26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Babiš a dotace

Podnikatel a politik nesouhlasil s tvrzením, že dotace jsou organizovaná korupce Andrej Babiš v průběhu pořadu Hydepark několikrát zopakoval: "Já nemám rád ty regulace a ty byrokraty v EU, ale my těch 70 miliard dotací jednoduše potřebujeme." Kdo je to my? A skutečně nám dává EU 70 miliard Kč? Nejsou s tím náhodou spojeny další náklady, o kterých záměrně nikdo nemluví? Nenecháváme se náhodou EU korumpovat? Do Hyde parku se dovolal divák, který Babišovi řekl, že dotace považuje za formu korupce. Na to mu Babiš řekl, že tomu nerozumí a že bychom tady museli být všichni zkorumpovaní. Co když má Babiš vlastně pravdu? Sám Babiš přiznává, že se mu EU nelíbí, ale díky těm penězům je nucený ji tolerovat. On vlastně přímo říká, že EU podporuje kvůli penězům, neboli ho zkorumpovala. Podle wikipedie je korupce (latinsky corrumpere = kazit, nalomit, oslabit, znetvořit, podplatit) zneužití postavení nebo funkce v politice, veřejné správě, hospodářství, k osobnímu prospěchu. Opakem korupce je integrita. Korupce postihuje zejména politiku, hospodářství, ale i společnost. Může být drobná nebo velká, organizovaná nebo neorganizovaná. Vyznačuje se podplácením, úplatky, vydíráním, zastrašováním, privilegii, neoprávněnými příjmy a jejich vyžadováním, udělováním přízně nebo protežováním. Politická korupce nakonec vede ke kleptokracii, vládě zlodějů a loupežníků, kdy už odpadá i předstírání poctivosti, upřímnosti před veřejností. O korupci politiků prostřednictvím eurofondů hovořil nedávno velmi přesně Richard Sulík, jehož vláda na Slovensku padla, protože jeho strana Svoboda a solidarita odmítla podpořit vznik eurovalu (ESM), kvůli kterému jsou Slováci nuceni platit stovky miliard korun za krach eura. „Aby nebyl v politické elitě příliš velký odpor ani proti těm úplně nesmyslným pravidlům EU, tak tu máme eurofondy. Eurofondy ničí naši společnost, korumpují nejvíce slovenské politické elity. Je to něco, jako když bílý člověk donesl mezi indiány ohnivou vodu. Na chvíli to bylo dobré, ale potom ty účinky byly katastrofální. Další problém, který s tím přímo souvisí, je to, že na Slovensku máme velkou míru korupce. Průzkum nás dal na třetí příčku, což je tedy výsměch na to, že o sobě chceme hovořit jako o civilizovaném státu. Ta korupce samozřejmě přímo souvisí s evropskými fondy. Spousta politiků je přímo namočených do eurofondů a nikdo nebude vystupovat proti nějakým nesmyslným pravidlům EU, respektive bojovat proti tomu, když Slovensko je vysloveně znevýhodňováno.“ EU se podařilo národy v Evropě zkorumpovat za jejich vlastní peníze a zčásti za peníze německých daňových poplatníků. Uvědomujete si, že i vy jste společně s nějakým Němcem nedobrovolně prostřednictvím EU přispěli druhému nejbohatšímu Čechovi na stavbu jeho ranče? Navíc těch 50 miliónů korun si musel německý i český daňový poplatník půjčit, protože Česká republika i Německo hospodaří na dluh! Celé to proběhlo naprosto legálně. „Když se rabování stane způsobem života pro skupinu lidí ve společnosti, časem si pro sebe vytvoří právní systém, který to autorizuje, a morální kód, který to glorifikuje.“ - Frédéric Bastiat Kdo na evropské unii vydělal 70 miliard v minulém roce? Češi v tom období zaplatili jenom za obnovitelné zdroje, které nám nařizuje EU, 45 miliard korun. Proč se to od té sumy neodečte? Pokud započtete skutečně všechny náklady, tak vám vyjde, že nás členství v EU stojí okolo 160 miliard ročně! Babišovy firmy vydělaly minulý rok 6 miliard korun. Jenom na zemědělských dotacích získaly 3 miliardy korun. Okolo dalších 3 miliard korun vydělává Agrofert na povinném přimíchávání biopaliv. Bez těchto dvou věci by Babišovy firmy vydělaly nulu. Jeho "podnikání" je závislé na blbostech, které k nám chodí z Bruselu a které schvalují naši politici. Proto se do politiky cpe a proto tolik nesnáší Petra Macha, který chce vystoupit z EU a zrušit dotace i přimíchávání biopaliv. Babiš je objemem peněz největší parazit české ekonomiky. Na konci pořadu Babiš, řekl, že Petr Mach (Svobodní) by prý vystoupením z EU zničil zemědělství. Není to náhodou naopak? Nezničilo náhodou české zemědělství všemi kvótami, dotacemi a regulacemi právě členství v EU? Víte, proč po vstupu do EU zmizely z ČR všechny cukrovary? Proč chováme méně zvířat než před vstupem? Proč se nesmí zakládat nové vinice? Jediné racionální řešení současné situace je vystoupení z EU. Díky EHP a Schengenu budeme moci nadále svobodně cestovat a obchodovat s EU, ale nikdo nám nebude diktovat žádné solární panely ani biopaliva ani nám nebude kvótami ničit zemědělství. Je čas postavit se na vlastní nohy a přidat se k ostatním hrdým národům v Evropě, jako je Švýcarsko nebo Norsko, a vstoupit za nimi do Evropského sdružení volného obchodu. My nejsme dost bohatí na to, abychom se mohli nechat ničit EU. Více o tom v knize Petra Macha:Jak vystoupit z EU. Autor je předsedou Svobodných v Královéhradeckém kraji

