevřeny stejné dveře, jako pro ty utlačované Afričany. Jenže Evropa chce chránit svůj trh - ostatně i vzájemně nikoliv volný, chce před pracovitostí Ukrajinců ochraňovat své socialismem vychované odboráře, před zbožím z východu chránit své dotované zemědělce, chce pro svůj průmysl otevřené odbytiště kdekoliv na světě, ale recipročně potřebuje ochraňovat každého svého nakupujícího a na svůj trh cizí zboží pouštět nehodlá... a tak by se dalo pokračovat. Toto všechno přesvědčovalo a přesvědčuje stále Rusy o tom, že spoléhat na Západ nemohou. Bohužel, jsou vychováni v socialismu, ne ke své svobodě a odpovědnosti, a tak se spoléhají na svůj stát. To Západ, my, se svou svobodou, jsme jim mohli být

R. Brzák 14.12.2014 20:21

Re: ad. pan Boleslav - "Proto taky naše západní...

vzorem. Namísto toho, abychom s nimi poctivě a volně obchodovali, jsme jim poslali poradce a specialisty, kteří často, zcela logicky, sledovali vlastní obchodní cíle, ve spolupráci s nimi několik Rusů zbohatlo - a většina se neměla od koho učit, protože poradce je jeden a své moudra nemůže zprostředkovat milionům. I kdyby se o to snažil. Jedině když budu jako jedinec obchodovat s produktem své práce s někým například z Německa, navážu s ním osobnější vztah - založený na důvěře, už jsme spolu něco zobchodovali - tak se mi jeho vzor může stát inspirací! I když mi pošle stát poradce, který mi řekne - musíš to dělat tak a tak - tak na něj budu hledět jak tele na nové vrata! Jen tím, že ve svém obchodě s Německým obchodníkem udělám chybu,která mne něco bude stát, se naučím, jak být lepší obchodník, jak své zboží lépe nabídnout, jak mu být rovnocenným partnerem. Jenže to je jen selský rozum...

Rusko (o Ukrajině nemluvě) si prošlo peklem, jistě, ti lidé si ho sami pomohli vytvářet. A tak se ujal koncept mocného, tentokrát o nacionalismus opřeného státu. Putin jim dává naději - co na tom, že pro to využívá jejich strachu - oni to nevidí, oni jsou ve strachu vychováni, to je dědictví socialismu - a tak jim svoboda a odpovědnost jedince připadá méně možná, než Rusko, mocné a chránící je. A ono jako takové musí chránit Rusy - i na Ukrajině. Proto má Putin takovou podporu. Hraje na pocit ohrožení obyčejného Rusa. A obratně využívá našeho strachu z Ruska, projevujícího se v rétorice, které zase povzbuzuje strach Rusů.

R. Brzák 14.12.2014 20:19

ad. pan Boleslav - "Proto taky naše západní...

...civilizace nastrkala do rusáků po pádu komunismu obrovské prachy, aby tam nechcípali lidé hlady."

A to jste pravičák? Vždyť to je přesně příčina problémů v EU - představa, že zachráním někoho tím, že mu nacpu dotace, budu zachraňovat jednotlivce přes jeho stát (zvláště, jestliže je to stát rozbujelý a tudíž s mnoha kapsičkami nachystanými na podíl z přerozdělovaného! Jestliže Západ skutečně saturoval životní potřeby Rusů, Ukrajinců a dalších národů bývalého SSSR - jak mohl očekávat, že se naučí žít odpovědně! Jak mohl čekat, že v systému, kde je korupce běžným prvkem, se velké sumy peněz neztratí a dostanou se k těm, kteří možná skutečně hladoví!

Zemím bývalého SSSR mohlo pomoci jediné - otevření skutečně volného vzájemného obchodu a pohybu osob jdoucích za prací. Jedině tak se mohli jedinci sami postarat o sebe, vymanit se z mocenských sítí, které po SSSR zůstaly, vlastní prací zvelebovat své okolí i sebe, bohatnout a nemuset proto uplácet své příživníky, protože pokud by jej nechtěli nechat pracovat, mohli by odejít za prací jinam - do západní Evropy, která by pro pracovité měla mít otevřeny stejné dveře, jako pro ty utlačované Afričany. Jenže Evropa chce chránit svůj trh - ostatně i vzájemně nikoliv volný, chce před pracovitostí Ukrajinců ochraňovat své socialismem vychované odboráře, před zbožím z východu chránit své dotované zemědělce, chce pro svůj průmysl otevřené odbytiště kdekoliv na světě, ale recipročně potřebuje ochraňovat každého svého nakupujícího a na svůj trh cizí zboží pouštět nehodlá... a tak by se dalo pokračovat. Toto všechno přesvědčovalo a přesvědčuje stále Rusy o tom, že spoléhat na Západ nemohou. Bohužel, jsou vychováni v socialismu, ne ke své svobodě a odpovědnosti, a tak se spoléhají na svůj stát. To Západ, my, se svou svobodou, jsme jim mohli být

