10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Zázraky eurosocialismu

„A není pravda, že by se zvyšoval dluh, naopak my, pokud budeme mít deficit v roce 2014 80 až 90 miliard a příští rok jsem udržel těch 100, a původně bylo plánováno 120, takže, takže ten dluh absolutně se nezvýší, bude stejný 2013 a 15, a poměrově k HDP se nám povede snížit ten dluh ze 43,3 % HDP na 40 %.“ Andrej Babiš, ČT24, Události, komentáře, 22.9.2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 4.10.2014 12:18

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Nevím, odkud víte, co pan Babiš hodlá udělat. Zatím je jisté jenom to, že ničím neohrozí státní dotace pro své podniky, nerozhází si to s těmi, kteří rozhodují o EU-dotacích pro jeho podniky a už vůbec ne s těmi, kteří by mohli přezkoumat způsoby (např. jako u MUS), jakými dokázal v té "špinavé" džungli (STBácky) poctivě zbohatnout.

Jisté je, že nedovolí, aby se v jeho masmediálním impériu o něm psala pravda a jisté je také to, že za krajně nebezpečné amorální a patrně i protiústavní precedenty (masmediální oligarcha a v trvalém sporu zájmů fungující "politik" - podnikatel, těžce zaplatíme, i kdyby je sám Babiš nezneužil (což je těžko uvěřitelné)!

Žádná z těchto jistot mě ani trochu netěší a to jsem raději nepsal o jeho velmi pravděpodobném spojení s policejně soudní (ištvanovskou) mafií, která se o jeho podivně získané miliardy "kupodivu" nezajímá (Vy snad věříte tomu, že (zahraniční) zdroje jeho financí byly čisté, jeho hlavní spolupracovníci byli čistí a on také?)

P. Papež 3.10.2014 23:16

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Svatá prostoto, ten Atas9 tomu co píše, opravdu věří. Holt na takových hlupáčkách staví Babiš, protože takovým hlupáčkům může nakecat všechno, a oni tomu uvěří.

M. Stuchlik 3.10.2014 22:41

200 miliard by se dalo uštřit

ale kolik Babišových firem by zkrachovalo?

M. Stuchlik 3.10.2014 22:40

Re: Český blb věří Babišovi. Nejvíc. 55% dotázaných...

Jojo, čehůni vždy zvolí toho nejnevhodnějšího kandidáta a ještě si myslí, že jsou chytří a hrdinové. Ten KGBák na Hradě to je přímo vrchol voličské deb ility.

J. Kulheim 3.10.2014 19:51

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Lidé se budou vždycky dělit na pravicově a levicově smýšlející.

Pravicový názor je, že státní orgány mají fungovat především jako služba pro svobodného občana. Ruku v ruce se svobodou jednotlivce však kráčí jeho odpovědnost za své činy. Bez ekonomické svobody nemůže být ani svoboda politická. Člověk s pravicovým smýšlením chce co nejvíc sám rozhodovat o svém životě, být co nejméně závislý na společnosti a zejména na státních institucích.

Levicově smýšlející lidé, vychází z předpokladu, že všechny chyby společnosti lze odstranit moudrými rozhodnutími a nařízeními státu. Socialistickou utopií je, že se mají všichni dobře a že k tomuto ráji vede cesta dirigismu, kdy stát rozhoduje za občany, protože ví nejlépe, co lidé potřebují a co je jejich blaho. Nikde na světě, kde se začal budovat socialismus, to nedopadlo dobře. Socialismus pak většinou končí tak, že se sice mají všichni stejně, ale špatně. Dobře se má pouze úzká skupina lidí, kteří o všem rozhodují. Tato skupina pak dělá vše proto, aby si svou moc a výhody udržela. Socialismus pak přechází v diktaturu. Ve stávajícím socialismu bezprávními otroky jsou všichni. "Stát" sebere lidem ve formě daně z příjmů, zdravotního a sociálního pojištění 45% výdělku. Pokud k tomu připočítáme DPH a různé pojistky, tak je to víc než 80%.

Komunisté jenom brali a berou. Nic nedávají. Co dali lidem socialističtí inženýři? Beznaděj. Socialistický stát to dovedl společnost do stavu, kdy jsou lidé na státu plně závislí. Socialistický stát lidem bere peníze a z jejich peněz jim něco vrátí. Řeší problémy, do kterých by se člověk nedostal, pokud by ho neoškubali. Za cizí peníze si kupují ty, kteří se o sebe nechtějí starat. Legalizovali korupci.

Poslanci jsou stejní lidé jako celá společnost. Máte možnost na poslance kandidovat a situaci zlepšit. Vy jste člověk levicového myšlení a všemohoucí stát je podle vás záchranou. Já tento názor nesdílím.

