27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Výsledky voleb s odstupem

Jedno je jisté: náš národ si EU nedémonizuje ani neidealizuje. A v podstatě se s ní neidentifikuje. Kdyby něco z toho trojího platilo, nebyla by účast ve volbách do Evropského parlamentu tak nízká. Skoro bych řekl, že je to dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 9.6.2014 19:33

Bojím, bojím,

že to tak rychle nebude.. škoda..

Tamní levice v EP je podrží, pořád má většinu..

J. Kanioková 9.6.2014 19:31

Souhlas..

.

J. Kanioková 9.6.2014 19:28

Ano..

.

J. Kanioková 9.6.2014 19:28

No jo... oblíbené klišé... Putinovi přátelé..

Jasně, kdo nesouhlasí s angažmá Západu na Ukrajině, je "nutně Putinovec"

Uff..

J. Vyhnalík 9.6.2014 17:31

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Dohledat se mi to nedaří, ale mám pocit, že se o té opci mluvilo už v roce 1997 .

P. Urban 9.6.2014 17:18

Re: Takže "střetnutí" máme definováno

Tak jen doufejme, že míte pravdu. Válka by sice nebyla v ruském zájmu, ale Rusko by mohlo vsadit na to, že k protiútok, který by NATO nemuselo vyhrát, nahradí "střetnutí".

K. Kužel 9.6.2014 16:15

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Já jsem čerpal z tohoto:

http://www.natoaktual.cz/budoucnost-sevastopolu-s-cernomorskou-flotilou-obchod-p2z-/na_analyzy.aspx?c=A100510_122301_na_analyzy_m02

Odkud pochází váš "malý detail"?

Ostatně na internetu lze najít cokoli, jakož i pravý opak onoho.

J. Vyhnalík 9.6.2014 16:10

Re: Nechci-li rovnou použít slovo blbec

Vidíte blbě, navštivte optika.

Já jsem cca před 10 lety potkal skupinu turistů z Krymu. Když jsem jim řekl, že jsou z Ukrajiny, skoro se urazili, a vysvětlili mi, že jsou z Krymu a Krym je samostatná republika a její obyvatele se považují za Rusy a rozhodně ne Ukrajince. Od té doby mi bylo celkem jasné, že oddělení Autonomní republiky Krym od Ukrajiny je otázkou první větší krize. Je docela pravděpodobné, že Krym by volil samostatnost, ale tváří tvář agresivnímu ukrajinskému nacionalismu, jinou možnost neměli.

J. Vyhnalík 9.6.2014 16:00

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Jenom malý detail. Ta smlouva byla od začátku podepsána do roku 2042. S tím, že v roce 2017 má být znovu potvrzena.

O. Kadlec 9.6.2014 15:38

Re: To užitečné ze současné EU

Hurvínek si válku představoval lépe.

J. Vintr 9.6.2014 15:26

To užitečné ze současné EU

to znamená společný ekonomický prostor a volný pohyb osob, by mohlo (a řekl bych, že mnohem lépe) fungovat i bez obludného byrokratického aparátu v Bruselu. Jsou to škodliví paraziti a jako takovým se jim asi podaří dohnat Evropu k ekonomickému kolapsu.

K. Kužel 9.6.2014 13:42

Re: Takže "střetnutí" máme definováno

Baltické státy jsou členy NATO. Za útok na ně by se neodpovídalo sankcemi, ale protiútokem. Válka rozhodně není v ruském zájmu.

P. Urban 9.6.2014 13:26

Takže "střetnutí" máme definováno

Kvůli Sevastopolu vydrží Rusové sankce ještě daleko drastičtější. Proč myslíte (viz Váš původní příspěvek) že v případě obsazení Pobaltí by je nevydrželi?

K. Kužel 9.6.2014 13:02

Re: Střetnutí s NATO si Rusko nemůže dovolit

Zatím mi připadá, že se alespoň někteří jestřábi na konflikt omezený na evropské válčiště docela těší. Místo jednání eskalují sankce. Ty by měly mít nějaký cíl.

Jistě si nikdo realisticky uvažující nepředstavuje, že by se Rusové vzdali základny v Sevastopolu. To radši vydrží sankce ještě daleko drastičtější. A budou na ně odpovídat, víc a hůř. Jaký je skutečný cíl sankcí? K čemu to může vést?