R. Brzák 14.12.2014 20:16

Re: ad. pan Boleslav - "....oponentů a nepřátel...

jsme jim mohli být vzorem. Namísto toho, abychom s nimi poctivě a volně obchodovali, jsme jim poslali poradce a specialisty, kteří často, zcela logicky, sledovali vlastní obchodní cíle, ve spolupráci s nimi několik Rusů zbohatlo - a většina se neměla od koho učit, protože poradce je jeden a své moudra nemůže zprostředkovat milionům. I kdyby se o to snažil. Jedině když budu jako jedinec obchodovat s produktem své práce s někým například z Německa, navážu s ním osobnější vztah - založený na důvěře, už jsme spolu něco zobchodovali - tak se mi jeho vzor může stát inspirací! I když mi pošle stát poradce, který mi řekne - musíš to dělat tak a tak - tak na něj budu hledět jak tele na nové vrata! Jen tím, že ve svém obchodě s Německým obchodníkem udělám chybu,která mne něco bude stát, se naučím, jak být lepší obchodník, jak své zboží lépe nabídnout, jak mu být rovnocenným partnerem. Jenže to je jen selský rozum...

Rusko (o Ukrajině nemluvě) si prošlo peklem, jistě, ti lidé si ho sami pomohli vytvářet. A tak se ujal koncept mocného, tentokrát o nacionalismus opřeného státu. Putin jim dává naději - co na tom, že pro to využívá jejich strachu - oni to nevidí, oni jsou ve strachu vychováni, to je dědictví socialismu - a tak jim svoboda a odpovědnost jedince připadá méně možná, než Rusko, mocné a chránící je. A ono jako takové musí chránit Rusy - i na Ukrajině. Proto má Putin takovou podporu. Hraje na pocit ohrožení obyčejného Rusa. A obratně využívá našeho strachu z Ruska, projevujícího se v rétorice, které zase povzbuzuje strach Rusů.

R. Brzák 14.12.2014 20:16

Re: ad. pan Boleslav - "....oponentů a nepřátel...

A to jste pravičák? Vždyť to je přesně příčina problémů v EU - představa, že zachráním někoho tím, že mu nacpu dotace, budu zachraňovat jednotlivce přes jeho stát (zvláště, jestliže je to stát rozbujelý a tudíž s mnoha kapsičkami nachystanými na podíl z přerozdělovaného! Jestliže Západ skutečně saturoval životní potřeby Rusů, Ukrajinců a dalších národů bývalého SSSR - jak mohl očekávat, že se naučí žít odpovědně! Jak mohl čekat, že v systému, kde je korupce běžným prvkem, se velké sumy peněz neztratí a dostanou se k těm, kteří možná skutečně hladoví!

Zemím bývalého SSSR mohlo pomoci jediné - otevření skutečně volného vzájemného obchodu a pohybu osob jdoucích za prací. Jedině tak se mohli jedinci sami postarat o sebe, vymanit se z mocenských sítí, které po SSSR zůstaly, vlastní prací zvelebovat své okolí i sebe, bohatnout a nemuset proto uplácet své příživníky, protože pokud by jej nechtěli nechat pracovat, mohli by odejít za prací jinam - do západní Evropy, která by pro pracovité měla mít otevřeny stejné dveře, jako pro ty utlačované Afričany. Jenže Evropa chce chránit svůj trh - ostatně i vzájemně nikoliv volný, chce před pracovitostí Ukrajinců ochraňovat své socialismem vychované odboráře, před zbožím z východu chránit své dotované zemědělce, chce pro svůj průmysl otevřené odbytiště kdekoliv na světě, ale recipročně potřebuje ochraňovat každého svého nakupujícího a na svůj trh cizí zboží pouštět nehodlá... a tak by se dalo pokračovat. Toto všechno přesvědčovalo a přesvědčuje stále Rusy o tom, že spoléhat na Západ nemohou. Bohužel, jsou vychováni v socialismu, ne ke své svobodě a odpovědnosti, a tak se spoléhají na svůj stát. To Západ, my, se svou svobodou, jsme jim mohli být

V. Vaclavik 14.12.2014 19:14

Re: Vážně by mě zajímalo..

Ekonomicky vliv je jedna vec, ideovy, nasilnicky ideologicky vliv je vec druha. Tomu prvnimu podlehame vlastni blbosti a kdyz budeme chytri, nebude mit nad nami zadnou moc, na rozdil od toho nasilnickeho vychodniho vlivu, te kolebky rabidniho kolektivismu dvacateho stoleti.