L. Novák 3.10.2014 18:36

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Místa pro bující byrokracii vytvářejí především politické strany orientované doleva svou snahou všechno řídit, regulovat a na každé pípnutí mít zákon se stovkami paragrafú nebo alespoň vládní vyhlášky. Bláboliví senilní dědci jako náš současný z Božího dopuštění prezident. A vy sám nejspíš do téhle kategorie patříte taky.

L. Novák 3.10.2014 18:31

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

A vy jste nejspíš ten komunistický "úderník"... :-D

L. Novák 3.10.2014 18:30

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Ty neschopné bude vymetat kdo? Neschopní pitomci, jaké ČSSD a spol. cpe do funkcí? Pseudoekonoma Mládka a jemu podobné?

Vy musíte být šílený, když takhle plácáte!

L. Novák 3.10.2014 18:26

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Přesně!

L. Novák 3.10.2014 18:23

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Babiš pracuje hlavně pro sebe a své zájmy. Občan z toho nic nemá. Babiš má jen drzé čelo a testuje, co si může dovolit.

L. Novák 3.10.2014 18:19

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

a plácá neuvěřitelné nesmysly.

Množství byrokracie ve státě vynucuje obrovská zátěž určená především přebujelým množstvím naprosto zbytečné a nesmyslné legislativy všeho druhu. Už před vstupem ČR do EU (druhá polovina 90. let) prohlásil nynější předseda Ústavního soudu Rychetský, že zhruba jedna třetina české legislativy by měla být zrušena bez náhrady. A co se stalo? Zažíváme "legislativní smršť" vychvalovanou od nástupu ČSSD k moci a přetrvávající dodnes.

Zákon o úřednících s tím nemá nic společného. Rozhodující je fungování podle Parkinsonových zákonů... :-P

L. Novák 3.10.2014 18:10

Re: Komu se asi předá ten státní dluh k úhradě?

Nezapomněli jsme nějak rychle na "bilionový tunel OZE", zák. 180/2005 Sb.? A na ty, kteří jej protlačili poslaneckou sněmovnou navzdory varování a proti hlasům ODS?

A na Paroubka (ČSSD), který hlásal, že dluhy státu se neplatí?

L. Novák 3.10.2014 18:01

Český blb věří Babišovi. Nejvíc. 55% dotázaných...

A pak se divte, že se tahle voličská "klientela" spaluje o rozžhavená kamna pořád dokola... :-P

K. Vyšata 3.10.2014 17:49

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Pane Kulheime píšete jako z učebnice, lidi se už dávno nedělí na pravicově smýšlející a levicově smýšlející. Za těch pár let od převratu se takový rozdíl v myšlení a i v jednání rozpliznul v beztvarou směsici kroků vyloženě účelových. Bohužel účel u všech stranických špiček, bez ohledu na jaké straně a v jaké straně se nacházeli, byl jediný, naplnit své kapsy, kapsy svých "kmotrů", svých příbuzných a známých. V chamtivosti není ideologie tím hlavním motorem působení. To,v jaké situaci jsme a jak máme nevýkonnou státní správu, jaká je morální úroveň např. poslanců je důsledkem a vinou celého politického spektra. A výsledek je ministr financí, úspěšný podnikatel, majitel obrovského množství podniků a velký zaměstnavatel. Co si politici nadrobili to mají, mají strach o posty, mají strach o své udržení v politice, mají strach o ulité peníze poschovávané po příbuzných a v cizině. Mají strach z úspěšného člověka, mají strach že svojí chytrost, schopnost a úspěšnost napne k vymetení neschopných. Jen příklad, stačilo pár měsíců a v plné nahotě se ukázala naprostá neschopnost Kalouska řídit finance státu, najednou jde spousta věcí co nikdy nešla, hazard, karuselové podvody, lihová mafie, předražování, najednou policie, celníci, finanční úřady vykazují činy které měli celá léta dělat. Babiš je zjevení, pro někoho průšvih, pro někoho člověk hodný obdivu. Já patřím k těm, co považují za převratné a pro naší zem záchnou zvolení Zemana prezidentem a Babiše ministrem financí.

P. Mach 3.10.2014 17:35

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Když někdo nazve zvěrstvem zodpovědnou politiku, kterou konečně po letech vlády diletantů a mafiánů jako paroubek nebo gross začala praktikovat Nečasova vláda, tak označení ho jako bIbce se rozhodně nedá považovat za urážku, nýbrž za konstatování skutečnosti.

J. Kulheim 3.10.2014 16:43

Re: Předvolební propaganda,

Ještě jednou opakuji.

Přerozdělováním peněz ještě žádný stát nezbohatl.

Je potřebné vytvořit podmínky pro to, aby se smysluplná práce vyplatila. Aby lidé dělali hodnotné výrobky s vysokou přidanou hodnotou.