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Joch 31.7.2013 8:40

Babiš míří na hrad

Pokud umíte počítat do dvou, tak vám dojde proč si Babiš koupil Mafru a kolik je jedna a jedna. Sečtěte si ekonomickou sílu jeho impéria a vliv v médiích. V příštích prezidentských volbách je vítěz jasný, lidi mu budou zobat z ruky, na mediální kampaň se chystá už teď. Na tohle si vsadím.

M. Hoblík 30.7.2013 19:31

Babiše a podobné rádobypodnikatele

bychom si měli řádně pamatovat, abychom na ně při konečném zúčtování nezapomněli!

J. Kanioková 30.7.2013 15:16

Chmm..... Babiš ..

Dotace vedou především ke snižování konkurenceschopnosti,  k likvidaci konkurence.  Proti socíku teprve EU dotáhla tuto zemědělskou politiku do vítězného cíle a vyplácí dotace za nepěstování vojtěšky i další produkce …

Přerozdělování je jedním ze zásadních znaků vadného systému, a čím je systém rozsáhlejší, tím hůř.  Je základním prvkem SOCIALISMU. Různé aféry kmotrů a rozkradačů nejsou dokladem toho, že lidi jsou špatní. Lidi jsou stále stejní. Je jen dokladem toho, že tento systém přerozdělování, přidělování a dotací je špatný, přebujelý a korupční, a má tendenci ke zvětšování a rozšiřování se s tím, jak narušuje normální trh a deformuje ho.

Dotace jsou provázeny korupcí, dotace JSOU korupce, protože dávají moc přidělovačům dotací, což už je korupce. Přidělovači dotací vytvářejí situace, kde je možné získat něco mimo trh a k tomu se samozřejmě vytvoří i zpětné mimotržní platby, aby byl vybrán ten "nejlepší" projekt od zpětného plátce. Dotace vytváří ponížené žadatele a s tím vytváří i laskavého a povýšeného poskytovatele. A ze vztahu byrokratů EU (či státu) a podnikatele vytváří vztah poskytovatel/kontrolor a víc než loajální kontrolovaný podnikatel. Ovšem k tomu musí přibýt i superkontrolor, jestli se náhodou nedomluvil poskytovatel s příjemcem na zvýhodnění při poskytnutí dotace (jakoby dotaci šlo poskytnout správně a spravedlivě). 

Hra na korupci a odhalování korupce je jen HRA, která stojí hodně peněz, vytváří další kontrolory a soudce a novináře a rozhořcenou veřejnost a přesvědčení o podlých podnikatelích. Jak je vidno, korupce není takový průser jako boj s korupcí! 