Ś. Svobodová 14.12.2014 18:20

Vážně by mě zajímalo..

Vycházejí stovky článků a tom, jaký je Putin zločinec, co může za všechno zlo světa. V diskuzích se hemží pejorativní výrazy, nenávist teče proudem a rusáky že by bylo nejlépe vyhladit ze zemského povrchu. Děsivou myšlenku, že by nás Rusko mohlo zabrat přeměňují do plamenných řečí odporu k takové možnosti. ALE dochází vám vůbec, že naše zem už zabraná je? A ne "rusákama", ale že jsme hezky tiše a nenápadně spadli pod německá "ochranná křídla"? Německé, rakouské a nizozemské (daňový ráj) firmy kontrolují již 42%  celkového českého kapitálu. To vám nevadí?

P. Vaňura 14.12.2014 18:10

To říkal Stalin během WW2 Britům: "Hitler je génius. Ale

má jednu chybu. Neví, kdy se zastavit." Stalin dále ujišťoval Brity, že on bude vědět, kdy se zastavit. A skutečně to věděl, viz Berlínská krize.

P. Vaňura 14.12.2014 18:06

No, oni také utiskovaní Němci u nás žádali o pomoc Hitlera

Jak to nakonec dopadlo, je všeobecně známo.

A nezapomeńte, nejen Hitlera ale ani Beneše by r. 1938 ani ve snu nepadlo to, co se v letech 1945-1946 stalo realitou!

Mimochodem, napadlo to Chamberlaina! Jako alternativa Mnichova!

P. Vaňura 14.12.2014 18:03

Ano, příčinou krize je "ideologická diverze" ze strany USA

a EU. Jinak by Ukrajinci s láskou vzpomínali na to, jak jim Rusové v letech 1932-1933 pomohli s kolektivizací.

Ostatně i rok 1968 u nás byl důsledkem "ideologické diverze," A renegáti pravověrným stalinistům "ukradli duši lidu," Ten termín je CITÁT z Rudého práva!

Ś. Svobodová 14.12.2014 17:55

Re: No jo, seriál démonizace v pokračování...

Ukrajina rozhodně nebyla napadena. Dá se říct, že za vývoj nynějšího stavu mohou tři hlavní činitelé. Politika EU, politika Ruska a politika Ukrajiny. Rusko si léta Ukrajinu "kupovalo" a ta to "somrácky" přijímala. V posledních letech začala ale brát i od amíků a myslela, že bude brát i od EU. Ale zřejmě jejich vedení nedošlo, že nic není zadarmo a na prvním místě jsou vždycky peníze a nikoliv charita. Nebýt zásahů USAEU do vnitřní politiky Ukrajiny podporou tzv. občanského sektoru, který vygeneroval Majdan, nebýt toho, že za podpory USAEU byla porušena většina myslitelných demokratických postupů, nedošlo by k tzv. anexi Krymu. Ani ta se však nedá označit za napadení. Krymští obešli demokratická pravidla stejně, jako je obešla pomajdanská vláda. A jesti mi napíšete, že referendum bylo vynucené pod hlavněmi samopalů, tak už diskuze nemá smysl.

Byl-li někdo napaden, tak ti Ukrajinci, kteří byli svou vládou označeni za teroristy, aniž by měli na svém kontě do té doby jiný teroristický čin, než jaký udělali Majdanští, včetně zabírání budov a ozbrojený vstup do parlamentu.

J. Boleslav 14.12.2014 17:37

Re: unijní neobčané

Jak je ověřeno v historii, podobné neobčany je nejlepší přesídlit tam, kde občany budou.

J. Boleslav 14.12.2014 17:35

Re: ad. pan Boleslav - "....oponentů a nepřátel...

Proto taky naše západní civilizace nastrkala do rusáků po pádu komunismu obrovské prachy, aby tam nechcípali lidé hlady. Jenomže tam chyběl dohled nad tím, jak se s nimi zachází a tak jich mraky proteklo ne k potřebným, ale rozkradli je různí xindlové, kteří si teď za ně válí šunky v Alpách a u Středozemního moře a dokonce si tam za ně kupují nemovitosti. Samozřejmě ne jenom za tyto peníze, ale i za ně. Rusákům by prostě byla bývala po prohrané studené válce slušela podobná kuratela, jako Němcům a Japoncům po té horké.

R. Brzák 14.12.2014 16:51

ad. pan Boleslav - "....oponentů a nepřátel...