J. Kulheim 3.10.2014 16:39

Re: Což o to, máte pravdu,

Andrej před volbami říkal, že je někde skrytých 200 miliard Kč. Možná je po volbách najde. Zatím se mu to nepodařilo.

J. Kulheim 3.10.2014 16:34

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

To jste vymyslel přímo hlavou? To snad není možné.

J. Kulheim 3.10.2014 16:32

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

"Zvýšila se nižší DPH z důvodu zavedení II. pilíře důchodové "deformy", ta se nepovedla a penízky získané zvýšením Kalousek prošustroval." Kde jste na to přišel? Byla to vláda, která měla vůli řešit důchodový systém. Dnes dělá na jednoho důchodce 1,7 pracovníka. Na průběžném důchodovém účtu chybělo v roce 2013 cca 30 miliard Kč. Nevíte náhodou jak bude fungovat průběžný důchodový systém za několik let? ¨

Vy jste socialistický demagog. Chcete žít na úkor jiných lidí. Já vám nechci platit vaše žití nad poměry. Vypůjčte si v bance, pokud máte málo. Nebo nech vám to zaplatí vaše děti.

J. Kulheim 3.10.2014 16:23

Re: Komu se asi předá ten státní dluh k úhradě?

Pěkně napsané.

J. Kulheim 3.10.2014 16:22

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Pravicově smýšlející člověk je přesvědčený o tom, že se má žít tak, na co máme peníze. To jak v domácnosti, tak stát by neměl utrácet víc, než je schopná ekonomika utáhnout. Vláda, pod vedením Petra Nečase vládla v letech celosvětového poklesu ekonomické výkonnosti. Po socialistech zdědila vysoké mandatorní výdaje, které schválila ČSSD a KSČM. Před sněmovními volbami na jaře roku 2006 prohlasovala koalice ČSSD a KSČM zvýšení mandatorních výdajů státního rozpočtu na rok 2007. Jestliže v roce 1995 činil jejich podíl na příjmech státního rozpočtu 44 %, rozpočet na rok 2003 počítal už se 62,1 %. V současnosti tvoří mandatorní výdaje přes 82% příjmů SR. Při poklesu ekonomické výkonnosti měla vláda dvě možnosti. Šetřit a dočasně zvednout některé daně nebo se zadlužit. Vláda P. Nečase udělala cyklická deficit kolem 100 miliard Kč, zatím co vláda pod vedením ČSSD udělaly strukturální deficit za 8 let vládnutí kolem 600 mil. Kč.

Levicově myslící člověk se chce mít čím dál lépe i za cenu toho, že jejich mejdan budou muset zaplatit jejich děti nebo vnuci. Tj. na cizí účet. Ať se mají čím dál lépe, ale nech si na svůj mejdan vypůjčí v bance nebo od nějakého kamaráda a dluhy si splatí sám.

Jejich cílem je ukrást lidem co nejvíce peněz a ty si rozdělit. Od pánů Sobotky a Babiše, nic jiného než řeči o vybírání daní neslyšíte. Přerozdělováním peněz ještě žádný stát nezbohatl, naopak.

Vše se děje ve prospěch občanů. Ale kterých? Peníze si rozeberou pánové jako je Babiš, ve formě dotací, zelené nafty a p. Zvedne ruku pro zelenou naftu a má 30 milionů Kč. Schválí slunečníky a lidem seberou v průběhu 15 let téměř 950 miliard Kč. To nedělají pro sebe, ale pro občany. Někteří lidé, podobně jako vy, to chválí.

"...vybrané peníze z daní se budou používat ve prospěch občanů.." Přeloženo do češtiny. Ukradené peníze lidem, kteří pracují v primární a sekundární sféře tj.cca 30% lidí, si rozdělí lidé v nevýrobní sféře. Podle levičáka je to spravedlnost.

K. Vyšata 3.10.2014 15:52

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Jenom praktická odpověď, nekoktejte, údernost příspěvku je v obsahu a ne v opakování.....

K. Vyšata 3.10.2014 15:47

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Jednoduché konstatování, že Babiš může jednoduše vybrat daně v takové výši, aby se okamžitě dal smazat deficit celý. Výběr daní je složitá záležitost a právně dost zamotaná. Naše daňové zákony jsou zbytečně složité a málokdo se v nich vyzná. Teda mimo šizunků, pro které je to živá voda. Babiš se ale snaží a postupně aktivizuje a probouzí ze zimního spánku finanční úřady,celní správu a kriminální policii. Výsledky se pomalu dostavují. Pokud se mu podaří zavést i elektronické sledování tržeb, dohodu s okolními státy ve sledování pohybu zboží a daní, výsledky budou ještě viditelnější.