P. Švejnoch 9.6.2014 12:58

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

No, jestli se nepletu, je to citace z rozhovoru Johna Byerla pro Kommersant... Pokud to tedy americký velvyslanec neřekl, jistě se najde někde nějaké dementi, že? A pokud to John Byerle jako velvyslanec USA v Moskvě řekl, pak jde nepochybně o reakci USA - protože velvyslanec nemůže k zahraničně-politických otázkách plácat, co mu slina na jazyk přinese. Velvyslanec MUSÍ v takovýchto věcech říkat oficiální stanovisko své administrativy.

Nejsem extra "kámoš" s Rusy, ale takovéhle bezhlavé papouškování mainstreamových názorů, jako Putin = arciďábel, mi prostě vadí.

A vyjadřujte se klidně i nekorektně, já to unesu. :-)

P. Urban 9.6.2014 12:47

Střetnutí s NATO si Rusko nemůže dovolit

Otázka je, jestli si NATO může dovolit střetnutí s Ruskem.

Asi to bude záviset na tom, co znamená slovo "střetnutí".

K. Kužel 9.6.2014 12:47

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Pardon, ta "Představa" je tam navíc. Takže: "Že by majdanští..."

P. Švejnoch 9.6.2014 12:46

Re: Vážený pane Drápale

Pokud jste to myslel tak, jak popisujete, nezbývá mi, než na přinejmenším onom druhém, "měkčím", hodnotícím sousloví trvat.

Protože jako osoba publikující byste jistě snadno nalezl pro "nepřátele EU/přátele Putina" obrat kupříkladu: "Ti z nepřátel EU, kteří jsou zároveň přátelé Putina...", a pro "útok na Pobaltí" byste jistě stejně snadno nalezl příslovce "pokud" namísto Vašeho "až".

Pokud byste totiž lépe formuloval, mohli jsme si oba ušetřit své příspěvky. A nebo jste formuloval své názory přesně, a teď se jen snažíte obrousit hrany. Ať tak či onak...

O. Kadlec 9.6.2014 12:46

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Ne. Ale taky si neumím představit, že by si Ukrajina, ať už tam vládne kdokoli, mohla dovolit tu smlouvu neprodloužit.

Baštíte tu ruskou propagandu i s táckem.

K. Kužel 9.6.2014 12:42

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Jednoduše: ta základna byla pouze pronajatá. Smlouva měla vypršet v roce 2017. Prezident Janukovyč ji prodloužil do roku 2042. Představa, že by majdanští povstalci respektovali smlouvu podepsanou Jaukovyčem si snad nemyslíte ani vy.

O. Kadlec 9.6.2014 12:35

Rozpor

"EU potřebuje velkou myšlenku, velké téma. To však chybí, a proto scházejí i velké osobnosti."

"Pokud nechceme demontáž Unie, znamená to, že chceme více téhož? Současné unijní elity sdílejí ideologii, k níž patří demontáž národů a demontáž rodin. Na konci této cesty jsou izolovaní a snadno manipulovatelní jednotlivci. Já to nechci."

Na světě není myslitelná absurdita dost absurdní, aby si to aspoň někdo nemyslel a nepřál. Tedy jistě se najde někdo, kdo tohle chce. Dokonce jsem něco takového, co se týče národů, i četl. ALE: Pokud skutečně existují evropské elity, které tuto ideologii sdílejí, tak to už teda EU má dost velkou myšlenku i téma.

Akorát že já to, narozdíl odd autora, považuji spíš za projev českého alarmismu než za reálnou hrozbu. Mimochodem - já to taky nechci, ale ani se toho neobávám.

O. Kadlec 9.6.2014 12:29

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

A nevíte náhodou JAK ASI by mohlo Rusko o svou základnu Černomořského loďstva přijít?

Čí zoufalá propaganda vás vede k takovým úvahám?

O. Kadlec 9.6.2014 12:27

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Vaše prozíravost taky není kdovíjaká. Jak můžete věřit tomu, že slova, která jste citoval, vyřkl velvyslanec USA, ba dokonce že jde o "komentář ze strany USA"?

Nějak z toho všeho, co tady píšete, čouhá, že jste velmi prorusky zaujat, abych to vyjádřil korektně.

V. Kain 9.6.2014 12:02

Re: Nechci-li rovnou použít slovo blbec

Zatím ještě Barrosové,Schulzové a jiní mají v E.P. většinu,ale jejich konec se rychle blíží.Důležité to bude v národních volbách,tam by mohli eurohujeři dostat na budku.Takový Hollande to má spočítané na 100%.

K. Kužel 9.6.2014 11:56

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Máte pravdu, že pro NATO základna v Turecku může stačit. Ale velice by se Američanům hodilo, kdyby Rusové o tu krymskou přišli. To by je velmi oslabilo.