...euroatlantické civilizace je tolik a natolik různých, že nevyvíjet tlak na kterékoliv z nich jenom kvůli potenciální možnosti, že se proti mně spojí s nějakým jiným podobným xindlem, je nereálné. Totéž platí pro vytváření tlaku na rusáky tak, aby to nepocítil obyčejný Rus. Za blbost se tu a tam platit musí."

Ano, to riziko tu je -a to musíme přijmout a připravit se. Rozhodně musíme vytvářet tlak, dokonce máme i vůči svému oponentovi odpovědnost za to, že v případě našeho nesouhlasu s ním se o tom prostřednictvím našeho tlaku musí dozvědět - ale také si musíme být velmi dobře vědomi, jak ten náš tlak a kde působí. Vlastně bychom měli v ideálním případě velmi dobře poznat toho, na koho vlastně chceme tlačit. Tvrdím, že tak dobře poznat, jak jej pod záclonou strachu, který nám znemožňuje racionální užívání rozumu, vlastně nikdy nemůžeme. Pod vlivem strachu totiž my lidé (ať už zápaďané, nebo výchoďané), užíváme a jsme schopni užívat pouze reakci typu útěk/útok.

R. Brzák 14.12.2014 16:47

Re: Zajímavý pohled.

Ano, to riziko tu je -a to musíme přijmout a připravit se. Rozhodně musíme vytvářet tlak, dokonce máme i vůči svému oponentovi odpovědnost za to, že v případě našeho nesouhlasu s ním se o tom prostřednictvím našeho tlaku musí dozvědět - ale také si musíme být velmi dobře vědomi, jak ten náš tlak a kde působí. Vlastně bychom měli v ideálním případě velmi dobře poznat toho, na koho vlastně chceme tlačit. Tvrdím, že tak dobře poznat, jak jej pod záclonou strachu, který nám znemožňuje racionální užívání rozumu, vlastně nikdy nemůžeme. Pod vlivem strachu totiž mi lidé (ať už zápaďané, nebo výchoďané), užíváme a jsme schopni užívat pouze reakci typu útěk/útok.

M. Prokop 14.12.2014 16:01

Re: No jo, seriál démonizace v pokračování...

Jo, napadení (Ukrajina) to nemají lehké.

M. Prokop 14.12.2014 15:59

Re: unijní neobčané

To jsou ovšem neobčané z vlastní vůle.

A práva menšin mají.

P. Kmoníček 14.12.2014 15:58

Re: Putin je zřejmě zločinec zločinců, ale já žádný jeho

Rybáku,skočte už do Macochy ať máte klid..

J. Klepal 14.12.2014 15:36

unijní neobčané

Problém může nastat, pokud tzv. neobčané žijící v pobaltských zemích, jejichž situaci Evropská unie nijak efektivně neřeší, budou požadovat stejná práva,která mají běžně menšiny v ostatních evropských zemích. Je také možné, že budou žádat o podporu Ruskou federaci.

J. Boleslav 14.12.2014 15:20

Re: Ty imperiální ambice se dají snadno přehodnotit

S jídlem roste chuť. Pro různé grázly jeho formátu často geometrickou řadou.

J. Boleslav 14.12.2014 15:19

Re: Zajímavý pohled.

Těch oponentů a nepřátel naší euroatlantické civilizace je tolik a natolik různých, že nevyvíjet tlak na kterékoliv z nich jenom kvůli potenciální možnosti, že se proti mně spojí s nějakým jiným podobným xindlem, je nereálné. Totéž platí pro vytváření tlaku na rusáky tak, aby to nepocítil obyčejný Rus. Za blbost se tu a tam platit musí.

J. Kanioková 14.12.2014 1:38

Ano, na to stačí prostý selský rozum, logika..

J. Kanioková 14.12.2014 1:34

No jo, seriál démonizace v pokračování...

""..Putin označil rozpad Sovětského svazu za velkou geopolitickou katastrofu dvacátého století. Zvláště pro Rusy, neboť miliony z nich se ocitly mimo území ruského státu."

Tato citace je připisována Putinovi. Problém je, že to nikdy neřekl. - http://jdem.cz/bqp675 ..... V citátech - http://jdem.cz/bqz3f5

Není nad přehlížení VŠECH souvislostí, nad ignorování postupných kroků, kterými tento problém narůstal až k dnešním koncům, není nad Dvojí Metr.. Že je to prachsprostý boj o sféry vlivu mezi mocnostmi, o snahu zatlačit konkurenci... Proč je ukrajinská krize chybou Západu - http://jdem.cz/bram69

Ukrajina: drastické škrty pro důchodce, nemocné a děti - http://jdem.cz/brak76

Přestože státní bankrot hrozí: Ukrajina zdvojnásobila vojenské výdaje - http://jdem.cz/brauu4