26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Antisemitismus je hanbou Evropy

Synagogy počmárané hákovými kříži, vytlučená okna. Davy skandující „židi ven“, vypleněné obchody, pogromy. Zažít něco takového na vlastní kůži mohli dnešní osmdesátníci, pamětníci Hitlera. Ti mladší to znali jen z historických filmů – donedávna. Ačkoliv by to člověk po holokaustu pokládal za nemožné, ta ohavná obluda antisemitismu se opět probouzí k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 18.8.2014 21:34

Z logiky věci vyplývá, kdo bude a je nejzarytějším

nepřítelem Židů až za hrob: nemakačenkové, lůzři, nevzdělanci, závistivci, zloději (čující kořist). Mezi hordami, řvoucími "Židi do plynu", nebudou lékaři, filosofové, inženýři. U některých učitelů (zvláště českých) už si nejsem ale vůbec jist! A kdo v těch hordách tedy bude? Zjednodušeně mi vycházejí "jen" ultralevičáci (včetně té části učitelů) a muslimové.

M. Řehák 18.8.2014 21:21

Obdobně

Antimoravismus a slovo Česko je hanbou Čeké republiky

J. Kanioková 18.8.2014 20:52

Obrovský souhlas s autorem, díky..

.

P. Moravčík 18.8.2014 19:00

Je to len začiatok vlastného konca

V už zaniknutom mesačníku Ikarie bola publikovaná poviedka o dôsledku smrti posledného pamätníka holocaustu. Nie je nikto, kto si to pamätá, ergo - tá desivá skutočnosť sa ocitá v nereálnom svete, kde dôkaz je len slovo na papieri, je spochybniteľný a nie je nikto, kto by vystúpil proti zástancom názoru, že sú to nezmysly a povedal: "Nie, v skutočnosti to bolo takto !" Keď som tú poviedku pred viacerými rokmi čítal, usmieval som sa, lebo mi to pripadalo len ako určitý druh literárnej licencie. Teraz mi je jasné, že autor prejavil nepomerne väčšiu jasnozrivosť, akú som pri čítaní mal ja. Pomaly, ale isto sa dostávame sa do tejto situácie a ja sa desím jej následkov. Tá historická skúsenosť akoby strácala svoj význam. Najväčší problém nie sú problémy mladých ľudí chápať zmysel písaného textu, ale strata empatie a schopnosti vyhodnotiť dejinné súvislosti.

R. Brzák 18.8.2014 17:58

ad. pan Landa: "ale upřímně, kde na světě je...

...součástí právního řádu? Ony země byste spočítal na jedné ruce slepého řezníka."

tak tedy počítejme, pro začátek s řezníkem zdravým:

Niger, Brunei, Irán, Saudská Arábie, Spojené Arabské emiráty, (asi si pozveme i druhou ruku...) Somálsko, Jemen, část Pakistánu (údolí Svát), Indonésie (zákoník inspirovaný šaríjou),Omán, (a nyní zavoláme řezníka lehce zmutovaného, s dalšími prsty...), Libye, Eritrea.

Nebudeme bazírovat na tom, že v Jordánsku, Iráku, i dalších zemích (například Egypt, který je ale vojensky ovládán, takže tam to zatím nehrozí) se velká část populace vyjadřuje o své touze podle šaríi žít. Pozastavme se ale u tendencí ve Velké Británii - kde mají celé čtvti měst, kde se podle šaríji žije a tlak na její zakomponování do právního řádu nejdemokratičtější země Evropy roste.

R. Brzák 18.8.2014 16:18

pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Odpovím za "ně".

Ubližují či se o to snaží ze stejného důvodu, jako jacíkoliv jiní běžní lidé. Ze strachu.