Posuzovat jeho konání prizmatem pravicového nebo levicového vidění světa je v současnosti nepřesné, Babiš vládne nad financemi vyloženě podle ekonomických zákonů, pragmaticky a účelově. Pro spoustu lidí je to tvrdé a odpuzující, ani se jim nedivím, přicházet o možnost lehce "vydělat" peníze kvůli nějakému Babišovi, to musí saktramentsky štvát.

P. Kmoníček 3.10.2014 15:35

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

A dokumentuje to titulní strana MF Dnes z 3.10.,kde je foto zajímavé sestavy z narozenin soudruha prezidenta.Komunista,komunista,komunista, komunista ,komunista a ing ,který se od promocí plete pouze do politiky.Co od takové party očekávat dobrého?

P. Kmoníček 3.10.2014 15:29

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Pane Tichý,ten Anonym to nepochopí.Je to marný,je to marný,je to marný!

B. Rybák 3.10.2014 15:26

Re: Což o to, máte pravdu,

Souhlasím s Vámi. Jenom nevěřím, že lidé u nás opravdu chtějí socialismus (jeho rány jsou dosud velmi živé). Oni pouze uvěřili EU-hujerským masmédiím, že současní pravicoví politici (obzvláště EU-realistická ODS) jsou na rozdíl od vlastizrádných EU-hujerských populistů, ti největší darebáci !

B. Rybák 3.10.2014 15:10

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Kdyby na to pan Babiš uměl vybrat daně, tak by jsme neměli "jeho" vláda neměla žádný deficit. Představa, že finance je potřeba napravovat po vládě pravicové a že tu nápravu provede vláda levicová, která své populistické sliby splní s pomocí prolhaného oligarchy, který před volbami sliboval (daňové) zdroje, které očividně nezná a nemá, je omluvitelná pouze u člověka, který je úplně mimo realitu (nejspíš s Marsu).

Ti darebáci prostě využívají toho, že naše zadlužení je vůči HDP dosud ještě pod nesmyslně vysokým EU-limitem! Takže ho zvýší (a na někoho to svedou)!

K. Vyšata 3.10.2014 14:39

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Pane Machu, vyjímečně budu na váš příspěvek reagovat. Ne pro nesouhlas s vašimi názory, ale jen ze zvědavosti. Proč, celkem docela slušně argumentovaný příspěvek, zbytečně snižujete hrubostí, používáním ubohých nadávek a tykáním?

L. Severa 3.10.2014 14:36

Re: Nechci slevu zadarmo

"Budu volit socany protože zrušili 30 kč u lékaře" jsem slyšel z úst jedné slečny. Divím se, že má pravice ještě nějaké příznivce, protože se snaží šetřit a s tím se nedá u "občanů" uspět !

P. Mach 3.10.2014 14:11

Re: Rozuma Atas9 se rozplývá nad Babišem,

Kam ty na ty hovadiny chodíš? Jsi opět naprosto mimo mísu.

Když si necháš udělat "podrobnou analytickou kontrolu potřebnosti každého úředníka" tak za prvé budeš na to potřebovat najmout desítky či stovky dalších skvěle placených úředníků nebo najmeš externí firmu, která to za pár desítek nebo stovek milionů udělá, a za druhé výsledkem té analýzy bude to, že každá pozice úředníka je potřeba. A víš proč je každá úřednická pozic potřeba, bIbečku? Protože český právní a daňový systém je extrémně složitý a zahlcený tisíci zbytečných předpisů (vymyšlených a prosazených především socany a komouši), které extrémně zatěžují české občany a výrazně brzdí hospodářský rozvoj země. Kontrola a vymáhání všech těch nesmyslů, které tady komsocani nasekali se bez obří armády úředníků prostě neobejde. Počet úředníků omezit lze pouze tehdy, když se radikálně sníží počet předpisů a zjednoduší daně. Tak to chtěla udělat pravicová vláda a proti čemuž socanští diletanti a zloději vehementně protestovali a tuto snahu mařili.

V situaci rozvrácené ekonomiky způsobené socany a komouši zrušením zdravotnické a důchodové reformy a vyhazování obřích částek na socanský oze tunel, když se ve zdravotnictví vyhazují bez efektu a zbyteně miliardy a armáda nezaměstnaných není ochotna pracovat, protože je pro ně výhodnější zneužívat socany nastavené sociální dávky než pracovat, je vyhazování dalších peněz ze státního rozpočtu místo zavedení nezbytných reforem jasným příznakem diletantství a populismu nejhrubšího zrna s cílem za každou cenu se udržet u koryta a bláboly o "sociálním smíru" jsou příznakem demence.

Tady máš pravdu, kritizovat je nejsnadnější způsob jak zakrývat neschopnost. A přesně proto se socani a komouši a tobě podobní imbeciIové za posledních x let na nic jiného než na kydání špíny skutečně zodpovědné politiky jako Nečas a Kalousek nezmohli. Republiku, bIbečku potápějí zločinné zhovadilosti jako dotování oze, které zavadli socani.