To vosí hnízdo vytvořili Američané spolu s eurounijními politiky, kteří jsou schopni podporovat nacisty, popřípadě v jiných zemích muslimské teroristy, jen aby vytvořili kolem vzmáhajícího se Ruska zónu nestability.

Jsem přesvědčen, že Rusko nemá nejmenší zájem na získání Ukrajiny.

Putinovi se povedlo zabránit "humanitárnímu rozbombardování" Sýrie, a to mu západní politikové nemohou zapomenout.

D. Drápal 9.6.2014 11:30

Re: Nechci-li rovnou použít slovo blbec

Vážený pane, možná vás to překvapí, ale existuje množina lidí, kteří jsou nepřátelé EU a jsou to přátelé Putina. Z mé věty nikterak nevyplývá, že všichni nepřátelé EU jsou přátelé Putina, ani že všichni přátelé Putina jsou nepřáteli EU.

Pokud jde o útok na Pobaltí: Ano, mohl jsem použít podmiňovací způsob: "Co kdyby Putin zaútočil..." Netvrdím, že se tak stane, ale toto nebezpečí vidím jako reálné. Ostatně, kdo z nás by si ještě v listopadu minulého roku tipnul, že letos bude Krym ruský... Považuji za prozíravé promýšlet různé eventuality.

P. Švejnoch 9.6.2014 11:01

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Další vojensko-politický analytik/expert... "USA se základnou v Turecku Sevastopol opravdu nepotřebují.". A to víte jak? Možná ji nepotřebují pro své lodě, ale jistě ji potřebují ve smyslu "aby Rusko nemělo svou základnu v Černém moři.

"Gruzie mu ještě prošla, Ukrajina již ne." Vzpomínáte si vůbec, proč vojska RF vstoupila do Gruzie? A vzpomínáte si, jak byl tento akt komentován ze strany USA? Zřejmě ne, tak já Vám to ve zkratce připomenu: "...Vidíme, že ruská vojska reagovala na napadení mírotvůrců Ruské federace v Jižní Osetii zcela oprávněně...". Víte, čí jsou to slova? Pokud ne, já Vám to prozradím - byl to tehdejší velvyslanec USA v Rusku John Byerle...

Takže Vaše úvahy, že "Gruzie Rusku ještě prošla" jsou úplně mimo. A tvrzení, že Rusko nějak zásadně stojí za událostmi na UA, jsou pořád jen pouhopouhé spekulace, kterým, zdá se, věří čím dále tím méně uvažujících lidí.

Ale chápu - je třeba mít nějakého toho vnějšího nepřítele, že áno? :-)

P. Švejnoch 9.6.2014 10:39

Nechci-li rovnou použít slovo blbec

pak k označení autora musím použít alespoň obrat "osoba rozumu mdlého". Jen někdo takový může totiž napsat, cituji: "Nepřátelé Unie, kteří jsou současně přáteli Putina ...". Opravdu všichni nepřátelé EU jsou současně přátelé Putina???

A vůbec celý ten odstavec je povedený:"... až Putin zaútočí na Pobaltí.". Pan Drápal zřejmě zná plány ruského nejvyššího velení lépe, než rozvědky ostatních států, takže si je jistý, že Rusko zaútočí na Pobaltí. No to bych se z toho vopálil.

Na stranu druhou - s autorovým hodnocení EU v podstatě souhlasím - až na pár detailů.

P. Lenc 9.6.2014 10:31

Re: Nechci přeceňovat prozíravost

Celkem souhlas až na poslední větu.USA se základnou v Turecku Sevastopol opravdu nepotřebují.A Putin dnes dobře ví, že šlápl do vosího hnízda a potřebuje si zachovat tvář.Gruzie mu ještě prošla, Ukrajina již ne.Nic víc, nic míň.

K. Kužel 9.6.2014 7:47

Nechci přeceňovat prozíravost

bruselských úředníků, ale takoví pitomci snad přeci jen nejsou, aby si mysleli, že Rusko napadne pobaltské státy. Ty jsou totiž členy NATO, které jim poskytuje kolektivní ochranu. Střetnutí s NATO si Rusko nemůže dovolit, obzvláště když hranice aliance jsou pár kilometrů od ruského stěžejního města - Petrohradu.

EU asi skutečně neměla zvláštní plán, co se Ukrajiny týče. Plán měly USA ohledně základny v Sevastopolu. Zloduch Putin jim ho překazil.