Ze strachu z jinakosti. Ze strachu o společné zdroje (nebo-li o své vlastní přežití). Ze strachu z Božího hněvu (či Alláhova). Ze strachu z národa, který i pod neustálým tlakem, trhaným na jednotlivé malé skupinky, vyháněným, omezovaným, znevažovaným a haněným, obíraným o prostředky k obchodu i k životu a průběžně "selektovaným" častými pogromy, či rovnou genocidami, přesto dokázal ubránit holé životy, své vědomosti, kulturu a nakonec i stát.

R. Brzák 18.8.2014 16:20

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

pardon, samozřejmě" "trhaný, vyháněný, omezovaný atd. atp."

P. Beránek 18.8.2014 16:32

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Zajímavé.

Tak Vy věříte tomu, že ten národ, kterého se Židi bojí si nakonec, kromě, jak píšete, holých životů, vědomostí a kultury ubrání i svůj stát?

R. Brzák 18.8.2014 16:42

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Pokud umíte číst a nepíšete toto zde jen z recese - ačkoliv lze těžko popřít, že i Izraelci se jistě bojí (je to ostatně prokletí lidství, podléhat svému strachu, zapomínaje na Ježíšovo - "Miluj bližního svého jako sebe samého"), zde odpovídám na Vaši otázku" Já jsem se přece jenom ptal proč vám, chudinkám nevinným tak ubližují." - z čehož jasně plyne, že píši o všech v historii stižených strachem z Izraelitů...

P. Beránek 18.8.2014 17:58

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Fajn. Takže na otázku "Proč? (ubližují Židům)" Vy odpovídáte, že ze strachu z Izraelitů.

Ještě mi, prosím řeknete Proč mají ti ostatní z těch mírumilovných chudinek izraelitských takový strach? Vždyť jistě s nimi mají jenom dobré zkušenosti. Jinak by se jich nebáli.

Nebo že by ne?

R. Brzák 18.8.2014 18:28

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Tak nevím, jestli nemluvím do dubu...

Copak to neznáte ze svého vlastního života? Vždy se bojíme cizího, nepoznaného, čemu nerozumíme, co je nepříbuzné. Vždy nás zaráží úspěšnost někoho, kdo je v nevýhodě, kterou mu sami zaručujeme - ono oblíbené - není-li to od Boha ("od toho našeho, Alláha, to být nemůže, neb ten je náš a ne jejich"), musí to být od Satana...).

Jsou to přeci ti zpřeženci ďábla, kteří nám zabili Ježíše Krista...

Ještě ke strachu. Je lidskou přirozeností, že mám-li strach, buď se bráním, utíkám, nebo útočím. Avšak je to jen a pouze strach, který je příčinou každého běžného násilí(nebudu zde zabíhat do rozboru psychopatických osobností a jejich pohnutek a potěšení z působení bolesti). I násilí, které páchají celé státy mají v pozadí obyčejný strach lidí (který někdo využije, ale proto, že cítí, že když jej nevyužije, bude on sám ochuzen - a tedy má strach, že nebude úspěšný).

Opakem strachu není odvaha - ale láska.

P. Beránek 18.8.2014 19:02

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Zajímavé.

Takže bojím-li se nepřizpůsobivého souseda, který ukradne co vidí, večer když jdu domu si nejsem jist svým zdravím a často možná i životem, tak to není jeho chyba, ale je to moje chyba?

Ale, a v tom byl můj původní dotaz, proč se nebojím ostatních sousedů, proč se bojím zrovna toho jednoho konkrétního souseda, chudinky jedné ukřivděné? A proč toho mého konkrétního souseda se bojí a nemají rádi i ostatní lidé v naší ulici, řekl bych, že dokonce i v celé obci?

Asi to bude skutečně naše chyba. Musím to vysvětlit sousedům.:-)

R. Brzák 18.8.2014 23:36

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Že bychom pokračovali v malé škole filozofie? Dobrá.

