27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

MAĎARSKO: Případ Orbán. Proč tolik hysterie?

Projev předsedy maďarské vlády Viktora Orbána v sobotu 26. července v Baile Tusünad (Tusnádfürdó) na 25. letní univerzitě a studentském táboře v Bálványosi vyvolal rozruch. Ať už s jeho závěry souhlasíme, nebo nesouhlasíme, je třeba je vzít vážně, a nikoli je a priori odmítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 19.8.2014 10:51

Pokud se Orbánovi ještě podaří potlačit

v Maďarsku dosti rozšířený antisemitismus, pak mu fandím.

Vyhlášeným politickým směrem se Maďarsko může velmi rychle vyhoupnout mezi úspěšné státy. Na rozdíl od zemí, které stále hlouběji zabředávají do dekadence násilně protlačované z Brusele a z USA.

Kéž by se také u nás našel lídr, který by měl odvahu nazývat věci pravými jmény a postavit se pomateným vůdcům mainstreamu, homosexuálům, muslimům a líným barevným.

M. Stuchlik 19.8.2014 22:21

Re: Pokud se Orbánovi ještě podaří potlačit

a proruským poskokům

L. Křivan 19.8.2014 10:03

Kdyby tu byl silný nacionalismus

neměli bychom cikánský problém. Kdyby Německo bylo nacionalistické, nemělo by problémy s Turky, Araby, černochy, Balkánci,......

Co potřebujeme je evropský nacionalismus.

P. Švejnoch 19.8.2014 10:08

Re: Kdyby tu byl silný nacionalismus

Evropský nacionalismus? Obávám se, že nic takového neexistuje a ani existovat nemůže - předpokládalo by to totiž existenci "evropského národa" (ve smyslu "panevropského"), ale nic takového není...

L. Křivan 19.8.2014 10:36

Re: panevropeismus je zatím jen utopie,

sice krásná utopie, .... asi hodinu jsem se o tom bavil s jedním starým pánem v hangáru v Alpách, měl krásnou Cesnu,.. pak jsem se dozvěděl, že to byl Otto von Habsburg.

Já bych to viděl, pro začátek, jako národní nacionalismy, které se omezují na území svého národa a respektují ostatní národy jako rovnoprávné. Být hrdý na svůj národ a dělat co nejvíc, aby ta hrdost byla oprávněná. Nic proti cizincům, ale není cizinec jako cizinec, a všeho moc škodí.

Jako Evropan mám vic společného s Němci nebo Nory než s Araby či černochy.  To je začátek.

P. Švejnoch 19.8.2014 11:06

Re: panevropeismus je zatím jen utopie,

Aha, tedy jsem Vás špatně pochopil - pokud jste měl na mysli nacionalismy jednotlivých evropských národů, pak s Vámi souhlasím. Jen bych vynechal to "pro začátek" - skoro si myslím, že by bylo pro všechny výhodnější, kdyby u toho i zůstalo... ;-)

L. Křivan 19.8.2014 11:53

Re: panevropeismus je zatím jen utopie,

Evropské národy jsou na jedné lodi, mají společného nepřítele - islám, společné ohrožení - masovou immigraci světového plevele, společnou konkurenci. Proto by je mělo něco spojovat.  Takhle to bylo myšleno.

J. Kanioková 19.8.2014 15:42

Přesně,

včera bylo pozdě ! V Bruseli se neustále znovu a znovu snaží evropský jih o prosazení zákona - procentuální přidělování imigrantů po EU zemích..

Cameron: Islamský štát treba zastaviť, je hrozbou pre Európu http://jdem.cz/bqdx54 .. kéž se mu přihodí odvaha i ke kritice imigrační politiky EU..

J. Jílek 19.8.2014 9:22

aha

tak vy jako zápory jmenujete těžké váhy a jako klady to, že vytáčí levičáky, nedá na noviny a je pro rodinu....tak tohle spolehlivě lnil i Hitler. To jste měl na mysli?

J. Jílek 19.8.2014 9:24

Re: aha

plnil

S. Netzer 19.8.2014 9:29

Re: aha

Přesně tak.

V. Kusý 19.8.2014 9:37

Re: aha

Mohl byste,pane Jílku, obšírněji vysvětlit, co je na rodině špatného ? To, že pro ni byl taky (mimo jiných) Hitler ?

L. Křivan 19.8.2014 10:38

Re: Pane Jíllku, Hitler si pravidelně čistil zuby

kartáčkem a pastou. Co s tím ?  Začneme politicky korektně smrdět z huby ?