B. Rybák 1.8.2013 11:29

Re: Chmm..... Babiš ..

Ano. "Korupce není takový průser jako boj s korupcí!" Korupce je úměrná vlivu byrokratů a představuje zdražení o několik procent (takže je mnohem levnější např. než "podnikání" státu).

Skutečně nebezpečná je korupce politická, která nás pomocí ( EU-korupčníků Tošovského, Špidly, Grose, Fischera, Buzrsíka.., ) přijetím pro nás neúnosného bruselského sociálního a zeleného parazitismu zbavila konkurence schopnosti, našich bank, našich podniků a jakékoli šance dohnat své "kolonizátory".

R. Langer 30.7.2013 14:18

Tak pan Babiš

se svou řepkou, to je kapitola sama pro sebe. To je druhý největší tunel v ČR hned po OZE. Nedivím se, že při zpochybňování dotací vyskakuje jako čertík z krabičky. Docela by mě zajímalo, kolik procent z těch dotací skončí přímo u něj...

M. Prokop 30.7.2013 15:13

Re: Tak pan Babiš

Řepka je také OZE .......

V. Mlich 30.7.2013 11:33

Skákavý benzín

Už se dlouho chystám do servisu, protože mi auto při akceleraci na nízkých otáčkách poškubává. Ale teď o dovolené, když jsem natankoval v Rakousku a pak v Itálii, byl motor najednou v pořádku. Ale po natankovaní doma to dělá zas. A to zkouším různé pumpy, protože kromě poškubávání je taky celková spotřeba asi o litr vyšší a to pak 50 haléřů rozdílu v ceně za litr nedělá rozdíl, když na litr projedu o 5 Kč míň.

Usuzuji z toho, že EÚ to sice vymyslela, ale jiné státy asi nejsou natolik hujerské, jako Česko.

M. Prokop 30.7.2013 12:14

Re: Skákavý benzín

Nebo jsou ještě i jiné souvislosti. Jaké auto, jaký motor?

V. Mlich 30.7.2013 17:30

Re: Skákavý benzín

Jednoznačně to souvisí s benzínem. Jezdím do rezervy a tankuji plnou, změna nastane pár km od natankování.

J. Dvořák 30.7.2013 11:15

Jakej podnikatel a politik ?

Lump a darebák který kam šlápne sedm let tráva neroste !!!

M. Pechr 30.7.2013 9:55

...s pokorou...

...jestli se můžu zeptat... ...na koho byste vsadil?... Svobodné ?

M. Prokop 30.7.2013 12:15

Re: ...s pokorou...

Nikdo jiný se zatím nehlásí (a ti Svobodní jsou bohužel naprostí amatéři).

V. Kain 30.7.2013 15:06

Re: ...s pokorou...

Babišovi je úplně jedno jestli si ničíme motory jeho biopalivy které nám přimýchávají do nafty či benzinu. Hlavně že to sype.V televizi v pořadu "máte slovo" jsem se zhrozil co je to  za nevychované sprosté hovado.

M. Prokop 30.7.2013 15:15

Re: ...s pokorou...

Nvychované sprosté hovado je.

Nicméně, ty srračky do paliv nezlívám ani tak jemu, jakou soudruhům, kteří to nařídili. Od Brusele až do Strakovky.

M. Prokop 30.7.2013 9:49

Souhlas.

A. Bocek 30.7.2013 7:23

Hlava mi nebere !

MEŘO se povinně přimíchává do nafty, výroba 1litru MEŘO spotřebovává více než 1,1l nafty.

Přidáním MEŘO do nafty se snižuje její kvalita natolik, že klesá také životnost motorů. Nafta s MEŘO by se neměla skladovat více než 3 měsíce. Je to jako lehnůť si pod strom flustať hore a chytať to  - nic kalého nezrobíš, ale zabavíš sa.

P. Lenc 30.7.2013 8:28

Re: Hlava mi nebere !

Není co dodat, článek výstižný, reakce na něj též.

M. Prokop 30.7.2013 9:49

Re: Hlava mi nebere !

Moudří soudruzi z Brusele .......

H. Grúbr 30.7.2013 5:39

Souhlasím s autorem

z těchto a jiných důvodů je pan Babiš vyžírka a dotace jakéhokoliv druh jsou chlívárna.