Nejde o to, že by jste měl být bez obav - naopak, musíte počítat se vším. Tedy i s tím, že když svému sousedu dáte jasně najevo: "Dežo, já Tě znám. Vím, že si potřebuješ občas něco ukrást. Vím o Tobě. Protože mám obavy, že by jsi to mohl zkusit na mne nebo na můj majetek, pořizuji sobě zbraň a psa. Nedělám to pro to, že bych Tě nenáviděl. Naopak, jako křesťan Tě mám rád. Proto Ti o tom všem říkám, abych Ti zachránil život. Protože Ty teď už víš, že se se zlou potážeš, když si něco na mně dovolíš a proto začneme být dobrými sousedy. Neboť pokud tomu tak nebude, přes to, že Tě chci mít rád, se smutkem ze Tvého špatného rozhodnutí Ti zabráním konat špatné vůči mně, mému majetku a mým blízkým, i za cenu Tvého života." - že tedy potom po nějaké době, až soused zjistí, kde jsou hranice a jak pevně je budete vyžadovat, stane se postupně sousedem dobrým. Prostě se nenechat svým strachem ovládat - protože pak jste manipulovatelný, například někým, kdo Vám bude tvrdit, že Izraelité dělají podezřelé obřady a při nich obětují malé děti, nebo že spřádají celosvětové spiknutí...

Tento příklad se dá krásně aplikovat i na Araby z pásma Gazy.

Nebojíte se ostatních sousedů, neboť je znáte lépe, máte navázaný nějaký vztah, jsou více členy Vaší společnosti, není Vám u nich nic podivného, nejsou cizí - atd, ale to už jsem Vám psal. Pokud tomu nerozumíte, zkuste studovat.

P. Beránek 19.8.2014 11:12

Re: pro pana Beránka na úpěnlivé: "Proč? (ubližují Židům)"

Tak jo, dobrá.

Jenomže problém je, že Dežo je přítelem a chráněncem největšího světového gang.., ehm tedy největšího místního mafiánského gangstra a má doma celý arzenál zbraní, až po ty hromadné. Ještě k tomu bez zbrojního průkazu. Ty moje podomácku vyrobené rachejtle jsou proti jeho zbraním dětskou hračkou.

Nelze si ani na něj stěžovat neboť ten jeho gangsterský ochránce dokáže zařídit, že všechny stížnosti putují do koše. Proto si ani Dežo z nějakého případného rozhodnutí vyšší instance nic nedělá. To je pak těžký.

Ostatní sousedi jsou normální, přestože jsou někteří také "cizí".

M. Hoblík 18.8.2014 12:30

Pronásledování kohokoli kvůli víře

je odsouzeníhodné. Pronásledování vrahů a militantních zastánců jakéhokoli náboženství je povinností slůšných národů. Ať je to ten, nebo ten, praštíme ho koštětem! I kdyby byl z Indie, USA, nebo Izraele. Násilí přináší násilí. Kdo se neumí dohodnout vzájemným jednáním, je agresor a nezaslouží si obdiv ani podporu. Ani když je to příslušník národa, na němž se civilizace již několikrát prohřešila.

M. Koutný 18.8.2014 16:07

Re: Pronásledování kohokoli kvůli víře

Tak si vás představuju, jak se mírumilovným vzájemným jednáním dohadujete se sousedem, který vám vytloukl všechna okna v domě, pokusil se znásilnit vaši dceru a teď vám vtrhl do domu a chce ho zapálit. Snad byste ho nevzal pantokem po hlavě, vy ošklivý agresore!!!!

P. Beránek 18.8.2014 19:07

Re: Pronásledování kohokoli kvůli víře

I Vy jeden. Vy ale máte odvahu.

Aby Vás tady Lukešová nenařkla z antisemitizmu. Takhle se zastávat Arabů.:-)

P. Beránek 18.8.2014 12:10

Proč?

Proč všude ve světě nemají rádi zrovna Židy?