V. Kusý 19.8.2014 11:34

Re: Pane Jíllku, Hitler si pravidelně čistil zuby

Pane Křivane, tuším že jste to byl Vy, kdo zde naznačil, že by možná nebylo špatné oddělit státní příslušnost a občanství.Já Vám prorokoval nevraživé reakce, na což došlo a obvinění z nacismu, což se stalo též.Víte, ono před dnešními polkorektníky názory, které se jen vzdáleně mohou inspirovat něčím, co řekla kterákoliv z nepopulárních osobností, nemají šanci na to, aby se jimi kdokoliv fundovaně zaobíral.Budo Vám jen nadávat a poštěkávat.Ale jsou jistá pravidla, které jdou s lidstvem od jeho počátků a vyvíjela se tisíciletí, zatím co sociální inženýrství sahá tak zhruba k francouzské revoluci.No a pokud lidstvo dojede na to, že je bude ignorovat ve své bohorovnosti, bude to pro nás, konzervativce pozdní, ale přece jen satisfakce. :-)

R. Langer 19.8.2014 11:32

Re: aha

No vidíte, a taky to byl levičák...

P. Přibyl 19.8.2014 8:35

Dobrá analýza současného stavu.

V poslední době se na Neviditelném psu objevují solidní články zdravého rozumu.

Toto je jeden z nich.Ještě chybí nějaká reálná odezva.

P. Vítek 19.8.2014 10:22

Re: Dobrá analýza současného stavu.

Jilek je spolehlivy indikator-ten jak citi jen nepatrny zavan kapitalismu,okamzite vystartuje.Srovnat Hitlera s Orbanem je vrchol podrazactvi.

L. Křivan 19.8.2014 10:39

Re: "vrchol podrazactv"

Vrchol politicky korektní debility

J. Kanioková 19.8.2014 15:45

Ano..

.

V. Kusý 19.8.2014 8:31

Jednoduše, skvělé a pravdivé.Chapeau !

S. Netzer 19.8.2014 8:31

Ty klady jsou ale

velmi ubohé.

Negativa převažují.

V. Kusý 19.8.2014 8:36

Re: Ty klady jsou ale

Jste na sociálce, nebo vyznáváte alternativní sexuální praktiky, že Vám to tak vadí ? Napište nám rozsáhlejší elaborát, pak třeba budeme mít nad čím uvažovat. Podle jména byste měla vidět do budoucnosti.Zatím si nevidíte na špičku nosu a jen poštěkáváte a TO je velmi ubohé.

S. Netzer 19.8.2014 8:49

Re: Ty klady jsou ale

Rozsáhlejší elaborát ve stylu vašeho příspěvku "Jednoduše, skvělé a pravdivé.Chapeau!", hulváte?

V. Kusý 19.8.2014 8:57

Re: Ty klady jsou ale

Já jsem souhlasil.Na to stačí pár slov.Nesouhlas je dobré šířeji zdůvodnit.Jinak je to jen poštěkávání.Stačí?

P. Vítek 19.8.2014 10:32

Re: Ty klady jsou ale

Napiste rovnou,ze se vam nepodarilo udrzet rodinu....a proto vas tak se.e jen zminka o stastne rodine.

V. Kusý 19.8.2014 11:40

Re: Ty klady jsou ale

Bingo! Nedovedu si představit dlouhodobější osobní styky s jednou konkrétní osobou z tohoto fora.Zato sám, po třiačtyřiceti letech manželství považuji svoji rodinu za největší štěstí svého života.A ač nepraktikující křesťan, děkuji za ni Bohu.

J. Matuška 19.8.2014 15:30

Re: Ty klady jsou ale

Madam Netzer, Vám je nejlépe v zavedené "diskusi" pod Úvodníkem Astona. Tam stačí to poštěkávání ve sboru, tady byste se musela trochu rozepsat. Nestačí nadávat...

Roman Joch podle mého názoru napsal mnohem kvalitnější úvahu o projevu Viktora Orbána než B. Doležal. Jsem moc zvědavý, jestli IVK se pochlubí...

P. Vítek 19.8.2014 10:26

Re: Ty klady jsou ale

A tahle soudruzka aby nechybela.Ta taky okamzite citi ohrozeni jejiho blbstvi.Svoboda je pro hlupaky ten nejhorsi strasak.Prosadit svobodu jakymikoliv prostredky je povoleno.Pak uz jede sama a neda se zastavit.I kdyz to nekdo prosadi nevedomky jako Putin,tak se to pocita.

Z. Švrček 19.8.2014 8:11

Teda, pane Jochu,

Dnes jste to rozjel. Píšu za jedna.

Orbán je svým hledáním nového Maďarského státu - tedy státu národního - nejnepříjemnější třískou v zadeli Brusele. Jako takový bude pranýřován a deptán. Pokud se mu bude dařit a maďarský národ mu bude držet židličku, na levicovém pojetí založený koncept nadnárodního superstátu - EU - s tím nic nenadělá.

P. Vítek 19.8.2014 10:28

Re: Teda, pane Jochu,

Pravda pravdouci!