P. Čech 30.7.2013 9:08

Re: Souhlasím s autorem

Pan Babiš, a nejen on, dělá pouze to, co je mu dovoleno. Babiš, Komárek, Vítek, ale i Kalousek, Scwarzenberg, Kuba, Sobotka, Filip a mnoho dalších dělají jen to, co jim náš velice špatný společenský systém dovoluje. Nazývat tento systém demokracií je nebetyčná drzost, kterou dnes baští pouhých 30% voličů, přičemž 65% na volby rezignovalo. 5% jsou ignoranti, kteří se v tomto počtu vyskytují všude na světě a to nezávisle na formě společenského systému.Znovu opakuji: Každý dělá to, co je mu dovoleno. Náš systém dovoluje velkým zlodějům beztrestně krást. A o tom to všechno je.

M. Prokop 30.7.2013 9:51

Re: Souhlasím s autorem

Pro Babiše povoleno, pro ČR z EU nařízeno.

Jako obvykle štěkáte na špatný strom.

P. Čech 30.7.2013 10:08

Re: Souhlasím s autorem

Asi jste mne nepochopil. Nejen pan Babiš, ale i EU dělá jen to, co je jí dovoleno. Dovoleno zúčastněnými státy. Pokud je mi známo, pak EU je svazkem mezinárodním, nikoliv nadnárodním. Tedy každý ze zúčastněných států má při hlasování právo veta. Tedy, každé nařízení EU je možno vetovat. Že to ČR nečiní, je jen její problém a měla by se z toho před vlastními občany zodpovídat.

M. Prokop 30.7.2013 12:17

Re: Souhlasím s autorem

To je ten rozdíl mezi teorií a praxí. Ano, ČR by teoreticky mohla vetovat.

V případě EU bych byl blíže k vámi oblíbenému obviňování systému, je skutečně nastaven tak, aby nebyla prakticky žádná oponentura či kontrola.

V. Vaclavik 30.7.2013 5:21

ANO, dotace nas korumpuji

A je to presne jako s temi indiany a alkoholem, sam jsem o tomto problemu nedavno v diskuzi psal (jak alkohol znicil indiany a moderni socialni davky je dobily a jak nas socialni system znicil nase cikany a alkohol a herny je dobiji...)

"Babiš, řekl, že Petr Mach (Svobodní) by prý vystoupením z EU zničil zemědělství. "

Samozrejme tohle vzdy rikaji lide jedouci v systemu, obdobne reci meli i komuniste a jejich priznivci mezi obcany, kdyz se mluvilo o reformach a pak prisla revoluce a ukazalo se, ze ty jejich obavy byly veskrze falesne. Proto dolu s nasimi Babisi. Ptat se jich nema cenu, je treba je vytlacit od korupcniho valu.

M. Pechr 30.7.2013 1:14

...ej...hle... ...Svobodní...

...že bych nakonec k těm volbám šel ?

I. Lyčka 30.7.2013 7:44

Re: ...ej...hle... ...Svobodní...

Taky mám to nutkání. Jen se bojím, aby to nedopadlo jako s VeVerkami.

P. Zeman 30.7.2013 7:54

Re: ...ej...hle... ...Svobodní...

Od VV nikdo vlastně nevěděl, co čekat. Účelově vznikli před volbami do PS. Svobodní jsou už dlouho a zatím se prezentují konzistentně.

M. Pechr 30.7.2013 9:53

Re: ...ej...hle... ...Svobodní...

...mám podobný pocit... ...jen se obávám, jak někde zaznělo, jestli maj jaksi faktický politický program a jestli budou schopni se prosadit... ...ale myšlenkově mně dlouhodobě padnou...

V. Mlich 30.7.2013 11:36

Re: ...ej...hle... ...Svobodní...

Je potřeba připravit se na to, že až dostanou odpovědnost, taky je technologie moci pokazí, ale do té doby snad aspoň pár kroků správným směrem uděláme.

K. Frauknecht 30.7.2013 12:34

Re: ...ej...hle... ...Svobodní...

Program je dobrej (v základních principech vynikající :-)). Zatím to vypadá, že nejdou vysloveně po moci, ale znáte to: příležitost..... Uvidíme.