Takový mírumilovný národ, že. Nikomu neubližují, nikomu nekradou území, nikoho nevraždí, vždyť co to je několik tisíc mrtvých Arabů. Co to je několik tisíc hektarů úrodné půdy, vždyť ti Palestinci stejně ani nevědí co by s ní dělali, že.

Rozhodnutí OSN a mezinárodní právo jsou pro ně zákonem, že. A oni je, chudinky nevinné všichni tak nenávidí. Samozřejmě bez důvodu.

J. Cimbálník 18.8.2014 13:38

Citace ze vcerejsi diskuze na Psu:

Nemožnost asimilace muslimů - je psána v Koránu, možnost asimilace muslimů ve vlastním zájmu v přítomnosti muslima rovněž raději nezmiňujte - neboť takovéto snahy jsou jedním z největších rouhání...naopak je příkazem každému muslimu bez výjimky asimilovat nebo zničit libovolného v Islám nevěřícího. To je ostatně důvod, proč z dějin neznáme případ úspěšné asimilaci muslimů do většinové společnosti nemuslimů...

V Palestině - i v době, kdy se zvala Britský mandát - stále žili Izraelité, zejména ve čtyřech městech, Jeruzalému Hebronu, Safedě a Tiberiadě (v těchto městech dokonce Izraelité výrazně převažovali a to i v době Osmanského panství). V roce 1915 žilo na území celé Palestiny cca 85000 Izraelitů a 300000 Arabů - povšimněte si, že vznikem Jordánska v roce 1946 (vzniklo s podporou Britů jako odměna Arabským kočovným kmenům za jejich spojenectví proti Turkům ) byla Arabská populace územím vybavena v poměru více než spravedlivým - Izraelci dostali v rámci svých cca 18 procent území brit. mandátu Palestiny neobývanou Negevskou poušt, což je 69% rozlohy Izraele...

J. Cimbálník 18.8.2014 13:39

Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Nemožnost asimilace muslimů - je psána v Koránu, možnost asimilace muslimů ve vlastním zájmu v přítomnosti muslima rovněž raději nezmiňujte - neboť takovéto snahy jsou jedním z největších rouhání...naopak je příkazem každému muslimu bez výjimky asimilovat nebo zničit libovolného v Islám nevěřícího. To je ostatně důvod, proč z dějin neznáme případ úspěšné asimilaci muslimů do většinové společnosti nemuslimů...

V Palestině - i v době, kdy se zvala Britský mandát - stále žili Izraelité, zejména ve čtyřech městech, Jeruzalému Hebronu, Safedě a Tiberiadě (v těchto městech dokonce Izraelité výrazně převažovali a to i v době Osmanského panství). V roce 1915 žilo na území celé Palestiny cca 85000 Izraelitů a 300000 Arabů - povšimněte si, že vznikem Jordánska v roce 1946 (vzniklo s podporou Britů jako odměna Arabským kočovným kmenům za jejich spojenectví proti Turkům ) byla Arabská populace územím vybavena v poměru více než spravedlivým - Izraelci dostali v rámci svých cca 18 procent území brit. mandátu Palestiny neobývanou Negevskou poušt, což je 69% rozlohy Izraele...

S. Landa 18.8.2014 15:10

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

"...naopak je příkazem každému muslimu bez výjimky asimilovat nebo zničit libovolného v Islám nevěřícího" promiňte, ale na to jste přišel jak?

A že neznáme případ úspěšné asimilace muslimů? V Praze jsou jich stovky...

J. Vintr 18.8.2014 15:25

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

To, že se muslimové "asimilovali" je jen vnější zdání - to by totiž museli přestat být muslimy (a to jim Islám přímo zakazuje). Až jich tady bude podstatně víc, nebo až k nám dorazí z Bruselu islámské zákony, které tam prosadí západní země v nichž muslimové převezmou vládu, tak se všichni ti asimilovaní muslimové zase rychle "odasimilují"....

S. Landa 18.8.2014 15:49

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Nevím, jak "Islám zakazuje přestat být muslimy", ale to je jedno.

Nechápu, proč by asimilací museli přestat býti muslimy?

R. Brzák 18.8.2014 16:21

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Asimilace ve smyslu splynutí znamená - přijetí hodnot většinové společnosti...

J. Vintr 18.8.2014 16:23

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Takže pokud to nevíte, poučím vás. Islám přímo zakazuje muslimům jakékoliv odpadlictví od "víry". A to pod trestem smrti, který se v muslimských zemích nezřídka i vykonává (i v Evropě, říká se tomu vraždy ze cti). Pokud je muslimské společenství malé, tak si jednotlivci můžou dovolit na příkazy Islámu kašlat, ale až jich přibude, tak už si to nedovolí.

S. Landa 18.8.2014 16:29

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Trest smrti za odpadlictví je zmíněn v Šaríe, ale upřímně, kde na světě je součástí právního řádu? Ony země byste spočítal na jedné ruce slepého řezníka. Vždyť i sám Mohammad prý nechal v míru odejít odpadlíka...

R. Brzák 18.8.2014 17:56

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

tak tedy počítejme, pro začátek s řezníkem zdravým:

Niger, Brunei, Irán, Saudská Arábie, Spojené Arabské emiráty, (asi si pozveme i druhou ruku...) Somálsko, Jemen, část Pakistánu (údolí Svát), Indonésie (zákoník inspirovaný šaríou),Omán, (a nyní zavoláme řezníka lehce zmutovaného, s dalšími prsty...), Libye, Eritrea.

Nebudeme bazírovat na tom, že v Jordánsku, Iráku, i dalších zemích (například Egypt, který je ale vojensky ovládán, takže tam to zatím nehrozí) se velká část populace vyjadřuje o své touze podle šaríi žít. Pozastavme se ale u tendencí ve Velké Británii - kde mají celé čtvti měst, kde se podle šaríji žije a tlak na její zakomponování do právního řádu nejdemokratičtější země Evropy roste.

R. Brzák 18.8.2014 15:30

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Pane Lando, asimilace značí splynutí - jste si jist, že muslim v Praze splynul s Pražskou populací? Průměrný Pražan v okamžiku, kdy se dozvídá o sebevražedném atentátníkovi, který odpálením sebe zabije řekněme deset svých oponentů (například Izraelců), se otřese děsem a pomyslí si (když už hlasitě nevyjadřuje) něco o náboženském pomatenci. Muslim v Praze si pomyslí zhruba co? Nebude to něco ve smyslu - "má šá alláh" - česky - bůh to tak chtěl?

S. Landa 18.8.2014 15:46

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Ale ovšemže splynuli s populací. Znám osobně mnoho pražských muslimů, mnozí jsou tu desítky let, nepoznáte je od Čechů.

To že nemusejí Izrael a pro mrtvé z této země plakat nebudou, je v celku pochopitelné, jenže i v tom jsou zajedno s místní populací, které je nějaký Izrael ukradený.

R. Brzák 18.8.2014 16:16

Re: Citace ze vcerjsi diskuze na Psu:

Za prvé se mýlíte v naší populaci. Když si sednu s libovolným Čechem či Moravanem, poté, co se seznámíme a budeme spolu hluboce diskutovat (abychom překonali elementární předsudky), dojdeme spolu ke shodě na tom, že je škoda každého mrtvého (řečeno s Hemingwayem, "neb nevíme, komu zvoní hrana"). Zatímco muslim se může vždy spolehnout na to, že mrtví zemřelí při vykonávání džihádu jdou rovnou do ráje...

Muslima poznám poté, co mu položím jednoduchou otázku: "Je možné, aby se násilí dostalo do Koránu Mohamedovým omylem?"

Říkám Vám tady rovnou, že v bibli je popletených míst spoustu. Asimiluje se muslim tak, aby toto řekl o Koránu? Potěšte mne, prosím...